de paus stopt er mee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:12

zo doet hij eindelijk iets goed ....het zal tijd worden, na jaren lang kindermisbruik ontkennen, condoom's verbieden en dus hiv versprijden om het nog maar niet over de homohaat te hebben deze kerkvorst heeft verkondigd :r
blij dat hij opzout :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:13

alex66 schreef:
zo doet hij eindelijk iets goed ....het zal tijd worden, na jaren lang kindermisbruik ontkennen, condoom's verbieden en dus hiv versprijden om het nog maar niet over de homohaat te hebben deze kerkvorst heeft verkondigd :r
blij dat hij opzout :evaw:

Mja ik vraag me dan af welke idioot er nu weer onzin komt verspreiden.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 15:14

Een kardinaal uit ghana schijnt hoog op de lijst te staan.
Een donkere paus, wel een gek idee hahahhahhaha

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:16

Ah!

Kan HolyPope toch nog zijn rentréé maken. En dan nog wel wereldwijd ook.

Pak die kans man! :D

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 15:20

:') _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
HP KOM TERUG!!!!
*\%/*

Tieneke

Re: de paus stopt er mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:26

Ik ga niet beweren dat deze man geen uitspraken heeft gedaan die hij beter niet gedaan had, maar ik vind wel dat hij respect verdient als mens. Om hem idioot oid te noemen, moet je zelf wel idioot zijn, en het toont zeker dat je geen idee hebt wat die man, buiten paus-zijn, op zijn palmares heeft.
Ik vind het in elk geval wel een verstandige beslissing om ermee te stoppen nu hij nog bij volle verstand is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:30

Tieneke schreef:
Ik ga niet beweren dat deze man geen uitspraken heeft gedaan die hij beter niet gedaan had, maar ik vind wel dat hij respect verdient als mens. Om hem idioot oid te noemen, moet je zelf wel idioot zijn, en het toont zeker dat je geen idee hebt wat die man, buiten paus-zijn, op zijn palmares heeft.
Ik vind het in elk geval wel een verstandige beslissing om ermee te stoppen nu hij nog bij volle verstand is.

Je kunt zijn uitspraken toch wel idioot vinden. En als hij als mens achter die uitspraken staat (en daar ga ik zomaar vanuit?) dan vind ik hem als mens ook idioot.

Wat heeft hij buiten het paus zijn dan gedaan dat hij veel respect zou verdienen? Ik zeg eerlijk dat ik er geen idee van heb... (behalve dat hij vroeger bij de hitlerjugend zou hebben gehoord)
Laatst bijgewerkt door Amaris op 11-02-13 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:30

Volle verstand en paus in 1 zin.... Dat is pas goedgelovig.

Als je de historie een beetje kent zal je zien dat de 10 geboden, die in beginsel toch helemaal niet moeilijk na te leven zijn, vooral door de kerk nogal met voeten worden getreden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:31

Joolien schreef:
Dus... _O-

Die hele pauszooi moeten ze afschaffen, met hun stomme discriminerende uitspraken. Hoe bedoel je haat en verderf zaaien.

:j achterlijke poppenkast.
Straks weer maanden wachten tot er witte rook uit de schoorsteen komt....of was het zwarte rook? :')
Nog erger achterhaalt dan de Islam.....

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:33

Fiebie schreef:
Ah!

Kan HolyPope toch nog zijn rentréé maken. En dan nog wel wereldwijd ook.

Pak die kans man! :D

Komt goed. We hebben het vaticaan al getipt over hoe ze in contact kunnen komen met hem :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:34

Maartenn schreef:
Misschien wil hij meer tijd met de kinderen doorbrengen.. :')

_/-\o_ _/-\o_ :') moet eerlijk zeggen dat ik niet snel in een deuk lig om uitspraken die ik op Bokt lees, maar deze vind ik geweldig _/-\o_

liesjecryos

Maartenn schreef:
Misschien wil hij meer tijd met de kinderen doorbrengen.. :')

ooohhh :oo stouuuttt _O- :=

kohtje

Snap zoizo dat hele geloof verhaal niet. Denken er nu echt mensen dat de nieuwe paus aangewezen wordt door god?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 15:35

Maflinger_S schreef:
Volle verstand en paus in 1 zin.... Dat is pas goedgelovig.

Amen :7

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:37

Er is geen mens die de 10 geboden kan naleven. En de eerste mens die geen idiote uitspraken heeft gedaan in zijn leven, moet ik ook nog tegenkomen. Maakt dat de mensen zelf idioot? Dan zou iedereen een idioot zijn, voor mij prima hoor.

Als je dat echt wilt weten, hoe zijn loopbaan/studie/leven eruit zag, kan je je daar beter eens in verdiepen, want dat is niet zo eenvoudig uitgelegd. Het is wel gemakkelijk om iemand af te rekenen op dingen die in de media zijn verschenen, en dan ben je natuurlijk ook erg goedgelovig. Doe maar gerust, maar weet dat je dan zelf geen haar beter bent. Er is zo'n gezegde, uit de bijbel dan nog, over een balk en een splinter...

Ik beschouw mezelf niet tot de katholieken, maar ik heb wel respect voor hen en ik ga hun leider niet belachelijk maken of de grond instampen. Dat is zo ongelooflijk gemakkelijk en laag, wat zijn fouten ook geweest zijn.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:38

kohtje schreef:
Snap zoizo dat hele geloof verhaal niet. Denken er nu echt mensen dat de nieuwe paus aangewezen wordt door god?

hu? hoe kom je daar op? iedereen weet toch dat de kardinalen in conclaaf gaan (vergadering zeg maar) en dat zij uit alle kardinalen de volgende paus kiezen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:39

Zozo.. Gaat de beste man stoppen?
Misschien waren er wel moord aanslagen gedaan op hem, en probeert hij het voor te zijn???
Als de vorige het zo lang uithield.. Man.. Die kon niet eens zelfstandig ademen bijna :=
Deze versta je tenminste nog als hij praat, dus why in hemelsnaam ( cliche....) dan stoppen???

Hilli

Moderatoropmerking:
Houden jullie er rekening mee dat topics op NM bedoeld zijn voor discussies over nieuwsfeiten en dat een aantal reacties hierboven weinig toevoegen aan de discussie. Graag alleen on-topic reageren! :)

Achterom

Tieneke schreef:
Er is geen mens die de 10 geboden kan naleven. En de eerste mens die geen idiote uitspraken heeft gedaan in zijn leven, moet ik ook nog tegenkomen. Maakt dat de mensen zelf idioot? Dan zou iedereen een idioot zijn, voor mij prima hoor.

Als je dat echt wilt weten, hoe zijn loopbaan/studie/leven eruit zag, kan je je daar beter eens in verdiepen, want dat is niet zo eenvoudig uitgelegd. Het is wel gemakkelijk om iemand af te rekenen op dingen die in de media zijn verschenen, en dan ben je natuurlijk ook erg goedgelovig. Doe maar gerust, maar weet dat je dan zelf geen haar beter bent. Er is zo'n gezegde, uit de bijbel dan nog, over een balk en een splinter...

Ik beschouw mezelf niet tot de katholieken, maar ik heb wel respect voor hen en ik ga hun leider niet belachelijk maken of de grond instampen. Dat is zo ongelooflijk gemakkelijk en laag, wat zijn fouten ook geweest zijn.

Helemaal mee eens. _/-\o_

Het enige wat ik me wel afvraag is of er geen rekening gehouden is met zijn leeftijd bij zijn benoeming... want realistisch gezien, ook al stopt hij er niet zelf mee: hoe lang blijft iemand van 80 paus?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:43

Benedictus werd ook gezien als 'tussenpaus' vanwege zijn hoge leeftijd.

Over het ouderdom en niet meer functioneren, de paus hiervoor was ook meer een hoopje ellende in de loop van de tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:45

Deze is nog topfit vergeleken met de vorige :P

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:48

Winged schreef:
Over het ouderdom en niet meer functioneren, de paus hiervoor was ook meer een hoopje ellende in de loop van de tijd.

Dan is het toch juist een hele verstandige beslissing om het niet uit te zitten, maar gewoon te stoppen? Ik kan daar eigenlijk alleen maar respect voor hebben.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:51

Tieneke schreef:

Tja sorry Tieneke, ik kan dat hele pausdom gewoon niet erg serieus nemen. En dat heeft de paus met zijn standpunten niet echt weten te veranderen.

Dan ben ik maar goedgelovig, heb ik een balk in mijn oog, en ben ik geen haar beter.

Kan er werkelijk geen seconde van wakker liggen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:51

Wendy schreef:
Winged schreef:

Dan is het toch juist een hele verstandige beslissing om het niet uit te zitten, maar gewoon te stoppen? Ik kan daar eigenlijk alleen maar respect voor hebben.

True, ik vind het an sich ook logisch. Maar: Het blijkt dat je in principe paus bent tot je dood. Ofzo.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:53

Waaruit blijkt dat? Er zijn regels voor aftreden, die niet eens veel voorwaarden bevatten, dus het lijkt me eerder dat het een gewoonte is geworden om het tot de dood te blijven, dan dat het echt een bijna ongeschreven regel zou zijn.