'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:03

Ook onterechte klachten moet je serieus nemen, alleen dan als signaal dat de beeldvorming kennelijk nogal afwijkt van de werkelijkheid. En dat zou best kunnen maar doe dáár dan wat aan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:31

patatkraam schreef:
Fiffill schreef:
http://www.ns.nl/reizigers/reisinformat ... nitor.html

94,4%

Misschien dat het inderdaad aan de route ligt? Of we klagen toch gewoon teveel?
Ik heb zoals ik al zei eigenlijk bijna nooit ergens last van. Tot het winter wordt. :+

NS telt volgens mij de vertragingen van 5 min en lager niet mee. Dat heb ik ooit gelezen..

terwijl je daardoor wel je aansluiting mist en weer een half uur moet wachten... en dus een vertraging van een half uur hebt.
Maar ik was een fanatiek declareerder en kon in mijn studietijd zeker 2x p/w declareren (=vertraging half uur)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:30

Er is een verschil tussen klachten niet mee laten tellen voor een beoordeling waar een boete op staat en klachten helemaal niet meer in behandeling nemen. De NS zegt nergens dat ze niets meer met klachten willen doen, ze willen alleen niet dat een negatief oordeel zo zwaar weegt, wat ik wel kan begrijpen. Op dit moment is de NS een geprivatiseerd bedrijf dus ik vind de boete ook nogal overdreven, als de overheid zo'n grote invloed wil hebben op een bedrijf dan moeten ze het weer nationaliseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:48

Vandaar dus mijn opmerking over TNT en KPN. Ook oud staatsbedrijven. Vroegah kreeg de NS een grote zak met geld van de staat om treintjes te rijden. Als ze dat niet goed deden dan kregen ze een boete. Terecht want de staat betaalde de NS hiervoor. Nu krijgt de NS geen rooie cent meer, moeten andere vervoerders toestaan op het spoor, hebben ze minder grip op het onderhoud van het spoor maar ze mogen nog wel ff lekker die ouderwetse boete betalen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 11:00

De overheid is geen eigenaar meer van NS, maar wel de enige aandeelhouder van het bedrijf. Ik ben niet thuis in economie, maar maakt dat de overheid niet deels verantwoordelijk voor het handelen van NS? Zou dat verklaren waarom de overheid zich wel intensief met NS, maar niet met PostNL of KPN bemoeit?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:05

Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik mensen tegenwoordig wel overdreven zeuren om de NS. De kleinste scheet wordt al uitgebreid bekritiseerd. Ik heb zelf nooit problemen met de NS en is er een keer vertraging, dan jammer.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:25

5 minuten vertraging maakt me niet uit maar maak ook vaak zat mee dat m'n trein gewoon niet rijdt, en dat ook pas bekend is als ik al op het station sta.. Daar sta je dan in de vrieskou op een station waar je nergens binnen kunt zitten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:31

Als tie niet rijdt heeft ie iig geen vertraging, scheelt weer in het percentage :D

( weet niet of het zo werkt hoor, gewoon flauw :') )

Ik reis ook dagelijks met de NS, en idd 5 min telt niet mee maar daardoor kan ik wel net mn aansluiting missen... Ach ja druk maken heeft geen zin, maar ben wel blij dat ze een flinke boete hebben gehad :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:50

Ik hoorde gisteren op de radio dat ze bijvoorbeeld ook beoordeeld willen worden op de kwaliteit van de fietsenstallingen, het feit dat ze gratis wifi aanbieden in sommige treinen, de winkels op de stations etc. Tis volgens mij een manier om de onvrede over je core-product te verbergen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:52

Gloa schreef:
Krijgt KPN een boete als de wachttijden bij de klantenservice te lang zijn?

Krijgt TNT een boete als de post te laat of helemaal nooit aankomt?

Nee, maar als je met KPN belt sta je niet buiten in de vrieskou, of kom je niet te laat op je werk/school, want dan heb je namelijk altijd nog zelf in de hand hoe lang je wil wachten, anders hang je gewoon op als het je te lang duurt.. :D Dat is met de trein wel anders.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:55

Miracle_ schreef:
Gloa schreef:
Krijgt KPN een boete als de wachttijden bij de klantenservice te lang zijn?

Krijgt TNT een boete als de post te laat of helemaal nooit aankomt?

Nee, maar als je met KPN belt sta je niet buiten in de vrieskou, of kom je niet te laat op je werk/school, want dan heb je namelijk altijd nog zelf in de hand hoe lang je wil wachten, anders hang je gewoon op als het je te lang duurt.. :D Dat is met de trein wel anders.

En daarbij is de klantenservice niet de KPN z'n coreproduct. Als de KPN standaard je telefoongesprek niet zou verbinden, je internet veel trager zou zijn dan beloofd en je tv serie een kwartier te laat uit zou zenden zouden ze misschien wel n boete krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:28

Vjestagirl schreef:
En daarbij is de klantenservice niet de KPN z'n coreproduct. Als de KPN standaard je telefoongesprek niet zou verbinden, je internet veel trager zou zijn dan beloofd en je tv serie een kwartier te laat uit zou zenden zouden ze misschien wel n boete krijgen.

Als ze dat zouden doen nemen mensen een andere provider. Bij de trein is dat een beetje lastig. Ze concurreren niet.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:16

Sabini schreef:
Fiffill schreef:
Of klagen we gewoon echt teveel? Er is inderdaad zoveel kritiek op de NS. Is dat redelijk of niet?
Ja we klagen inderdaad teveel. Bovendien zijn de mensen DIE daadwerkelijk klagen richting de NS ook vaak het meest ontevreden. Daarmee zijn zij oververtegenwoordigd.

Want geef toe: Wie heeft er wel eens officieel geklaagd richting de NS?
Ik niet. Maar ik ben al jaren tevreden over de NS en ook dat heb ik nooit officieel laten weten.

Waarom ik tevreden over de NS ben?
- omdat we áltijd informatie krijgen
- omdat we áltijd thuis komen diezelfde dag
- omdat er zelfs wordt omgeroepen dat de afstapjes glad zijn als het vriest buiten :+
- omdat medewerkers van de NS je altijd te woord staan als je informatie wil
- omdat je bijna overal heen kunt met de trein (zoveel spoor..) en diezelfde trein minstens elk uur rijdt!

Toen ik in andere landen afhankelijk was van het openbaar vervoer heb ik wel eens een hotel moeten boeken omdat ik niet thuis kwam. Of kwam mijn trein niet opdagen zonder enig informatie. Hier in NL hebben we het allemaal maar goed. We zijn verwend!
Hulde aan de NS! :j

Als ik alleen maar met de trein ging en heel vaak geen vervangend vervoer kon regelen, was ik heel vaak niet thuis geweest. :=

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:17

Vjestagirl schreef:
Ik hoorde gisteren op de radio dat ze bijvoorbeeld ook beoordeeld willen worden op de kwaliteit van de fietsenstallingen, het feit dat ze gratis wifi aanbieden in sommige treinen, de winkels op de stations etc. Tis volgens mij een manier om de onvrede over je core-product te verbergen.

Die wifi doet het heel vaak niet. _O-
En ik geloof dat ze dan ook het doel voorbij schieten waarom ze er zijn, maar ik kan het mis hebben hoor. :')

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:25

Ik heb de laatste paar weken ook wat afgevloekt op de NS. Afgelopen twee weken moest ik een bus hebben die 7 minuten na aankomst van de trein zou gaan. Prima te doen zou je denken, maar nee hoor 2 keer toe staat die trein 10 min stil op station Zutphen zonder een oproep met een reden daarvoor. Vervolgens moet je dan voor station Deventer nog weer wachten op een andere trein en kom je om 19:27 aan in plaats van 19:15.
Als het nou slecht weer was of ergens een ongeluk dan snap ik het, maar volgens mij was er hier niets aan de hand en kan zoiets echt wel beter geregeld worden.
Overigens zijn niet alle vertragingen de schuld van de NS. Al het spoor is van ProRail dus als er iets verkeerd is met het spoor dan moeten zij dat oplossen en niet de NS.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:26

verootjoo schreef:
Vjestagirl schreef:

Als ze dat zouden doen nemen mensen een andere provider. Bij de trein is dat een beetje lastig. Ze concurreren niet.

Ja, dat is waar. Maar daar ging het ook niet om, het ging om wat het core product is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:14

Sabini schreef:
Fiffill schreef:
Of klagen we gewoon echt teveel? Er is inderdaad zoveel kritiek op de NS. Is dat redelijk of niet?
Ja we klagen inderdaad teveel. Bovendien zijn de mensen DIE daadwerkelijk klagen richting de NS ook vaak het meest ontevreden. Daarmee zijn zij oververtegenwoordigd.

Want geef toe: Wie heeft er wel eens officieel geklaagd richting de NS?
Ik niet. Maar ik ben al jaren tevreden over de NS en ook dat heb ik nooit officieel laten weten.

Waarom ik tevreden over de NS ben?
- omdat we áltijd informatie krijgen
- omdat we áltijd thuis komen diezelfde dag
- omdat er zelfs wordt omgeroepen dat de afstapjes glad zijn als het vriest buiten :+
- omdat medewerkers van de NS je altijd te woord staan als je informatie wil
- omdat je bijna overal heen kunt met de trein (zoveel spoor..) en diezelfde trein minstens elk uur rijdt!

Toen ik in andere landen afhankelijk was van het openbaar vervoer heb ik wel eens een hotel moeten boeken omdat ik niet thuis kwam. Of kwam mijn trein niet opdagen zonder enig informatie. Hier in NL hebben we het allemaal maar goed. We zijn verwend!
Hulde aan de NS! :j

Ik heb meerdere malen iemand moeten bellen om me te komen halen anders was ik niet thuisgekomen.... Ook zoooo vaak geen informatie gekregen waardoor ik gewoon niet wist waar ik aan toe was, en als je het dan gaat vragen bij die mensen krijg je een sneer dat je de infoborden in de gaten moet houden... Tja, ik deed niet anders toen en er stond niks op.
Ik heb het ook in NL meerdere malen meegemaakt dat mijn trein niet kwam opdagen zonder info en je dus gewoon lekker nog een uur op het station moest bivakkeren.

En nee, dit was niet eens in de sneeuw.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:16

Fiffill schreef:
love_western schreef:
Het is toch gewoon een feit dat ze bijna nooit op tijd rijden.

Nou, volgens de feiten rijdt er volgens mij meer dan 90% gewoon op tijd.
Dit is dan wel een stuk van vorig jaar: http://www.nu.nl/binnenland/2759519/ns- ... -tijd.html

Idd als er een ongeluk gebeurd sta je lang stil, dat is zeker in een volle trein echt niet fijn. :n

En dan ook nog een trein zonder toiletten...
Ook gehandicapten kunnen hun lol op. Een slechtziende kennis van me is niet geholpen, een andere (met rolstoel)werd de trein niet uitgehaald in Utrecht en kon vanaf Utrecht mee naar Den Haag en weer terug naar Utrecht. Of mensen die te laat komen opdagen om die persoon de trein in te helpen, zodat die bekende de trein zag wegrijden waarna de instaphulp eindelijk kwam opdagen. Verder moet je 3 uur vantevoren afspreken, maar dat is duidelijk nog geen garantie dat het goed gaat.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:20

Is het al 1 april? :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:23

Fiffill schreef:
http://www.ns.nl/reizigers/reisinformat ... nitor.html

94,4%

Misschien dat het inderdaad aan de route ligt? Of we klagen toch gewoon teveel?
Ik heb zoals ik al zei eigenlijk bijna nooit ergens last van. Tot het winter wordt. :+

Ik heb iemand die bij de NS werkt duidelijk horen zeggen: "Ik vertrouw mijn eigen bedrijf niet meer..." :7

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:16

Babeth schreef:
Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik mensen tegenwoordig wel overdreven zeuren om de NS. De kleinste scheet wordt al uitgebreid bekritiseerd. Ik heb zelf nooit problemen met de NS en is er een keer vertraging, dan jammer.

Dus dat.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:48

pniekepnak schreef:
Babeth schreef:

Dus dat.

Ik denk dat niemand zal mopperen over een keer vertraging. Maar iedere dag 5 minuten waardoor je je aansluiting mist is wel heel kloterig. Een keer wat langer stilstaan op een station is niet zo erg. 1,5 uur in de brandende zon zonder water en zonder verkoeling is wel heel kloterig. Een keer een uitvallende trein is niet erg. Een hele rits uitvallende treinen is wel heel kloterig...

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:36

Maar ik vind het zo gek dat sommige mensen dat altijd schijnt te overkomen terwijl ik heel veel met de NS gereisd heb op verschillende trajecten en daar echt nooit last van heb gehad. Ja, af en toe had ik wel eens vertraging, maar dat heb ik met de bus ook, en met de tram ook. Dat heb je met de auto ook. Oftewel: dat hoort erbij.
Maar iedere dag vertraging? Ik heb dat nooit meegemaakt met de NS. :n
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 02-04-13 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:50

Ik reis nu 1,5 jaar met de NS. Tot 2013 vond ik het allemaal wel meevallen, maar de vertragingen lijken nu steeds erger te worden.
Vertraging van 5 min verwacht ik al bijna standaard op mijn traject (in ieder geval de tijden die ik ga, en dat is niet eens in de spits), en het lijkt ook steeds vaker voor te komen dat ik 10-15 min te laat aankom op het station terwijl er niks aan weersomstandigheden tegenwerken. (Vertraging kan meestal ingehaald worden op Arnhem omdat de trein daar zon 7 minuten stilstaat.)
Op een gegeven moment ben je dat wel een keer zat hoor.. Pas dan de treintijden aan als het regelmatig terug komt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:59

pniekepnak schreef:
Maar ik vind het zo gek dat sommige mensen dat altijd schijnt te overkomen terwijl ik heel veel met de NS gereisd heb op verschillende trajecten en daar echt nooit last van heb gehad. Ja, af en toe had ik wel eens vertraging, maar dat heb ik met de bus ook, en met de tram ook. Dat heb je met de auto ook. Oftewel: dat hoort erbij.
Maar iedere dag vertraging? Ik heb dat nooit meegemaakt met de NS. :n

Heb je zeker geluk gehad, en per traject kan het heel erg schelen... Ik zal echt niet beweren dat al die andere mensen die wèl pech hadden liegen.
Op het moment reis ik zelf te weinig om er wat van te kunnen zeggen. Wel heb ik de toiletten zowel in de treinen als op de stations behoorlijk gemist wanneer ik ivm sollicitaties moest reizen.
Heb nu dus maar een app geregeld om te kijken waar ik naar de wc kan... ik heb een blaasprobleem en dat was verder nooit een probleem wat mij betreft, totdat ik dus met de trein moest reizen. Toen besefte ik wat een "handicap" dat is.