De politie in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:32

Net als dat overal rotte appels tussen, zitten er ook bij de politie rotte appels.. Mannen en vrouwen die het maar een al te mooi machtspelletje vinden. Dood wensen, mishandeling toewensen?! Nee dat gaat te ver, veel te ver.. Net als geweld tegen welke hulpverlener dan ook.

Maar de politie kan ook behoorlijk arrogant en belerend zijn, ook als daar helemaal geen reden toe is. Daar zou vanaf bovenaf (chef oid) best wat meer toezicht op komen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:32

Mijn vriend is agent en door zijn ervaringen en verhalen besef ik steeds meer wat hun werk inhoudt en heb ik er ook nóg meer respect voor. Wat zij soms voor hun kiezen krijgen...
Er zitten zeker rotte appels tussen, maar over het algemeen doen ze allemaal gewoon maar hun werk! De politie mag soms maar heel weinig, of móet juist op bepaalde manieren optreden.

Ik vind het zo dom als mensen zeuren over een boete.. die krijg je niet voor niks hoor, dat heb je zelf in de hand. :\

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:33

Nayomie schreef:
Je kunt eerder een waarschuwing krijgen als je meewerkt dan dat je er volop tegenin gaat. :)

Ik zou mensen met zo'n antipolitie instelling als ik agent was ook eerder bekeuren dan mensen die hun verantwording nemen :+ enige manier om nog enigzins tot zulke mensen door te dringen en hopelijk herhaling te voorkomen..

Shadow0

Re: De politie in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:35

Nee, niemand verdient het om z'n beroep 'hond' genoemd te worden of een klap op z'n hoofd te krijgen. Tegelijkertijd vind ik wel dat politie niet slechts hulpverleners zijn. Ze handhaven ook (en niet altijd zachtzinnig) en dat is duidelijk een andere rol dan hulpverlener. Dubbele straffen voor geweld tegen politie in dat soort situaties vind ik dan weer niet helemaal terecht.

Over de hoogtes van de boetes gaat de politie overigens niet, dat ligt bij Justitie. Een hoofdcommissaris van de politie heeft laatst zelf gesteld dat ze de verkeersboetes onevenredig hoog vonden worden, waarna hij een tik op de vingers kreeg van Opstelten (minister van Justitie) dat ze daar geen uitspraken over horen te doen. ( http://www.nu.nl/politiek/3004419/polit ... boete.html )

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:39

Respect is iets wat twee kanten op werkt. Jij respect voor de politie, hun voor jou..maar ook in hun beroep heb je er van die azijnpissers bij die je t bloed onder de nagels vandaan halen.. Maar desondanks voeren zij ook alleen maar hun werk uit net zoals jij en ik. Alleen bij hun is het zo dat t je regelmatig geld kost en dat kunnen veel nederlanders niet hebben want "ik doe nooit wat verkeerd" of "ik weet echt wel wat ik doe, waar bemoei je je mee?"

Ik vind het dan alleen niet meer dan logisch dat degene die zo ze*ken op de politie ook geen hulp van hun hoeven te verwachten indien nodig. Immers...nu zijn ze ineens wel goed genoeg? Misschien iets te zwart-wit maar snap niet waarom dan ineens de politie wel goed genoeg zou zijn en als ze terecht een boete krijgen mogen ze een klap verwachten.. :s

pniekepnak

Re: De politie in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:42

Ik ben het helemaal met je eens TS.
Maar ja, het is zo lekker makkelijk he, om je eigen fouten te projecteren op iemand anders, alleen omdat ie agent is. :n

In mijn ogen zegt het meer over het intelligentieniveau van die mensen dan over de politie.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:43

Sammy_xxs schreef:
Nouwe ik vind de politie ook verschrikkelijk.

Een voorbeeldje, toen wij ( ik mn vent en ons dochtertje ) naar ons huidige huis waren verhuisd, en we hier een paard maanden woonden.
Was er een keer een achtervolging ( politie achter een scooter) mijn vriend en ik nog lachen daarom.
scooter is weggekomen. Klein half uurtje later werd er bij ons aangebeld keihard, om 22.00 savonds ofzo...
Politie aan de deur, of ze mochten kijken bij ons binnen want ze hadden mn vriend verdacht ervan omdat hij een "scooterverleden" heeft. Nou waren we niet echt blij mee...

Nog een voorbeeld, ik was hoogzwanger ( de volgende dag was ik bevallen dus echt echt hoogzwanger)
Werden we we aangehouden ( mn vriend en ik ) met getrokken pistolen, ik moest op mn knieen gaan op de grond handen achter mn hoofd de hele mik mak, niet zachtejes aan gedaan ofzo nee hoor, in een cel gestopt.
Tot ze na een paar uur achter kwamen dat het verkeerd was...
Zo heb ik er wel nog een paard, maar hier dus alleen maar slechte ervaringen met politie

Sorry, maar hier moet ik echt op reageren. Voordat politie met getrokken pistolen staat, dan is er echt heel wat aan de hand. Namelijk directe dreiging. Zonder dreiging, geen pistool. Niemand weet de achtergrond van het hoe of waarom jullie beiden toen zijn aangehouden, maar om dan te roepen dat het onterecht is, tja, dan zou ik eerst het hele verhaal moeten weten.

En zo is het met alles. De burger weet niet precies wat de politie nu wel of niet mag en in welke situatie. Dus er wordt veel geroepen en vaak is dat negatief. Ultieme voorbeeld vind ik nog wel de arrestatie van een dronken dakloze in Rotterdam en de hele ophef die daaruit ontstaan is. Dit bevreemd mij. Het eerste wat ik dan namelijk denk is: "niet alles zal op dat filmpje staan en er zal wel het nodige aan vooraf gegaan zijn" en dat bleek idd.
Laatst bijgewerkt door Estera op 16-01-13 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:44

Totdat je ze nodig hebt....
En als je ze dan nodig hebt??? Ik geen velden of wegen te bekennen, veel te laat of niet eens weten wat te doen.
Politie? Ik vind het vaak een aanfluiting, machtsvertoon op momenten waarop het onnodig is en als er dan echt iets aan de hand is er twijfelend bij staan...
Soms denkelijk wel eens, vroeger gepest jochie??

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:46

Estera schreef:
Sorry, maar hier moet ik echt op reageren. Voordat politie met getrokken pistolen staat, dan is er echt heel wat aan de hand. Namelijk directe dreiging. Zonder dreiging, geen pistool. Niemand weet de achtergrond van het hoe of waarom jullie beiden toen zijn aangehouden, maar om dan te roepen dat het onterecht is, tja, dan zou ik eerst het hele verhaal moeten weten.

En ze reageert ook niet op mijn vraag of ze het gemeld heeft.. dus denk van niet. Dat zou eventueel kunnen helpen om dit soort fouten in de toekomst te voorkomen, maar nee hoor. -O-

edit: sorry overheen gelezen ! :o
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 16-01-13 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 19:49

tinaaz schreef:
En als je ze dan nodig hebt??? Ik geen velden of wegen te bekennen, veel te laat of niet eens weten wat te doen.
Politie? Ik vind het vaak een aanfluiting, machtsvertoon op momenten waarop het onnodig is en als er dan echt iets aan de hand is er twijfelend bij staan...

De politie kan ook niet op iedere straathoek staan natuurlijk. En ze mogen lang niet overal met geluid en licht alarm (zwaailicht en sirene) op rijden.

Maar hoe zou jij dat oplossen? Hoe denk jij dat de politie beter kan functioneren?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:49

Estera schreef:
Sammy_xxs schreef:
Nouwe ik vind de politie ook verschrikkelijk.

Een voorbeeldje, toen wij ( ik mn vent en ons dochtertje ) naar ons huidige huis waren verhuisd, en we hier een paard maanden woonden.
Was er een keer een achtervolging ( politie achter een scooter) mijn vriend en ik nog lachen daarom.
scooter is weggekomen. Klein half uurtje later werd er bij ons aangebeld keihard, om 22.00 savonds ofzo...
Politie aan de deur, of ze mochten kijken bij ons binnen want ze hadden mn vriend verdacht ervan omdat hij een "scooterverleden" heeft. Nou waren we niet echt blij mee...

Nog een voorbeeld, ik was hoogzwanger ( de volgende dag was ik bevallen dus echt echt hoogzwanger)
Werden we we aangehouden ( mn vriend en ik ) met getrokken pistolen, ik moest op mn knieen gaan op de grond handen achter mn hoofd de hele mik mak, niet zachtejes aan gedaan ofzo nee hoor, in een cel gestopt.
Tot ze na een paar uur achter kwamen dat het verkeerd was...
Zo heb ik er wel nog een paard, maar hier dus alleen maar slechte ervaringen met politie

En zo is het met alles. De burger weet niet precies wat de politie nu wel of niet mag en in welke situatie. Dus er wordt veel geroepen en vaak is dat negatief. Ultieme voorbeeld vind ik nog wel de arrestatie van een dronken dakloze in Rotterdam en de hele ophef die daaruit ontstaan is. Dit bevreemd mij. Het eerste wat ik dan namelijk denk is: "niet alles zal op dat filmpje staan en er zal wel het nodige aan vooraf gegaan zijn" en dat bleek idd.

Nou de reden was, omdat iemand een valse aangifte had gedaan dat wij een beroving habben gedaan met pistool.
Ze hebben ons achtervolgd vanaf capelle tot rotterdam, de aangifte was de avond daarvoor gedaan, hadden ze van mij wel beter onderzoek mogen doen of het wel degelijk klopt.
En denk ff na een hoogzwangere vrouw die een beroving doet? tegen een gozer die 3x zo groot is :? Dus ja ik vind dat ze beter hadden moeten onderzoeken, en zomaar mij zo bruut aanhouden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:50

Ik zou wel eens een onderzoek willen zien tussen opleidingsniveau en mening over de politie :=

Sammy_xxs

Sammy_xxs schreef:
@ skygirl, nou ik heb die keren geen stappen onder genomen.
Dat komt omdat ik eerder wel stappen heb ondergenomen, ben naar interne zaken geweest e.d. om aangifte te doen tegen een agent. maar daar is nooit wat mee gebeurd...de betreffende agent is niet eens op het matje geroepen, geen waarschuwing gehad niks.
Dus stappen ondernemen tegen de politie is ook gewoon kansloos...dus dat heb ik die 2 keren ( wat ik hierboven heb beschreven) niet gedaan.

had wel geantwoord op je vraag skygirl

kiki1983

Estera; Dat is echt bullshit wat jij verteld. Mijn vriend heeft meerderemalen in de gevangenis gezeten en op een vroege ochtend stond de politie hier. getrokken pistolen etc want mijn vriend was vuurwapengevaarlijk! grote nonsens mijn vriend is NIET vuurwapengevaarlijk sowieso niet gevaarlijk in zijn dossier stond dat hij altijd goed meewerkt en redelijk is..Wat bleek? ze moesten heel iemand anders hebben maar vanwege bijna dezelfde naam hebben ze mijn vent gehaald

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:51

Blue_Eyes schreef:
Ik zou wel eens een onderzoek willen zien tussen opleidingsniveau en mening over de politie :=

Mijn vriend haat politie, ik trouwens ook. Mijn vriend heeft gymnasium gedaan ik mavo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 19:51

kiki1983 schreef:
Estera; Dat is echt bullshit wat jij verteld. Mijn vriend heeft meerdere malen in de gevangenis gezeten en op een vroege ochtend stond de politie hier. getrokken pistolen etc want mijn vriend was vuurwapengevaarlijk! grote nonsens mijn vriend is NIET vuurwapengevaarlijk sowieso niet gevaarlijk in zijn dossier stond dat hij altijd goed meewerkt en redelijk is..Wat bleek? ze moesten heel iemand anders hebben maar vanwege bijna dezelfde naam hebben ze mijn vent gehaald

Dus gingen ze er vanuit dat hij vuurwapen gevaarlijk was. Dat is idd reden genoeg om met getrokken wapen iemand in te rekenen.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:52

En waarom doet iemand een valse aangifte tegen jullie?

Ik krijg een beetje de indruk dat jullie zelf ook geen lieverdjes zijn, en actie is nog altijd reactie...

Kahawa

Sammy_xxs schreef:
@ skygirl, nou ik heb die keren geen stappen onder genomen.
Dat komt omdat ik eerder wel stappen heb ondergenomen, ben naar interne zaken geweest e.d. om aangifte te doen tegen een agent. maar daar is nooit wat mee gebeurd...de betreffende agent is niet eens op het matje geroepen, geen waarschuwing gehad niks.
Dus stappen ondernemen tegen de politie is ook gewoon kansloos...dus dat heb ik die 2 keren ( wat ik hierboven heb beschreven) niet gedaan.

Tja weet niet waarvoor de aangifte was, maar zou dit sowieso melden. Zelfs al achten ze het handelen op dat moment nog steeds terecht en worden er geen noemenswaardige stappen ondernomen. Iets voorzichtiger omspringen met een hoogzwangere vrouw zou in de toekomst wel een aandachtspunt kunnen zijn wat aangestipt wordt bij de betreffende agenten. Misschien voorkom je dezelfde ellende daarmee voor iemand anders.
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 16-01-13 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Estera

Blue_Eyes schreef:

Dan weet ik wel wat daar uit komt _O- _O- . Zou een verrot goed onderwerp zijn voor een eindscriptie, mmmm, ik moet er nog 1 schrijven...

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:53

Vjestagirl schreef:
kiki1983 schreef:
Estera; Dat is echt bullshit wat jij verteld. Mijn vriend heeft meerdere malen in de gevangenis gezeten en op een vroege ochtend stond de politie hier. getrokken pistolen etc want mijn vriend was vuurwapengevaarlijk! grote nonsens mijn vriend is NIET vuurwapengevaarlijk sowieso niet gevaarlijk in zijn dossier stond dat hij altijd goed meewerkt en redelijk is..Wat bleek? ze moesten heel iemand anders hebben maar vanwege bijna dezelfde naam hebben ze mijn vent gehaald

Dus gingen ze er vanuit dat hij vuurwapen gevaarlijk was. Dat is idd reden genoeg om met getrokken wapen iemand in te rekenen.

Bij iemand die vuurwapengevaarlijk is wel ja. Alleen hadden ze de verkeerde voor zich lekker dan heb er nachtmerries van gehad.

pniekepnak

Blue_Eyes schreef:

Inderdaad... Maar dan liever gewoon IQ en mening over de politie :j

mika11

tinaaz schreef:

Dat komt over alsof jij al heel vaak met de politie in aanmerking bent geweest.
Dat kan iets zeggen over de politie of over jou, net hoe je het bekijkt. :D

Maar goed, in elke sector zitten hele goede, goede en matige werknemers.
Dat zal bij de politie niet anders zijn, hoewel ik dacht dat sowieso de selectie om bij de politie te kunnen al heel zwaar is.
En jij hebt misschien altijd de pech gehad de verkeerde te hebben getroffen.
De politie moet ook roeien met de riemen die ze hebben, en dat zijn er te weinig helaas.

Ik werk in een verpleeghuis en wij krijgen vaak opmerkingen/klachten/boze reacties van familie.
In veel dingen hebben ze gelijk, maar daar kunnen wij ook niks aan veranderen.
Dat wordt allemaal van hogerhand geregeld.
Maar degene met wie je te maken hebt, degene op de werkvloer dus, die krijgt alles over zich heen, in plaats van de hoge mannen op kantoor die de wetten bedenken.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 16-01-13 19:56, in het totaal 3 keer bewerkt

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:54

Tja, het blijven mensen die agenten.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:55

kiki1983 schreef:
Estera; Dat is echt bullshit wat jij verteld. Mijn vriend heeft meerderemalen in de gevangenis gezeten en op een vroege ochtend stond de politie hier. getrokken pistolen etc want mijn vriend was vuurwapengevaarlijk! grote nonsens mijn vriend is NIET vuurwapengevaarlijk sowieso niet gevaarlijk in zijn dossier stond dat hij altijd goed meewerkt en redelijk is..Wat bleek? ze moesten heel iemand anders hebben maar vanwege bijna dezelfde naam hebben ze mijn vent gehaald

Tja, dan is het toch bullshit.
Weet je zeker dat het gewone agenten waren en niet het arrestatieteam?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:56

pniekepnak schreef:
En waarom doet iemand een valse aangifte tegen jullie?

Ik krijg een beetje de indruk dat jullie zelf ook geen lieverdjes zijn, en actie is nog altijd reactie...

Nou omdat die gene boos was ofzo op mn vriend....
En misschien niet lieverdjes, maar wel respect voor politie, maar na al die slechte ervaringen is dat een beetje weg gewaaid.