Afgelasting van amateurvoetbal n.a.v. zinloos geweld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:04

Dus al mijn cliënten mogen niet meer sporten. Want Tsja IQ he :7 ik ken zowel mensen met een laag IQ als hoog IQ en allebei kunnen ze uit hun plaat gaan.

Cassidy

quera schreef:
Ja dat denk ik echt :) iedereen jong of oud kan daar over na denken.

Als daar over nagedacht kan worden en gaat worden, dan had dat het beste gedaan kunnen worden voordat dit soort acties plaats gaan vinden. Had de beste man ook niet dood gehoeven.

Cassidy

quera schreef:
Dus al mijn cliënten mogen niet meer sporten. Want Tsja IQ he :7 ik ken zowel mensen met een laag IQ als hoog IQ en allebei kunnen ze uit hun plaat gaan.

Sport is gezond. Met sport is niets mis. Maar als je met het competitieverband niet om kunt gaan, heb je op een sportveld en in een teamsport en op wedstrijden niets te zoeken.

En wat je clienten betreft: ik heb zelf een geestelijk gehandicapte broer die meedoet aan de Special Olympics. Maar daar gaan ook alleen maar mensen naartoe die te hanteren zijn, ben je dat niet, heb je daar niets te zoeken.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 05-12-12 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:06

Cassidy schreef:
quera schreef:

Sport is gezond. Met sport is niets mis. Maar als je met het competitieverband niet om kunt gaan, heb je op een sportveld en in een teamsport en op wedstrijden niets te zoeken.

Maar dat heeft niks met IQ te maken zoals jij net wel beweerde :) want mijn cliënten gedragen zich over het algemeen goed.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:07

Cassidy, ik vind dat je volledig de plank misslaat.

Margaretha, ik heb idd gevoetbald. Was best goeie laatste "man" maar ik heb altijd mijn handen thuis gehouden en getackeld op de bal. Ik ging alleen niet aan de kant en was lastig te passeren. Na de wedstrijd gaven we iedereen een hand; zo werden wij opgevoed.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:11

Anne_GTI schreef:
Cassidy, ik vind dat je volledig de plank misslaat.

Margaretha, ik heb idd gevoetbald. Was best goeie laatste "man" maar ik heb altijd mijn handen thuis gehouden en getackeld op de bal. Ik ging alleen niet aan de kant en was lastig te passeren. Na de wedstrijd gaven we iedereen een hand; zo werden wij opgevoed.

Zo hoort het ook.
Hard in de wedstrijd ( betekend niet gevaarlijk) en na de wedstrijd een hand en een babbel.

Magrathea

Re: Afgelasting van amateurvoetbal n.a.v. zinloos geweld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:13

Uiteraard :j maar zo gezellig als met m'n eigen team wordt het nooit :)

(Nu zit ik wel in het wereldje van de vechtsport, dus misschien is mijn mening hier niet echt terzake doende. Ik sla mijn tegenstander op de mat wel in elkaar :+ ) (Hetzij keurig volgens het boekje, dat wel :j en altijd buigen voor je begint en voor je de mat verlaat)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 01:18

Ik heb begrepen,dat deze voetballertjes zelfs op vectsport zaten,om dat op het veld te gebruiken...

niet negatief tegen jou bedoelt hoor magratea...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 07:48

Mooi om dit weekend een weekend van bezinning te maken voor de voetbal. _/-\o_ Uit respect voor de familie en vrienden.

Bij ons op de voetbalclub is jaren geleden ingevoerd:
Niet schelden op het veld tegen wie dan ook, ....................5 minuten het veld uit als straf. ~~}>
In het begin speelden wij wel eens met 7 man voor 5 minuten, nou en. Ze leerden snel. Binnen een paar weken was de sfeer helemaal veranderd op het veld en langs de kant. +:)+
Spelers gaven elkaar complimenten bij een goede pass en hadden respect voor de tegenstander en de leiding
Het was een genot om langs de lijn te staan en het mooie was, de tegenstanders reageerden ook veel minder agressief.

In de paardensport zou het mij ook heel wat waard zijn als er meer +:)+ zou zijn voor de officials en alle vrijwilligers.
Onze club organiseert ieder jaar regiokampioenschappen Noord Holland.
Ik schrik ieder jaar weer van de ongelooflijke botheid en onbeschoftheid van sommige ruiters en hun familie tegen officials en vrijwilligers. Zeker als het regent of hard waait. Alsof wij dat speciaal voor hun besteld hebben om hun te pesten. -:(-
Of als een jurylid de moed heeft om een paard uit te bellen dat duidelijk kreupel loopt. Je wordt echt belaagd door de familie en de ruiter. Kijk maar eens om je heen op een wedstrijd hoe er over de organisatie en jury geklaagd wordt. Zelf steken veel ruiters geen hand uit om te helpen op een wedstrijd, maar zeuren daarbij staan ze vooraan.

Zonder deze vrijwilligers is namelijk helemaal geen wedstrijden.
Respect voor de vrijwilligers.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:18

Ik sta er helemaal achter. Er zijn vast een hoop voetballers teleurgesteld maar ik hoop dat alle amateurclubs wel een mooie en zinvolle invulling geven aan de vrije dag. Hoe dat in te vullen moet ieder voor zich maar weten. Belangrijk is dat er nagedacht wordt over wat er gebeurd is afgelopen weekend want dat is in en in triest.

En dat de goeden dan onder de kwaden moeten lijden vind ik nogal overdreven. Kom op zeg, één keer geen officiële wedstrijd spelen (bij mijn weten mogen ze best een onderling partijtje spelen) wat is dat nou voor 'lijden' in vergelijking met wat de grensrechter en zijn familie is overkomen. Kom op zeg!!!

Een moment van bezinning voor iedereen in de amateur voetbal en in de competitie. Een eerbetoon naar de grensrechter, een gebaar van medeleven aan de familie maar ook een signaal naar de agressieve spelers, dit kan en mag echt niet. Het verpest de sport!

Ik kan er maar niet over uit. Ik vind het echt verschrikkelijk dat zoiets kan gebeuren. Ik blijf me steeds afvragen of niemand hem had kunnen redden toen het gebeurde? Wat had ik gedaan als ik er was? Zijn die monsters niet meteen opgepakt? Naar wat ik lees hebben ze daarna met een voldaan lachje in de kantine gezeten... Ik kan er echt met mijn pet niet bij. Ik hoop echt dat deze jongens zo ontzettend aangepakt worden. Maar ja gezien hun leeftijd zal het allemaal wel soft aangepakt worden.

Met IQ of afkomst heeft het niet te maken. Gebrek aan moreel besef dat is het en dat komt in alle lagen van alle bevolkingen voor. Hoe zouden we dat bij de jeugd (die het van huis uit niet meekrijgt) er nou in kunnen krijgen??? Zucht... snif...!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:24

Ik hoorde gisteren op de televisie dan men vind dat de KNVB hierin te weinig doet, maar het hele team uit de competitie gooien en de jongens zullen nooit meer in een team spelen vind ik al heel wat.
En daarbij is het niet de taak van de KNVB om die rotjochies gewoon fatsoenlijk op te voeden daarvoor heb je ouders en in enige mate de trainers die hier in moeten sturen, daarin zou de KNVB niet veel meer kunnen doen denk ik.
Mijn vriend traint de Fjes en wil daar al geen geschopt, gemep en gescheld onderling.

Bij de club van mijn vriend kan iedereen komen praten dit weekend, zal vast wel gebeuren de teamgenoten zijn best geschokt vanwege het hele gebeuren.
Ik vind het wel een goed initiatief, heb je de behoefte kom je wel heb je die niet blijf je thuis.
Ben alleen bang dat het voor veel clubs gewoon een verkapte derde helft gaat worden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:50

Mootje1980 schreef:
En dat de goeden dan onder de kwaden moeten lijden vind ik nogal overdreven. Kom op zeg, één keer geen officiële wedstrijd spelen (bij mijn weten mogen ze best een onderling partijtje spelen) wat is dat nou voor 'lijden' in vergelijking met wat de grensrechter en zijn familie is overkomen. Kom op zeg!!!

Lijden is idd een groot woord, maar zo is nu eenmaal het spreekwoord.
Ik zal het voor de laatste keer herhalen. Wat voor nut heeft het als iemand gaat 'nadenken' over iets waar hij zich volledig van distantieert, nooit bij betrokken zou zijn en zich niet in zo'n omgeving bevindt. Alle amateurwedstrijden aflassen is imo net zo logisch als ook alle sportzaken dicht gooien en alle basketbalwedstrijden aflassen deze zaterdag.

Degenen die erover na zullen denken zullen de mensen zijn die zoiets toch nooit zouden doen. Degenen voor wie het wel bedoeld is (zo'n dagje bezinning) hebben er toch geen boodschap aan.

Verder: die man krijg je er niet mee terug. Als een vriend of familielid van mij zou omkomen door zinloos geweld bij het sporten, zou ik liever zien dat de wedstrijden wel doorgingen maar dat er stil bij diegene wordt gestaan in de vorm van een minuut stilte, rouwband etc. Dat zou voor mij meer betekenen dan alle wedstrijden aflassen, en sluit (vermoedelijk) beter aan bij wat de overledene gewild zou willen hebben.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:21

Mja; ik heb van de week die persconferentie gekeken van de KNVB, maar die weten ook niet meer hoe ze dit soort zinloos geweld aan moeten pakken.
Het fairplay-gebeuren geeft dus niet helemaal het resultaat wat ze hoopten, want geweld IS schering en inslag, elke week weer...
En dat tóch elke week die vrijwilligers er maar weer staan om anderen hun plezier te kunnen geven, is gewoon super. +:)+

Dit weekend van bezinning vindt ik juist wel goed.
De 'gediciplineerde' clubs zullen ook moeten kijken naar 'wat te doen bij geweld van de bezoekende club'.
Met je eigen leden een discussie aangaan kan een prima inzicht geven over denkwijze en aanpak hiervan, zodat je als club unaniem achter de regels kan gaan staan.

KNVB is een voetbalbond, geen oppasser van alle gefrustreerde mafkezen die er op de velden rondlopen.
Die mafkezen moeten door hun club worden geholpen, aangesproken of wat een club ook maar kan doen om geweld uit te bannen.
En daar hoort een kickboks-les niet bij...
Of viel dat onder anger-management? >;)

Dit is mijn aanvulling op janouks post waar ik het helemaal mee eens ben. :j
Zonder vrijwilligers voetbalt er al heel snel helemaal niemand meer op amateurniveau.
Prima reden om ff een time-out te nemen en in clubverband te kijken hoe het verder moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:29

papagroom schreef:
Ik heb begrepen,dat deze voetballertjes zelfs op vectsport zaten,om dat op het veld te gebruiken...

niet negatief tegen jou bedoelt hoor magratea...

En het was weer eens het zoveelste marokkanen incident, goh verbazingwekkend kan ik dat niet meer vinden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:32

Oh trouwens, none taken PG :) een goede docent in (Japanse iig) vechtsport benadrukt dat in een dagelijkse situatie jij nooit degene mag zijn die het gevecht begint. Zij hebben of deze regels aan hun laars gelapt of niet bij een goede docent gelest.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:37

Ik vind het niet leuk... ok ik snap het op zich prima, en er mag zeker aan deze gebeurtenis niet zomaar voorbij worden gegaan.
Maar ga het die kleine hummeltjes eens uitleggen dat ze hun kampioenswedstrijd niet mogen spelen? Er is geen ruimte meer in deze competitie om die wedstrijd in te halen, dus het kampioenschap wordt hen hierdoor door de neus geboord..
Ik denk dat het meer indruk maakt, ook voor die kleine mannen, door 1 minuut stilte in acht te nemen voor de wedstrijd.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:38

Goed besluit, maar het haalt niets uit lijkt me. Dit soort acties treft vaak toch alleen degenen die toch geen kwaad in de zin hebben.
De agressivo's (is geen woord maar toch) zullen zich er weinig van aantrekken en gewoon iemand in elkaar timmeren wanneer hen dat uitkomt.