Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
patatkraam schreef:Fiffill schreef:http://www.ns.nl/reizigers/reisinformat ... nitor.html
94,4%
Misschien dat het inderdaad aan de route ligt? Of we klagen toch gewoon teveel?
Ik heb zoals ik al zei eigenlijk bijna nooit ergens last van. Tot het winter wordt.
NS telt volgens mij de vertragingen van 5 min en lager niet mee. Dat heb ik ooit gelezen..
Gloa schreef:Krijgt KPN een boete als de wachttijden bij de klantenservice te lang zijn?
Krijgt TNT een boete als de post te laat of helemaal nooit aankomt?
Miracle_ schreef:Gloa schreef:Krijgt KPN een boete als de wachttijden bij de klantenservice te lang zijn?
Krijgt TNT een boete als de post te laat of helemaal nooit aankomt?
Nee, maar als je met KPN belt sta je niet buiten in de vrieskou, of kom je niet te laat op je werk/school, want dan heb je namelijk altijd nog zelf in de hand hoe lang je wil wachten, anders hang je gewoon op als het je te lang duurt..Dat is met de trein wel anders.
Vjestagirl schreef:En daarbij is de klantenservice niet de KPN z'n coreproduct. Als de KPN standaard je telefoongesprek niet zou verbinden, je internet veel trager zou zijn dan beloofd en je tv serie een kwartier te laat uit zou zenden zouden ze misschien wel n boete krijgen.
Sabini schreef:Fiffill schreef:Ja we klagen inderdaad teveel. Bovendien zijn de mensen DIE daadwerkelijk klagen richting de NS ook vaak het meest ontevreden. Daarmee zijn zij oververtegenwoordigd.Of klagen we gewoon echt teveel? Er is inderdaad zoveel kritiek op de NS. Is dat redelijk of niet?
Want geef toe: Wie heeft er wel eens officieel geklaagd richting de NS?
Ik niet. Maar ik ben al jaren tevreden over de NS en ook dat heb ik nooit officieel laten weten.
Waarom ik tevreden over de NS ben?
- omdat we áltijd informatie krijgen
- omdat we áltijd thuis komen diezelfde dag
- omdat er zelfs wordt omgeroepen dat de afstapjes glad zijn als het vriest buiten
- omdat medewerkers van de NS je altijd te woord staan als je informatie wil
- omdat je bijna overal heen kunt met de trein (zoveel spoor..) en diezelfde trein minstens elk uur rijdt!
Toen ik in andere landen afhankelijk was van het openbaar vervoer heb ik wel eens een hotel moeten boeken omdat ik niet thuis kwam. Of kwam mijn trein niet opdagen zonder enig informatie. Hier in NL hebben we het allemaal maar goed. We zijn verwend!
Hulde aan de NS!
Vjestagirl schreef:Ik hoorde gisteren op de radio dat ze bijvoorbeeld ook beoordeeld willen worden op de kwaliteit van de fietsenstallingen, het feit dat ze gratis wifi aanbieden in sommige treinen, de winkels op de stations etc. Tis volgens mij een manier om de onvrede over je core-product te verbergen.
verootjoo schreef:Vjestagirl schreef:En daarbij is de klantenservice niet de KPN z'n coreproduct. Als de KPN standaard je telefoongesprek niet zou verbinden, je internet veel trager zou zijn dan beloofd en je tv serie een kwartier te laat uit zou zenden zouden ze misschien wel n boete krijgen.
Als ze dat zouden doen nemen mensen een andere provider. Bij de trein is dat een beetje lastig. Ze concurreren niet.
Sabini schreef:Fiffill schreef:Ja we klagen inderdaad teveel. Bovendien zijn de mensen DIE daadwerkelijk klagen richting de NS ook vaak het meest ontevreden. Daarmee zijn zij oververtegenwoordigd.Of klagen we gewoon echt teveel? Er is inderdaad zoveel kritiek op de NS. Is dat redelijk of niet?
Want geef toe: Wie heeft er wel eens officieel geklaagd richting de NS?
Ik niet. Maar ik ben al jaren tevreden over de NS en ook dat heb ik nooit officieel laten weten.
Waarom ik tevreden over de NS ben?
- omdat we áltijd informatie krijgen
- omdat we áltijd thuis komen diezelfde dag
- omdat er zelfs wordt omgeroepen dat de afstapjes glad zijn als het vriest buiten
- omdat medewerkers van de NS je altijd te woord staan als je informatie wil
- omdat je bijna overal heen kunt met de trein (zoveel spoor..) en diezelfde trein minstens elk uur rijdt!
Toen ik in andere landen afhankelijk was van het openbaar vervoer heb ik wel eens een hotel moeten boeken omdat ik niet thuis kwam. Of kwam mijn trein niet opdagen zonder enig informatie. Hier in NL hebben we het allemaal maar goed. We zijn verwend!
Hulde aan de NS!
Fiffill schreef:love_western schreef:Het is toch gewoon een feit dat ze bijna nooit op tijd rijden.
Nou, volgens de feiten rijdt er volgens mij meer dan 90% gewoon op tijd.
Dit is dan wel een stuk van vorig jaar: http://www.nu.nl/binnenland/2759519/ns- ... -tijd.html
Idd als er een ongeluk gebeurd sta je lang stil, dat is zeker in een volle trein echt niet fijn.
Fiffill schreef:http://www.ns.nl/reizigers/reisinformat ... nitor.html
94,4%
Misschien dat het inderdaad aan de route ligt? Of we klagen toch gewoon teveel?
Ik heb zoals ik al zei eigenlijk bijna nooit ergens last van. Tot het winter wordt.
pniekepnak schreef:Babeth schreef:Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik mensen tegenwoordig wel overdreven zeuren om de NS. De kleinste scheet wordt al uitgebreid bekritiseerd. Ik heb zelf nooit problemen met de NS en is er een keer vertraging, dan jammer.
Dus dat.
pniekepnak schreef:Maar ik vind het zo gek dat sommige mensen dat altijd schijnt te overkomen terwijl ik heel veel met de NS gereisd heb op verschillende trajecten en daar echt nooit last van heb gehad. Ja, af en toe had ik wel eens vertraging, maar dat heb ik met de bus ook, en met de tram ook. Dat heb je met de auto ook. Oftewel: dat hoort erbij.
Maar iedere dag vertraging? Ik heb dat nooit meegemaakt met de NS.