Meisje pleegt zelfmoord voor de ogen van klasgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meisje pleegt zelfmoord voor de ogen van klasgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:21

Ik ben van mening dat dat inderdaad zo is, ik heb zelf in die situatie gezeten en ik heb genoeg en goede hup gekregen, daarom kan ik hier nu dit typen. Als ik die hulp niet gehad zou hebben dan had ik hier nu niet zo gezeten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:26

kan me daar echt geen voorstelling van maken dat als je gepest word je voor een trein springt of wat dan ook,er moet dan toch zeker meer aan de hand zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:34

Pesten is vooral mentaal he, je bent niks waard, je bent lelijk, je bent iedereen alleen maar tot last, je bent stom, niemand vind je aardig en leuk.. Dit gaat zo door tot je het op een gegeven moment gaat geloven. De wereld is beter af zonder jou, je brengt iedereen alleen maar pijn en verdriet door je bestaan, de anderen ben je alleen maar tot last. Wat is er dan een betere oplossing dan de wereld van je te verlossen? Je doet de weinige mensen die van je houden er een korte periode van extra verdriet mee, maar dat slijt en is niet op te wegen van de jarenlange pijn en verdriet die ze anders voor je voelen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:35

Tsjee wat vreselijk ;( Arm kind. Wat erg voor de nabestaanden..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:36

Als de school er nou eerder wat aan gedaan had. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:39

antje_vip schreef:

Het is niet altijd (alleen) de school, en scholen zien dit soort dingen vaak niet omdat docenten te weinig tijd met de klassen doorbrengen, en anders valt het onder ''klikken'' en nemen ze het niet serieus. Ze kan ook prima in haar thuis-situatie gepest zijn, of via internet bijvoorbeeld..

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:41

Ik zat dinsdag in de trein waarin het gebeurde.. Dit verhaal doet mij erg schrikken.. Jemig..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:43

Wat pesten allemaal niet kan doen... het kan echt je leven verzieken.
Helaas maar al te goed ervaring mee.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:44

Shanna schreef:
Je doet de weinige mensen die van je houden er een korte periode van extra verdriet mee, maar dat slijt en is niet op te wegen van de jarenlange pijn en verdriet die ze anders voor je voelen.

Neem van mij aan, als ouders heb je levenslang en het slijt nooit....

Verder denk ik niet dat alleen het pesten de oorzaak is, niet iedereen die zwaar gepest wordt pleegt zelfmoord...daarbij zijn de zelfmoordcijfers ieder jaar gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:48

Ik geloof best dat je als ouders levenslang hebt en dat het nooit slijt, maar als je overweegt om zelfmoord te plegen dan denk je daar anders over. Dan denk je bijvoorbeeld aan toen je (overgroot) oma overleed, en hoelang het duurde voordat je ouders daar overheen waren. En dan denk je aan de pijn die ze nu voor je voelen omdat ze zien dat jij gepest wordt maar er niks aan kunnen doen. Dan hebben ze al teveel pijn voor je gevoeld en daar maak je met je dood alleen maar even een piek aan welke daarna minder wordt, en op een gegeven moment weggesleten is.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:49

Arme meid en arme familie.
Ik 'hoop' dat de media er zo bovenop zit, juist om het pesten meer onder de aandacht te brengen.
Dat pesters maar eens gaan beseffen wat ze allemaal aanrichten voor hun eigen plezier..Bah!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:53

Arm meisje.
Ze had twee jaar terug nog een poëzie wedstrijd gewonnen met een gedicht over pesten, las ik ergens op internet..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:55

Shanna schreef:
Ik geloof best dat je als ouders levenslang hebt en dat het nooit slijt, maar als je overweegt om zelfmoord te plegen dan denk je daar anders over. Dan denk je bijvoorbeeld aan toen je (overgroot) oma overleed, en hoelang het duurde voordat je ouders daar overheen waren. En dan denk je aan de pijn die ze nu voor je voelen omdat ze zien dat jij gepest wordt maar er niks aan kunnen doen. Dan hebben ze al teveel pijn voor je gevoeld en daar maak je met je dood alleen maar even een piek aan welke daarna minder wordt, en op een gegeven moment weggesleten is.

Maar dat is geen normale gedachtegang...daarom is niet het pesten de oorzaak, er is nog meer mis ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:56

listiglistje schreef:
Verder denk ik niet dat alleen het pesten de oorzaak is, niet iedereen die zwaar gepest wordt pleegt zelfmoord...daarbij zijn de zelfmoordcijfers ieder jaar gelijk.

Niet iedereen is hetzelfde. Kinderen kunnen in hele vergelijkbare omstandigheden opgroeien maar totaal verschillend reageren. Bij pesten wordt de ene agressief, een ander wordt zelfstandig en onafhankelijk, weer een ander wordt verlegen, de vierde geeft een grote bek terug en maakt elders vrienden, enzovoorts...en de tiende wordt depressief en pleegt zelfmoord.

Het is altijd een samenspel van opvoeding, karakter, en omstandigheden. Maar het is zeker niet zo dat alleen pesten per definitie onvoldoende reden is voor zelfmoord.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:58

Shanna schreef:
antje_vip schreef:

Het is niet altijd (alleen) de school, en scholen zien dit soort dingen vaak niet omdat docenten te weinig tijd met de klassen doorbrengen, en anders valt het onder ''klikken'' en nemen ze het niet serieus. Ze kan ook prima in haar thuis-situatie gepest zijn, of via internet bijvoorbeeld..

ook de thuis situatie zal toch niet optimaal geweest zijn,meisje heeft nooit wat gezegt waarom niet!!! zo zijn er een hoop dingen die je nu nooit te weten komt.maar een school ziet echt niet alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:00

Ik denk eerder dat ze wel wat gezegd heeft, maar niemand heeft geluisterd. Of men wist niet hoe te handelen en heeft het dus verwaarloosd. Helemaal als ze een gedicht over pesten heeft geschreven, heeft ze het dus wel kenbaar gemaakt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:02

Tjah, media. Mediageilheid van de media zelf? Iedereen heeft er nml een mening over. Vandaar dat de media er vol bovenop zitten?!

Sneu voor de machinist. En dan die klasgenootjes! Bah. Niemand hoort zoiets te zien :n Dat meisje die gesprongen is had pijn, maar waarom anderen nog meer pijn bezorgen?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:03

44Myrthe44 schreef:
xXLiekeXx schreef:
Ik hoop niet dat het een trend aan het worden is onder jongeren om zelfmoord te plegen? Of zit de media er gewoon plots wat dichter op?

Er worden dagelijks meerdere zelfmoorden gepleegd, met name in de leeftijdscategorie 15-25, en met name in de provincies groningen, drente en friesland en dan uit de dorpjes (echt waar, heel bizar).
Deze week heeft ook iemand van mijn studie zelfmoord gepleegd, maar het gebeurd echt veel vaker dan je denkt. Zeer triest.

Heb je hier een bron van, ben wel benieuwd of daar een reden voor is namelijk!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:04

josje4 schreef:
Het is echt verschrikkelijk.
Er zijn namelijk maandag 2 jongeren in meppel voor de trein gesprongen..
Ik baal hier echt van
Ik hoop dat de pesters flink worden aangepakt!

Waar haal je deze info vandaan?
Ik lees alleen iets over een 15 jarige scholiere...

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:05

Jullie snappen niet hoe erg pesten kan zijn. Er hoeft niet méér aan de hand te zijn dan pesten. Als écht erg gepast wordt, is dat genoeg om dood te willen.
Stel je voor, je hebt helemaal geen vrienden. Elke dag op school ben je bang, misschien wordt je wel eens opgewacht of in elkaar geslagen. Je loopt altijd alleen, altijd wordt je uitgelachen en uitgescholden. Je merkt dat niemand, echt niemand, je aardig vindt. Als dat een paar jaar zo doorgaat, dat is echt erg genoeg om dood te willen!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:08

44Myrthe44 schreef:
Jullie snappen niet hoe erg pesten kan zijn. Er hoeft niet méér aan de hand te zijn dan pesten. Als écht erg gepast wordt, is dat genoeg om dood te willen.
Stel je voor, je hebt helemaal geen vrienden. Elke dag op school ben je bang, misschien wordt je wel eens opgewacht of in elkaar geslagen. Je loopt altijd alleen, altijd wordt je uitgelachen en uitgescholden. Je merkt dat niemand, echt niemand, je aardig vindt. Als dat een paar jaar zo doorgaat, dat is echt erg genoeg om dood te willen!

Dit is een aanname, ik ben vroeger in groep 6/7/8 en de eerste ook behoorlijk gepest, incl geweld. Ik heb echter nooit een einde aan mijn leven willen maken en heb er nu in mijn leven ook geen last meer van; niet iedereen gaat er op dezelfde manier mee om.
Helaas wordt pesten ook vaak erg makkelijk aangegrepen als excuus maar speelt er meer op zo'n moment.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:09

miccamaaike schreef:
josje4 schreef:
Het is echt verschrikkelijk.
Er zijn namelijk maandag 2 jongeren in meppel voor de trein gesprongen..
Ik baal hier echt van
Ik hoop dat de pesters flink worden aangepakt!

Waar haal je deze info vandaan?
Ik lees alleen iets over een 15 jarige scholiere...

Ik woon in meppel -_-

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:09

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:11

Shanna schreef:
Ik denk eerder dat ze wel wat gezegd heeft, maar niemand heeft geluisterd. Of men wist niet hoe te handelen en heeft het dus verwaarloosd. Helemaal als ze een gedicht over pesten heeft geschreven, heeft ze het dus wel kenbaar gemaakt.

nou dan zijn het domme ouders,erg voor het meisje dat het dan zo moest lopen voor er iemand wat mee gaat doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:13

Het zullen heus niet domme ouders zijn, soms heb je gewoon hulp van buitenaf nodig, ook voor de ouders. Pesten is erg zwaar voor de gepeste, maar ook voor de omgeving. Mijn ouders hebben ook alles gedaan wat binnen hun macht lag mij te beschermen en te helpen, maar soms is dat niet genoeg. Ik heb dan ook hulp van buitenaf gekregen. Ook op scholen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-12-12 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt