Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dwaallicht schreef:Ik denk dat je dan een stukje binding met het kind zal missen. Normaalgesproken ontstaat er door al die zwangerschapshormonen toch een soort roze wolk? Kan me niet voorstellen dat je dat vrijwillig wilt missen (tenzij je een helse zwangerschap zult hebben e dat al vantevoren weet..)
_San87_ schreef:dwaallicht schreef:Ik denk dat je dan een stukje binding met het kind zal missen. Normaalgesproken ontstaat er door al die zwangerschapshormonen toch een soort roze wolk? Kan me niet voorstellen dat je dat vrijwillig wilt missen (tenzij je een helse zwangerschap zult hebben e dat al vantevoren weet..)
Waarom dan? Er zijn ook genoeg kinderen geadopteerd en ik geloof niet dat die minder zijn dan eigen kinderen qua liefde en binding.
dwaallicht schreef:_San87_ schreef:
Waarom dan? Er zijn ook genoeg kinderen geadopteerd en ik geloof niet dat die minder zijn dan eigen kinderen qua liefde en binding.
Ik wist dat deze zou komen... wie heeft het over minder zijn? Bij een adoptiekind zal er ook veel moeite moeten worden gedaan om een goede hechting te krijgen. Dat gaat allemaal niet vanzelf. Er zijn veel problemen geweest met hechting bij adoptiekinderen. Bovendien is een adoptie vaak niet gepland in die zin. En daar bedoel ik mee dat een adoptiekindje vaak niet bij de ouders kan blijven omdat zij er niet voor kunnen zorgen. Hele andere situatie.
Zwangerschapshormonen en het meteen op de buik leggen bij de moeder zorgen voor een band tussen moeder en kind en de beide ouders. Niet voor niets zijn ze het beleid in ziekenhuizen aan het veranderen bij bv keizersnede. Omdat de bevalling anders is komt de band tussen moeder en kind soms moeizamer op gang en daarom leggen ze het kindje nu meteen bij 1 van de ouders op de borst, vaak de moeder, en als het nog ff niet kan bij paps.
Anyways, ieder zijn keuze, maar ik zou het zelf niet willen missen omwille van m'n werk.
Amaris schreef:Urielle schreef:Sneu voor haar, ze ontneemt zichzelf een van de meest betekende ervaringen die een vrouw kan opdoen.
Goh, ben ik dan ook sneu? Want ik wil geen kinderen.
unicorn_kiss schreef:Dat iedereen hier nu echt gelooft dat het enkel en alleen maar gaat om de 'drukte van haar carrière': je kan toch zelf wel bedenken dat het vast heel wat meer redenen heeft dan dat?
De kans is groot dat dit een weloverwogen moeilijke beslissing is geweest, maar bokt is er niet vies van om maar te veroordelen op basis van een simpele roddel. Niet alleen is ze niet meer van de jongste, de showbizz is keihard en ik kan me zeker voorstellen dat haar lichaam zeer belangrijk is om aan de bak te blijven (denk maar aan de rol van sexy echtgenote in modern family)
Urielle schreef:[
Niet per se. Maar iemand die kinderen wil, heeft neem ik aan toch ook ontluikend moedergevoel. En dat fladderen van binnen in je buik, een inieminie voetje tegen je hand via de buikwand, dat oergevoel van bevallen wat je helemaal op de grens van je kunnen brengt en dat ongelofelijke gevoel als je baby er net uit is, op je buik komt en je kijkt naar die oogjes en dat zoekende mondje... erg zonde om te missen. Dat weegt echt op tegen je zwangerschapsstriemen en flubberende buikDe hormonen die je doormaakt tijdens de zwangerschap en de bevalling zorgen echt voor extra binding.
Bij mijn tweede bevalling ging het bijv. te snel en maakte ik geen endorfine aan. Daardoor miste het compleetvandewereldverliefde gevoel wat ik bij de andere twee wel had. Natuurlijk komt dat in de loop der tijd goed, anders hadden adoptiekinderen ook een totaal andere band met hun ouders, maar het heeft toch echt veel meer moeten groeien.
Mindim schreef:unicorn_kiss schreef:Dat iedereen hier nu echt gelooft dat het enkel en alleen maar gaat om de 'drukte van haar carrière': je kan toch zelf wel bedenken dat het vast heel wat meer redenen heeft dan dat?
De kans is groot dat dit een weloverwogen moeilijke beslissing is geweest, maar bokt is er niet vies van om maar te veroordelen op basis van een simpele roddel. Niet alleen is ze niet meer van de jongste, de showbizz is keihard en ik kan me zeker voorstellen dat haar lichaam zeer belangrijk is om aan de bak te blijven (denk maar aan de rol van sexy echtgenote in modern family)
Je spreekt jezelf wel wat tegen in deze post. Eerst noem je dat het toch niet kan gaan om zo iets futiels als haar werk in de showbiz en de drukte daarvan, maar later toch wel weer?
unicorn_kiss schreef:Ik heb nergens gezegd dat zij geen kind wil baren door de drukte van haar carrière. misschien wel door de showbizzdruk, maar drukte en druk zijn 2 héél verschillende woorden
Daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat er meer redenen waren, ik opper zelf ook maar wat.
MarisdB schreef:Een tv-actrice is niet klaar met een paar maanden zwangerschapsverlof. Die kan al niet meer werken zodra het maar een beetje zichtbaar is dat ze zwanger raakt,
little_birdy schreef:heel begrijpelijk
ik wil zelf nooit kinderen
maar misschien als een ander ze voor me uitbroed dat ik het ooit wel wil overwegen ....
Sammie schreef:MarisdB schreef:Een tv-actrice is niet klaar met een paar maanden zwangerschapsverlof. Die kan al niet meer werken zodra het maar een beetje zichtbaar is dat ze zwanger raakt,
Dit is niet waar... Enige idee hoeveel zwangerschappen er met brede truitjes of speciale shots worden verborgen. Of zelfs worden ingeschreven in het verhaallijn... Denk aan Law & Order, Charmed, Bones, Married with Children?
Films.. ja films is vaak wel een ander verhaal, maar series (zoals modern family) e.d. zeker niet. Films zijn sowieso momentopnames en duren vaak maar enkele maanden en moeilijk uit te stellen of aan te passen zijn. In het contract staat vaak dan ook dat zwangerschappen niet de ''bedoeling'' zijn. Maar bij series zou het zeer zeker geen probleem op moeten leveren, aangezien de opnames ook maar enkele maanden duren. Maar wel flexibeler in te delen zijn.