Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Batlow schreef:Ja, veel mensen zitten met hun telefoon in de klas. Bij mij op het MBO, omdat het kan.... Je kan gewoon aan tafel met je telefoon lopen leuteren, zonder dat ze er wat kan zeggen. Je kan een hele high tea houden op je tafel, ze zeggen er niks van. Al ga je slapen... Per leraar is dat anders, de een zegt er zeker wat van. Maar ik heb een leraar die alles laat gebeuren. Laptop op tafel? pfff boeiend! Erg hoor. Ik heb het geluk dat ik van de Havo kom. Ik ben gezakt en zit nu op het MBO. Ik wil dus graag mijn best doen, hoge punten constant. Maar pffff, ze liggen verstandelijk ook wel wat achter. Nog vrij kinderachtig allemaal. Groepjesvorming... zoiets kinderachtig. Ik kan het met iedereen vinden. Dat ik niet elk weekend uit ga en bijna geen alcohol drink?. Dat is dan raar... Dat heet een beetje volwassen worden volgens mij. Het scheelt maar 2 jaar, maar verschil is te zien..
Silvia schreef:Ik ben een student van de oude generatie en heb afgelopen jaar weer een studie opgepakt. Ik moet eerlijk bekennen dat als je achter je computer huiswerk zit te maken je heel snel gaat "soggen". (Studie Ontwijkende Gedrag) je gaat "even " bokken, facebook bekijken oid. Het is lastiger om bij de les te blijven achter de computer dan wanneer je alleen je boeken voor je neus hebt.
Dus wat mij betreft zit er wel een kern van waarheid in de stelling.
wemkelover schreef:Omdat dit (mede) zijn werk is! Een docent geeft zeker wel om zijn leerlingen als het gaat om de resultaten. Anders zou hij net zo goed thuis kunnen blijven toch? Het is zijn werk. En dat bestaat niet alleen uit 'voor de klas staan en stof overbrengen' hoor..waarom zou een leraar zich daar druk om moeten maken dan? Is toch je eigen keus als je toekomst wil verprutsen. Leraar verdient zijn geld wel hoor.
Alet74 schreef:Een mobieltje inzetten tijdens een les, interessant, maar hoe dan? TS geef jij ook les of studeer je iets m.b.t. didactiek of pedagogiek? Want ik zou wel eens willen weten hoe je een mobieltje tijdens de les inzetHoe wordt er op school (voor de schoolgaande bokkers onder ons) omgegaan met het mobieltje: uit en in de kluis, of mag je er ook nog iets mee doen? Of, nog beter, zet de docent het in voor de les?
Shenavallie schreef:Vervelend zo'n docent. Maar zo zijn ze nier allemaal hoorAls de leerkrachten wat losser worden en wat meer open staan voor inbreng van de leerlingen, dan zou dat heel veel schelen. Humor houdt kinderen ook bij de les en dat is ook niet alle leerkrachten meegegeven.
Wat betreft de laptops: ik denk dat als de leerkrachten de leerlingen hun laptop dicht laten doen op het moment dat er wat uitgelegd wordt, dat dat al zou kunnen schelen. Veel leerlingen gaan tijdens de uitleg andere dingen doen.
Judith_VB schreef:Ik heb zelf geen kinderen maar ik heb zeer regelmatig de dochter van mijn zus bij mij. Blijft lekker een weekendje slapen om op de pony te rijden.
En echt, ik erger mij groen een geel aan dat constante gepingel op die k*ttelefoon. Er is soms geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren. Helemaal van de wereld en in die van de telefoon.
Haar cijfers zijn alleen maar slechter geworden sinds ze een telefoon heeft waarop ze ook kan internetten![]()
In de winkels kom je ze ook steeds meer tegen. Het wezenloos achter vader of moeder aanhobbelende kroost, volledig opgaand in de telefoon en helemaal afgesloten via de koptelefoon. Ik vind het echt een zorgelijke ontwikkeling. Het is onfatsoenlijk en mensen worden steeds a-socialer door zo'n telefoon. Zodra het pingeltje gaat dan worden gesprekken onderbroken om te kijken wat er is.
I.p.v. een gesprek aan de lunchtafel vlucht iedereen in zijn telefoon. Er is geen interesse meer in de medemens zonder de tussenkomst van de telefoon of tablet![]()
Mensen vertellen elkaar nu alles via de telefoon
Nayomie schreef:Silvia schreef:Ik ben een student van de oude generatie en heb afgelopen jaar weer een studie opgepakt. Ik moet eerlijk bekennen dat als je achter je computer huiswerk zit te maken je heel snel gaat "soggen". (Studie Ontwijkende Gedrag) je gaat "even " bokken, facebook bekijken oid. Het is lastiger om bij de les te blijven achter de computer dan wanneer je alleen je boeken voor je neus hebt.
Dus wat mij betreft zit er wel een kern van waarheid in de stelling.
Hier ook. Zit op de middelbare maar moet eerlijk bekennen dat ik meer op mijn telefoon zit dan bij de les ben
Alet74 schreef:Ze leren op school toch hele gewone dingen, zoals Nederlands lezen en schrijven, rekenen, aardrijkskunde, geschiedenis. Niets mis mee. Ik lees in je profiel dat je nog jonge kinderen hebt, een kind van 8 kan op school toch niet veel raars aangeleerd worden?
Alet74 schreef:Ik denk het ook@Sabini: ik ben mediacoach in het dagelijks leven. Je zou een mobieltje kunnen gebruiken als stemkastje, leerlingen m.b.v. een tweet de les laten samenvatten of een vraag laten beantwoorden met een bepaalde hashtag zodat je ze op het digibord kunt terugkijken met zijn allen. Ik roep maar wat. Er zijn best veel mogelijkheden om ze te gebruiken, zodat je misschien een evenwicht kunt aanbrengen in gebruik en niet-gebruik.
Ik denk dat er de komende jaren veel zal gaan veranderen in het onderwijs, denk je niet?
Sok schreef:Ach, nu is het door de smartphone, toen ik op t VO zat was het msn of bokt..
Judith_VB schreef:Ik heb zelf geen kinderen maar ik heb zeer regelmatig de dochter van mijn zus bij mij. Blijft lekker een weekendje slapen om op de pony te rijden.
En echt, ik erger mij groen een geel aan dat constante gepingel op die k*ttelefoon. Er is soms geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren. Helemaal van de wereld en in die van de telefoon.
Haar cijfers zijn alleen maar slechter geworden sinds ze een telefoon heeft waarop ze ook kan internetten![]()
In de winkels kom je ze ook steeds meer tegen. Het wezenloos achter vader of moeder aanhobbelende kroost, volledig opgaand in de telefoon en helemaal afgesloten via de koptelefoon. Ik vind het echt een zorgelijke ontwikkeling. Het is onfatsoenlijk en mensen worden steeds a-socialer door zo'n telefoon. Zodra het pingeltje gaat dan worden gesprekken onderbroken om te kijken wat er is.
I.p.v. een gesprek aan de lunchtafel vlucht iedereen in zijn telefoon. Er is geen interesse meer in de medemens zonder de tussenkomst van de telefoon of tablet![]()
Mensen vertellen elkaar nu alles via de telefoon