Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nayomie schreef:Je kunt eerder een waarschuwing krijgen als je meewerkt dan dat je er volop tegenin gaat.
Sammy_xxs schreef:Nouwe ik vind de politie ook verschrikkelijk.
Een voorbeeldje, toen wij ( ik mn vent en ons dochtertje ) naar ons huidige huis waren verhuisd, en we hier een paard maanden woonden.
Was er een keer een achtervolging ( politie achter een scooter) mijn vriend en ik nog lachen daarom.
scooter is weggekomen. Klein half uurtje later werd er bij ons aangebeld keihard, om 22.00 savonds ofzo...
Politie aan de deur, of ze mochten kijken bij ons binnen want ze hadden mn vriend verdacht ervan omdat hij een "scooterverleden" heeft. Nou waren we niet echt blij mee...
Nog een voorbeeld, ik was hoogzwanger ( de volgende dag was ik bevallen dus echt echt hoogzwanger)
Werden we we aangehouden ( mn vriend en ik ) met getrokken pistolen, ik moest op mn knieen gaan op de grond handen achter mn hoofd de hele mik mak, niet zachtejes aan gedaan ofzo nee hoor, in een cel gestopt.
Tot ze na een paar uur achter kwamen dat het verkeerd was...
Zo heb ik er wel nog een paard, maar hier dus alleen maar slechte ervaringen met politie
Estera schreef:Sorry, maar hier moet ik echt op reageren. Voordat politie met getrokken pistolen staat, dan is er echt heel wat aan de hand. Namelijk directe dreiging. Zonder dreiging, geen pistool. Niemand weet de achtergrond van het hoe of waarom jullie beiden toen zijn aangehouden, maar om dan te roepen dat het onterecht is, tja, dan zou ik eerst het hele verhaal moeten weten.
tinaaz schreef:Totdat je ze nodig hebt....
En als je ze dan nodig hebt??? Ik geen velden of wegen te bekennen, veel te laat of niet eens weten wat te doen.
Politie? Ik vind het vaak een aanfluiting, machtsvertoon op momenten waarop het onnodig is en als er dan echt iets aan de hand is er twijfelend bij staan...
Soms denkelijk wel eens, vroeger gepest jochie??
Estera schreef:Sammy_xxs schreef:Nouwe ik vind de politie ook verschrikkelijk.
Een voorbeeldje, toen wij ( ik mn vent en ons dochtertje ) naar ons huidige huis waren verhuisd, en we hier een paard maanden woonden.
Was er een keer een achtervolging ( politie achter een scooter) mijn vriend en ik nog lachen daarom.
scooter is weggekomen. Klein half uurtje later werd er bij ons aangebeld keihard, om 22.00 savonds ofzo...
Politie aan de deur, of ze mochten kijken bij ons binnen want ze hadden mn vriend verdacht ervan omdat hij een "scooterverleden" heeft. Nou waren we niet echt blij mee...
Nog een voorbeeld, ik was hoogzwanger ( de volgende dag was ik bevallen dus echt echt hoogzwanger)
Werden we we aangehouden ( mn vriend en ik ) met getrokken pistolen, ik moest op mn knieen gaan op de grond handen achter mn hoofd de hele mik mak, niet zachtejes aan gedaan ofzo nee hoor, in een cel gestopt.
Tot ze na een paar uur achter kwamen dat het verkeerd was...
Zo heb ik er wel nog een paard, maar hier dus alleen maar slechte ervaringen met politie
Sorry, maar hier moet ik echt op reageren. Voordat politie met getrokken pistolen staat, dan is er echt heel wat aan de hand. Namelijk directe dreiging. Zonder dreiging, geen pistool. Niemand weet de achtergrond van het hoe of waarom jullie beiden toen zijn aangehouden, maar om dan te roepen dat het onterecht is, tja, dan zou ik eerst het hele verhaal moeten weten.
En zo is het met alles. De burger weet niet precies wat de politie nu wel of niet mag en in welke situatie. Dus er wordt veel geroepen en vaak is dat negatief. Ultieme voorbeeld vind ik nog wel de arrestatie van een dronken dakloze in Rotterdam en de hele ophef die daaruit ontstaan is. Dit bevreemd mij. Het eerste wat ik dan namelijk denk is: "niet alles zal op dat filmpje staan en er zal wel het nodige aan vooraf gegaan zijn" en dat bleek idd.
Sammy_xxs schreef:@ skygirl, nou ik heb die keren geen stappen onder genomen.
Dat komt omdat ik eerder wel stappen heb ondergenomen, ben naar interne zaken geweest e.d. om aangifte te doen tegen een agent. maar daar is nooit wat mee gebeurd...de betreffende agent is niet eens op het matje geroepen, geen waarschuwing gehad niks.
Dus stappen ondernemen tegen de politie is ook gewoon kansloos...dus dat heb ik die 2 keren ( wat ik hierboven heb beschreven) niet gedaan.
kiki1983 schreef:Estera; Dat is echt bullshit wat jij verteld. Mijn vriend heeft meerdere malen in de gevangenis gezeten en op een vroege ochtend stond de politie hier. getrokken pistolen etc want mijn vriend was vuurwapengevaarlijk! grote nonsens mijn vriend is NIET vuurwapengevaarlijk sowieso niet gevaarlijk in zijn dossier stond dat hij altijd goed meewerkt en redelijk is..Wat bleek? ze moesten heel iemand anders hebben maar vanwege bijna dezelfde naam hebben ze mijn vent gehaald
Sammy_xxs schreef:@ skygirl, nou ik heb die keren geen stappen onder genomen.
Dat komt omdat ik eerder wel stappen heb ondergenomen, ben naar interne zaken geweest e.d. om aangifte te doen tegen een agent. maar daar is nooit wat mee gebeurd...de betreffende agent is niet eens op het matje geroepen, geen waarschuwing gehad niks.
Dus stappen ondernemen tegen de politie is ook gewoon kansloos...dus dat heb ik die 2 keren ( wat ik hierboven heb beschreven) niet gedaan.
Vjestagirl schreef:kiki1983 schreef:Estera; Dat is echt bullshit wat jij verteld. Mijn vriend heeft meerdere malen in de gevangenis gezeten en op een vroege ochtend stond de politie hier. getrokken pistolen etc want mijn vriend was vuurwapengevaarlijk! grote nonsens mijn vriend is NIET vuurwapengevaarlijk sowieso niet gevaarlijk in zijn dossier stond dat hij altijd goed meewerkt en redelijk is..Wat bleek? ze moesten heel iemand anders hebben maar vanwege bijna dezelfde naam hebben ze mijn vent gehaald
Dus gingen ze er vanuit dat hij vuurwapen gevaarlijk was. Dat is idd reden genoeg om met getrokken wapen iemand in te rekenen.
tinaaz schreef:Totdat je ze nodig hebt....
En als je ze dan nodig hebt??? Ik geen velden of wegen te bekennen, veel te laat of niet eens weten wat te doen.
Politie? Ik vind het vaak een aanfluiting, machtsvertoon op momenten waarop het onnodig is en als er dan echt iets aan de hand is er twijfelend bij staan...
Soms denkelijk wel eens, vroeger gepest jochie??
kiki1983 schreef:Estera; Dat is echt bullshit wat jij verteld. Mijn vriend heeft meerderemalen in de gevangenis gezeten en op een vroege ochtend stond de politie hier. getrokken pistolen etc want mijn vriend was vuurwapengevaarlijk! grote nonsens mijn vriend is NIET vuurwapengevaarlijk sowieso niet gevaarlijk in zijn dossier stond dat hij altijd goed meewerkt en redelijk is..Wat bleek? ze moesten heel iemand anders hebben maar vanwege bijna dezelfde naam hebben ze mijn vent gehaald
pniekepnak schreef:En waarom doet iemand een valse aangifte tegen jullie?
Ik krijg een beetje de indruk dat jullie zelf ook geen lieverdjes zijn, en actie is nog altijd reactie...