dees_daan schreef:superwoman schreef:Sommige zijn imo weer bezig om van de dader het slachtoffer te maken......
Helemaal mee eens.
Een pistool op iemand richten is fout, maar iemand daarna zo behandelen is ook fout!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Authentic schreef:Mjah dat vind ik ook weer van een pistool tegen iemand z'n hoofd zetten.
Citaat:In een reactie van woede + schrik + een bult adrenaline kunnen mensen gekke dingen doen. Ik weet niet of je dat mensen wel kwalijk kunt nemen als ze getuige zijn geweest van een mislukte moordaanslag, of indien het geen echt wapen was: er van overtuigd zijn getuige te zijn van een mislukte moordaanslag.
superwoman schreef:Sommige zijn imo weer bezig om van de dader het slachtoffer te maken......
Pauline schreef:Straffen doet een rechter, eigen rechter spelen mag deze dader ook niet tenslotte, toch?
Meten met twee maten vind ik het als een dader in elkaar of dood getrapt mag worden maar niet zelf iemand mag vermoorden.
Fout ligt bij beveiliging.
Iemand vermoorden, mag nooit. Maar dan niemand, ook geen kudde losgeslagen volk uit schrik.
Cookies schreef:We zijn het Neanderthalergevoel nog niet helemaal ontgroeid zie ik. Maar misschien is dit wel een belediging voor de Neanderthalers.
Marjoow schreef:Een pistool op iemand richten is fout, maar iemand daarna zo behandelen is ook fout!
MarvanTom schreef:Lees ik hier nou medelijden met de dader!?!
Citaat:Adrenaline doet dit met mensen in een groep, dus deze reactie is eigenlijk wel logisch en hardstikke menselijk.
superwoman schreef:Lekker vergelijk weer. De grensrechter had niemand geslagen of proberen te doden......pffffff
Shadow0 schreef:MarvanTom schreef:Lees ik hier nou medelijden met de dader!?!
Nee, je leest hier de hoop dat onze beschaving iets voorstelt.Citaat:Adrenaline doet dit met mensen in een groep, dus deze reactie is eigenlijk wel logisch en hardstikke menselijk.
Als je werkelijk vindt dat het logisch is om zoiets te doen uit adrenalinerush - dan is het dus eigenlijk ook best begrijpelijk dat mensen inschoppen op een grensrechter? Ook adrenalinerush tenslotte.
Maar dat laatste IS niet goed, omdat adrenaline geen excuus is voor lekker los gaan op iemand die op de grond ligt. NOOIT.
Adamootje schreef:Ik heb het gehele filmpje gekeken. Gisteravond zag ik een klein deel van het filmpje op tv en toen schrok ik nogal. Met zijn allen inslaan op de man, is dat hoe we tegenwoordig met mensen omgaan? Nu heb ik het nog een keer gekeken en lijkt het echt niet op wat velen hier denken. De man die tegen de grond wordt geholpen, biedt nogal wat weerstand om alsnog los te komen. De mannen staan om de dader heen, maar slaan of schoppen niet tot hij dreigt los te komen. Vervolgens begint er een te trappen en de rest doet mee tot hij weer rustig op de grond blijft liggen. De groep mannen om hem heen houden de mensen tegen die hem uit woede nog proberen aan te vallen (man op het podium, man uit het 'publiek' proberen hem nog te pakken, sommige mannen in de groep ook, maar er is wel iemand die hen tegen houdt) Vind het dus nogal meevallen. In mijn ogen hebben deze mannen prima gehandeld.
Oké, hier ga ik vast veel commentaar op krijgen.
superwoman schreef:Lekker vergelijk weer. De grensrechter had niemand geslagen of proberen te doden......pffffff