Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
antje_vip schreef:Als de school er nou eerder wat aan gedaan had.
Shanna schreef:Je doet de weinige mensen die van je houden er een korte periode van extra verdriet mee, maar dat slijt en is niet op te wegen van de jarenlange pijn en verdriet die ze anders voor je voelen.
Shanna schreef:Ik geloof best dat je als ouders levenslang hebt en dat het nooit slijt, maar als je overweegt om zelfmoord te plegen dan denk je daar anders over. Dan denk je bijvoorbeeld aan toen je (overgroot) oma overleed, en hoelang het duurde voordat je ouders daar overheen waren. En dan denk je aan de pijn die ze nu voor je voelen omdat ze zien dat jij gepest wordt maar er niks aan kunnen doen. Dan hebben ze al teveel pijn voor je gevoeld en daar maak je met je dood alleen maar even een piek aan welke daarna minder wordt, en op een gegeven moment weggesleten is.
listiglistje schreef:Verder denk ik niet dat alleen het pesten de oorzaak is, niet iedereen die zwaar gepest wordt pleegt zelfmoord...daarbij zijn de zelfmoordcijfers ieder jaar gelijk.
Shanna schreef:antje_vip schreef:Als de school er nou eerder wat aan gedaan had.
Het is niet altijd (alleen) de school, en scholen zien dit soort dingen vaak niet omdat docenten te weinig tijd met de klassen doorbrengen, en anders valt het onder ''klikken'' en nemen ze het niet serieus. Ze kan ook prima in haar thuis-situatie gepest zijn, of via internet bijvoorbeeld..
44Myrthe44 schreef:xXLiekeXx schreef:Ik hoop niet dat het een trend aan het worden is onder jongeren om zelfmoord te plegen? Of zit de media er gewoon plots wat dichter op?
Er worden dagelijks meerdere zelfmoorden gepleegd, met name in de leeftijdscategorie 15-25, en met name in de provincies groningen, drente en friesland en dan uit de dorpjes (echt waar, heel bizar).
Deze week heeft ook iemand van mijn studie zelfmoord gepleegd, maar het gebeurd echt veel vaker dan je denkt. Zeer triest.
44Myrthe44 schreef:Jullie snappen niet hoe erg pesten kan zijn. Er hoeft niet méér aan de hand te zijn dan pesten. Als écht erg gepast wordt, is dat genoeg om dood te willen.
Stel je voor, je hebt helemaal geen vrienden. Elke dag op school ben je bang, misschien wordt je wel eens opgewacht of in elkaar geslagen. Je loopt altijd alleen, altijd wordt je uitgelachen en uitgescholden. Je merkt dat niemand, echt niemand, je aardig vindt. Als dat een paar jaar zo doorgaat, dat is echt erg genoeg om dood te willen!
miccamaaike schreef:josje4 schreef:Het is echt verschrikkelijk.
Er zijn namelijk maandag 2 jongeren in meppel voor de trein gesprongen..
Ik baal hier echt van
Ik hoop dat de pesters flink worden aangepakt!
Waar haal je deze info vandaan?
Ik lees alleen iets over een 15 jarige scholiere...
miccamaaike schreef:josje4 schreef:Het is echt verschrikkelijk.
Er zijn namelijk maandag 2 jongeren in meppel voor de trein gesprongen..
Ik baal hier echt van
Ik hoop dat de pesters flink worden aangepakt!
Waar haal je deze info vandaan?
Ik lees alleen iets over een 15 jarige scholiere...
Shanna schreef:Ik denk eerder dat ze wel wat gezegd heeft, maar niemand heeft geluisterd. Of men wist niet hoe te handelen en heeft het dus verwaarloosd. Helemaal als ze een gedicht over pesten heeft geschreven, heeft ze het dus wel kenbaar gemaakt.