Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:17

Winged schreef:
Sok: Het is aan jouzelf of je het leest of niet.

I know :Y) Ik kan er persoonlijk prima tegen.
Maar ik begrijp die verknipte, ontzettend sensatiebeluste verslaggeving van de televaag hier gewoon niet..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:18

Babootje schreef:
Of Jasper haar wel of niet heeft vastgebonden is nu punt van discussie. Jasper zegt "heb ik niet gedaan" maar Marianne had striemen om haar pols Ook heeft Jasper S haar kleding losgesneden. 1 + 1 = 2 zegt de rechter. Blijkbaar belangrijk punt in de zaak.

Gaat erom of dit met voorbedachte rade is geweest ja of nee. Voorbedachte rade = hogere straf.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:18

Sok schreef:
Winged schreef:
Sok: Het is aan jouzelf of je het leest of niet.

I know :Y) Ik kan er persoonlijk prima tegen.
Maar ik begrijp die verknipte, ontzettend sensatiebeluste verslaggeving van de televaag hier gewoon niet..

En Twitter dan? En de bloggers? En de persoonlijke bloggers?
Buiten de kranten om. Scheer nu niet alles over één kam...

Douraque

Re: Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:21

Het is geen sensatie. Bij een openbare zitting mag iedereen aanwezig zijn, maar doordat het zo druk bezocht is kan niet iedereen naar binnen zodoende ma dit op Twitter gezet worden.

Overigens mag niet alles op internet gezet worden, de rechter hanteert meestal een aantal restricties zoals te zien is bij de zaak Robert M.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 13:21

Lees overigens ook in de feeds dat veel details worden weggelaten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:23

Moet ik me dan voorstellen dat die 'journalist' serieus in de rechtszaal zit te twitteren?

Notities maken voor een serieus verslag heb ik geen bezwaar tegen, maar gelijk alle sappige dingen op internet gooien... Nee. Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat er in de gemiddelde rechtszaal een "mond dicht en opletten" mentaliteit zou gelden. Ik heb voor m'n studie meerdere zittingen meegemaakt waarvan ook één die werkelijk waar te gruwelijk was voor woorden. Ik heb geen seconde overwogen om dat (direct) op internet te gooien, ik zou ook heel raar opkijken als degene naast me zat te twitteren.

Als die korte zinnetjes nou gebruikt zouden worden om een serieus, naar Marianne respectvol, verslag te maken... Dan wacht ik maar even voordat ik de details weet.

Nouja het zal wel aan mij liggen dan. ;)

Sok

Laten we vooral niet dit topic, waarin alle mensen graag de meest gruwelijke details over een moord willen lezen, verder vervuilen met een discussie als deze. Ik weet wat wel en niet mag in de rechtbank.

(Maar ja, die vind ik net zo erg. Als mensen het dusdanig veel interesseert, hadden ze hun lieflijke bolle achterwerk maar van de bank af moeten trekken en naar de zitting moeten gaan. Ik VIND!! Jaja, let op, mening :D, dit soort verslagen, van wat of wie dan ook, dus niet alleen van de televaag (die dit overigens opvallend vaak doet...) gewoon enorm smakeloos.)

Alja

wat moet dat meisje een paar zeer bange minuten hebben beleefd voordat ze werd vermoord, heb er geen woorden voor!

ook nog erg voor haar ouders dat die dit allemaal moeten aanhoren :(
alhoewel hun misschien antwoorden willen!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:24

Authentic schreef:
Moet ik me dan voorstellen dat die 'journalist' serieus in de rechtszaal zit te twitteren?

Notities maken voor een serieus verslag heb ik geen bezwaar tegen, maar gelijk alle sappige dingen op internet gooien... Nee. Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat er in de gemiddelde rechtszaal een "mond dicht en opletten" mentaliteit zou gelden. Ik heb voor m'n studie meerdere zittingen meegemaakt waarvan ook één die werkelijk waar te gruwelijk was voor woorden. Ik heb geen seconde overwogen om dat (direct) op internet te gooien, ik zou ook heel raar opkijken als degene naast me zat te twitteren.

Als die korte zinnetjes nou gebruikt zouden worden om een serieus, naar Marianne respectvol, verslag te maken... Dan wacht ik maar even voordat ik de details weet.

Nouja het zal wel aan mij liggen dan. ;)

Nee.. Dat ligt niet aan jou. :n
Ik denk er precies zo over..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:24

Sok, niet iedereen heeft de kans om erheen te gaan. Om welke reden dan ook. Daarnaast zijn er 3 zalen vol met mensen daar. Denk dat er weinig belangstellenden meer bij passen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:26

Kap er dan ook over Sok zoals je zelf aangeeft.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:26

Ik zit veel zittingen bij vanwege mijn beroep, maar niet alle details komen naar buiten via Twitter. Saskia beperkt het aantal details heel erg. En doordat deze zaak zulke grote media aandacht heeft, vind ik het meer dan logisch dat het verloop van de zaak op internet komt te staan.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:27

Jolliegirl schreef:

Bokt is een openbaar forum en ook hier mag je (zo goed als) zeggen wat je wilt. Dankje.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:28

Sok schreef:
Jolliegirl schreef:

Bokt is een openbaar forum en ook hier mag je (zo goed als) zeggen wat je wilt. Dankje.

Citaat:
Laten we vooral niet dit topic, waarin alle mensen graag de meest gruwelijke details over een moord willen lezen, verder vervuilen met een discussie als deze.

Je zegt net zelf dat we het topic niet moeten vervuilen.
Nok er dan ook mee ipv dat je zelf doorgaat.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:30

Jolliegirl schreef:
Sok schreef:

Citaat:
Laten we vooral niet dit topic, waarin alle mensen graag de meest gruwelijke details over een moord willen lezen, verder vervuilen met een discussie als deze.

Je zegt net zelf dat we het topic niet moeten vervuilen.
Nok er dan ook mee ipv dat je zelf doorgaat.

Houd alsjeblieft even heel snel op met die onzin.
Ik 'kap' en 'nok' niet op commando en ik ben verder ook niet over doorgegaan. Heb er m'n laatste ding over gezegd, totdat jij weer mensen moest gaan lopen uitdagen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 13:31

De "televaag" zoals je dat noemt Sok laat overigens veel intieme details die Nu blog overigens wel publiceert weg en houdt zich meer aan de feitelijke journalistiek. Zeker niet respectloos zou ik willen zeggen. Dus kun je je beter op de hoogte stellen voor je wat blaat. Je hebt gewoon een vooroordeel.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:32

Rechter: Marianne werd geraakt met mes aan dijbeen. Ze had meer moeten bloeden. Mogelijk was ze dus al dood of buiten bewustzijn #vaatstra

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:33

Ik vind nu.nl gedetaileerder dan de Telegraaf..

Ik vind wel dat hij juist heel berekenbaar over komt. Sommige dingen die hij zegt praat hij zelf weer tegen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:34

sok, doe niet zo geïrriteerd. Ik quote alleen je eigen woorden. ;)
En nu moet ik op commando ophouden. Eheh.. :n
Ieder z'n mening over dit onderwerp. Maar kan wel normaal gereageerd worden.,

Cayenne: Je bent niet de enige die dit opvalt.. Eerst zat ze op dr knieén, toen stond ze.
Wel een mes, geen mes.
Enz.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 28-03-13 13:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:34

milou123 schreef:
Authentic schreef:
Is dit tegenwoordig normaal? Dat details van rechtzaken via twitter gedeeld worden? :n

Jeps.
Het zijn openbare zittingen dus in principe voor iedereen toegankelijk.

Met enige beperkingen. Omrop Fryslan wilde een microfoon in de zaal.

De rechtbank had van de week bekend gemaakt, dat ze uiteraard niet precies wisten, wat Marianne zelf zou denken (het arme kind is dood)
maar dat ze wel wisten, hoe de meeste meisjes en vrouwen hier over denken.

Op zo'n rechtszitting moeten noodzakelijkerwijze de details van de verkracting worden verteld.
Als dat ook nog eens uitgebreid de opoenbaarheid in gaat - hoe jouw lichamelijke integriteti si geschonden, voelt dat vaak als een soort 2e verkrachting.

Dus idd: smakeloos.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:35

Ik heb ooit zelf ook een rechtszaak meegemaakt (ging over oa verkrachting) dus ook erg pijnlijk, maar daarbij zaten ook journalisten etc. Het is heel vervelend wanneer zulke pijnlijke details op straat komen te liggen, maar het mag blijkbaar allemaal.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:36

Ik vind dat het wel beperkt kan worden, zoals volgens mij nu ook wel gebeurt.
Ik geloof nooit dat dit alle details zijn die nu gemeld worden.

Ben benieuwd hoe dit nu uiteindelijk zal eindigen.
Hoop dat die man z'n levenlang de straat niet meer op komt.. Want daar heeft ie al 14 jaar langer van kunnen genieten.. :r

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:36

Vaatstra zegt dat hij na de verkrachting in paniek raakte. Omdat de roes weg was. Dan laat je iemand toch gáán???

Overigens worden alle details NIET vermeld.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:37

Winged schreef:
Overigens worden alle details NIET vermeld.

Wablief? :P beetje kromme zin :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:40

En nu gaat 'ie zielig zitten janken zeker....