Werkloze moeder van 11 kinderen koopt paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Werkloze moeder van 11 kinderen koopt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:22

De witte boordencriminaliteit, daar kan ik me ook kwaad om maken. Vooral omdat ze vrijuit gaan, en de kleine man gepakt wordt. Maar is het dan meteen okee als het om een mager extraatje gaat? Is het principe of het wel of niet okee is afhankelijk dan van de bedragen die ermee gemoeid zijn?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:32

Nee, maar publieke verontwaardiging over iets in een ander land waar wij de details niet eens van kunnen kennen, dat ons op geen enkele manier aangaat en dat ook nog eens zeer triviaal is - dat gaat echt veel te ver.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:05

Als ik de cijfers goed heb is uitkering in engeland iets van 1/3 van NL, kom je in communityhousing terecht (slecht onderhoud, ghetto) en de prijzen van gezond basisvoedsel zijn er hoog (voor dat inkomen onbetaalbaar). In NL pony aanhouden als je werkeloos wordt is (aan de goede kant van het land) nog wel te doen, maar in engeland ben ik er verbaasd over dat het haar lukt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:08

ON ->NM

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:49

Ik ben het helemaal eens met Shadow, we hebben er niks mee te maken maar mevrouw haar geld aan uit geeft. Wie weet wat ze ervoor laten staan dus aanpassing van de uitkering is imo ook niet nodig. Voor mij hoeven mensen met een uitkering niet per se aantoonbaar op een houtje te bijten om te laten zien dat ze uitkeringswaardig zijn.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:51

Ik ken dit bericht alleen van "taalvoutjes" op Facebook: in de krant stond de kop: Werkloze moeder van 11 koopt paard
Ze vonden het toch wel erg sneu dat je als 11-jarige moeder ook nog eens werkloos was... :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:22

Urielle schreef:
Ik ben het helemaal eens met Shadow, we hebben er niks mee te maken maar mevrouw haar geld aan uit geeft. Wie weet wat ze ervoor laten staan dus aanpassing van de uitkering is imo ook niet nodig. Voor mij hoeven mensen met een uitkering niet per se aantoonbaar op een houtje te bijten om te laten zien dat ze uitkeringswaardig zijn.

Het is mensen eigen om een invulling aan dingen te geven die ze zien. Daar komt ook nog een stukje trots bij, als mensen echt geen cent te makken hebben, weten ze dat heel lang heel goed te verdoezelen. Nee, je hoeft niet te koop te lopen met je armoede en helemaal niet voor iedereen je financien bloot te leggen, maar er komen geheid vragen als je bepaalde dingen gaat doen.

Als iemand bij de voedselbank aanklopt, en komt in een Porsche voorrijden, ga jij dan niet ook vragen hoe dat zit? Genoeg mensen die lopen te morren als iemand met een dure SUV bij de voedselbank voor komt rijden. Eerste conclusies zijn zo getrokken, en een vriend die toevallig persoon in kwestie bij de voedselbank brengt om de kratten met gratis voeding op te halen is het laatste wat in je opkomt. Toch?

Als iemand in dure merkkleding loopt, en daarbij een uitkering trekt, maar iemand met een gewoon inkomen bij de kringloop of bij C&A de kleding moet kopen, gaat dat geen scheve gezichten zetten?

Iemand in een dure bontjas, en staan bedelen, wat ga jij daarvan denken?

Nee, officieel mag je er niets van denken, maar je gaat het toch doen. Onze hersens zijn zo ingesteld dat we oplossingen zoeken, en dingen in hokjes proberen te proppen zodat dingen begrijpbaar en behapbaar worden. En we vullen te vaak dingen in voor een ander, zonder exact te weten hoe dingen zijn. Omdat we vaak de vragen niet kunnen stellen zodat we een compleet plaatje krijgen van bepaalde situaties. En dan dingen zelf in gaan vullen. Wat we - zoals gezegd - niet mogen maar wel doen.

Hulde aan iedereen die bij ALLES wat ze zien dat ons mensen eigen denkpatroon af kunnen leggen. Echt HULDE! De vraag blijft dan of jullie bij alles wat je ziet en meemaakt even analytisch, koel en gedistancieerd reageren, of dat er soms toch ook emoties bij komen kijken bij het oordelen en misschien voorbarig veroordelen van dingen....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:51

Ten eerste is het helemaal niet zo mens-eigen, maar veel meer cultuur-eigen. Je stelt die vragen vooral omdat dag in dag uit gehamerd wordt op hoe verwerpelijk het is als mensen met weinig geld toch luxe ervaren. De geschiedenis leert dat mensen juist enorm goed zijn in het accepteren van allerlei ongelijkheden, zonder al te veel vragen te stellen. Wij accepteren deze ongerijmdheid niet omdat we steeds weer leren dat niet te accepteren. (Een kwalijke zaak.)

Ten tweede trap je niet alleen in die valkuil, maar je vindt het ook nog best. Je WEET dat je niet over alle gegevens beschikt, er geen belastinggeld van jou naar toe gaat, en het een paarhonderd km hier vandaan is en je daar dus werkelijk niets mee te maken hebt. Toch oordeel je, en je rechtvaardigt dat nog ook.

Ik zal best fouten maken, maar ik probeer in elk geval mezelf niet te makkelijk excuses te geven om ze te blijven maken.

Citaat:
Hulde aan iedereen die bij ALLES wat ze zien dat ons mensen eigen denkpatroon af kunnen leggen. Echt HULDE! De vraag blijft dan of jullie bij alles wat je ziet en meemaakt even analytisch, koel en gedistancieerd reageren, of dat er soms toch ook emoties bij komen kijken bij het oordelen en misschien voorbarig veroordelen van dingen....

Zonder oordeel kun je verbazingwekkend warm en betrokken zijn en reageren. Beter zelfs. Juist veroordelen is vaak hard en koud en van een afstandje. En het slaat de deur naar communicatie en betrokkenheid over het algemeen heel effectief dicht. Jij oordeelt toch ook niet vanwege een dichte betrokkenheid bij de situatie? Je kent de mensen niet en hebt er niets mee te maken.

Maar nee, ik ben niet zonder oordeel. Maar ik probeer me wel steeds voor te houden: kan ik dit oordeel geven, ben ik genoeg bekend met de situatie? Welke dingen zie ik over het hoofd? Wat kan mijn mening doen veranderen? En in veel gevallen ben ik me bewust dat ik het gewoon niet weet. En dan probeer ik mijn oordeel inderdaad te temperen.

In dit geval is mijn oordeel overigens ten dele behoorlijk helder: het gaat niemand wat aan hoe mensen hun uitkeringsgeld besteden als ze zich aan de regels houden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:56

Aan de positieve kant; ze steunt wel de economie en de lokale boeren door bv hooi te kopen, biks of spullen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:02

Shadow0 schreef:
Maar nee, ik ben niet zonder oordeel. Maar ik probeer me wel steeds voor te houden: kan ik dit oordeel geven, ben ik genoeg bekend met de situatie? Welke dingen zie ik over het hoofd? Wat kan mijn mening doen veranderen? En in veel gevallen ben ik me bewust dat ik het gewoon niet weet. En dan probeer ik mijn oordeel inderdaad te temperen.

Het ophangen van reactiepatronen aan cultuur is imo te makkelijk, ik denk eerder dat het een kwestie is van temperament. En dan ligt het er inderdaad aan of je een extrovert type bent met het hart op je tong of een binnenvetter die alles wat hij ziet of meemaakt 500 keer door zijn hoofd moet laten gaan voordat hij tot een conclusie komt wat hij daarvan moet vinden en of hij het al dan niet naar buiten brengt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:10

Cassidy schreef:
Het ophangen van reactiepatronen aan cultuur is imo te makkelijk, ik denk eerder dat het een kwestie is van temperament.

Het temperament bepaalt echt de onderwerpen niet hoor. Het verschilt ongetwijfeld hoe je er op reageert, dat zeker. Maar dat je verontwaardiging gewekt wordt door een mogelijk misbruik van de bijstandsuitkering is puur cultuur. Anders zou het immers niet binnen een paar jaar veranderen. Temperament verandert immers niet zo snel, publieke verontwaardiging over bepaalde onderwerpen wel.

Citaat:
En dan ligt het er inderdaad aan of je een extrovert type bent met het hart op je tong of een binnenvetter die alles wat hij ziet of meemaakt 500 keer door zijn hoofd moet laten gaan voordat hij tot een conclusie komt wat hij daarvan moet vinden en of hij het al dan niet naar buiten brengt.

Tsja, maar je kunt het jezelf makkelijk maken door te denken 'ik ben extrovert etc dus daar kan ik niets aan doen' en dat je met je oordeel dan flink over een aantal grenzen heenbanjert interesseert je niets. Of je kunt denken 'oh ja, ik ben wel vaker wat te snel met mijn oordeel' en nadat je gereageerd hebt en er op bent gewezen dat je er a. niets mee te maken hebt en b. niet voldoende van weet, denken: oh, dit was misschien wel wat te voorbarig, ik neem het terug.

En dat is een keuze die ieder voor zich maakt. Hoe makkelijk ben je tevreden met je (voor)oordelen? Hoe belangrijk vind je het om andere mensen geen kwaad te doen met te snelle en onzorgvuldige oordelen? Hoe makkelijk wil je mee gaan in goedkope verontwaardiging? Eigen keuze.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:15

En nu dender je zelf in de valkuil die je andere toedicht. Hoe kun en wil jij beslissen dat ik daar niet aan werk en dat dit misschien een van de punten is waar ik aan moet werken en verbetering in moet zoeken?

Ik ben helaas geen koele en afstandelijke kikker en dingen kunnen me raken. En in dit geval raakt het me. Om dat ik in een situatie zit dat ik keuzes moet maken om paarden te moeten verkopen omdat ik het niet meer financieel trek. Dus een ander die lekker bijstand trekt en wel van alles kan doen waar ik krom voor moet liggen en wat ik ga moeten laten, dat voel ik ja. Ook al is het in het Enge land, ik kan dat projecteren op Nederland, zie genoeg dingen in mijn omgeving die niet kunnen en ik zou willen dat ik wat minder fatsoen had om bepaalde dingen te doen zodat ik dat kan kunnen houden wat ik nu heb.

Maar goed, een ander heeft meer afstand, zit in een comfortabele positie en kan van de zijlijn uit oordelen. More power to you!

Mijn laatste reactie in dit topic want dit raakt me meer dan jij kunt vermoeden. Stipje gaat van het topic af. Succes met je ijskoude, mooie en analytische denkvermogen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:38

Cassidy schreef:
Hoe kun en wil jij beslissen dat ik daar niet aan werk en dat dit misschien een van de punten is waar ik aan moet werken en verbetering in moet zoeken?

Ik weet niet waar je aan werkt. Dat is iets waar ik inderdaad niet over kan oordelen.
Maar hier in het topic verzin je excuses waarom het ok is om een mening te baseren terwijl je het hele verhaal niet eens kent. En je hebt die mening al gegeven, gebaseerd op te weinig informatie om dat realistisch te kunnen doen. Daar trek ik inderdaad een conclusie uit. Niet over of je er wel of niet aan werkt in het algemeen, maar wel dat je het wat dit betreft erg makkelijk accepteert dat je te snel bent in je oordeel.

Citaat:
Dus een ander die lekker bijstand trekt en wel van alles kan doen waar ik krom voor moet liggen en wat ik ga moeten laten, dat voel ik ja.

Behalve dat je dat niet weet. Je weet niet of ze 'van alles' kan doen, en waar ze krom voor ligt, en wat ze laat.

Maar het is niet haar schuld dat jij een rotpositie zit (en geloof me: daar snap ik best wat van. Echt comfortabel zou ik mijn uitgangspositie nou ook weer niet willen betitelen.) Maar schop tegen de mensen die daar schuld aan hebben: de economen etc die er een rotzooi van hebben gemaakt, en de politiek die de economie laat zijn zoals die is en en passant jouw inkomsten verder terugbrengt.

Maar heb geen oordeel over een willekeurige persoon die er niets aan kan doen, en waar jij niets mee te maken hebt. En bedenk bij elke Porsche die je ziet rijden (en dus zeker niet alleen bij de voedselbank(, goh, waar wordt die eigenlijk van betaald? Wat moet iemand doen om een auto te kopen (dus gewoon als extra) voor een bedrag dat voor anderen 8 jaarinkomens is? Heeft die persoon de wereld echt zoveel beter gemaakt dat het dat waard is?

Citaat:
Ook al is het in het Enge land, ik kan dat projecteren op Nederland, zie genoeg dingen in mijn omgeving die niet kunnen en ik zou willen dat ik wat minder fatsoen had om dat te kunnen houden wat ik nu heb.

Absoluut, hoe minder fatsoen hoe beter het je soms gaat. Maar je weet dus niet of daar hier sprake van is. Want je weet nog steeds niet of ze zich niet gewoon netjes aan de regels houdt. En als ze dat wel doet, heeft ze alle recht om haar keuzes te maken. Zoals jij dat recht ook hebt. Als jij op een of andere manier je paarden kan behouden, dan heeft NIEMAND het recht om daar zomaar een oordeel over te hebben.
Mensen met een uitkering mogen nog steeds keuzes maken. Ze hoeven dat niet aan de rest van de wereld te verantwoorden en voor te rekenen.
Mensen met een uitkering zijn voor het overgrote deel geen oplichters, fraudeurs, werkschuw tuig of welke andere vooroordelen er nog rond gaan. Zo moeten ze dus ook niet steeds weer weggezet worden.
Mensen met een uitkering mogen ook gewoon plezier hebben. Ze hoeven geen boete te doen voor hun positie.

En ja, iedereen kent een vriend van de buurvrouw die de boel vrolijk belazert. Maar we doen een heleboel mensen onrecht door te denken dat iedereen in een uitkeringssituatie zo is, want dat is gewoon echt niet zo.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:17

weet niet of ze in engeland kinderbijslag hebben maar dat is dan buiten de uitkering ook nog eens 2200 euro hier in nederland per 3 maanden voor 11 kinderen.. kan je ook makkelijk een paard van betalen..

Maar goed ik blijf bij mijn punt je kan niet in iemand zijn portemonnee kijken en wie weet betaald ze het wel niet zelf maar hebben ze een suikertante oid

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:17

Cassidy schreef:
Het is mensen eigen om een invulling aan dingen te geven die ze zien. Daar komt ook nog een stukje trots bij, als mensen echt geen cent te makken hebben, weten ze dat heel lang heel goed te verdoezelen. Nee, je hoeft niet te koop te lopen met je armoede en helemaal niet voor iedereen je financien bloot te leggen, maar er komen geheid vragen als je bepaalde dingen gaat doen.

Het is maar net wat voor prioriteiten iemand stelt bedenk ik me dan.
Ik heb een kennis en die liepen als kinderen vroeger steevast in splinternieuwe designkleren om mooie sier te maken voor de buitenwereld. Maar aten thuis wel 5 dagen per week macaroni met suiker om die kleertjes te kunnen betalen. Zodat de buitenwereld zou denken dat er geld zat. Ik vind dat maf, maar het is hun keuze ;)
Zelf heb ik gekozen om niet te werken (en trek ook geen uitkering) en doe het van mijn kindergeld, wat mijn rijden/lesgeven opbrengt en ik heb een budget van 150 per week van mijn vriend om voor het gezin boodschappen te doen, kleren te kopen, de auto te tanken, extraatjes te kopen en de telefoon op te laden. Van dat geld onderhou ik twee paarden, een hond, vier katten en diverse kipjes. Zal ook niet iedereen zijn keuze zijn en er zijn veel mensen die denken dat ik rijk ben omdat ik twee paarden heb. Maar, en die situatie herkennen vast veel Bokkers, ik ga nooit op vakantie, ik ga nooit uit eten, ik zie af van andere hobby's/sportclubs, ik koop hoogstzelden kleren en dan is het meestal nog van de Zeeman ook. Ook maf ;)
Daarom bedoel ik: weten wij veel, misschien eten ze daar thuis elke dag alleen boterhammen met pindakaas om hun paard te onderhouden. Mevrouw heeft een bepaald budget, ze heeft daar recht op want anders kreeg ze het niet, en dat verdeelt zij naar eigen goeddunken. En of ze dat besteedt aan elke dag vlees op tafel, aan eens per jaar kamperen in Frankrijk, aan nieuwe kleren voor de kinderen, aan sigaretten of aan een paard, wie zijn wij om daar over te oordelen? Het is ons geld toch niet?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:26

Ongelofelijk dat sommige mensen hier over zeuren. Moet die vrouw toch zelf weten!!! Het is haar uitkering en haar keuze dat geld uit te geven aan wat ze dan ook wil. Soms kun je heel creatief zijn met weinig geld, hoor. Ik zou het persoonlijk niet kunnen, met 11 kinderen (ik heb er maar 1), maar ik weet verder niets van haar, hoe ze woont en of ze eventueel hulp krijgt van iemand uit haar directe omgeving. We kennen het hele verhaal niet en ik benijd een moeder in de bijstand in elk geval ook niet.

Ik zou me meer druk maken over die zakkenvullers in ons eigen land (degenen die veel te lang wachtgeld opstrijken bijvoorbeeld, terwijl wij, gewone burgers, maar moeten inleveren, inleveren en nog eens inleveren of die zakkenvullers bij de banken, bonus hier bonus daar en ondertussen de boel bankroet laten gaan. En de belastingbetalers mogen daar voor opdraaien). Dat vind pas asociaal!!!

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:47

Wat pas echt asociaal is is dat de minister een hele dure nieuwe sns topman aanstelt en vervolgens extra moet bezuinigen op het salaris van mensen in de zorg. Maak je daar druk over, is veel belangrijker.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:13

Ik kan jullie vanuit Engeland berichten dat dit niet het hoofd-probleem is.

De vrouw in kwestie is al enige tijd in het nieuws omdat ze 11 kinderen heeft, enorme hoeveelheden geld aan 'benefits' ontvangt en nu van de overheid verwacht dat die een compleet nieuw huis voor haar bouwt - wat overigens ook toegezegd is - en daarover naar 't schijnt zelfs in een interview zei dat als ze het huis niet mooi genoeg vond, ze het niet aan zou nemen.

Het bericht over dit paard is dus alleen een extra druppel. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:22

Hanmar schreef:
Ik kan jullie vanuit Engeland berichten dat dit niet het hoofd-probleem is.

De vrouw in kwestie is al enige tijd in het nieuws omdat ze 11 kinderen heeft, enorme hoeveelheden geld aan 'benefits' ontvangt en nu van de overheid verwacht dat die een compleet nieuw huis voor haar bouwt - wat overigens ook toegezegd is - en daarover naar 't schijnt zelfs in een interview zei dat als ze het huis niet mooi genoeg vond, ze het niet aan zou nemen.

Het bericht over dit paard is dus alleen een extra druppel. :)

kijk... enige nuance in de zaak.

Denk niet dat je dit nog leest Cassidy aangezien het niet meer in je lijstje 'Eigen berichten' staat, maar dan nog: ben het 100% met je eens.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:27

Nickas schreef:
Ach, ik krijg ook kriebels van werkloze alleenstaande moeders met 3 kinderen die een raspup kopen.
Maar kennelijk ´kan´ het en hou je het niet tegen. Zolang niemand verwaarloosd wordt zal het kennelijk wel kunnen en mogen...

het enige verschil met mij is dat ik maar 1 kind heb...maar jaren geleden toen ik niet werkte heb ik ook een hond gekocht, mogen mensen met een uitkering alleen een asielhond ?
Ik had er heel lang voor gespaard !!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:04

Het probleem is dus een beetje dat - voor zover de media dat bericht hebben hier, en er is een hoop over te doen geweest! - zij geen keuzes maakt, maar lijkt te vinden dat ze overal 'recht' op heeft. En dan vind ik het persoonlijk wel een beetje typisch om eerst 11 kinderen te 'maken', geen baan, leven op een uitkering, verwachten dat de staat een passend huis voor je bouwt (niet eens kopen! Bouwen!) en dan ook nog een paard.

Dat heeft imo niet zo gek veel meer met keuzes te maken. Dat is het tegenwoordig vrij typische (en helaas alomgtegenwoordige) 'ik heb op al die dingen gewoon RECHT'. Tuurlijk, je woont in een verzorginsstaat (of dat nu Nederland of Engeland is), maar het kan ook de spuigaten uitlopen en dat doet het hier wel een beetje denk ik... :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:16

Hanmar schreef:
Dat heeft imo niet zo gek veel meer met keuzes te maken. Dat is het tegenwoordig vrij typische (en helaas alomgtegenwoordige) 'ik heb op al die dingen gewoon RECHT'. Tuurlijk, je woont in een verzorginsstaat (of dat nu Nederland of Engeland is), maar het kan ook de spuigaten uitlopen en dat doet het hier wel een beetje denk ik... :+

Enerzijds, tsja, erg redelijk klinkt het allemaal niet. Anderzijds: het argument is niet echt anders dan dat van al die obscure bv'tjes en stichtingen en clubs die de meest wonderlijke subsidies claimen, of individuen die uitzonderlijke bonussen of declaraties ontvangen. Gewoon omdat het kan, 'we maken slechts gebruik van de mogelijkheden.'

Waarom zou een uitkeringsgerechtigde zoveel nobeler moeten zijn dan andere mensen die met gemeenschapsgeld handelen? En ten tweede: wat hebben we er hier in Nederland mee te maken?
(Maar en passant schaadt het wel het imago van heel veel mensen in de bijstand die nu weer geassocieerd worden met profiteren en de boel belazeren, zonder dat ze ook maar iets fout doen.)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:24

Dat ben ik ook zeker met je eens hoor, dit is absoluut niet 'erger' dan obscure bv'tjes, stichtingen, clubs etc. - subsidies en uitkeringen zijn er voor hen die het nodig hebben, en er misbruik van maken leidt er uiteindelijk alleen maar toe dat de staat het niet meer kan opbrengen om hen die het daadwerkelijk nodig hebben, te helpen...

Geef me een momentje, ik zal even wat andere persberichtje opzoeken zodat het wat duidelijker is hoe de Engelse media hier bovenop zijn gesprongen. Ze zijn wel in het Engels natuurlijk :)
http://www.express.co.uk/news/uk/378643 ... for-by-you
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -gift.html
http://www.bbc.co.uk/news/uk-21522519

Anderszijds is het natuurlijk wel goed om te vermelden dat de Britse media er ook een beetje een sensatieverhaal van maken natuurlijk en dat het ook niet per se de meest 'betrouwbare' bronnen zijn, maar het laatste linkje is een televisie-interview :). En dat is zoals Shadow hierboven ook opmerkt, erg jammer voor degenen die wel degelijk een uitkering nodig hebben om allerlei uiteenlopende redenen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 00:07

Ik verbaas me erover dat mensen zich kwaad kunnen maken over het geluk van een ander.
Sorry hoor, maar ik heb gewoon medelijden met dit soort mensen.
Zelf moet ik ook werken voor mijn paard, maar ik ben verheugd als iemand anders ook zijn of haar geluk kan verwezenlijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 00:12

Hoeveel koppels zijn er niet in de uitkering die er lustig op los roken? Ook elke maand 300 euro aan sigaretten erdoor hoor.