Dode parachutist gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:22

Hier landt ook weleens iemand per abuis een weiland verkeerd ( of in de mais .. ) maar dan wordt er direct actie ondernomen om de persoon te lokaliseren !

En negen dagen naar iemand zoeken in de polder ??
Het is geen tropisch regenwoud ..

flicka

Re: Dode parachutist gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:26

Meestal gaat er toch wel één parachute open toch?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:26

Vanavond hoorde ik op Radio 2 iemand vertellen waarom er geen afmeldplicht voor parachutisten is. Hier staat dat ook beschreven in de woorden van Frits Brink, voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart:

http://www.omroepbrabant.nl/?news/18558 ... isten.aspx

Citaat:
Volgens Brink is er geen formele procedure voor parachutisten om zich na hun sprong af te melden. “Mensen springen in een groep of individueel. Na afloop drinken ze een biertje of gaan naar huis. In het verleden moest men zich wel afmelden door middel van een kruisje te zetten achter je naam op een formulier. Maar als iemand dat vergat leidde dat soms ook tot paniekerige situaties. Dit is zo’n bizare situatie die nog niet eerder voorkwam, dus een afmeldplicht of zo is nooit aan de orde geweest", aldus Brink. Ook de piloten van het toestel waaruit de sprong is gemaakt hebben geen controleplicht.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:27

flicka schreef:

Je zegt het al: 'meestal'. Als dit idd een ongeluk is, dan is het wel heel bizar toeval dat beide parachutes niet openden.

Shirley schreef:

Teuge ligt niet in de polder hoor.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:29

Dat is toch wel bizar toch Karin, geen meldplicht....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:30

Tja. Degene die het op Radio 2 vertelde (ik weet niet of dat ook Frits Brink was) zei dat het wel eens is voorgekomen dat men al met helikopters aan het zoeken was terwijl de 'vermiste' gewoon vergeten was om zich af te melden en direct na de sprong was doorgegaan naar een feestje ofzo. Het middel was dan erger dan de kwaal, om het zo te zeggen. Ik snap beide kanten wel.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:31

Ik snap het.
Maar zoals ik hierboven lees is het bijzonder te noemen dat beide niet opgingen, dus dan zou je bijna zeker durven zeggen dat het zelfmoord is....

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 23:33

Ik snapte eerst ook niet dat niemand hem eerder had zien liggen in dat open veld.
Maar nu ik weet dat ie zonder enige rem naar beneden is gestort en met de regen van de afgelopen tijd en dus zachte grond....
Ik denk dat je meer in dan op de grond ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:35

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:35

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:38

dit is echt heel dicht bij mij.
onze paarden staan letterlijk naast vliegveld teuge.
wij hebben ook wel eens dat parachutes verkeert gaan, en dat ze bij ons in de wei landen, of bij onze buren.
kreeg toch wel even flink de rillingen over mijn rug toen ik t hoorde.
t eerste wat ik dacht van zou t bij ons zijn?
tis nog geen 500m van onze wei af.

er word gedacht aan zelfmoord...
omdat er geen 1 parachute open gegaan is.
normaal als de grote niet goed open gaat.
komt er een nood parachute.
en als die niet goed gaat springt er een automatisch iets open.
maar niks is open gegaan.
dus word er nu gedacht aan zelfmoord.

brr vind het maar eng, van de zomer ook al iemand op teuge overleden is omdat er iets mis ging met landen of stijgen, weet t zo even niet meer

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:39

Karin schreef:
flicka schreef:

Je zegt het al: 'meestal'. Als dit idd een ongeluk is, dan is het wel heel bizar toeval dat beide parachutes niet openden.

Shirley schreef:

Teuge ligt niet in de polder hoor.

Polder, agrarisch gebied, open landerijen ... hoe je het ook noemen wilt, het is geen ondoordringbaar bos toch ?
Zeker waar de man gevonden is, dat was ook zichtbaar geweest vanuit de lucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:39

Ik las in één van de reacties op Nu.nl dat iemand een persoon zonder parachute naar beneden had zien vallen in die omgeving. Maar diegene heeft de politie niet gebeld, en is er nadat hij/zij geen bericht hoorde over een ongeluk vanuit gegaan dat het vast goed afgelopen is. Als je er verder geen verstand van hebt is dat ook wel logisch natuurlijk. Maar wel naar als je dan later hoort dat hij daar al 9 dagen ligt :\
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-12-12 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:41

Juul; je zal diegene maar zijn.....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:41

Dan moet je toch in feite totaal geen verstand hebben als je aanneemt dat zoiets goed afloopt :oo

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:42

Juul schreef:
Ik las in één van de reacties op Nu.nl dat iemand een persoon zonder parachute naar beneden had zien vallen in die omgeving. Maar diegene heeft de politie niet gebeld, en ging er nadat hij/zij geen bericht hoorde over een ongeluk vanuit gegaan dat het vast goed afgelopen is. Als je er verder geen verstand van hebt is dat ook wel logisch natuurlijk. Maar wel naar als je dan later hoort dat hij daar al 9 dagen ligt :\

ik ben wel heel erg benieuwt of ik dit van stal gezien zou hebben,
ik ben die dag ook op stal geweest, (licht gelijk naast t vliegveld)
en normaal als er gesprongen word kijk ik altijd even in de lucht.
dus ik vraag me af hoe laat dit was, ik heb zelf niks gezien, of naja niemand zonder parachute

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:46

Shirley schreef:
Dan moet je toch in feite totaal geen verstand hebben als je aanneemt dat zoiets goed afloopt :oo

Denk het niet hoor. Als je hem toch vanaf een behoorlijke afstand en op nog behoorlijke hoogte ziet vallen en hij daarna achter opstakels verdwijnt is het ergens wel begrijpelijk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:47

Mnon1994 schreef:
[naam] schreef:
Ik las in één van de reacties op Nu.nl dat iemand een persoon zonder parachute naar beneden had zien vallen in die omgeving. Maar diegene heeft de politie niet gebeld, en ging er nadat hij/zij geen bericht hoorde over een ongeluk vanuit gegaan dat het vast goed afgelopen is. Als je er verder geen verstand van hebt is dat ook wel logisch natuurlijk. Maar wel naar als je dan later hoort dat hij daar al 9 dagen ligt :\

ik ben wel heel erg benieuwt of ik dit van stal gezien zou hebben,
ik ben die dag ook op stal geweest, (licht gelijk naast t vliegveld)
en normaal als er gesprongen word kijk ik altijd even in de lucht.
dus ik vraag me af hoe laat dit was, ik heb zelf niks gezien, of naja niemand zonder parachute

8 december tussen 11:00 en 12:00

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:49

Juul schreef:
Shirley schreef:

Denk het niet hoor. Als je hem toch vanaf een behoorlijke afstand en op nog behoorlijke hoogte ziet vallen en hij daarna achter opstakels verdwijnt is het ergens wel begrijpelijk :j

Ze springen echt vanaf een behoorlijke hoogte, als je iemand vanaf de grond niet meer ziet "hangen" kun je er echt wel vanuit gaan dat dat niet goed gaat :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:52

Shirley schreef:
[naam] schreef:

Ze springen echt vanaf een behoorlijke hoogte, als je iemand vanaf de grond niet meer ziet "hangen" kun je er echt wel vanuit gaan dat dat niet goed gaat :n

Ja kan. Ik heb er zelf ook geen verstand van :') Maar ik weet wel dat ik vaak genoeg dingen heb gezien waarvan ik me afvroeg of dat wel goed af zou lopen, en dan ook geen actie heb ondernomen omdat je toch heel erg gaat twijfelen of je het wel goed gezien hebt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:56

ik zou zo iemand echt niet willen vinden.

9 dagen vind ik wel lang.

ik heb een tandemsprong gemaakt, er sprongen die dag heel veel was wel ergens anders.
en er zijn zoveel mensen bij op en om.. dat dat kan gebeuren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:57

Bij zoiets belangrijks mag je ook best aan jezelf twijfelen en dan liever voor niks aan de bel trekken , zal niemand boos om worden ... stel je voor dat deze man nog geleefd zou hebben en zwaar gewond ergens lag ...

Wij hebben ook weleens met een aantal mensen een heel maisveld doorgeworsteld op zoek naar een verkeerd neergekomen persoon, bleek achteraf gelukkig heel erg mee te vallen, maar het hart klopt je in de keel als je het ziet gebeuren !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:58

Shirley schreef:
Bij zoiets belangrijks mag je ook best aan jezelf twijfelen en dan liever voor niks aan de bel trekken , zal niemand boos om worden ... stel je voor dat deze man nog geleefd zou hebben en zwaar gewond ergens lag ...

Wij hebben ook weleens met een aantal mensen een heel maisveld doorgeworsteld op zoek naar een verkeerd neergekomen persoon, bleek achteraf gelukkig heel erg mee te vallen, maar het hart klopt je in de keel als je het ziet gebeuren !

Ik geef je gelijk hoor, maar ik kan dus ook érgens wel begrijpen dat je die fout maakt om het niet te melden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:28

Juul schreef:
Shirley schreef:

Ik geef je gelijk hoor, maar ik kan dus ook érgens wel begrijpen dat je die fout maakt om het niet te melden.

ik denk eerder dat als je geen verstand hebt van parachutespringen, dat je er gewoon van uit gaat dat er idd iets van afmeldplicht oid bestaat, of dat als er iemand springt , er altijd mensen aan de grond staan om de boel in de gaten te houden en in te grijpen op het moment dat het fout gaat, alhoewel er weinig in te grijpen valt vrees ik. als er geen parachute opengaat :=
dus ik vind het op zich helemaal niet zo vreemd dat de persoon die iets gezien had, niets gemeld heeft :n
ik zou er namelijk ook gewoon vanuit gegaan zijn dat er een team aan de grond zou zijn op het moment ik iemand uit een vliegtuig zie kletteren met een rugzakkie op zijn rug die de boel opvangen aan de grond.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:32

Ik snap het niet helemaal geloof ik. Er werd in verschillende nieuwsberichten gesproken over een automatische parachute of iets dergelijks die open gaat wanneer de eerste of reserveparachute niet open gaat. Waarom is dat automatische ding dan nu ook niet open gegaan?