Suzanne F. schreef:Zo dat zouden ze in Nederland ook moeten doen in schrijnende gevallen. Hoeveel mensen met terminaal kanker liggen hier wel niet te lijden en zouden graag euthanasie willen maar mogen het niet. En oude mensjes die hun levenspartner verloren zijn kwijnen vaak weg en willen niet meer. Takelen af en zijn doodongelukkig op de dood aan het wachten. Ik vind dat je een vrije keuze moet hebben over het leven en de dood. Zeker bij terminaal zieken en hoog bejaarden.
terminiaal zieken hebben in Nederland zeker deze mogelijkheid. Mijn opa met long en slokdarmkanker had geen zich meer op herstel. Hij was gewoon thuis en uiteraard wel flink ziek maar zou misschien nog wel een een aantal maanden kunnen leven. Hij vond zelf dat hij naast zijn eigen lijdensweg ook zijn familie en dan voornamelijk mijn oma een lijdensweg bezorgde en wilde zo niet langen door dat hij met instemming van meerdere artsen toch euthanasie heeft gekregen.
Dus het is in nederland wel mogelijk maar er gaat wel een flinke rompslomp aan vooraf..