Danseresje schreef:Ik snap er geen bal van. We leven in crisis, alles wordt duurder, we moeten meer met minder doen en overal wordt op bezuinigd. En dan? Dan is het toch weer het hart wat spreekt en bezitten ze een paard.
Zit ik het nieuws te kijken, vertellen mensen doodleuk dat ze voor €1400 en €2100 aan Setjes, of hoofdstellen, zadels, dekens! Dat is voor mij 1-1,5 netto maandsalaris. Een kind die het hele jaar gespaard heeft om €350 uit te geven aan op maat gemaakte leren rijlaarzen! Wat is de lol om zoveel geld in een dier te steken? Kunnen we dat met z'n allen niet beter gebruiken?
En dan de overlast. Die paarden komen uiteraard op de weg en poepen maar raak. En ruimen ze de mest op? Nee hoor! En dan ook nog eens eisen dat wij "andere weggebruikers" er maar rekening mee moeten houden dat zo'n dier kan schrikken. Om nog maar te zwijgen over een lekkere zondagse boswandeling, fijn telkens aan de kant gaan voor zo'n paard.
Van mij mag het houden van paarden voor particulieren compleet verboden worden. Doe per stad/dorp/gemeente 1 of 2 maneges.
Paarden, ik zie er de lol niet van in! Iemand die voor mij een tipje van de sluier kan oplichten?
Grapje natuurlijk Ts, maar iedereen mag toch zelf weten waar hij ze geld in steekt?
Sommige mensen besteden dat graag aan paarden, anderen aan een superdeluxe en superdure nieuwe camera, weer een ander aan vuurwerk. En ja dat de bedragen dan flink oplopen is niet raar, tenslotte kan je vuurwerk (tenminste legaal) maar 1 periode per jaar kopen. Nieuwe spullen voor je paard of andere hobby kunnen het hele jaar aangeschaft worden. Tel die bij elkaar op en hoppatee dan kom je ook aan een fiks bedrag.
en een
voor dat kind, het leert tenminste sparen voor iets wat het graag wil hebben 
Beter als al die ouders die het maar gewoon kopen voor hun kinderen.
Zolang ze er geen dieren en mensen kwaad mee doen, mogen ze van mij lekker vuurwerk blijven (ver)kopen en afsteken hoor