Politie uit Wales maakt schokkende video over sms'en achter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:53

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:57

Lalidan schreef:
Nee, de twee meisjes overleven niet. Het is bovendien geen filmpje uit Wales, maar uit Amerika. Er was namelijk echt een meisje dat met haar twee vriendinnen in de auto zat, die zat te sms-en, een ongeluk kreeg en daarbij dus haar twee vriendinnen verloor. Dit filmpje is in samenwerking met haar gemaakt, zij gaat ook scholen in Amerika langs om haar verhaal te vertellen.
Als ik kijk naar de kentekenplaten en de logo's etc. op de hulpvoertuigen en de heli en de uniformen van politie, brandweer en ambulancepersoneel, denk ik toch echt dat dit filmpje in het VK is opgenomen.

Wat het misschien nog wel het meest verraadt ;-) is het bordje "Tredegar welcomes careful drivers" :)* (oa. op 1:07).

Tredegar ligt volgens Google Earth toch inderdaad echt in Wales. Nader onderzoek met StreetView leert, dat het filmpje is opgenomen op de A4048, om precies te zijn tussen de 2 rotondes ter hoogte van Georgetown. WGS lokatie: 51°45'45.1"5N/3°14'15.00"W

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Politie uit Wales maakt schokkende video over sms'en achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:18

Hmmm, hebben ze hem dan nagemaakt? Hij is namelijk echt zo goed als hetzelfde.... Maar dan zit ik er blijkbaar naast.

doekenbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:26

doekenbas schreef:
Dan vind ik deze nog veel beter, over met drank op achter het stuur...

http://www.youtube.com/watch?v=5b69J_bMoYk

Don't drink and drive zeg ik altijd maar.
Er staat ook een heel heftig filmpje op over hardrijders en mensen die niet opletten/,met andere dingen bezig zijn. Maar die kan ik hier beter niet plaatsen. Maar ze zijn absoluut pakkend.[/quote]

Jup hier ook! No way dat ik ook maar met 1 druppel achter het stuur kruip... :n
Ook niet als ik bv. met kerst straks tegen de avond aan met eten een wijntje zou willen en dan bijvoorbeeld 's avonds tegen uur of 11 nog weer naar huis moet met de auto. Ik drink dan gewoon echt die hele dag al niet....[/quote]

Ik kan daar zo giftig om worden... Heb eens de vader van een vriend van mij gebeld omdat ie met veel te veel drank op de crossbrommer wilde stappen. Die vriend heeft me een half jaar niet aangekeken. Jammer dan.... Gelukkig ziet hij het inmiddels wel in :o
Nee zelfs met 1 biertje...ik stap ook echt niet in bij mensen die dat doen...hoe vaak je hoort ahh doe niet zo flauw dat mag gewoon. Moet jij weten...ik hoef niet te verongelukken door jou stommiteit. Je kunt er zoveel ellende mee veroorzaken!!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 01:10

Voor mij ook geen druppel.. Ik kan daar ook heel erg kwaad om worden.. Ik heb ooit iemands autosleutels in een sloot gegooid omdat hij met 6/7 bier op!! wilde gaan rijden, om vervolgens zijn kind op te gaan halen.. No way.
Hij is weken kwaad geweest omdat hij geen reservesleutel meer had, oeps :') Gelukkig zag hij achteraf wel in dat hij fout zat.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 01:33

Mijn God.. Inmiddels misselijk en koude rillingen... Dat eerste filmpje vind ik enorm...ja...schokkend is het juiste woord niet. Drukt je met je neus op de feiten omdat ze zo laten zien wat er in die auto gebeurt, t is vrij realistisch. Een doodenkele keer app ik nog wel eens een ''ok'' of 'onderweg'' in de auto maar dat doe ik dus ook niet meer. :n Verder ben ik op zich heel netjes, bijv bellen achter het stuur doe ik echt nooit. Drank op? Ik rijd niet. Ging wel eens met de auto stappen maar dan ging ik ook écht de hele avond aan de cola. En dan van die mensen; aahhhhh één shotje?? NEE!

Ik vind het een goed filmpje om dit onder de aandacht te brengen. Heeft iig voor mij al zn nut gehad want nogmaals; ook die doodenkele keren doe ik het nu dus niet meer.

en eerlijk gezegd ben ik momenteel zo onder de indruk van al die crashes....durf haast niet meer in de auto te stappen := Je hebt soms van die achterlijken op de weg.... Heb een keer op een haar na een fietser geschept (dankte God op mn blote knietjes dat ik me netjes aan de snelheid houd, anders had ik het nooit meer kunnen beremmen). Man keek, stak over, prima. Vrouw kwam daar achteraan, kéék nog naar me....en steekt ook zo over. Heb zó hard geremd, lade onder mn stoel lag eruit en ik stond dwars op de weg. Reed 50. Die vrouw heeft vervolgens niet eens naar me gekéken... T was dat ze een fietspad insloegen, was in staat om erachteraan te rijden en te vragen of ze soms dood wilde. Heb nog een paar uur staan trillen, brr. Ik dacht oprecht dat ik haar zou gaan scheppen...

Edit; filmpje uit OP + filmpje over drink&drive doorgestuurd naar aantal mensen. Ken niemand die zich zo gedraagt in het verkeer maar wellicht kennen zij weer mensen die wél zo zijn...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:47

Ik vind het een erg goed filmpje, wat zeker wereldwijd bekend zou mogen worden gemaakt. Zie het namelijk dagelijks op de weg, dat mensen uitgebreid zitten te sms-en en bellen. Weet dan ook nooit hoe snel ik er voorbij moet, want ik wil niet achter een aanrijding staan. Er goede grime overigens in het filmpje! Je zou bijna denken dat het echt is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:34

amyz schreef:
Drank op? Ik rijd niet. Ging wel eens met de auto stappen maar dan ging ik ook écht de hele avond aan de cola. En dan van die mensen; aahhhhh één shotje?? NEE!

Ik ben meestal bob en dit vind ik zo ergerlijk! In plaats van dat mensen respect voor je hebben omdat je gewoon echt geen druppel alcohol neemt gaan ze je toch nog proberen iets aan te smeren. Bah!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:13

Ik stap niet eens in de auto bij iemand die gedronken heeft, zelfs niet als het maar 1 slokje is om te proeven. Een keertje zou iemand de BOB zijn en die had "Ach toe, eentje kan wel" een glaasje genomen. Ben met de taxi naar huis gegaan, want ik vertrouw het gewoon niet. Ik zou het zelf ook niet doen als BOB, want je bent tenslotte wel verantwoordelijk op zo'n moment. Laat ik nou sindsdien standaard de BOB zijn... :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:13

De reden waarom ik niet de telefoon in mijn handen wil hebben achter het stuur..
Heel realiteit filmpje...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:17

Leer je les eruit... :) onwijs goed gemaakt filmpje!

Ik geef toe.. eerder smste ik nog wel onder het rijden (Wel blind) maar toch....

Doe het al geruime tijd niet meer :) Enkel als ik in de file sta en dit even moet doorgeven.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:33

Ik zou ook nooit een druppel drinken als ik ga rijden. Mocht ik 1 wijntje drinken zorg ik er voor dat ik veel water erna drink en dat er minstens 2 uur tussen zit voor ik weer achter het stuur stap. Smsen zou ik nooit doen achter het stuur, hooguit als ik in een dikke file sta :+ het ergste dat kan gebeuren is dat er wat ruimte tussen mij en een voorganger komt haha :P heb mijn rijbewijs nog niet maar ben me erg bewust er van dat je eigenlijk in een moordmachine rijd,....

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:07

Ik kreeg rillingen toen ik dat kindje zag!
Weet nu al dat ik mijn telefoon nooit van mn leven ga aanraken in de auto! Dit zou trouwens een goeie les zijn voor automobilisten die nog maar net hun rijbewijs hebben.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:11

Afbeelding

Een voorbeeld van borden die langs de weg worden geplaatst door verschillende kerken ...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:24

merrylegs schreef:
zo weet ik nog een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ymiF-okrdMg , heb echt met tranen zitten kijken
, maar het schud mensen wel wakker!

Oke traan in mn oog, ik schrok echt... Maar zoiets kan zeker gebeuren, heftig...

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:29

Jildau schreef:
amyz schreef:
Drank op? Ik rijd niet. Ging wel eens met de auto stappen maar dan ging ik ook écht de hele avond aan de cola. En dan van die mensen; aahhhhh één shotje?? NEE!

Ik ben meestal bob en dit vind ik zo ergerlijk! In plaats van dat mensen respect voor je hebben omdat je gewoon echt geen druppel alcohol neemt gaan ze je toch nog proberen iets aan te smeren. Bah!
Ik ben sowieso al niet zo'n drinker en al helemaal niet als ik nog moet rijden, dus mensen krijgen van mij al vrij snel een snauw als ze moeilijk gaan lopen doen. := Een "betaal jij mijn boete?" als mensen proberen om me alcohol aan te smeren terwijl ik nog moet rijden is meestal voldoende om ze de mond te snoeren.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:54

vroeger toen ik klein was maakte deze reclame altijd een enorme indruk.. het was ook één van de eerste "heftige"reclames op tv. Jullie kennen hem vast wel, met de vlieger.
http://www.youtube.com/watch?v=6V987T4gY1E

Ik vind dit soort reclames juist wel goed, al hoeft al dat bloed van mij dan weer niet. Zo als mijn link vind ik schokkend genoeg.

Dat dingen gebeuren en dat daar bloed bij komt kijken weet ik, ik maar al te goed. Maar snap niet wat de meerwaarde is om dat te laten zien. Dan kan je heel veel reclames wel walgelijk gaan maken.. Lijkt mij niet de bedoeling, zeker niet voor jeugdige kijkers. Maar zou het ook niet fijn als mijn oma dat soort beelden ziet bijvoorbeeld, die heeft al genoeg gezien.

Natuurlijk snap ik dat het goed is mensen te laten "schrikken""en mensen wakker te schudden.. Maar dat kan ook op een manier zonder dat je er misschien niet van slaapt. Dus ik vind al dat bloed en gebroken nekken niet nodig. Ik vind mijn link, al dan niet in een modern jasje, persoonlijk beter. Tegenwoordig moet alles maar zo heftig en extreem voor dat het bij mensen doordringt, ik vind dat geen fijn idee. Ik word misselijk van een filmpje als de OP en zette hem halverwege uit. Dat mensen dit "droog" kunnen kijken en nog zeggen dat het goed is.. Mwah, doe mij die goeie ouwe tijd maar, waarin de "vlieger" reclame het gesprek van de dag was :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:35

Ik rijd nooit tegen iemand aan als ik sms...

Tuurlijk is het gevaarlijk, maar harder/zachter doen van stereo, raam open/dicht doen, banaan, broodje, water drinken, hardop praten en luisteren naar iemand is dan eigenlijk ook niet meer te doen. Het is een kwestie van, kun je (bijna) twee dingen tegelijk. Er zijn zat mensen die niet eens een gesprek kunnen voeren en fatsoenlijk rijden. Dan rijd je erachter zie je die monden maar kwekken maar opletten.... ho maar! -O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:07

Ik sms ook nooit achter het stuur :n

Toen ik in Ierland woonde werd deze commercial uitgezonden:

Heftig filmpje!! Maar wel heel treffend en zeker in Ierland helaas de bittere realiteit. Hoe ze daar rijden... Ik wilde absoluut niet terug naar Nederland, maar het tamme NLse verkeer is echt een verademing na de waanzin van het verkeer daar.