Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:17

Volwassen mensen leren nu eenmaal langzamer dan kinderen dat is een algemeen gegeven.
Hoe kun je nu verwachten dat een volwassen vluchteling meteen de taal goed machtig is?
Zelfs ik heb al moeite om de kleine lettertjes te lezen in verzekeringspapieren en dan moet iemand die alleen nog maar de basis woorden kent dat wel meteen begrijpen.......?

Buiten dat volwassenen dus de moeite kunnen hebben de Nederlandse taal machtig te worden kan er ook nog het IQ mee spelen. En niet iedereen heeft een talenknobbel.
Wanneer een asielzoeker een verblijfstatus krijgt dan spreek je van vluchteling.
Pas dan kunnen ze mee doen aan een inburgeringscursus waarbij ze Nederlandse taal les krijgen en maatschappijleer krijgen over hoe alles werkt in Nederland maar dan nog in dit programma vrij beperkt.
In de asielzoekerscentra's kan men ook taal lessen krijgen maar dit niveau steld echt weinig voor.

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:17

Bello, zoek je toch gewoon een beter betaalde baan....

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:18

bello2005 schreef:
hij steelt :S,,,

wij hier in nederland hebben het ook niet goed;)

Omdat hij steelt, dan maar hup weg ermee?
Dat vind ik juist een teken om zo'n persoon te helpen met zijn/haar probleem.

Wat bedoel je precies met de opmerking dat wij het hier in nederland ook niet goed hebben?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:19

Daatje schreef:
Dank Tineke, gelukkig nog meer mensen die nadenken op bokt en wat meer van de wereld begrijpen

ik begrijp genoeg van de wereld;)

Daatje

Re: Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:19

Dat is heeeeeel duidelijk

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:21

TinekeHorses schreef:
Pardon? Zomaar weer terug sturen? Wie weet in wat voor situaties ze verkeren in eigen land.
Nee, vluchtelingen/asielzoekers of überhaupt mensen die hulp zoeken terug sturen vind ik beschamend!

En wie zegt dat deze man niet zijn best doet om nederlands te leren?

Een vluchteling die in eigen land in levensgevaar is wordt niet teruggezet, dat is bepaald in het vedrag van Genéve. Een asielzoeker/vluchteling die zich in strijd met de wet gedraagt onttrekt zich willens en wetens aan dat verdrag. Heel vervelend maar dat is het risico.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:23

Zo dan Bello2005, dat zijn nogal uitspraken :oo t zijn gewoon mensen hoor!
Op een bepaald vlak ben ik het met je eens; kan je alleen maar misdragen? ga dan maar ergens anders verblijven.

Wij in Nl hebben het hier niet goed? Volgens mij hebben wij hier de laatste 20 jaar geen oorlog meer gehad, heb je niet hoeven onderduiken voor meningsverschillen tussen regering/rebellen, altijd op je hoede moeten zijn.
Je hoeft in NL niet te verbergen dat je homo/lesbisch bent, met de angst dat je dood gaat. Net als dat je in Nl vrijdheid van meningsuiting en al die grondwetten hebt.

Volgens mij weet jij niet half hoe goed je het hebt in Nl ;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:27

de oorlog komt vanzelf in nederland..

nederland zegt dat het crisis is,,, dat bestaat niet,,, genoeg nederlanders die werkloos zijn... en waar komt dat door ??? niet omdat er te weinig werk is,,, omdat andere mensen onze banen inpikke;)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:32

sallandval schreef:
TinekeHorses schreef:
Pardon? Zomaar weer terug sturen? Wie weet in wat voor situaties ze verkeren in eigen land.
Nee, vluchtelingen/asielzoekers of überhaupt mensen die hulp zoeken terug sturen vind ik beschamend!

En wie zegt dat deze man niet zijn best doet om nederlands te leren?

Een vluchteling die in eigen land in levensgevaar is wordt niet teruggezet, dat is bepaald in het vedrag van Genéve. Een asielzoeker/vluchteling die zich in strijd met de wet gedraagt onttrekt zich willens en wetens aan dat verdrag. Heel vervelend maar dat is het risico.

Dat weet ik.
Maar om zo iemand dan alsnog terug te sturen (ook al verkeerd diegene dan in levensgevaar in eigen land) omdat hij/zij de wet heeft overtreden vind ik belachelijk.
Deze mensen hebben het hier vaak erg moeilijk en komen sneller in het criminele circuit terecht.
In plaats van deze mensen te helpen om hun leven op de rails te krijgen, worden ze terug gestuurd...

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:35

bello2005 schreef:

nederland zegt dat het crisis is,,, dat bestaat niet,,, genoeg nederlanders die werkloos zijn... en waar komt dat door ??? niet omdat er te weinig werk is,,, omdat andere mensen onze banen inpikke;)

Begin er sterk aan te twijfelen of jij 'genoeg van de wereld begrijpt'...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:38

Citaat:
Dat weet ik.
Maar om zo iemand dan alsnog terug te sturen (ook al verkeerd diegene dan in levensgevaar in eigen land) omdat hij/zij de wet heeft overtreden vind ik belachelijk.
Deze mensen hebben het hier vaak erg moeilijk en komen sneller in het criminele circuit terecht.
In plaats van deze mensen te helpen om hun leven op de rails te krijgen, worden ze terug gestuurd...

Ik ben het met je eens dat de meeste mensen die in het criminele circuit belanden feitelijke meer gebaat zouden zijn bij hulp dan bij een straf. Maar ons systeem is nu eenmaal ingericht op het feit dat je je te houden hebt aan bepaalde grenzen en dat je over een bepaalde grens een straf kunt verwachten. Als de man een Nederlander was geweest was hij ook in de gevangenis belandt, dan had hij zijn dochter ook niet meer kunnen helpen of zien. Of vind je gevangenisstraffen ook belachelijk?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:38

TinekeHorses schreef:
bello2005 schreef:

Begin er sterk aan te twijfelen of jij 'genoeg van de wereld begrijpt'...

wat jij wilt;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:41

_O-

Jeetje, grijs komt bij jou niet voor heh?
Oorlog komt vanzelf in NL ? Wat ben jij voor een doemdenker? Tuurlijk er zal vast een keer oorlog komen, maar wanneer? Wij hebben het echt wel goed in NL. En als je dat niet kan waarderen , ga je toch lekker zelf weg ?

Werkloosheid komt echt niet omdat 'mensen onze banen inpikken'. Laten we even de kasindustrie nemen. Werken veel polen/bulgaren/roemenen etc. Echter is dit wel zo omdat de meeste nederlanders zich hier te goed voor voelen. want waarom zou ik voor een minimumloontje tomaten gaan plukken, als ik ook op me gat op de bank een uitkering kan ontvangen, wat misschien 20,- scheelt? Geld ook voor putjesscheppers, afvalmannen etc. Verdienen nog redelijk goed ook, maar niemand wil t doen vanwege de status die t heeft.

Jij zegt dat crisis niet bestaat. echter hangen de crisis en de werkloosheid samen. Laten we 't zo zeggen: Crisis- Mensen worden bang om geld uit te geven- Mensen gaan Sparen - Mensen kopen minder - Er hoeft minder geproduceerd te worden - Bezuinigen uitgaven voor bedrijven, waaronder mensen laten gaan.

En laten we niet vergeten dat we met de tijd meegaan; mensen worden vervangen door machines, die veel sneller zijn en veel productiever. Machines moeten wel bediend worden, maarja zijn de mensen die het eerst met de hand deden, wel voldoende opgeleid op dat te doen?

Een paar dingen waaruit werkloosheid naar voren komt, wat geen ene fiets te maken heeft met buitenlanders :) Tja tenzij je de japanners bedoeld die de machines maken natuurlijk :D

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:44

sallandval schreef:
Citaat:
Dat weet ik.

Ik ben het met je eens dat de meeste mensen die in het criminele circuit belanden feitelijke meer gebaat zouden zijn bij hulp dan bij een straf. Maar ons systeem is nu eenmaal ingericht op het feit dat je je te houden hebt aan bepaalde grenzen en dat je over een bepaalde grens een straf kunt verwachten. Als de man een Nederlander was geweest was hij ook in de gevangenis belandt, dan had hij zijn dochter ook niet meer kunnen helpen of zien. Of vind je gevangenisstraffen ook belachelijk?

Klopt. Maar de gevangenisstraf in Nederland weegt niet op tegen terug sturen naar levensgevaarlijk land.
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 16-03-13 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:48

bello2005 schreef:

Jeetje jij ziet ook echt alleen maar het slechte in van andere mensen he := Er is gewoon een crisis aan de gang, heeft niks te maken met andere mensen die banen in pikken want de polen (die door veel mensen als "banenpikkers" worden gezien) doen alleen de banen die WIJ NEDERLANDERS te min vinden voor ons ;) Zij knappen de rotklusjes op voor een vreselijk lage uurloon.

Iedereen in Nederland heeft recht op een baan, of je nou van Turkse, Antiliaanse, Surinaamse of Nederlandse afkomst bent, het boeit niet, iedereen die hier woont en een Nederlands paspoort heeft is gewoon een Nederlander en heeft gewoon recht op een baan. Niks "inpikke" .

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:51

Celiien schreef:
_O-

Jeetje, grijs komt bij jou niet voor heh?
Oorlog komt vanzelf in NL ? Wat ben jij voor een doemdenker? Tuurlijk er zal vast een keer oorlog komen, maar wanneer? Wij hebben het echt wel goed in NL. En als je dat niet kan waarderen , ga je toch lekker zelf weg ?

Werkloosheid komt echt niet omdat 'mensen onze banen inpikken'. Laten we even de kasindustrie nemen. Werken veel polen/bulgaren/roemenen etc. Echter is dit wel zo omdat de meeste nederlanders zich hier te goed voor voelen. want waarom zou ik voor een minimumloontje tomaten gaan plukken, als ik ook op me gat op de bank een uitkering kan ontvangen, wat misschien 20,- scheelt? Geld ook voor putjesscheppers, afvalmannen etc. Verdienen nog redelijk goed ook, maar niemand wil t doen vanwege de status die t heeft.

Jij zegt dat crisis niet bestaat. echter hangen de crisis en de werkloosheid samen. Laten we 't zo zeggen: Crisis- Mensen worden bang om geld uit te geven- Mensen gaan Sparen - Mensen kopen minder - Er hoeft minder geproduceerd te worden - Bezuinigen uitgaven voor bedrijven, waaronder mensen laten gaan.

En laten we niet vergeten dat we met de tijd meegaan; mensen worden vervangen door machines, die veel sneller zijn en veel productiever. Machines moeten wel bediend worden, maarja zijn de mensen die het eerst met de hand deden, wel voldoende opgeleid op dat te doen?

Een paar dingen waaruit werkloosheid naar voren komt, wat geen ene fiets te maken heeft met buitenlanders :) Tja tenzij je de japanners bedoeld die de machines maken natuurlijk :D

ik ben ook al vertrokken na belgie;)
daar is het tenminste een stuk beter als in nederland;)
nee, grijs bestaat bij mij niet..

dat is de fout van nederland zelf,, ze moeten gewoon zeggen dat werk ga je doen zo niet ook geen uitkering;)
als afvalman/vrouw verdien je super goed,, ja het stinkt in het begin.. so what zo heeft iedere baan wel een nadeel;)

en waardoor worden mensen bang om geld uit te geven ??? ja zeker.. de media;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:52

En nu ben je dus in België ook een buitenlander en iemand die andermans banen inpikt 1 (tenminste, in jouw gedachtelijn, want jij ziet het alleen zwart/wit! )

Nou, en waar zit dan de schuld bij de buitenlanders :') ?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:54

lifaya schreef:
bello2005 schreef:

Jeetje jij ziet ook echt alleen maar het slechte in van andere mensen he := Er is gewoon een crisis aan de gang, heeft niks te maken met andere mensen die banen in pikken want de polen (die door veel mensen als "banenpikkers" worden gezien) doen alleen de banen die WIJ NEDERLANDERS te min vinden voor ons ;) Zij knappen de rotklusjes op voor een vreselijk lage uurloon.

Iedereen in Nederland heeft recht op een baan, of je nou van Turkse, Antiliaanse, Surinaamse of Nederlandse afkomst bent, het boeit niet, iedereen die hier woont en een Nederlands paspoort heeft is gewoon een Nederlander en heeft gewoon recht op een baan. Niks "inpikke" .

nederlanders worden ontslagen omdat ze goedkopere mensen kunnen krijgen .. maar kwaliteit is vaak ver te zoeken bij zo'n soort mensen;)
en dat de nederlanders te lui zijn, is de schuld van de ons zelf tuurlijk,,, maar nederland moet daarin gewoon strenger zijn en zeggen ga je dat werk niet doen, dan ook geen uitkering;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:55

Celiien schreef:
En nu ben je dus in België ook een buitenlander en iemand die andermans banen inpikt 1 (tenminste, in jouw gedachtelijn, want jij ziet het alleen zwart/wit! )

waar zie jij staan dat ik in belgie werk ??

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:57

Nee, zo gaat dat helemaal niet, Nederlanders worden niet ontslagen omdat Polen worden aangenomen, Nederlanders werken al vaak niet in de branches waar je polen tegenkomt :') (neem even polen als voorbeeld gezien die echt als buitenlanders in NL aan het werk zijn) . Hier in de buurt gaat een ware glazenwasser oorlog aan de gang, polen die de buurten willen opeisen enzovoort. Geen Nederlander te bekennen hoor :')

De werkeloosheid is simpelweg ontstaan door de bezuinigingen van bedrijven, ze ontslaan dan duizenden mensen , en nee, daar komen geen vervangers voor ;) Ook geen polen die voor minder werken

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:59

mijn moeder is wel ontslagen omdat ze werd ingeruild voor polen;)

op mijn huidige werk werden ook genoeg mensen ontslagen omdat de polen weer trg kwamen van hun vakantie

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:03

bello2005 schreef:
Celiien schreef:

Nergens, dat was een aanname.. maar als nog waar zit de schuld bij de buitenlanders ?

bello2005 schreef:
nederlanders worden ontslagen omdat ze goedkopere mensen kunnen krijgen .. maar kwaliteit is vaak ver te zoeken bij zo'n soort mensen;)
en dat de nederlanders te lui zijn, is de schuld van de ons zelf tuurlijk,,, maar nederland moet daarin gewoon strenger zijn en zeggen ga je dat werk niet doen, dan ook geen uitkering;)

Dat is gewoon feitelijk niet waar. ontslagen omdat ze goedkopere mensen kunnen krijgen? Ja in de supermarkt omdat men te oud wordt misschien. Mensen hoeven niet te worden ontslagen; neem maar weer de kassen dan; waarom denk je dat ze polen/roemenen enzo hebben?
- Massa productie is goedkoper, en daar vallen de tomaten uit de kassen niet onder
- Om er tegen te concurreren, moeten de telers loonkosten drukken
- Men wil niet in een kas werken voor minder loon
- Polen/roemenen hebben bepaalde loonkosten niet, waardoor het loon voor de telers wordt gedrukt.

En hoezo is kwaliteit vaak te zoeken bij 'dat soort mensen' gadver wat praat jij minachtend over anderen zeg.
Kwaliteit gaat niet om je ras, uiterlijk, sexuele voorkeur, religie of afkomst. Kwaliteit gaat over het feit of jij je best doet, wil doen en beter wil worden in je werk. Of je wil verder wil leren en doorgroeien..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:04

bello2005 schreef:

op mijn huidige werk werden ook genoeg mensen ontslagen omdat de polen weer trg kwamen van hun vakantie

Vraag me af waar jij werkt, de bouw? kan me eigenlijk geen andere plek voorstellen :=

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:07

Celiien schreef:
bello2005 schreef:

Vraag me af waar jij werkt, de bouw? kan me eigenlijk geen andere plek voorstellen :=

Ik gok in de glastuinbouw?
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 16-03-13 22:09, in het totaal 2 keer bewerkt

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:08

Celiien schreef:

Nergens, dat was een aanname.. maar als nog waar zit de schuld bij de buitenlanders ?

bello2005 schreef:

Dat is gewoon feitelijk niet waar. ontslagen omdat ze goedkopere mensen kunnen krijgen? Ja in de supermarkt omdat men te oud wordt misschien. Mensen hoeven niet te worden ontslagen; neem maar weer de kassen dan; waarom denk je dat ze polen/roemenen enzo hebben?
- Massa productie is goedkoper, en daar vallen de tomaten uit de kassen niet onder
- Om er tegen te concurreren, moeten de telers loonkosten drukken
- Men wil niet in een kas werken voor minder loon
- Polen/roemenen hebben bepaalde loonkosten niet, waardoor het loon voor de telers wordt gedrukt.

En hoezo is kwaliteit vaak te zoeken bij 'dat soort mensen' gadver wat praat jij minachtend over anderen zeg.
Kwaliteit gaat niet om je ras, uiterlijk, sexuele voorkeur, religie of afkomst. Kwaliteit gaat over het feit of jij je best doet, wil doen en beter wil worden in je werk. Of je wil verder wil leren en doorgroeien..[/quote]

in belgie hebben ze zo wie zo geen crisis..

hoor je mij ook niet zeggen,, maar de meeste (polen) leveren geen kwaliteit.
dat zie ik zelfs op mijn werk