Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Volgens Brink is er geen formele procedure voor parachutisten om zich na hun sprong af te melden. “Mensen springen in een groep of individueel. Na afloop drinken ze een biertje of gaan naar huis. In het verleden moest men zich wel afmelden door middel van een kruisje te zetten achter je naam op een formulier. Maar als iemand dat vergat leidde dat soms ook tot paniekerige situaties. Dit is zo’n bizare situatie die nog niet eerder voorkwam, dus een afmeldplicht of zo is nooit aan de orde geweest", aldus Brink. Ook de piloten van het toestel waaruit de sprong is gemaakt hebben geen controleplicht.
flicka schreef:Meestal gaat er toch wel één parachute open toch?
Shirley schreef:En negen dagen naar iemand zoeken in de polder ??
Het is geen tropisch regenwoud ..
Karin schreef:flicka schreef:Meestal gaat er toch wel één parachute open toch?
Je zegt het al: 'meestal'. Als dit idd een ongeluk is, dan is het wel heel bizar toeval dat beide parachutes niet openden.Shirley schreef:En negen dagen naar iemand zoeken in de polder ??
Het is geen tropisch regenwoud ..
Teuge ligt niet in de polder hoor.
Juul schreef:Ik las in één van de reacties op Nu.nl dat iemand een persoon zonder parachute naar beneden had zien vallen in die omgeving. Maar diegene heeft de politie niet gebeld, en ging er nadat hij/zij geen bericht hoorde over een ongeluk vanuit gegaan dat het vast goed afgelopen is. Als je er verder geen verstand van hebt is dat ook wel logisch natuurlijk. Maar wel naar als je dan later hoort dat hij daar al 9 dagen ligt
Mnon1994 schreef:[naam] schreef:Ik las in één van de reacties op Nu.nl dat iemand een persoon zonder parachute naar beneden had zien vallen in die omgeving. Maar diegene heeft de politie niet gebeld, en ging er nadat hij/zij geen bericht hoorde over een ongeluk vanuit gegaan dat het vast goed afgelopen is. Als je er verder geen verstand van hebt is dat ook wel logisch natuurlijk. Maar wel naar als je dan later hoort dat hij daar al 9 dagen ligt
ik ben wel heel erg benieuwt of ik dit van stal gezien zou hebben,
ik ben die dag ook op stal geweest, (licht gelijk naast t vliegveld)
en normaal als er gesprongen word kijk ik altijd even in de lucht.
dus ik vraag me af hoe laat dit was, ik heb zelf niks gezien, of naja niemand zonder parachute
Juul schreef:Shirley schreef:Dan moet je toch in feite totaal geen verstand hebben als je aanneemt dat zoiets goed afloopt
Denk het niet hoor. Als je hem toch vanaf een behoorlijke afstand en op nog behoorlijke hoogte ziet vallen en hij daarna achter opstakels verdwijnt is het ergens wel begrijpelijk
Shirley schreef:[naam] schreef:
Denk het niet hoor. Als je hem toch vanaf een behoorlijke afstand en op nog behoorlijke hoogte ziet vallen en hij daarna achter opstakels verdwijnt is het ergens wel begrijpelijk
Ze springen echt vanaf een behoorlijke hoogte, als je iemand vanaf de grond niet meer ziet "hangen" kun je er echt wel vanuit gaan dat dat niet goed gaat
Shirley schreef:Bij zoiets belangrijks mag je ook best aan jezelf twijfelen en dan liever voor niks aan de bel trekken , zal niemand boos om worden ... stel je voor dat deze man nog geleefd zou hebben en zwaar gewond ergens lag ...
Wij hebben ook weleens met een aantal mensen een heel maisveld doorgeworsteld op zoek naar een verkeerd neergekomen persoon, bleek achteraf gelukkig heel erg mee te vallen, maar het hart klopt je in de keel als je het ziet gebeuren !
Juul schreef:Shirley schreef:Bij zoiets belangrijks mag je ook best aan jezelf twijfelen en dan liever voor niks aan de bel trekken , zal niemand boos om worden ... stel je voor dat deze man nog geleefd zou hebben en zwaar gewond ergens lag ...
Wij hebben ook weleens met een aantal mensen een heel maisveld doorgeworsteld op zoek naar een verkeerd neergekomen persoon, bleek achteraf gelukkig heel erg mee te vallen, maar het hart klopt je in de keel als je het ziet gebeuren !
Ik geef je gelijk hoor, maar ik kan dus ook érgens wel begrijpen dat je die fout maakt om het niet te melden.