In de cel voor doodschoppen grensrechter: RACISME?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 09:57

als volwassenen berechten die gasten, en de onruststokers een gigantische boete, aangezien ze je vaak beter in de portemonee raakt dan met wat anders (krijgt de overheid ook nog wat uitkeringsgeld terug }> )

Niet dat de rechtspraak in nederland wat voorsteld trouwens, hooguit een jaar of 3 dan loopt zo'n gestoorde ezel wel weer in de samenleving

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 09:59

@BaileyMix:P Maar omdat 'wij Nederlanders' ons dus maaaandenlang in de media druk maken hoe racistisch Zwarte Piet bijvoorbeeld is, hebben die jongens geen flauw idee meer wat racisme is en wat niet (heel veel jongeren, overigens). Dus aan wie ligt het dan :D?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:03

want tsja als hij Henk de Boer had geheten had hij niet vast gezeten(wow ik rijm :) )

Dat is één woord wat ze niet moeten leren, of juist beter...

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:05

laat ze maar lekker zitten! voor de komende 20 jaar!

Racisme.. Tegenwoordig noemen ze alles Racisme.. om maar het "slachtoffer" te zijn, terwijl ze keihard de misdadiger zijn!
BELACHELIJK vind ik het.. Kan ik me echt om erger om dat soort mensen..

Karl66

Re: In de cel voor doodschoppen grensrechter: RACISME?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:17

Ach, zo is er ook een zekere Leon de Winter die vindt dat Badr Hari een parel voor de samenleving is en zijn er grote groepen blanke nederlanders ervan overtuigd dat Marianne Vaatstra door een paar *piep* asielzoekers is vermoord en dat Jasper S vandaag dus nog op vrije voeten moet komen. Moeten we die mensen nou ook allemaal maar uit een vliegtuig gaan gooien, zoals hier al werd gesuggereerd?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:31

Karl66 schreef:
Ach, zo is er ook een zekere Leon de Winter die vindt dat Badr Hari een parel voor de samenleving is en zijn er grote groepen blanke nederlanders ervan overtuigd dat Marianne Vaatstra door een paar *piep* asielzoekers is vermoord en dat Jasper S vandaag dus nog op vrije voeten moet komen. Moeten we die mensen nou ook allemaal maar uit een vliegtuig gaan gooien, zoals hier al werd gesuggereerd?

:j Vooral de boer (dat was hij toch?) die Marianne Vaatstra heeft vermoord! Terug naar Boerenland jij ~~}>

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:52

BaileyMix schreef:
:n En Nederland kennend worden ze nog echt milder behnadled ook, omdat ze niet als een racistisch land bekend willen staan...

Beweer je nu serieus dat rechters allochtonen milder straffen dan autochtonen? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:00

Wat een onzintopic is dit zeg! Aanzetten tot haat welke kant op dan ook hou ik niet van.

Deze jongens zijn schuldig of medeplichtig aandoodslag en zullen voor de kinderrechter verschijnen die ze waarschijnlijk op zal laten nemen in een justitiële jeugdinrichting. Of ze nou autochtoon, westers allochtoon of niet-westers allochtoon zijn dat doet er niet toe.

Oorzaak-gevolg.

En natuurlijk zullen er mensen zijn die het er niet mee eens zijn. Net als er ouders van een Nederlandse jongen die in een JJI zat wegens moord waren die niet geloofden dat het opzet was, maar dat hij per ongeluk met een mes op iemand instak.

Als iemand in je directe omgeving zich plotseling schuldig maakt aan een ernstig misdrijf dan.is dat moeilijk te bevatten en dan wil je dat soms niet onder ogen zien. Heeft niks met afkomst te maken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-12 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:01

JJane schreef:
Gewoon zo blijven behandelen valt de euro vanzelf.

Sorry, maar ik mis de connectie met de euro even. Zou je die uit kunnen leggen?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:50

Racisme?? ga toch weg!

die jochies moeten een heeeeeel lange zware straf krijgen, zodat ze nooit meer vergeten wat ze gedaan hebben.
en zodat ze het ook niet nog eens in hun hoofd halen om zoiets te doen!

Maar de Nederlandse rechtsstaat kennende gebeurd er vrij weinig, en lopen die ventjes straks weer vrolijk rond hun buurt te terroriseren en mensen voor de lol in mekaar te trappen. zo werkt het in Nederland namelijk, ongeacht of het mensen met Nederlandse of niet Nederlandse afkomst betreft....

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:55

Heino schreef:
BaileyMix schreef:
:n En Nederland kennend worden ze nog echt milder behnadled ook, omdat ze niet als een racistisch land bekend willen staan...

Beweer je nu serieus dat rechters allochtonen milder straffen dan autochtonen? :?

Nee, al snap ik na het nalezen wel dat je dat eruit haalt :j Ik bedoel dat ze waarschijnlijk niet gewoon zeggen waar het op staat (zoals wij hier nu eigenlijk doen) maar er omheen gedraaid wordt dat het gewoon belachelijk is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:25

Ja, zo kun je natuurlijk alles racisme noemen. Heb wel het idee dat bepaalde types dat graag roepen. Misschien een beetje off-topic maar ik zie dat ook weleens bij wegbruikers of iets. Dat ze dan worden staande gehouden en een boete krijgen voor te hard rijden of door rood en dan gaan sommige ook moeilijke lopen doen en zeggen dat ze gediscrimineerd worden. Heel erg vervelend omdat zulke types het alleen maar moeilijker maakt voor jezelf als je medemens. Erg irritante mensen ze zullen in de minderheid zijn maar ze verpesten het ook gewoon voor de gewone mensen die hier gewoon mee willen doen en gaan werken. Dat beseffen ze niet dat ze heel veel mensen daar mee raken. Want hoe meer dit roepen hoe meer je andere weer in het harnas gaat jagen. Want laten we eerlijk zijn de familieleden van de overleden persoon zullen hier zeker niet positief tegen overstaan en wellicht een ander beeld krijgen over allochtonen.
Moet zeggen dat ik dat ook heb hoor als ik dat op tv zie. Dan denk ik ook bij mezelf ja hoor ze zijn weer gelijk op hun pik getrapt. Je weet de regels dus lopen niet zielig te doen met dingen die er absoluut niets mee te maken hebben.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:29

racisme? het is gewoon een smoesje. ze zoeken gewoon iets , heb niks tegen islamitische mensen ofioz. maar dit gaan gewoon te ver. van mij mogen ze lekker blijven zitten. zijn ze toch helemnaal gek geworden

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:32

Vreemde denkwijze.. Lekker lang opsluiten dat soort lui die zulke vreselijke daden plegen. Valt op geen enkele manier goed te praten. :n

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:34

stoer genoeg op het te doen, stoer genoeg om te straf te dragen.. wat nou racisme?! Als t je niet aanstaat om als Nederlander behandelt te worden ga dan uit Nederland :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:37

Net wegmisbruikers, daar is ook iedere aanhouding volgens onze turkse en marrokaanse landgenoten racisme :Y)

Echt debiel dat er uberhaupt nog aandacht besteed wordt aan dit soort asociale debielen. Iedereen die normaal kan doen is wat mij betreft welkom maar de rest, geen medelijden, genade of goed woord voor over. Allemaal de grens over aub _/-\o_

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:41

e mogen op dat gebied wel wat meer naar Rusland kijken van mij:
Kom je in aanraking met de politie -> meteen het land uitzetten! Als je een celstraf tegemoedziet, zit je die ook maar uit in je eigen land.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:43

Depende schreef:
JJane schreef:

Sorry, maar ik mis de connectie met de euro even. Zou je die uit kunnen leggen?

Ik denk dat ze bedoeld: Valt het kwartje :Y)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:38

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:42

kansloos argument weer

hard straffen die jongens marokkaan of niet maakt geen ruk uit _-:(

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:47

Racisme? Laat me niet lachen.
Dit heeft er helemaal niks mee te maken!
Welk geloof iemand ook heeft, welke huidskleur of met welke tandpasta hij zijn tanden poetst, ze moeten allemaal even hard gestraft worden.
Wat deze jongens hebben gedaan kan ábsoluut niet door de beugel, en oh wat hoop ik dat ze een pittige straf krijgen.
Ongelooflijk. :n

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:51

ik zou zeggen hoppa dik 20 jaar de cel in alle 3 stelletje dwazen.....
en weetje wat nog t ergste is als de top zegt dat ze niks kunnen veranderen aan t geweld in de voetbal sport want t geweld hoort er zogezegd bij := |o :x ....terwijl hun een voorbeeld moeten zijn voor de jeugd

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:11

Akhal_Teke schreef:
e mogen op dat gebied wel wat meer naar Rusland kijken van mij:
Kom je in aanraking met de politie -> meteen het land uitzetten! Als je een celstraf tegemoedziet, zit je die ook maar uit in je eigen land.

Ik heb het hele topic eens doorgelezen en ben met mijn gedachten alle kanten op geslingerd. Van een overtuigde eerste eigen mening, tot "tja, zo had ik het nog niet bekeken". Maar nu ik dit lees over de Russische methode, dan ga ik toch even op mijn achterhoofd krabben. Want die er-uit-geknikkerde-Russen komen naar welvarende landen toe en gaan daar leuk verder met hetgeen ze eerder deden. Daar hebben landen als die van ons dan weer hinder van. Als wij alles over de grens zouden zetten, dan zouden we andere landen dus met die gasten opschepen. Aan de ene kant denk ik: lekker terugsturen naar het thuisland en daar een straf uitzitten (wat de meesten dus niet willen, omdat ze dan echt in de sh*t terecht komen), maar aan de andere kant denk ik dat ons rechtssysteem toch echt onderhevig is aan een methode-verandering. We zijn in Nederland gewoon echt te mild en dat is de reden dat veel (allochtone, maar ook autochtone) criminelen/daders met een grote grijns opgepakt worden. Ze zijn vrij snel weer vrij en hebben niets te vrezen. Na hun vrijlating ligt er een opgespaarde uitkering voor ze klaar en kunnen ze weer verder gaan waar ze gebleven waren. Rusland moet zijn criminelen dus zelf berechten, maar Nederland moet zéker veel strenger worden in hun straffen. Er zijn zoveel gevangenissen die leeg staan, dus er is plek zat (en daarmee ook weer een schepping van banen).
Om weer even on-topic te gaan: dit soort daden mogen van mij ook berecht worden volgens het volwassen-systeem. De leeftijdsgrens zou eigenlijk verlaagd moeten worden. En soms denk ik wel eens: van mij mag de dienstplicht weer in het leven geroepen worden, want daar werden dit soort jongens (zij het pas vanaf 18 jaar, maar van mij mag die leeftijd ook wel naar beneden) pas echt opgevoed.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:31

Ik snap niet waarom mensen elkaar altijd maar napraten en blijven beweren dat er in Nederland zo licht gestraft wordt. Het is namelijk gewoon niet waar, Nederland is europees gezien één van de landen waar het het strengst gestraft wordt.

En aan al die mensen, die vinden dat ze naar hun thuisland gestuurd moeten worden zal ik een geheimpje verklappen. Nederland is hun thuisland... Ze zijn hier geboren, ze zijn hier opgegroeid, ze zijn hier naar school gegaan en we moeten gewoon hier onze eigen rotzooi opruimen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:33

JJane schreef:

Wat is het verband hiertussen?