Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Ik ben het helemaal eens met Shadow, we hebben er niks mee te maken maar mevrouw haar geld aan uit geeft. Wie weet wat ze ervoor laten staan dus aanpassing van de uitkering is imo ook niet nodig. Voor mij hoeven mensen met een uitkering niet per se aantoonbaar op een houtje te bijten om te laten zien dat ze uitkeringswaardig zijn.
Citaat:Hulde aan iedereen die bij ALLES wat ze zien dat ons mensen eigen denkpatroon af kunnen leggen. Echt HULDE! De vraag blijft dan of jullie bij alles wat je ziet en meemaakt even analytisch, koel en gedistancieerd reageren, of dat er soms toch ook emoties bij komen kijken bij het oordelen en misschien voorbarig veroordelen van dingen....
Shadow0 schreef:Maar nee, ik ben niet zonder oordeel. Maar ik probeer me wel steeds voor te houden: kan ik dit oordeel geven, ben ik genoeg bekend met de situatie? Welke dingen zie ik over het hoofd? Wat kan mijn mening doen veranderen? En in veel gevallen ben ik me bewust dat ik het gewoon niet weet. En dan probeer ik mijn oordeel inderdaad te temperen.
Cassidy schreef:Het ophangen van reactiepatronen aan cultuur is imo te makkelijk, ik denk eerder dat het een kwestie is van temperament.
Citaat:En dan ligt het er inderdaad aan of je een extrovert type bent met het hart op je tong of een binnenvetter die alles wat hij ziet of meemaakt 500 keer door zijn hoofd moet laten gaan voordat hij tot een conclusie komt wat hij daarvan moet vinden en of hij het al dan niet naar buiten brengt.
Cassidy schreef:Hoe kun en wil jij beslissen dat ik daar niet aan werk en dat dit misschien een van de punten is waar ik aan moet werken en verbetering in moet zoeken?
Citaat:Dus een ander die lekker bijstand trekt en wel van alles kan doen waar ik krom voor moet liggen en wat ik ga moeten laten, dat voel ik ja.
Citaat:Ook al is het in het Enge land, ik kan dat projecteren op Nederland, zie genoeg dingen in mijn omgeving die niet kunnen en ik zou willen dat ik wat minder fatsoen had om dat te kunnen houden wat ik nu heb.
Cassidy schreef:Het is mensen eigen om een invulling aan dingen te geven die ze zien. Daar komt ook nog een stukje trots bij, als mensen echt geen cent te makken hebben, weten ze dat heel lang heel goed te verdoezelen. Nee, je hoeft niet te koop te lopen met je armoede en helemaal niet voor iedereen je financien bloot te leggen, maar er komen geheid vragen als je bepaalde dingen gaat doen.
Hanmar schreef:Ik kan jullie vanuit Engeland berichten dat dit niet het hoofd-probleem is.
De vrouw in kwestie is al enige tijd in het nieuws omdat ze 11 kinderen heeft, enorme hoeveelheden geld aan 'benefits' ontvangt en nu van de overheid verwacht dat die een compleet nieuw huis voor haar bouwt - wat overigens ook toegezegd is - en daarover naar 't schijnt zelfs in een interview zei dat als ze het huis niet mooi genoeg vond, ze het niet aan zou nemen.
Het bericht over dit paard is dus alleen een extra druppel.
Nickas schreef:Ach, ik krijg ook kriebels van werkloze alleenstaande moeders met 3 kinderen die een raspup kopen.
Maar kennelijk ´kan´ het en hou je het niet tegen. Zolang niemand verwaarloosd wordt zal het kennelijk wel kunnen en mogen...
Hanmar schreef:Dat heeft imo niet zo gek veel meer met keuzes te maken. Dat is het tegenwoordig vrij typische (en helaas alomgtegenwoordige) 'ik heb op al die dingen gewoon RECHT'. Tuurlijk, je woont in een verzorginsstaat (of dat nu Nederland of Engeland is), maar het kan ook de spuigaten uitlopen en dat doet het hier wel een beetje denk ik...