Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
19marjo90 schreef:maykie schreef:Als iemand met mij een gezamelijk cadeau zou willen doen, zou ik nu nee zeggen en zelf iets halen, zou hier wel eerlijk in zijn. Die 10 euro pp kan ik namelijk NIET missen en zou ik als krenterig beschreven worden.
Ik bedoel mijn reactie niet als aanval op mensen die het niet kunnen missen. Ik begrijp dat heus wel. Maar inderdaad, zoals jij doet: zeg dat dan gewoon en doe niet zo eigenwijs.
Hoe jij ertegenover staat vind ik juist knap. Dan zou ik er juist begrip voor hebben en dan zou ik als jarige extra blij zijn met het feit dat ik een vriendin had die, ondanks dat ze het moeilijk heeft, wel de moeite doet om toch iets leuks voor mijn verjaardag te verzinnen.
Maar omdat ik weet dat die vriendin van mij absoluut niet krap bij kas zit en wel regelmatig op vakantie naar weet ik wat voor zonnig oord gaat, heb ik daar niet zo veel begrip voor.
Ojajoh schreef:roxxxiejjj schreef:Ik kan soms best wel moe worden van mensen die denken dat je niet krap bij kas zit door dingen die je doet. .
en dat is voor mij de hoofdmoot waarom mensen lekker mogen gissen wat wij nou verdienen
niets is irritanter dan dit idd
Ojajoh schreef:roxxxiejjj schreef:Ik kan soms best wel moe worden van mensen die denken dat je niet krap bij kas zit door dingen die je doet. .
en dat is voor mij de hoofdmoot waarom mensen lekker mogen gissen wat wij nou verdienen
niets is irritanter dan dit idd
19marjo90 schreef:Dat is dus het verschil met mij. Iedereen doet dat anders.
Ik ga dit jaar inderdaad waarschijnlijk niet op vakantie. Ik ben zo veel geld kwijt aan andere dingen, zoals cadeautjes. Dan ga ik wel een weekje naar texel (ik ben namelijk ook niet bepaald rijk).
+ in het geval van die vriendin van mij: ik ga liever 5x per jaar ipv 6x per jaar naar Ibiza, gewoon om andere mensen terug te geven wat ze ook naar mij doen.
Zo zit ik dan weer in mekaar.
_Nancy schreef:Mwahh.. Ik ben ook best open over mijn financien, maar ik ga niet aan vreemden vertellen wat ik allemaal wel en of niet verdien of wat ik wel of niet doe daarmee als ik dat niet wil.
Op bokt heb ik het regelmatig geplaatst
Maar met familie en vrienden praat ik daar gewoon over.
Ook met mijn collegas bespreek ik het een en ander als we vragen hebben.
Ik snap dat het voor sommigen erg gevoelig ligt, maar ik denk dat dit met name de 'minder rijke' onder ons zijn.. (geloof ik).
Vaak vraag ik ook wat mensen huren (gezien mensen om mij heen nu eigen huizen krijgen ed).
Eten doen wij ook altijd delen, behalve als het verschil te groot is.
_Nancy schreef:Mwahh.. Ik ben ook best open over mijn financien, maar ik ga niet aan vreemden vertellen wat ik allemaal wel en of niet verdien of wat ik wel of niet doe daarmee als ik dat niet wil.
Op bokt heb ik het regelmatig geplaatst