Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rangeela schreef:Jilletje schreef:
Volgensmij moet niemand iets, ieder zijn eigen mening lijkt mij prima.
Joolien schreef:Is het niet zo dat hij als hij dood gaat ook explodeert door alle gassen in het lijf? Is met walvissoorten toch wel vaker?
NathalietjeB schreef:is dit 1 van de bultruggen die gesignaleerd waren voor de kust van egmond aan zee???
zei daarvan al tegen me ma dat ze aan zouden spoelen omdat ze hier niet horen...toen zei ik al weer leuk kadootje voor dolfinarium...
maar bah opblazen vind ik eerlijk gezegd wel heel ver gaan hoor om zo een dier aan ze einde te brengen![]()
Jilletje schreef:Caesar schreef:Weet je wat het is; als ze hem zo laten liggen overleeft hij het zeker niet. Dan maar het risico van stress en het dier vlot trekken... Dan heeft die tenminste nog enigszins kans!
Verder zal het toch een "hopeloos" einde worden als het zo blijft.. Zielig.
ze hebben hem gister voor een paar uur van de zandbank afgehad en met een helicopter geprobeerd de walvis weg te jagen hij is zelf weer terug op de zandbank gezwommen.
hoe wil jij een walvis zomaar vlot trekken op een zandbank waar het water soms niet dieper dan 30cm is.........zie maar eens een boot te vinden die zo ondiep kan varen en dan ook genoeg power heeft om dat gewicht mee te trekken.
je moet echt beter het nieuws volgen
Kentaro schreef:Dit was het laatste uit de Volkskrant:
Volgens een medewerker van Ecomare die de hele ochtend bij de walvis was, is het dier al in een soort slaaptoestand en voelt hij niet veel meer van zijn naderende dood. Na zijn overlijden zal de bultrug worden geruimd door onderzoekscentrum Naturalis. .