Schelden met het "K" woord.. Triest.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zou er een programma tegen kanker moeten komen? (vooral voor jongeren)

Ja, mee eens.
9 (34%)
Nee, niet mee eens.
13 (50%)
Twijfel.
4 (15%)

Totaal aantal stemmen: 26

Brainless

Re: Schelden met het "K" woord.. Triest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:55

Er zijn ook een boel mensen die het (zeer) kwetsend vinden als je met GVD vloekt.
Maar dat wordt ook nog steeds gebruikt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:56

Wendy schreef:
Kahawa schreef:
Mijn vagina voelt zich gekwetst als mensen schelden met 'poedersuiker' en voelt zich lelijk en ongewenst en vraagt zich af wat mensen tegen vaginas hebben terwijl ze juist zoveel voor de mensen hebben betekent.

:')

Wilde vooral even aangeven dat bij andere scheldwoorden wel prima onderscheid gemaakt kan worden tussen het scheldwoord en de letterlijke betekenis. :D Alleen bij kanker kan dat ineens niet.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:57

Ik geloof dat het voor jou kwetsend is Ts, en dat is begrijpelijk. Maar niet de hele wereld kan zich aanpassen naar het verdriet wat jij hebt ervaren. Als iemand is opgenomen in een kliniek wegens psychische redenen en daarna wordt er een keer een geintje gemaakt "je bent gek joh", dan kan dat ook kwetsend zijn. Toch staan we daar niet continu bij stil. Kan ook niet.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 11:01

Dat snap ik, Ellie, maar wat ik in dit geval heel vervelend vind, is dat als iemand hier een topic opent met: ik heb kanker, is daar alle respect en bregrip voor, maar als iemand een topic opent, met de beste bedoeling (!) over dat het woord kwetsend is voor anderen, moet je je in fijte niet zo aanstellen, want met andere ziektes word ook gescholden. :s

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:01

Ellie_F schreef:
Ik geloof dat het voor jou kwetsend is Ts, en dat is begrijpelijk. Maar niet de hele wereld kan zich aanpassen naar het verdriet wat jij hebt ervaren. Als iemand is opgenomen in een kliniek wegens psychische redenen en daarna wordt er een keer een geintje gemaakt "je bent gek joh", dan kan dat ook kwetsend zijn. Toch staan we daar niet continu bij stil. Kan ook niet.

Dat vind ik echt een hele goede, ik kan me inderdaad indenken dat dat ook voor mensen kwetsend kan zijn, en toch word het heel veel gebruikt..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:02

kan·ke·ren (werkwoord; kankerde, heeft gekankerd)
1
voortdurend mopperen

Misschien NL maar aanklagen dat ze er zelfs een ww van hebben gemaakt TS....

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 11:05

Needje schreef:
1
voortdurend mopperen

Wat een AARDIGE reactie weer '-_-

Vraag wel een slotje voor dit topic ofzo, aangezien er geen begrip voor is. Dit zijn namelijk niet alleen MIJN ideeën en gevoelens over het schelden met kanker, maar ook die van anderen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:06

LoveUggs schreef:
Needje schreef:
1
voortdurend mopperen

Wat een AARDIGE reactie weer '-_-

Vraag wel een slotje voor dit topic ofzo, aangezien er geen begrip voor is. Dit zijn namelijk niet alleen MIJN ideeën en gevoelens over het schelden met kanker, maar ook die van anderen.

Ik geloof dat deze reactie bepaald niet onaardig bedoeld was.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 11:06

Dan moet er misschien over na gedacht worden om het op een andere manier te brengen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:07

LoveUggs schreef:
Dan moet er misschien over na gedacht worden om het op een andere manier te brengen.

Maar dat staat ook gewoon zo in het woordenboek?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:09

LoveUggs schreef:
Ik snap niet hoe iedereen er zo makkelijk over kan doen =S das ook zeker niet de reden waarom ik een topic heb geopent. Het is namelijk WEL kwetsend. Maar zelfs op Bokt begrijpen mensen dat niet.

In hoeverre je iets als kwetsend ervaart is heel persoonlijk. Je stelling dat het kwetsend IS klopt daarmee dus ook al niet.
Heb je mijn reacties trouwens gelezen TS? Want volgens mij heb ik iets meer reden van spreken dan jij.

Fitzroy

Ik ben het wel met TS eens. Waarom zou je schelden met een ziekte die vaak ongeneeslijk is en die 1 op de 3 mensen krijgt? Wat is het nut daarvan? Hebben we niet genoeg aan kl... k.. en andere scheldwoorden?
Ik vind het geen ziekte waar je mee kunt spotten en ik vind het echt naar als er mee gescholden wordt. Gelukkig leef ik mogelijk in een beschaafdere omgeving dan de meesten hier, want ik hoor het eigenlijk nooit als scheldwoord en dat zou ik graag zo houden.

Lindaonline

Het is heel erg als iemand kanker heeft, een verschrikkelijke ziekte. En er is volop medeleven wanneer iemand een topic opent wanneer hij/zij kanker heeft. Even zwart-wit gezegd kun je daarna inderdaad toch je niet druk maken om het woord: kanker als vloekwoord. Ik zie dat als twee verschillende dingen. Maar ik moet zeggen dat ik ook een beetje vreemde humor heb. Ik ben zelf ziek (geen kanker) en ik kan daar ook erg grof over zijn in mijn geintjes. Maar dat betekend absoluut niet dat ik iemand minder goed zal kunnen steunen tijdens ziekte. Ik kan het moeilijk aan je uitleggen, de mens kan ook vreemd in elkaar zitten ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 11:10

MightyJoe schreef:
LoveUggs schreef:

Maar dat staat ook gewoon zo in het woordenboek?

Het gaat om de reactie eronder, dat ik miss maar even moet gaan klagen bij NL dat ze er een ww van gemaakt hebben.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 11:12

Wendy schreef:
LoveUggs schreef:
Ik snap niet hoe iedereen er zo makkelijk over kan doen =S das ook zeker niet de reden waarom ik een topic heb geopent. Het is namelijk WEL kwetsend. Maar zelfs op Bokt begrijpen mensen dat niet.

In hoeverre je iets als kwetsend ervaart is heel persoonlijk. Je stelling dat het kwetsend IS klopt daarmee dus ook al niet.
Heb je mijn reacties trouwens gelezen TS? Want volgens mij heb ik iets meer reden van spreken dan jij.

Ja heb ik gelezen. Vind ik erg vervelend.
Misschien dat ik het dan verkeerd opgeschreven heb, maar naar mijn idee IS het voor veel mensen kwetsend.
Voor sommigge misschien niet, maar voor de meeste wel.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:14

Fitzroy schreef:
Ik ben het wel met TS eens. Waarom zou je schelden met een ziekte die vaak ongeneeslijk is en die 1 op de 3 mensen krijgt? Wat is het nut daarvan? Hebben we niet genoeg aan kl... k.. en andere scheldwoorden?
Ik vind het geen ziekte waar je mee kunt spotten en ik vind het echt naar als er mee gescholden wordt. Gelukkig leef ik mogelijk in een beschaafdere omgeving dan de meesten hier, want ik hoor het eigenlijk nooit als scheldwoord en dat zou ik graag zo houden.

Waarom zou je sowieso schelden? Is sowieso niet erg classy imo. En waarom is schelden gelijk spotten?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:17

LoveUggs schreef:
Wendy schreef:

Ja heb ik gelezen. Vind ik erg vervelend.
Misschien dat ik het dan verkeerd opgeschreven heb, maar naar mijn idee IS het voor veel mensen kwetsend.
Voor sommigge misschien niet, maar voor de meeste wel.

Knap hoor, dat je dat weet van al die mensen :j Want als dat echt zo zou zijn, dan zou kanker toch ook niet als scheldwoord gebruikt worden?

Overigens hoor ik het zelf ook niet of nauwelijks in het dagelijks leven, heb het idee dat het in het westen van het land ook vaker gebruikt wordt dan hier in het oosten.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:17

TS: jij víndt het kwetsend. Sommige andere mensen ook. Een heel aantal mensen in dit topic niet. Je wil toch niet serieus beweren dat het nu al kwetsend is als ik zeg dat ik het níet kwetsend vind om met kanker te schelden? :?

Als jij je er gekwetst door voelt is het jouw goed recht aan mensen in je omgeving te vragen er niet mee te schelden. Het is hun goed recht daar niet naar te luisteren omdat zij het onzin vinden. Er zijn mensen met kanker die er zelf mee schelden. Je wil dat toch niet serieus gaan verbieden omdat jij en nog wat mensen daar slecht tegen kunnen? Láát toch. Accepteer dat je soms gewoon even moet slikken en dat je nu eenmaal wel eens iets vervelends te horen krijgt.

Trouwens - als ik uitsluitend met kanker scheldt als ik echt echt een hele grote hekel aan iets/iemand heb, mag het dan wel? Eigenlijk zeg ik dan dus 'deze ziekte is zó afgrijselijk erg dat ik dát aan jou toewens want zo vreselijk stom vind ik jou!' Dan neem ik de ziekte dus juist heel serieus :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:18

Omdat er nog een recent topic over dit onderwerp te vinden is, plaats ik hier een slotje.
Jullie kunnen de discussie verder oppakken in dit topic: [LZP] Waarom met Kanker