lifaya schreef:Martine_R schreef:Ben het hier wel mee eens. Waarom gebeuren dit soort dingen veel vaker in Amerika? Omdat het daar veel gemakkelijker is om aan een wapen te komen. Ik zeg niet dat het hier niet mogelijk is ofzo, maar een ''normaal'' persoon zou toch niet snel weten waar een pistool vandaan te toveren.
Niet mee eens. Amerika is heel wat groter dan NL en toch heeft NL laatst nog dat schietgebeuren in Alphen gehad. En Nederland is toch echt wel heel klein vergeleken met 1 van de 50 staten van Amerika.
en betreft wapenverbod, nee, ik vind niet dat dat moet komenwel dat je alleen geregistreerde wapens mag bezitten, en als je het verkoopt, ook het wapen van naam veranderd.
Ik vind het vreselijk wat hier gebeurt is... niet te beschrijven...
Per dag worden er gemiddeld in Amerika 284 mensen gedood of verwond met een vuurwapen. Als je het opzoekt, zijn de percentages van vuurwapendelicten in Amerika wel degelijk hoger dan die in Nederland, dus dat heeft niet zoveel met grootte te maken.
Die jongen van Alphen had een wapenvergunning, dus is niet ''zomaar'' aan een wapen gekomen.
Àls je al iets hoort over vuurwapens hier in Nederland, gaat dat toch vaak over de georganiseerde misdaad hoor. En zoals iemand voor mij al zei; die gebruiken wapens om hun ''business'' mee op te lossen, niet om onschuldige kindertjes mee te vermoorden. Over het algemeen.
edit: Wat mij betreft zijn wapens alleen voor de politie en voor mensen met een wapenvergunning (mits deze streng wordt toegepast en gecontroleerd, wat blijkbaar niet gebeurd is in Alphen). En ja, mensen die ontzettend afgelegen wonen en die een geweer nodig hebben om zich te kunnen beschermen tegen beren en dergelijken, die moeten maar in aanmerking komen voor een wapenvergunning. Komen ze dat niet, dan is dat meestal niet voor niks en horen die mensen helemaal geen wapen op zak te hebben.
Hier in Nederland kan er ook wat gebeuren. Maar dat wil nog niet zeggen dat mensen zomaar het recht in eigen handen kunnen nemen. Dat zie je wel weer met die man die per ongeluk zijn eigen zoon doodschoot een paar maanden geleden omdat hij dacht dat het een inbreker was. Komop, dat is gewoon te gek voor woorden...