Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
papagroom schreef:Ik zie hier veel tegenstanders van zgn plof kippen......ben ik ook geen liefhebber van,maar het is natuurlijk wel zo,dat ze alleen in het laatste stadium hutjemutje zitten...als jong dier hebben ze ruimte zat,en door dat ze zo snel groeien,blijft ze een lange lijdens weg bespaard.
Overigens,als je zo n beest gewoon in een hokje zet,is het een dood gewone kip....dus niet wat veel mensen denken,een kapot gefokt beest.
belle_boef schreef:Om toch maar even te noemen, niet alleen mensen maken gebruik van de dieren die wij eten, daar wordt vanalles van gemaakt:
- biodiesel van het vet uit botten,
- voer voor onze huisdieren, veedieren, etc
- make up
- kleding, schoenen, meubels
- wordt verwerkt in allerlei eten voor ons als mens
- gewoon het vlees uit de supermarkt
- lijm
- en zo kan ik nog wel even doorgaan
Om onze hele economie draaiend te houden, mensen aan het werk te houden daar hebben we die beestjes gewoon voor nodig. Want alles uit onze geslachte beestjes wordt gebruikt hoorRestvlees verdwijnt naar een fabriek die er wat van maakt ( En ja ik heb die vieze stinkende brei gezien dus weet dat het echt zo is)
Denk dat iedereen zich moet realiseren dat het niet alleen het eten is wat wij van die dieren doen maar dat alles van ze is verworven door ons leven. En dat zo'n beest hoe dan ook wel dood gaat ookal besluiten wij om geen vlees meer te etenWant we hebben wel nieuwe schoenen nodig, etc.