omdat bij de eerste nachtvorst er al gesproken wordt over het eventueel houden van de tocht... hoewel vooral door het hollandse deel van Nederland.
Stiekum hoop ik natuurlijk wel dat er weer eens een tocht komt na ruim 15 jaar, 15 jaar geleden 'was ik erbij' aangezien mijn zus toentertijd in Leeuwarden studeerde en dat is toch een herinnering die ik koester.
Ik ben christen, maar niet praktiserend (ik ben gedoopt en heb een christelijke opvoeding gehad maar nu alleen nog in de kerk te vinden met bijv. dopen van een nieuw familielid, trouwen of begrafenissen). Mij zal het een worst wezen op welke dag de tocht gehouden wordt, zelfs bij voorkeur in het weekend aangezien dan er zo veel mogelijk publiek aanwezig kan zijn en het kan volgen op tv met een warme beker chocomel.
En ach... als de 'orthodoxe' christenen niet mee willen doen omdat de tocht op een zondag wordt uitgeschreven is dat hun eigen keuze en komen er hopenlijk eindelijk eens wat plaatsjes beschikbaar voor mensen die zeer graag mee willen doen en al jaren op de wachtlijst staan maar hun kans nog niet gekregen hebben.