Geld maakt gelukkig??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

n_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:49

Tari_42 schreef:
Luz_ElenaE schreef:
Geld maakt je leven gemakkelijker en misschien daarom ook gelukkig. Maar als je ergens hard voor hebt gewerkt en daardoor veel gespaard juist voor die ene mooie dure tas of bijvoorbeeld in ons geval mooie op maat gemaakte rijlaarzen. Dan ben je daar toch ontzettend trots op dat je die mooie tas/rijlaarzen hebt kunnen betalen en dus wordt je daar weer gelukkig van. (ben ik nog te volgen?)

Ben ik het helemaal mee eens :)

Ben ik het ook zeker mee eens. Hierdoor leer je kleinere dingen ook waarderen

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:51

Geld maakt niet gelukkig, gelukkig hebben we geld :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:51

Een schip met geld zou mij echt wel gelukkiger maken. :))

Dan zou ik me puur kunnen concentreren op de dingen die ik graag zou willen leren en willen kunnen of weten. Ik zou ook niet stoppen met werken. Maar ik zou wel genieten.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:52

Geld maakt mij niet gelukkig, zo simpel zit t niet.
Wel ben ik blij geld te hebben, t maakt t toch makkelijker.
Gebrek aan geld is een hoop zorgen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:57

Je hebt in deze maatschappij een bepaald minimumbedrag per maand nodig om fatsoenlijk te kunnen leven (dwz: dak boven je hoofd, warm water/ elektra/ gas, genoeg eten en dat soort dingen, een beetje reisgeld om af en toe eens op bezoek te kunnen bij mensen of gewoon naar je werk te kunnen). Heb je daar niet genoeg voor, dan ben je zeker wel ongelukkig (been there, done that). Nu heb ik precies genoeg voor de basisdingen en een klein spaarcentje achter de hand, en ben een heel stuk gelukkiger. Nou zou ik met iets meer ook gelukkig zijn, maar het is niet nodig voor mij. Ik heb grote wensen, dus voor mij is het goed zoals het is. En of ik nou 1000 Euro extra zou hebben of 10.000, voor mijn gevoel maakt dat weinig meer uit.

Ik denk ook dat er een bovengrens zit aan gelukkig worden van geld. Als je al alles kan doen wat je wil, dan maakt een paar of boel euro's meer ook niet meer uit, dus wordt je er op langere termijn niet gelukkiger van. Een miljonair die de staatsloterij wint is ook blij, maar niet zo lang als die bijstandsmoeder met 3 kinderen, of de bouwvakker die elke ochtend om 5 uur moet opstaan om net genoeg te verdienen om in leven te blijven.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:58

Geld maakt niet gelukkig, maar het neemt wel een hele hoop zorgen weg.

Geryon

Re: Geld maakt gelukkig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:03

Geld maakt gelukkiger :D

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:05

WhySoWhite schreef:
Geloof mij, als ik geen sigaretten kan kopen ( zoals nu :') ) word ik toch wel aardig ongelukkig :')

:)) of stoppen met roken en een nieuw bed en een nieuwe laptop kopen.....
Wij zijn gestopt met roken (om financiële redenen) was een hel en ben er erg ongelukkig van geweest maar inmiddels ben ik er blij om....

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:07

het is niet omdat je veel geld hebt, dat je gelukkig bent,
maar in het algemeen denk ik wel dat geld gelukkiger kan maken. In iedere geval, ben ik ervan overtuigd dat het gebrek aan geld mensen ongelukkiger maakt :+
en ik denk dat niemand nee zou zeggen tegen een paar duizend euro :D

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:08

Geld maakt wel degelijk gelukkig. Als je net dat beetje meer hebt, ja, dan zou ik wel gelukkig worden.
Wil niet zeggen dat ik nu niet gelukkig ben, maar niet compleet afhankelijk moeten zijn van je baan, omdat je toch dat beetje meer hebt, zou het toch een stuk makkelijker maken, een stuk minder zorgen/stress -> gelukkiger.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:09

ik vind dat geld gelukkig maakt teminste voor mijn familie
we hebben het nooit breed gehad mijn moeder en vader zijn sinds mijn 6sde gescheiden
en hij heeft nooit geld aan mijn moeder overgemaakt en heeft ons in de steel gelaten
ik heb al 2 jaar lang geen vaste baan steeds een baan voor 1 maand dus steeds tijdelijk en uitzendwerk
in 2010 kwam ik in ziekenhuis en verloor ik mijn baan vorig jaar brak ik mijn benen dus verloor ik weer mijn baan nu sinds augustus geen baan meer gehad mijn geld raakt op en mijn moeder heeft steeds problemen met de auto ik steun haar waar ik kan financieel mijn zusje van 15 helpt totaal niet mee met alles niet zowel huishouden als financieel ze denkt alleen aan zichzelf en haar vriendje dus echt een puber ik heb nu een adventkalender gekocht en ik hoef nog maar 3 vakjess tot de 100,000 ik zou mijn moeder een nieuwe auto geven en zelf woon ik bij mijn oma omdat ik financieel niet kan opbrengen een huis te huren dus ik zou graag op mezelf gaan wonen

dus ik vind dat geld gelukkig maakt in mate
dus als je andere er gelukkig mee kan maken

en ja ik wil vanaf mijn 4rde een paard maar we hebben geen geld ervoor niet eens voor rijlessen ik heb wel van mijn 6sde tot 12 de les gehad omdat we toen financieel steun kregen van mijn oom nu kan ik af en toe paarden gaan huren dat doe ik om de 2 a 3 maanden 1x
dus ik zou geen paard kopen van die 100,000
maar ik zou het op de bank zetten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:10

Euh ja zeker.

Met véél geld (miljoenen) had ik fijn mijn eigen stalling en een groot huis, kocht ik mijn broer fijn een eigen huisje zodat die niet meer bij mij in de buurt komt, heb ik nette sportpaarden in de tuin waar ik wedstrijden mee kan rijden ed. Waarom zou geld niet gelukkig maken? Heb een dure hobby wat ons leven redelijk zwaar maakt, paard en 3 mensen op één uitkering en geen verdere baantjes.
Vaak genoeg stress doordat mam niet kan kopen wat ze leuk vind, en ik weer iets 'minders' moet hebben.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:17

Méér geld in bepaalde situaties zal zeker wel fijn zijn, maar ik denk dat als je zóveel geld hebt, dat je van gekkigheid niet weet wat je ermee moet doen.

Liza1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:19

Geld maakt niet gelukkig,toch stelt het je in staat om op zeer comfortabele wijze ongelukkig te zijn.

:D

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:20

Ik ben toch echt gelukkiger als alles weer gestort is hoor. :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:25

sharoontje schreef:
Méér geld in bepaalde situaties zal zeker wel fijn zijn, maar ik denk dat als je zóveel geld hebt, dat je van gekkigheid niet weet wat je ermee moet doen.

Och als ik té veel had ging ik denk ik wat doneren aan afrika, hulpinstanties helpen. Word je ook gelukkig van, zien hoe andere mensen en dieren dankzij jou geld kunnen overleven :o
Ik denk dan wel dat mijn paarden alle luxe hadden, grote boxen met lekker veel stro, fijnste brokken en een grote stapmolen. Dure dekens ed en perfect passend tuigage. Toevallig iets wat mij gelukkig maakt, een tiptop paard dat gelukkig is :)

Zou denk ik ook een aantal autos hebben, en vrienden van me gelukkig maken, hun dromen waar maken. Geef mij maar 50 miljoen, die kunnen zo op als ik dat wil, zonder doelloos bezig te zijn. :')

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:28

Geld koopt vrijheid. Geluk, nee. Comfort, ja.

En als ik dan toch ongelukkig zou zijn, dan liever in een villa dan onder een brug :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:29

voor mij maakt geld ook gelukkig. Kan ik eindelijk uit huis, voor mezelf zorgen. Een huisdier nemen en niet hoeven te denken aan "wat als ... hij straks iets oploopt wat honderden gaat kosten?" .... Het zorgt voor een zorgeloos leventje. Daarbij krijg je meer kansen in bepaalde dingen dan dat je zou krijgen zonder het geld :) Ik heb bijvoorbeeld echt een nieuwe camera nodig, maar zonder dat geld lukt het niet en nu loop ik het risico om opeens tijdens een shoot zonder camera te zitten... Ja, in mijn ogen kan geld absoluut wel gelukkig maken, zolang je het maar nuttig besteed en je jezelf goed bezig houd

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:31

Jep, geld maakt ook mij dolgelukkig. Boerderijtje, veeeeeeel land, Zafirah en Bailey in de achtertuin, veels te veel zooi voor de paarden, allerlei andere dieren en en en en... :))

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:38

Tuurlijk maakt geld gelukkig. Het is niet omdat je een mooi bedrag op je rekening hebt staan dat je daarom geen fijne familie en vrienden meer hebt. Die twee zijn best te combineren hoor.

Ik ben best blij met mijn leven, maar met een miljoentje ofzo zou ik nog net wat blijer zijn (boerderijtje, paarden een huis,...)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:43

Zoals mijn moeder altijd zegt: 'geld maakt niet gelukkig, maar als ik dan toch ongelukkig ben dan liever met geld'

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:47

Het valt mij op hoeveel mensen er geluk zoeken in materiele zaken. Geluk kan ik vinden in een mooie bloem onderweg, het eerste voorjaarszonnetje, samen zijn met familie en vrienden... Dingen die onbetaalbaar zijn, maar gewoon verschijnen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:53

Ja maar van mijn familie ed hoef ik niks te verlangen qua geluk, dan toch maar geld :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:56

Mick75: Al je zulke dingen niet kunt waarderen gaan die materiele dingen je ook niet gelukkig maken... ik zie dat hier ook niemand beweren.
Maar geen geldzorgen hoeven hebben, dieren kunnen hebben en weten dat je het geld hebt om goed voor ze te kunnen zorgen maakt toch wel gelukkiger hoor.

Ik weet niet wie de uitspraak bedacht heeft, maar ik gok zomaar iemand die niet altijd maar zuinig heeft hoeven leven.

Overigens zijn wij wel verwend in principe. Een kind in Afrika wordt heel ergens anders gelukkig van, van minder.

Teveel geld? Bestaat niet... ik zou het dan persoonlijk naar mensen brengen die het kunnen gebruiken :j
Andere mensen gelukkig kunnen maken is imo een erg groot geluk.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:59

mick75 schreef:
Het valt mij op hoeveel mensen er geluk zoeken in materiele zaken. Geluk kan ik vinden in een mooie bloem onderweg, het eerste voorjaarszonnetje, samen zijn met familie en vrienden... Dingen die onbetaalbaar zijn, maar gewoon verschijnen.

Tuurlijk, maar die mooie bloem in de berm van de snelweg als je voor dag en dauw naar je werk rijdt geeft toch minder voldoening dan die mooie bloem die je tegenkomt op een fijne wandeling. En het eerste voorjaarszonnetje lijkt me van achter het raam van een saai kantoorgebouw toch net iets minder heerlijk dan wanneer je tijd hebt om er van te genieten in je tuin. En tijd is geld, ook vrije tijd..