Doden door trage zorgverleners

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 02:58

Heb het artikel tijdje terug ook gelezen, en is ook niet goed te spreken.
Echter zijn mensen aan de telefoon al snel in paniek. Je kan dan wel makkelijk zeggen dat je door filteren en vragen stellen wel de juist informatie krijgt, dat is niet zo.
Heel vaak, merken wij ook hier dat mensen al snel denken dat het bijvoorbeeld aan het hart is. Terwijl het 7 van de 10 x om zuurbranden gaat.
Ook kleine en grote hersenbloedingen zijn gevaarlijk en moeilijk in de schatten.

Dat een amulance niet altijd meer komt is grootendeels ook te verwijten aan de zorgverzekering en de staat!.

Wat men zegt over de Spoed. Sorry maar snap wel degelijk dat er sommige mensen terug verwezen worden naar de huisarts of huisartsen post, als je eens wist waar mensen wel niet voor komen op de SEH, maar ook hier zit een verzekerings verhaal achter.

En ook huisartsen kunnen het wel mis hebben zoals wat Urbiezira beschreef. Mocht dit zelf ook meemaken, maar maakt niet dat ik er minder vertrouwen in heb.

Hannanas

Re: Doden door trage zorgverleners

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:39

Net zo erg: 112 is niet altijd te bereiken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:12

Het is wat te makkelijk om dat neer te leggen bij de verzekeringen. Als je als arts je taak serieus neemt, dan zorg je namelijk dat je uiterst goed documenteert wat er mis gaat en waarom, zodat je de verzekeringen (en niet te vergeten de krant) kunt laten zien: kijk, jullie beleid leidt tot doden en mensen die veel leed moeten doorstaan. Laat zien dat je voor het budget dat je krijgt geen voldoende opgeleid personeel in dienst kunt nemen. Maar verdoezel het niet, maakt het juist openbaar. Dan kan er tenminste wat veranderen! Als je het beleid van de verzekeraars gewoon uitvoert (en fouten die gemaakt worden worden zelfs regelmatig toegedekt en de informatie daarover wordt niet met patienten gedeeld) is het wel erg makkelijk verschuilen achter andermans verantwoordelijkheid.

De problemen met HAP vs SEH en wanneer moet je waarheen zijn eenvoudig op te lossen: plaats ze bij elkaar. Zo simpel.

suuzepuus

Re: Doden door trage zorgverleners

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:20

3,5 jaar geleden heb ik een herseninfarct gehad. Ik lag met de bekende verschijnselen als een scheef gezicht en halfzijdig verlamd in huis. Toen na 40 minuten eindelijk de ambulance kwam wilden ze me eerst niet meenemen omdat het migraine zou zijn!?!?!? heel vreemd. Ik kon op dat moment niet praten maar sjeee wat was ik boos en wilde ik graag mee. Degene die mij gevonden heeft zag het meteen maar het ambulance personeel niet...... te belacheleijk. eerst al 40 minuten moeten wachten (bij een hersenbloeding had het mn dood kunnen zijn) en dan dat.....

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:38

Mijn zusje heeft hetzelfde gehad...

Heeft ook een herseninfarct gehad ze was toen 23. Was naar de huisartsenpost geweest omdat dr rechterkant uitviel en het praten heel slecht ging. Ze is weer zo naar huis gestuurd, op je 23ste komt een herseninfarct bijna niet voor... -O- Volgende dag nog slechter en weer naar de huisarts, haar eigen huisarts, deze zei dat ze als het haar geruststelde ze wel naar de eerste hulp mocht gaan.. Dus zo is ze 2 dagen bezig geweest voor ze zelf in het ziekenhuis terecht kon...

Overigens had ze dit al eerder gehad of althans een stolling in haar bloed dus ja, laks is het wel -O- Maar ja waar mensen werken worden fouten gemaakt... Das overal, de pest als hulpverlener is alleen als je een fout maakt deze enorme gevolgen kunnen hebben.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:41

Zelfs als je zelf bij de spoedeisende hulp aankomt wordt je niet gelijk geholpen.
Zo heb ik met een enorme beenbreuk (bot kwam er bijna uit) 3 kwartier in een auto moeten liggen wachten, omdat er geen dokters beschikbaar waren?! en dan sta je voor een ziekenhuis :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:31

Babsiej schreef:
Maar ja waar mensen werken worden fouten gemaakt... Das overal, de pest als hulpverlener is alleen als je een fout maakt deze enorme gevolgen kunnen hebben.

En dat die fouten gemaakt worden, is nog tot daar aan toe. Niet echt aanvaardbaar, omdat bij veel fouten structurele problemen voorkomen, die vaak allang bekend waren maar waar niets aan wordt gedaan. Het gaat vaak helemaal niet om een uitzonderlijke samenloop van omstandigheden die nauwelijks te voorspellen was.

Maar het gelieg en gedraai en onder de pet houden en patienten die de dupe zijn niet eens behoorlijk informeren, dat vind ik echt onacceptabel.