Vuurwerk, onbegrijpelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:59

LibertyHorse schreef:
Maar weet je wat ik écht onbegrijpelijk vind?
Dit:
[ Afbeelding ]
Dit zijn allemaal rotjes, zoals het uit ziet. Dit is denk ik zo'n 200 euro waard of zo. (is van een 16 jarige jongen).
Koop dan tenminste vuurwerk wat nog van die kleuren heeft, siervuurwerk. :n

Omdat jij het zegt?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:00

andere kant, waar maken we ons druk over!? hele toestanden met meldpunten? al het geld dat daar heen gaat komt van de vuurwerk verkoop :')

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:01

Wij haalde het altijd uit Denemarken (vader vrachtwagenchauffeur), daar is het allemaal ietsjes goedkoper Ahum :Y) Maar doen wij ook niet meer... Ik vind het leuk om 12 uur, maar waarom moeten ze midden op de dag vuurwerk aansteken? Je ziet er toch niets van! Een paard bij ons is al lichtelijk in de stress, hij had een ongeluk als veulen zijnde. Zijn buurjongetje vond het leuk om vuurwerk in het land te gooien, en de Ollie (het paard) ging door een ijzeren hek, (de rest door het draad)...

malih

ik begrijp er ook geen bal van, Me vriend heeft illegaal vuurwerk wat goed hard knalt. Veel plezier er mee, mij niet gezien. Vieren oud en nieuw ook gescheiden dit jaar...

En t geld, tja.... Ik geef t uit aan huisdieren en een ander aan vuurwerk, kan me er in die zin niet echt druk om maken. Me vriend houd er ook van, ik niet. Hij gaat dus lekker stappen zuipen en knallen. En ik sta bij de paarden in de wei.

eenitraM

Danseresje schreef:
Ok, tuurlijk, iedereen heeft jet recht om zijn/haar geld uit te geven hoe ze het zelf willen. Maar zoveel geld voor een half uurtje lol ofzo.....tja, ik geef mijn geld echt liever uit aan iets waar ik er langer van kan genieten!
Maar wat me ook enorm stoort is de overlast. De bommen die hier neergegooid worden, worden steeds zwaarder. Dit is minstens al 2 weken aan de gang en ik ben benieuwd hoe het hier op oudejaarsdag gaat zijn....ik weet wel dat ik maandag binnenblijf en zondag mijn auto in de garage bij werk ga zetten! Vorig jaar zijn hier lantaarnpalen, prullenbakken en weet ik wat niet nog meer compleet de vernieling in geholpen.

En eclair, lolletje voor een paar dagen? Het mag alleen op oudejaarsdag worden afgestoken!

Van mij mag het snel weer voorbij zijn!

Ach meid, wees blijdat je hier niet in mijn buurtschap woont. Hier knalt het het hele jaar door. En geen zachte. Nope. Lawinepijlen, betonvlinders. Altijd leuk :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:02

Ik houd mijn hart ook vast.. ik moet morgen mijn paard gaan verhuizen.. ik heb me al voorgenomen, het eerste rotjochie die vuurwerk naar me gooit krijgt de volle laag en als ze beginnen te dreigen cross ik er met mijn pony achteraan...

Afgelopen jaar zijn er hier in de buurt 4 jongen geweest die een zwerfkatje gevangen hadden en in zijn oren, anus en mond vuurwerk hadden gestopt. Wat voor vuurwerk weet ik niet precies maar iets met een lange lont, aangestoken en het beest is uit elkaar gesprongen. Gelukkig op slag dood, het had niet nog een lijdensweg moeten hebben. NIKS maar dan ook NIKS met die jongens gebeurt ! Niks proces verbaal, geen taakstraf.. NIKS !

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 21:03

Nies_ schreef:
Is het nou echt zo erg dat je een paar dagen per jaar wat knallen hoort? Nee toch? Nederland wordt steeds intoleranter heb ik het idee en dat vind ik eigenlijk best een ernstige zaak.

Een paar dagen wat knallen, nee, dat is op zich niet erg. Al een paar weken flinke bommen en waarbij je je afvraagt of je ramen nog zitten (zit op 4 hoog) en van die opgeschoten jongeren die anderen in gevaar brengen door het moedwillig naar hen toe te gooien, ja, dat vind ik wel erg!

Ben best wel van het leven en laten leven, maar vind op het moment hier dat er toch echt wel sprake is van overlast.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 21:03

eenitraM schreef:
Danseresje schreef:
Ok, tuurlijk, iedereen heeft jet recht om zijn/haar geld uit te geven hoe ze het zelf willen. Maar zoveel geld voor een half uurtje lol ofzo.....tja, ik geef mijn geld echt liever uit aan iets waar ik er langer van kan genieten!
Maar wat me ook enorm stoort is de overlast. De bommen die hier neergegooid worden, worden steeds zwaarder. Dit is minstens al 2 weken aan de gang en ik ben benieuwd hoe het hier op oudejaarsdag gaat zijn....ik weet wel dat ik maandag binnenblijf en zondag mijn auto in de garage bij werk ga zetten! Vorig jaar zijn hier lantaarnpalen, prullenbakken en weet ik wat niet nog meer compleet de vernieling in geholpen.

En eclair, lolletje voor een paar dagen? Het mag alleen op oudejaarsdag worden afgestoken!

Ach meid, wees blijdat je hier niet in mijn buurtschap woont. Hier knalt het het hele jaar door. En geen zachte. Nope. Lawinepijlen, betonvlinders. Altijd leuk :j

Ow, hier gaan ook het jaar rond de bommen wel af. Maar dat is dan af en toe een enkele zware klap. Nu is het bijna continu!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:04

Overigens kan ik me in de klachten vaak helemaal vinden. Overlast is gewoon een no go. Maar hoeveel geld iemand eraan uitgeeft? Puh-lease.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:05

Danseresje schreef:
Ow, hier gaan ook het jaar rond de bommen wel af. Maar dat is dan af en toe een enkele zware klap. Nu is het bijna continu!

Joh, gek he? Eind van het jaar is in zicht. Overgebleven bommetjes worden een maand voor de jaarwisseling van zolder gehaald en getest voordat er nieuw vuurwerk wordt aangeschaft. Daarentegen mocht iedereen vandaag alles al ophalen :D

Je hebt het er echt moeilijk mee he?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:05

EmmaVZ schreef:
Tjah, het is je eigen keus waaraan je je geld uitgeeft, maar dan vind ik dat je de rest van het jaar niet mag zeuren over geldtekort want je kon in december opeens wel een boel kopen!?

Ik ken mensen díe niet op vakantie gaan, zodat ze vuurwerk kunnen kopen. De een wil nou eenmaal op vakantie en de ander knalt het de lucht in. Ieder zijn ding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:07

Danseresje schreef:

Doen ze toch niet, harder aanpakken dus en niet lopen mieren met meldpunten ;)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:08

@M_hartje_M: Wat een afschuwelijk verhaal van die kat! Bah [denk hier een ander woord voor] wat een
Kwalitatief nare
Uitermate rot
Teleurstellende jongens!!!

Als ik jou was zou ik die namen en het verhaal mooi naar Marianne Thieme via een privé twitter bericht sturen. Dan kan zij kamervragen stellen hoe de wetgeving hierop kan reageren.
Want laten we eerlijk wezen wanneer er rotjes [of ander knallende troep] in een baby waren geduwd dan hadden die jochies allang jeugd TBS gehad...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 21:11

eenitraM schreef:
Danseresje schreef:

Joh, gek he? Eind van het jaar is in zicht. Overgebleven bommetjes worden een maand voor de jaarwisseling van zolder gehaald en getest voordat er nieuw vuurwerk wordt aangeschaft. Daarentegen mocht iedereen vandaag alles al ophalen :D

Je hebt het er echt moeilijk mee he?

Ik heb het er niet moeilijk mee hoor! Tuurlijk, ik baal van de overlast en ga niet graag naar buiten op het moment. Maar ik vind het gewoon een beetje onbegrijpelijk....dat kan toch?
En verder vind ik het best een leuk discussie-onderwerp!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:12

Danseresje schreef:
Ik snap er geen bal van. We leven in crisis, alles wordt duurder, we moeten meer met minder doen en overal wordt op bezuinigd. En dan? Dan is het toch weer het hart wat spreekt en bezitten ze een paard.
Zit ik het nieuws te kijken, vertellen mensen doodleuk dat ze voor €1400 en €2100 aan Setjes, of hoofdstellen, zadels, dekens! Dat is voor mij 1-1,5 netto maandsalaris. Een kind die het hele jaar gespaard heeft om €350 uit te geven aan op maat gemaakte leren rijlaarzen! Wat is de lol om zoveel geld in een dier te steken? Kunnen we dat met z'n allen niet beter gebruiken?
En dan de overlast. Die paarden komen uiteraard op de weg en poepen maar raak. En ruimen ze de mest op? Nee hoor! En dan ook nog eens eisen dat wij "andere weggebruikers" er maar rekening mee moeten houden dat zo'n dier kan schrikken. Om nog maar te zwijgen over een lekkere zondagse boswandeling, fijn telkens aan de kant gaan voor zo'n paard.
Van mij mag het houden van paarden voor particulieren compleet verboden worden. Doe per stad/dorp/gemeente 1 of 2 maneges.

Paarden, ik zie er de lol niet van in! Iemand die voor mij een tipje van de sluier kan oplichten?

;) Grapje natuurlijk Ts, maar iedereen mag toch zelf weten waar hij ze geld in steekt?
Sommige mensen besteden dat graag aan paarden, anderen aan een superdeluxe en superdure nieuwe camera, weer een ander aan vuurwerk. En ja dat de bedragen dan flink oplopen is niet raar, tenslotte kan je vuurwerk (tenminste legaal) maar 1 periode per jaar kopen. Nieuwe spullen voor je paard of andere hobby kunnen het hele jaar aangeschaft worden. Tel die bij elkaar op en hoppatee dan kom je ook aan een fiks bedrag.

en een +:)+ voor dat kind, het leert tenminste sparen voor iets wat het graag wil hebben :j
Beter als al die ouders die het maar gewoon kopen voor hun kinderen.

Zolang ze er geen dieren en mensen kwaad mee doen, mogen ze van mij lekker vuurwerk blijven (ver)kopen en afsteken hoor :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:14

Musiess schreef:
ik 'hoorde' dat ze mensen die schade oplopen (door zichzelf, niet door vuurwerk wat naar je toe eggooit ect. word)door eerder of illigaal afgestoken vuurwerk niet geholpen worden in het ziekenhuis. Je heb van die grapjassen die hun eigen bommen maken, verlies je je oog? Je wacht maar tot alle andere geholpen zijn of je loopt het risico nietmeer geholpen te worden.

Dat is echt niet waar :n

Ik kan me echt niet druk maken over waar anderen hun geld aan uitgeven. Bovendien is zoveel geld uitgeven in deze tijden van crisis alleen maar goed voor de economie.
Ieder zijn hobby, ik vind het ook onbegrijpelijk dat mensen een auto kopen voor 50.000 euro, een iphone voor €700 of een paard voor 10.000.
Maar je moet toch wat met je geld, je kan het ook niet mee je graf innemen :7

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 21:16

Anoli schreef:
Danseresje schreef:
Ik snap er geen bal van. We leven in crisis, alles wordt duurder, we moeten meer met minder doen en overal wordt op bezuinigd. En dan? Dan is het toch weer het hart wat spreekt en bezitten ze een paard.
Zit ik het nieuws te kijken, vertellen mensen doodleuk dat ze voor €1400 en €2100 aan Setjes, of hoofdstellen, zadels, dekens! Dat is voor mij 1-1,5 netto maandsalaris. Een kind die het hele jaar gespaard heeft om €350 uit te geven aan op maat gemaakte leren rijlaarzen! Wat is de lol om zoveel geld in een dier te steken? Kunnen we dat met z'n allen niet beter gebruiken?
En dan de overlast. Die paarden komen uiteraard op de weg en poepen maar raak. En ruimen ze de mest op? Nee hoor! En dan ook nog eens eisen dat wij "andere weggebruikers" er maar rekening mee moeten houden dat zo'n dier kan schrikken. Om nog maar te zwijgen over een lekkere zondagse boswandeling, fijn telkens aan de kant gaan voor zo'n paard.
Van mij mag het houden van paarden voor particulieren compleet verboden worden. Doe per stad/dorp/gemeente 1 of 2 maneges.

Paarden, ik zie er de lol niet van in! Iemand die voor mij een tipje van de sluier kan oplichten?

;) Grapje natuurlijk Ts, maar iedereen mag toch zelf weten waar hij ze geld in steekt?
Sommige mensen besteden dat graag aan paarden, anderen aan een superdeluxe en superdure nieuwe camera, weer een ander aan vuurwerk. En ja dat de bedragen dan flink oplopen is niet raar, tenslotte kan je vuurwerk (tenminste legaal) maar 1 periode per jaar kopen. Nieuwe spullen voor je paard of andere hobby kunnen het hele jaar aangeschaft worden. Tel die bij elkaar op en hoppatee dan kom je ook aan een fiks bedrag.

en een +:)+ voor dat kind, het leert tenminste sparen voor iets wat het graag wil hebben :j

Zolang ze er geen dieren en mensen kwaad mee doen, mogen ze van mij lekker vuurwerk blijven (ver)kopen en afsteken hoor :j

Ik schrok even van mijn laatste zin uit jouw quote, dacht dat ik echt een gruwelijke typefout had gemaakt, haha!

En met betrekking tot jouw laatste zin: helaas is er een grote groep die er wel mensen en dieren mee kwaad doen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:17

Ik heb net vuurwerk bij de Action gekocht....5 euro ofzo. Zal niet veel zijn maar meer zal ik niet uitgeven.

1400 euro...pleassseee!!!!! :? :? :? :?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:19

Danseresje schreef:
Anoli schreef:

Ik schrok even van mijn laatste zin uit jouw quote, dacht dat ik echt een gruwelijke typefout had gemaakt, haha!

En met betrekking tot jouw laatste zin: helaas is er een grote groep die er wel mensen en dieren mee kwaad doen!

Haha dat geloof ik ja, maar ik dacht laat ik het eens omdraaien op een humoristische manier.
Of het een grote groep is weet ik niet, laat ik zo zeggen dat het hier in de buurt geen grote groep is maar eerder maar een paar ettertjes.
Voor die heb ik ook geen goed woord over, maar de rest die nu wat "oefenvuurwerk" afschiet heb ik geen probleem mee :n
Ik zie het als een warming up voor mijn dieren, om weer te wennen aan die "knallende nacht"
Al moet ik zeggen dat wij hier elke vrijdagavond vuurwerk hebben in de buurt, blijkbaar een erg enthousiaste achterbuurman :')

eclair98

Re: Vuurwerk, onbegrijpelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:21

Voor de mensen op dit forum is het anders, die hebben een goeie hobby voor het geld :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:22

eclair98 schreef:
Voor de mensen op dit forum is het anders, die hebben een goeie hobby voor het geld :')

Nou, dat vinden de vuurwerkstafstekers misschien geen goede hobby ;)
Veel duurder, onverwachte kosten en uiteindelijk heb je er ook niet zoveel aan. :D

Emori

Re: Vuurwerk, onbegrijpelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:24

ben het met je eens ts. mijn achterburen zijn al vrolijk aan het knallen. Met als resultaat een huilende baby die niet kan slapen. Wat een lol.
Steek het lekker af op oudjaarsdag, dan hoor je mij er niet over.
Maar nu al dat geknal.
En al dat geld dat er in om gaat, bizar.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:25

nou ja, we hebben er langer lol van al gaat het fout. Ik denk niet dat jij je paard/pony aansteekt/etc.. waardoor het een half minuutje leuk is en daarna alleen maar als troep/rommel achterblijft!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:25

Oh mijn vent is helemaal in de wolken als het gaat om vuurwerk, maanden voordat oud en nieuw begint zit hij al op you tube te kijken naar vuurwerk filmpjes.
Ik vind er geen reet aan, maar hij geeft ook makkelijk € 1000 uit aan vuurwerk hoor!
Nu is hij ook vuurwerk halen ( helemaal naar polen := ) maar ach als hij er blij mee is, why not.
Hij koopt trouwens wel altijd hele mooie vuurwerk! Hij steelt altijd de show om 12 uur!
Van die flowerbeds die 6 min duren met echt mooie siervuurwerk enzo.
Maar ik kijk wel vanaf mn raam :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 21:27

Anoli schreef:
Danseresje schreef:
[quote="Anoli"

[/quote

Haha dat geloof ik ja, maar ik dacht laat ik het eens omdraaien op een humoristische manier.
Of het een grote groep is weet ik niet, laat ik zo zeggen dat het hier in de buurt geen grote groep is maar eerder maar een paar ettertjes.
Voor die heb ik ook geen goed woord over, maar de rest die nu wat "oefenvuurwerk" afschiet heb ik geen probleem mee :n
Ik zie het als een warming up voor mijn dieren, om weer te wennen aan die "knallende nacht"
Al moet ik zeggen dat wij hier elke vrijdagavond vuurwerk hebben in de buurt, blijkbaar een erg enthousiaste achterbuurman :')

Ik zag de humor ook wel in van je opmerking :D!

En ja, ieder kan en mag z'n geld op zijn/haar eigen manier besteen. Maar serieus, mijn mond valt echt flink open van de bedragen die ik hoor die er aan uitgegeven worden. Zoals ik al zei, ik geef graag geld uit aan iets waar ik wat langer van kan genieten...

En ik vind het wel leuk hoe hier toch een leuke discussie uit komt!