Wat is voor jou écht geluk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:46

Oh dit klinkt vast heel cliche maar het zijn meestal de kleine dingetjes.

Voorbeeld: Vorige week zat ik op de fiets onderweg naar de paarden, het was koud maar het zonnetje scheen heerlijk, het was zondag ochtend en er was niemand op straat, ik fietste tussen de weilanden en hoorde allemaal vogeltjes fluiten. Ik kreeg zowaar een lente gevoel! Op zo'n moment ben ik echt heel gelukkig..
Van veel van dit soort geluksmomentjes kan ik enorm genieten, vaak zijn het wel natuur/dier gerelateerd. Heerlijk! Als ik op het paard zit, een goed parcour heb gesprongen, als ik met mijn honden in de bossen wandel, als ik de stallen schoon heb en de paarden staan lekker buiten te genieten. Als ik een fris opgemaakt bed heb, op de fiets met muziek in, het zonnetje schijnt etc! En uiteraard natuurlijk van gezellig samen zijn met mijn familie, vriend of vrienden. Lekker lachen, plezier hebben, geen zorgen -of deze eventjes kunnen wegstoppen- en gezond zijn.

God wat cliche.. Overigens denk ik dat ik ook dolgelukkig ben als ik de jackpot van een paar miljoen win hoor;)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:47

Ik ben gewoon gelukkig met mijn leven
Heb een schat van een pony, leuke studie en ik verdien nog wat centjes
Wat heb ik nog te wensen? :)

Duuk2011

Re: Wat is voor jou écht geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:49

Oja, lekker eten mag ik zeker niet vergeten. God wat word ik daar gelukkig van!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:52

Echt gelukkig zit hem denk ik veel in de kleine dingen. Wij hebben bijvoorbeeld nooit echt veel geld gehad thuis maar we hadden het altijd wel enorm gezellig. Iedereen kan altijd zichzelf zijn en we deden gewoon spelletjes avonden thuis. Bakje chips erbij en gewoon enorm gezellige avonden!

Genieten van geliefden waar je elke dag mag zien.

Gewoon 's avonds met mijn vriend op de bank kruipen en heerlijk tegen elkaar aan tv kijken.. Dan ben ik echt gelukkig!

Zo tich dingen

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:49

Geluk is er als dat wat je denkt, wat je zegt en wat je doet, met elkaar in harmonie is.

Oftewel: zijn wie je bent, dat is geluk.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 21:24

astridastrid schreef:
Geluk is er als dat wat je denkt, wat je zegt en wat je doet, met elkaar in harmonie is.

Oftewel: zijn wie je bent, dat is geluk.

Mooi verwoord. :)

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:42

geluk is voor mij: mijn kids, mijn lieve partner, de paardjes.
leerlingen met een leuke, grappige uitspraak.
een mooi liedje horen op de radio, en voor nu de kat die lekker op mijn schoot ligt te spinnen

:) :) :)

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:44

Ik ben gelukkig als het in mijn hoofd rustig en stil is. Als ik één ben met mezelf en mijn omgeving. Zonder dat daar storende gedachten,gevoelens of mensen me verstoren :)
Dus; als ik mezelf ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:17

Wat is voor mij echt Geluk?..................

De glimlach van een ander (maakt niet uit wie) maakt dat mijn hart een sprongetje maakt.
Dat voel ik als geluk omdat ik daar echt van kan genieten.

Ik zeg ook wel eens ik prijs mezelf gelukkig want ik ben tevreden.
Tevreden zijn, geeft ook rust.
Niets meer moeten maar gewoon kunnen en willen omdat je het graag doet.
Er voor de ander zijn en die ander zien stralen ook al geef je iets wat je eigenlijk niet missen kunt maar doordat je het met liefde geeft en je die andere gelukkig ziet, je zelf daar ook weer een geluksmoment aan over houdt.

Ja het delen van geluk geeft mij geluk en maakt mij tot een rijk mens, misschien niet in mijn beurs maar wel in mijn hart.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 11:43

cooper schreef:
Ik ben gelukkig als het in mijn hoofd rustig en stil is. Als ik één ben met mezelf en mijn omgeving. Zonder dat daar storende gedachten,gevoelens of mensen me verstoren :)
Dus; als ik mezelf ben

Helemaal mee eens.

Ik word ook heel gelukkig als ik mensen met ontzettend weinig, ontzettend gelukkig zie zijn. Daar krijg ik echt tranen van in mijn ogen.

yarrah

Re: Wat is voor jou écht geluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:54

Ik loop al wat aardig jaartjes mee en ik ben er achter gekomen dat geld niet echt gelukkig maakt. Je kunt misschien of financieel gebied wat meer, maar een nieuwe TV kopen maakt je leven er niet echt fijner van.

En zoals men wel eens zegt geluk zit in kleine dingen soms in hele kleine dingen.

Wat ik ook achter ben gekomen is het gevoel van gelukkig zijn zomaar ineens aanwezig is.
b.v. op een ochtend op een camping in Ommen het was zo rustig vogels zongen de zon scheen en het boek vreselijk spannend. Dat mag de hele dag wel doorgaan.
Een ritje alleen op mijn paard in de sneeuw zoooo stil en vredig.
Een wandeling met vriendlief en hond en dan op een wandelpad komen dat er zo sprookjeachtig uitziet. Dat zijn gevoelens die maar even duren, maar waar ik nog steeds even graag aan terug denk.
En dat is voor mij geluk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:27

Ik voel me écht ontzettend kinderlijk gelukkig wanneer ik een (beslissend) doelpunt maak tijdens een hockeywedstrijd. :') Sowieso als we een wedstrijd winnen.

Maar ook fijne avondjes met vrienden, een kop warme chocolademelk met marshmallows als het koud is, knuffelen en de eerste lente dag waarop je zonder jas naar buiten kan. <3

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:30

Bright.
Zien dat hij gelukkig is, zich vermaakt & ik me weer besef dat ik de beste pony heb ik die ik mezelf kon wensen en dat hij nog beter is dan mijn droompony. :j
Lekkere avondjes stappen met vriendinnen, feesten, dansen en drinken, dat maakt me ook echt gelukkig.
& verder, wat meer geld zou me ook zeker gelukkig maken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:46

Voor mij zit geluk m in de volgende dingen:

Gezondheid (voor mij,mijn vriend,mijn dierbaren en mijn paard..)
Liefde (ik probeer er altijd voor te waken dat de mensen en dieren waarvan ik hou zich ook geliefde voelen) (maar helaas heb ik ook mn sjaggo momentjes :p)
Lekker in de stal kriebelen met mijn paard.. (hier word ik persoonlijk altijd rustig van en ik denk op zulke momenten dat ik echt geluk heb met mijn paard en dat ik m kan onderhouden)
In mijn vriend zn armen liggen en hem horen zeggen dat hij van me houdt.. ( geeft een intens gelukkig en geborgen gevoel)
In een lachstuip liggen met mijn vriend en/of vriendinnen.. (dan vind ik dat ik geluk heb met zo'n mensen om me heen..)

Tja en geld he.. dat zorgt er toch voor dat t veel zorgen wegneemt.. (en dat ik leuke paardenspulletjes kan kopen..) :)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:49

als mijn paard op de wei sta en zo dra hij me ziet met zijn oortjes naar voren en helemaal showend aan komt draven. :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:23

Dat ik elke dag opsta en buiten 2 vrolijke konijnen zie , heb al jaren geen vrienden en dat zijn mijn echte vrienden mijn geluk.