ik hou van holland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Re: ik hou van holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:26

Ik moet hier alleen maar heel hard om lachen :j

Jij zegt:
" Het feit dat ik 19 ben en me ma zegt dat ze niet wilt dat ik na 9e (savonds) niet meer met de tram mag, zegt in feite genoeg. Of na 12e niet alleen naar huis fietsen. "

Dus omdat jij niet na negen uur met de tram mag van je moeder, neemt de criminaliteit toe? :=
Beetje kortzichtig nietwaar?

Vervolgens bekritiseer je een onderzoek van DNRI(die toch wel iets meer verstand van dit soort zaken hebben dan jij.. ), dat er niks van waar is. Waar basseer je dat op? Op je moeders regels?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:20

Blue_Eyes schreef:
michelle933 schreef:
Jep op de telegraaf staat het en misschien nog wel meerdere kranten.
Als je bij google intypt criminelen top600 huurwoningen krijg je t artikel

Daar noem je ook wel een bron. Telegraaf, de Krant van Wilders' Nederland :')

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... eger.dhtml

die is blijkbaar geloofwaardiger. :roll:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:51

michelle933 schreef:
Nouja al die cijfers van dat criminaliteit daalt geloof ik niet.
Net zoals al die peilinge.

Ik las net dat criminele van de top 600, een huurwoning toegekregen krijgen in Amsterdam.
Hoe bedoel je criminilaiteit loont?

Mijn moeder heeft een halfjaar moeten wachten op een huurwoning.

Ik snap dit hele land niet meer.
En ook die turken die willen demonstreren over dat ophef over yunus.
Nah schiet mij maar lek.

:') je gelooft de statistieken niet? Hoe denk je dat die tot stand komen dan? Dat Jan Piet met de korte achternaam die achter zijn bureau zit te verzinnen?

En dat huurwoningen verhaal... Zo simpel als jij het hier stelt zal het niet wezen lijkt me. Weet niet waar je het vandaan hebt?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:53

michelle933 schreef:
Jep op de telegraaf staat het en misschien nog wel meerdere kranten.
Als je bij google intypt criminelen top600 huurwoningen krijg je t artikel

Daar noem je ook wel een bron. Telegraaf, de Krant van Wilders' Nederland :')[/quote]
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... eger.dhtml

die is blijkbaar geloofwaardiger. :roll:[/quote]

_/-\o_ tja...als je de telegraaf leest ben je heel laag of helemaal niet opgeleid,en natuurlijk Wilders stemmer :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:54

Dat niet per se, maar het is toch algemeen bekend dat de telegraaf vaak creatief met het nieuws omgaat :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:00

diddletje schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik het een typisch Telegraaf stuk vind. Alles is schandalig, maar met bronnen of cijfers komen ze niet. Ik kan er iig niks mee. Verder sluit ik me aan bij Danibanani. Ik heb ook de onderzoeken gezien over de zwaarte van de straffen en afname van delicten. Ik denk dat de o zo grote criminaliteit vooral ingegeven wordt door de media. Het stukje in de Telegraaf wat jij bedoelt is er een mooi voorbeeld van. Het gaat in mijn optiek volgens een ú-vraagt-wij-draaien principe. Wij hebben het idee dat de criminaliteit hier de spuigaten uitloopt en lezen hier graag over. Media weet dus dat stukken hierover veel gelezen worden en spelen daar dus op in.

dus de media verzint dat er ongeveer iedere week een grens of scheidsrechter mishandelt of doodgeschopt word.
Nee,niet uit de telegraaf....net bij eenvandaag (NPO1)...gewoon feiten.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:10

De media maakt het wél allemaal veel groter!
En elke week een grens of scheidsrechter mishandelt of doodgeschopt? Heb je daar een bron voor?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:12

De criminaliteit neemt hier bij ons wel degelijk toe, helaas. Onlangs nog bij het treinstation geparkeerd en bij terugkomst bleek er bij 7 auto's op rij ingebroken, alle ramen kapot. Gelukkig stond de onze niet in dat rijtje! Vannacht is voor de zoveelste keer de fiets van mijn man met een extra slot vastgezet. Dikke abus rond zijn ketting en frame (in de hoop dat hij hem zou laten staan en ze hem daarna op de aanhanger mee zouden kunnen nemen, zoals regelmatig daar gebeurt). Hij heeft de fiets tijdelijk ergens anders gezet en is naar huis gelopen. Vanmorgen heeft hij het andere slot eraf kunnen halen en is vanmiddag weer met de fiets naar het station gegaan. Ben benieuwd of hij er morgen nog staat... Maar ook hoor je hier van buurtbewoners over veel schade en gestolen goederen, wat eerder niet zo was. Dit was voorheen een vooraanstaande buurt, maar daar is - naar mijn mening - weinig meer van te merken. En dan woon ik niet eens in zo'n heel grote stad.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:29

LoveBodin schreef:
De media maakt het wél allemaal veel groter!
En elke week een grens of scheidsrechter mishandelt of doodgeschopt? Heb je daar een bron voor?

eenvandaag niet gezien?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:31

Nope. Geen Nederlandse tv of krant hier. Ben afgeslooten van de nl media

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:34

LoveBodin schreef:

je mist niets....de bron was dus eenvandaag :D

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:37

geerke schreef:
LoveBodin schreef:

je mist niets....de bron was dus eenvandaag :D

Ok, ik zal kijken of ik dat hier kan zien :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:45

geerke schreef:
dus de media verzint dat er ongeveer iedere week een grens of scheidsrechter mishandelt of doodgeschopt word.

Je rekt de boel wel weer lekker op hier. Eenvandaag meldt (in de toch al wat gekleurde opzet) dat er wekelijks incidenten zijn met schelden en slaan. Da's ook niet goed, maar het mag duidelijk zijn dat er toch wel een ietseltje nuance is tussen uitgescholden worden en doodgeschopt!

Verder laat het tweede deel van het stuk wel zien dat er nogal wat vooroordelen zijn en dat dat op zichzelf de sfeer alleen al verslechtert. En dan is de vraag, wat willen we liever? Heel hard blijven roepen dat 'zullie' het allemaal gedaan hebben? Of de boel verbeteren?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:52

geerke schreef:
_/-\o_ tja...als je de telegraaf leest ben je heel laag of helemaal niet opgeleid,en natuurlijk Wilders stemmer :j

Dat zeg ik niet eens, maar wel dat de Telegraaf het nieuws heel erg graag een beetje aanpast richting het straatje van meneer Wilders.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:12

Shadow0 schreef:
geerke schreef:

Je rekt de boel wel weer lekker op hier. Eenvandaag meldt (in de toch al wat gekleurde opzet) dat er wekelijks incidenten zijn met schelden en slaan. Da's ook niet goed, maar het mag duidelijk zijn dat er toch wel een ietseltje nuance is tussen uitgescholden worden en doodgeschopt!

Verder laat het tweede deel van het stuk wel zien dat er nogal wat vooroordelen zijn en dat dat op zichzelf de sfeer alleen al verslechtert. En dan is de vraag, wat willen we liever? Heel hard blijven roepen dat 'zullie' het allemaal gedaan hebben? Of de boel verbeteren?

ik rek WEER de boel op hier?

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:46

geerke schreef:
diddletje schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik het een typisch Telegraaf stuk vind. Alles is schandalig, maar met bronnen of cijfers komen ze niet. Ik kan er iig niks mee. Verder sluit ik me aan bij Danibanani. Ik heb ook de onderzoeken gezien over de zwaarte van de straffen en afname van delicten. Ik denk dat de o zo grote criminaliteit vooral ingegeven wordt door de media. Het stukje in de Telegraaf wat jij bedoelt is er een mooi voorbeeld van. Het gaat in mijn optiek volgens een ú-vraagt-wij-draaien principe. Wij hebben het idee dat de criminaliteit hier de spuigaten uitloopt en lezen hier graag over. Media weet dus dat stukken hierover veel gelezen worden en spelen daar dus op in.

Nee,niet uit de telegraaf....net bij eenvandaag (NPO1)...gewoon feiten.

Ik zeg ook niet dat de media dingen verzinnen. Je wordt er tegenwoordig alleen steeds meer mee geconfronteerd. Maar een paar jaar geleden hadden er wel tien scheidsrechter mishandelt kunnen worden in de andere kant van het land, maar had ik daar nooit iets over gehoord. Niet alleen het medium, maar ook de manier van berichtgeving verandert. En media spelen nou eenmaal in op onderwerpen waarvan ze weten dat mensen graag van op de hoogte zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:47

geerke schreef:

Als je dat het belangrijkste vond uit mijn stukje?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:35

Shadow0 schreef:
geerke schreef:

Als je dat het belangrijkste vond uit mijn stukje?

ja...dat is namelijk persoonlijk,en misschien moet je de regels van bokt even doornemen? ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:59

Het aantal woninginbraken is in sommige plaatsen explosief gestegen, en ook de hoeveelheid geweld die er bij overvallen gebruikt wordt is groter geworden.

Dat zijn wel dingen die je direct raken als burger, ipv. bijv.afrekeningen in het milieu
(ook dat is in Amsterdam dit jaar explosief gestegen en men denkt dat het erger gaat worden, http://www.nujij.nl/algemeen/criminele- ... 1727.lynkx met het peperdure liquidatieproces is niemand van betekenis opgepakt en niks gestopt)

Citaat:
Het aantal woninginbraken is vorig jaar gestegen naar bijna negentigduizend, bijna zevenduizend meer dan in 2010. Dat blijkt uit vanochtend gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/07/26/aan ... neemt-toe/

Citaat:
Het aantal misdrijven in de regio Rijnmond is sinds 2009 met 2 procent gedaald. Dat meldt de politie in het Meerjarenbeleidsplan 2013-2014. Die daling is minder dan in het hele land, waar de criminaliteit in die periode met 5 procent omlaag ging.

Het aantal inbraken in huizen ging fors omhoog: in het gebied van het korps Rotterdam-Rijnmond met 10 procent en in Zuid-Holland-Zuid zelfs met 26 procent.

http://www.rijnmond.nl/nieuws/07-12-201 ... -landelijk

Citaat:
Politie wijst op alarmerend hoog aantal woninginbraken

http://www.politie.nl/nieuws/2012/decem ... raken.html

Citaat:
Van 2010 op 2011 steeg het aantal diefstallen van brom- en snorfietsen met 6 procent. Winkeldiefstallen en straatroven namen eveneens toe: beide met 3 procent. Vooral was er een groei van de geregistreerde woninginbraken en de gevallen van zakkenrollerij. Beide stegen vorig jaar met 8 procent.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/vei ... 654-wm.htm

Citaat:
In vergelijking met 2011 is het aantal misdrijven in Amersfoort 3% toegenomen. Deze groei vond hoofdzakelijk plaats in de eerste vier maanden van dit jaar (+ 9%), terwijl in de maanden daarna de criminaliteit stabiel bleef ten opzichte van 2011. De stijging van de criminaliteit wordt vrijwel uitsluitend veroorzaakt door de toename van het aantal woninginbraken (+41%) en autokraken (+17%).

http://www.amersfoort.nl/smartsite.shtml?id=243153

Citaat:
Het aantal woninginbraken in deze regio blijft toenemen. In januari is in Zwolle bijvoorbeeld ruim honderd keer ingebroken.
Vergeleken met januari vorig jaar een stijging van 11,5 procent.

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/ex ... -1.3651495

Gouda http://veiliggouda.nl/woninginbraken-in ... -tot-zorg/

Tiel http://www.gelderlander.nl/regio/rivier ... -1.1560471

Zeeland http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2013 ... -duiveland

Alkmaar http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... io-Alkmaar

Tenslotte: http://nos.nl/artikel/485590-aantal-inb ... tegen.html

Citaat:
In Nederland wordt slechts 12 procent van de inbraken opgelost.

-O-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:01

kijk, dat zijn bronnen en cijfers :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:47

En dat is precies wat ik al zei: het aantal vermogensdelicten (dus waar je geld mee kunt verdienen) neemt ivm de crisis vrij sterk toe. Als zometeen de crisis voorbij is en de welvaart toeneemt, zal het aantal vermogensdelicten vermoedelijk weer afnemen.
En inbraken worden indd bijna nooit opgelost. Ik moet ook zeggen dat er weinig moeite voor wordt gedaan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:50

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:04

michelle933 schreef:
Ik las net dat criminele van de top 600, een huurwoning toegekregen krijgen in Amsterdam.

Dat is gewoon echt beter. Geloof me.
Stop een klein boefje in de gevangenis en er komt een keiharde crimineel uit, met enorme kans op recidive en een flink uitgedijd netwerk.

Wel gemeen voor anderen die jaren op die woning wachten, maar uiteindelijk heb je later ook minder kans om slachtoffer te worden van deze 'geredde' groep criminelen.
En ze krijgen geen compleet luxe huis met 3 slaapkamers he, het is een begeleid woonproject.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:19

michelle933 schreef:

Nou ZIT er idd een wrange kant aan - en dat staat al in de bijbel. ;) De verloren zoon jast al zijn geld er door, komt met hangende pootjes (dat weer wel) bij papa terug - en dan wordt er en enorm feest aangericht.
Waarop de brave oudste zoon zijn vader tot de orde roept: "En ik dan...? Ik ben al die jaren keurig netjes geweest, krijg ik nou niets....?!?!"
"Zo oud als de wereld", dus.

Maar grof in de mond: we weten allang, wat helpt tegen veelplegers: W,W,W: woning, werk, wijf.
Dus als de overheid er achter heen zit, dat ze een eigen huissie krijgen (...wel netjes de huur betalen, anders zitten ze je direct op je nek!!)
en bemiddeld worden naar werk,
dan snap ik alle gevoelens van de brave oudste broer -
maar door in elk geval voor die eerste 2 W's te zorgen besparen we onszelf een giga berg ellende.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:20

Dat eh... heb je op de vorige pagina al gezegd.... :=