Mishandelde grensrechter Almere overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 18:04

Er staat nu inderdaad bij geschreven dat het 'klinisch dood' moet zijn, in plaats van overleden....

Net zo erg vind ik....

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:06

Of hij wel of niet overleden is, die jongens verdienen zowiezo een hoge straf!
hier kunnen ze toch niet zo maar mee weg komen?! Kind of geen kind!
dit hebben ze met hun volle verstand gedaan! (denk ik)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:08

hier kan ik gewoon met mijn verstand niet bij, vreselijk!

Sport, sportief, hobby, plezier maken, duidelijk iets waar deze jongens een totaal andere invulling aangeven dan een normaal mens, want er moet toch echt wel meer dan 1 steekje los zitten bij die gasten.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:08

Ik hoorde het net ook in de auto, waar gaat het heen! Woon zelf in dezelfde buurt als waar de jongens vandaan komen, en met wat er hier allemaal aan de hand is...laat ik zeggen dat dit geen raar iets is (voor die mensen dan he?). Om de hoek bij mij is er een tijdje geleden iemand doodgeschoten, ergens een paar straten terug van de zomer ook, loopt een verkrachter rond, om de haverklap ingebroken en scooters en auto's gestolen....deze mensen hebben echt overal schijt aan.

Vind dat als zij zulk ontspoord gedrag kunnen vertonen op die leeftijd dat wij dan ons niveau helemaal niet hoeven te houden. F*ck de berechtregelementen, gewoon arresteren en veroordelen voor doodslag.

Rumpleteaser

Re: Mishandelde grensrechter Almere overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 18:13

Lees net dat de grensrechter vader was van een jongen uit het andere team ;(

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:15

Rumpleteaser schreef:
Lees net dat de grensrechter vader was van een jongen uit het andere team ;(

Jeetje zeg....ongelooflijk. Geen woorden.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:36

Het stomste wat je doen kunt is op excessen excessief reageren.
Dit had uiteraard nooit mogen gebeuren, maar er is wel meteen serieus werk van gemaakt. Hulde aan de rechercheurs die zo snel de verdachten van hun bed hebben gelicht, ik moet er niet aan denken wat er nog meer had kunnen gebeuren. Zeker als het slachtoffer inderdaad een zoon had in het andere elftal.

Jeugdrecht bestaat trouwens omdat er fikse verschillen zijn in het brein van kinderen en volwassenen. Met 15, 16 jaar ben je veel minder in staat je impulsen te beheersen en ben je nauwelijks in staat de gevolgen van je gedrag te overzien. Dat het brein zich nog verder zal ontwikkelen heeft onder andere grote gevolgen voor de mogelijkheden om iemand nog bij te sturen om als volwassenen wel normaal te kunnen functioneren.

De pest met jongens van die leeftijd is dat ze wel al de nodige testosteron aanmaken. Tel daarbij op de adrenaline in zo’n wedstrijd en wees dan liever verbaasd dat het niet vaker mis gaat. Ironisch genoeg is juist sport, en dan met name teamsport, een bijzonder krachtig middel om dergelijke overmoedige testosteronbommetjes nog een beetje in toom te houden. En wordt onder andere daar op flink bezuinigd. Nog iets waar ‘de belastingbetaler’ liever geen geld aan wil besteden is de begeleiding van die kleine crimineeltjes als ze eenmaal vastzitten. Met als gevolg dat het recidivecijfer onder dergelijke ontspoorde jongeren gigantisch hoog is. Waarom zou je immers nog ooit je best doen om iets aan de maatschappij bij te dragen als die maatschappij je al veroordeeld heeft nog voor je de rechter hebt gezien?

Dat zoiets verschrikkelijks gebeurd is voor mij een signaal dat er te weinig wordt geïnvesteerd in - in dit geval - amateurvoetbal. En juist niet dat er te veel geld naartoe gaat.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:39

Dit heeft toch niet met geld te maken? Fatsoen noemen wij dat thuis...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:41

@maura, dit heeft imo niets te maken met bezuinigingen. Grensrechters en scheidsrechters zijn te allen tijde vrijwilligers in het amateurvoetbal en geen politieagenten.
Dit valt op geen enkele manier goed te praten, te triest voor woorden dit 'tuig', een ander woord heb ik er niet voor.

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:42

maura schreef:
Het stomste wat je doen kunt is op excessen excessief reageren.
Dit had uiteraard nooit mogen gebeuren, maar er is wel meteen serieus werk van gemaakt. Hulde aan de rechercheurs die zo snel de verdachten van hun bed hebben gelicht, ik moet er niet aan denken wat er nog meer had kunnen gebeuren. Zeker als het slachtoffer inderdaad een zoon had in het andere elftal.

Jeugdrecht bestaat trouwens omdat er fikse verschillen zijn in het brein van kinderen en volwassenen. Met 15, 16 jaar ben je veel minder in staat je impulsen te beheersen en ben je nauwelijks in staat de gevolgen van je gedrag te overzien. Dat het brein zich nog verder zal ontwikkelen heeft onder andere grote gevolgen voor de mogelijkheden om iemand nog bij te sturen om als volwassenen wel normaal te kunnen functioneren.

De pest met jongens van die leeftijd is dat ze wel al de nodige testosteron aanmaken. Tel daarbij op de adrenaline in zo’n wedstrijd en wees dan liever verbaasd dat het niet vaker mis gaat. Ironisch genoeg is juist sport, en dan met name teamsport, een bijzonder krachtig middel om dergelijke overmoedige testosteronbommetjes nog een beetje in toom te houden. En wordt onder andere daar op flink bezuinigd. Nog iets waar ‘de belastingbetaler’ liever geen geld aan wil besteden is de begeleiding van die kleine crimineeltjes als ze eenmaal vastzitten. Met als gevolg dat het recidivecijfer onder dergelijke ontspoorde jongeren gigantisch hoog is. Waarom zou je immers nog ooit je best doen om iets aan de maatschappij bij te dragen als die maatschappij je al veroordeeld heeft nog voor je de rechter hebt gezien?

Dat zoiets verschrikkelijks gebeurd is voor mij een signaal dat er te weinig wordt geïnvesteerd in - in dit geval - amateurvoetbal. En juist niet dat er te veel geld naartoe gaat.

Wat een ongelofelijk slap gelul..

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:43

Femke schreef:
Voetbal..
Echt een enorme veroorzaker van problemen.
Ik begrijp niet dat er niet eens wat harder wordt ingegrepen in deze ontzettend "ziek" geworden sport.

Agressie op het veld bij amateur voetbal.
Uit de klauwen gelopen agressie door o.a. Hooligans bij prof voetbal. Waarbij rellen, vernieling en mishandeling eerder regelmaat dan uitzondering zijn.
Clubs die amper het hoofd financieel boven water kunnen houden terwijl ze topspelers van miljoenen inhuren, en dan nog steun zoeken bij gemeentes (belastinggeld) ook...
Taboe op homoseksualiteit.

Hoeveel blunders moet deze sport nog gaan voordat er eens serieus wat aan gedaan wordt?

Ja, natuurlijk zijn er ook duizenden mensen die zonder problemen/agressie de sport beoefenen.
Maar de laatste 20 jaar wordt de sport echt gehuld in een zwarte sluier van agressie en vernieling. Vreselijk. Gewoon naar.

Ik ben het zo ontzettend met je eens....

Als volwassen wielrenners er zelf voor kiezen om hun EIGEN lichaam te verzieken met doping staat heel de wereld op zijn kop en is er sprake van " schandalen". Wereldwijde onderzoeken om al die dopingverhalen uit te zoeken. De Rabobank trekt zich terug en heel het wielrennen ligt op zijn gat. Profvoetbalclubs kosten de staat -en dus ons allemaal- een godsvermogen aan subsidies, inzet ME en politie, schadeherstel en schoonmaak en dat is allemaal normaal??

Jolien87

Mishandelde grensrechter overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:45

Jullie hebben ongetwijfeld de berichten gehoord over de grensrechter die gisteren zwaar mishandeld door drie jongens van 15 en 16 jaar?
Zo niet, hieronder een aantal links naar de berichten:

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/12_december/02/sport/jonge-voetballers-schoppen-grensrechter-in-elkaar.xml
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/12_december/03/binnenland/tieners-die-grensrechter-zwaar-mishandelden-geroyeerd.xml
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/12_december/03/binnenland/knvb-verschrikkelijk.xml
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/12_december/03/binnenland/grimmige-sfeer-tijdens-wedstrijd-mishandelde-grensrechter.xml
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/12_december/03/binnenland/gemolesteerde-scheidsrechter-vlagde-nog-een-wedstrijd.xml

En tot slot: http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/12_december/03/binnenland/grensrechter-overleden-na-mishandeling-voetbal.xml

Het is toch vreselijk? Hier kan ik echt wel om janken.
Moet je, je voorstellen, dat je na een gereden wedstrijd met paard en al de jury aanvalt omdat het je niet bevalt wat hij of zij over je proef of parcours te zeggen heeft?
Ik bedoel, is dit nou sport?

Update
Zojuist is bekend geworden dat grensrechter is overleden:

Citaat:
De 41-jarige grensrechter die door een aantal jeugdvoetballers werd mishandeld, is overleden. Dat melden de zoon van de man en zijn club.

De voetbalvereniging SC Buitenboys meldt op Twitter: "Onze grensrechter Richard overleed om 17:30 uur in bijzijn van zijn familie. Dit geweld op de velden moet stoppen! #stopzinloosgeweld.
Getrapt en geslagen
De grensrechter werd gisteren na de wedstrijd tussen Buitenboys B3 en Nieuw Sloten B1 in elkaar getrapt door een aantal spelers van Nieuw Sloten. Twee uur later werd hij onwel en zakte hij in elkaar. Hij werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht.
De politie heeft inmiddels drie jongens van 15 en 16 jaar opgepakt voor de mishandeling. De drie jongens zijn al door hun club geroyeerd en het team is uit de competitie gehaald. Het is nog onduidelijk of er nog meer spelers worden opgepakt.

Volgens de secretaris van Buitenboys was de grensrechter een forse kerel die meerdere keren tegen zijn hoofd en nek was geschopt.
De man vlagde een wedstrijd van zijn eigen zoon toen hij in elkaar werd getrapt. Hij zette het op een lopen, maar werd achterhaald en weer zwaar mishandeld. Na het incident ging de grensrechter naar huis, maar even later stond hij weer langs de lijn als toeschouwer bij een andere wedstrijd. Daar werd hij onwel en zakte hij in elkaar.
Onder andere VVD-Kamerlid Matthijs Huizing reageerde geschokt op de mishandeling. "Al ben je 15, 16 jaar: wat mij betreft komen ze nooit meer op het sportveld terug". De KNVB noemde de mishandeling in een reactie 'verschrikkelijk voor het slachtoffer en verschrikkelijk voor het voetbal in Nederland'.
Bron: RTLNieuws.nl
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 03-12-12 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Dobel

Re: Mishandelde grensrechter is klinisch dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:47

Triest ja.. gebeurd steeds vaker en op steeds jongere leeftijd. Mijn moeder gaat mee met mijn broertje van 12 en ook daar word gevochten, ouders doen zelfs mee!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:51

Verschrikkelijk! Dat is nu "sportief"? Hoe halen ze het in hun hoofd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:54

Vreselijk.. levenslang opsluiten die gasten :( Geen woorden voor!

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:54

Fitzroy schreef:
@maura, dit heeft imo niets te maken met bezuinigingen. Grensrechters en scheidsrechters zijn te allen tijde vrijwilligers in het amateurvoetbal en geen politieagenten.
Dit valt op geen enkele manier goed te praten, te triest voor woorden dit 'tuig', een ander woord heb ik er niet voor.

Wie praat er iets goed?

Wat ik hier lees zijn vooral ondoordachte en excessieve kreten. Er moet 'iets' gedaan worden aan de misstanden in het voetbal. Is er hier iemand die weet hoe het er werkelijk op de Nederlandse velden aan toegaat? Die überhaupt weet over hoeveel velden, (amateur)clubs en enthousiaste spelers het gaat? Het zijn er alvast meer dan 'duizenden'.
Is er iemand die met een voorstel kan komen voor het 'iets' dat gedaan zou moeten worden? En dan wel graag een voorstel dat niet méér geld kost dan het huidige amateurvoetbal en dat bovendien leidt tot minder agressie en geweld. Hopelijk hoef ik niet uit te leggen waarom het sluiten van de hierbij betrokken clubs alleen zal resulteren in méér agressie en geweld.

Roepen dat het allemaal zo vreselijk is en waar het wel niet naartoe moet met dit land is echt heel erg gemakkelijk. Bedenken wat er beter kan, waar dat van betaald moet worden en wie het moet uitvoeren is een pak lastiger. Het kan aan mij liggen, maar ik zie hier vooral veel verontwaardigd gejammer en weinig constructieve ideeën.

Nog één vraagje: hoe denk je dat er in de amateurvoetballerij gereageerd wordt als er in de krant staat dat een paard een kind heeft (dood)getrapt? Of dat een kind van een paard is gevallen met dodelijke afloop? Of dat een losgebroken paard een dodelijk ongeval op de openbare weg heeft veroorzaakt? Ik denk dat de frikadellen in voetbalkantines een stuk goedkoper zouden worden als op dergelijke voorvallen net zo gereageerd zou worden als wat (een groot deel van) Bokt doet wanneer er iets afschuwelijks gebeurt in de voetballerij.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:56

Triest gewoon.... wat bezield die jongens, levenslang opsluiten!!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:57

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:58

Ik zie dat hier nu 2 topics over zijn, misschien even samenvoegen? Ik tem even.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:58

Echt absurd... waar moet het heen vraag je je dan toch af... Waren er niet meer volwassenen die die jochies dan tegen kunnen houden..?

Wat een zinloos geberuen en wat ontzettend in en in triest voor de familie die nu zonder vader en man verder moeten.. rip..

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:59

Dobel schreef:
Triest ja.. gebeurd steeds vaker en op steeds jongere leeftijd. Mijn moeder gaat mee met mijn broertje van 12 en ook daar word gevochten, ouders doen zelfs mee!

Voortaan dus sport zonder publiek! |o

écht te gek voor woorden dat 15/16 jarigen al tot zulke dingen in staat zijn, voor een spelletje..
Hopelijk worden ze aangeklaagd voor (poging tot) doodslag/moord :(

Fitzroy

Re: Mishandelde grensrechter Almere overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:00

Maura, jij zegt dat het door de bezuinigingen zou komen en je haalt er nog allemaal niet relevante informatie bij.
Het enig wat ik aangeef is dat het op geen enkele manier goed te praten valt.

19marjo90

pfff bah. Ik kan daar echt niet bij met mijn gedachten...

fjordjes

Vreselijk!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:01

ik hoorde het vanmiddag op radio! jemig het is een spel!
tegenwoordig draait heel t leven om voetbal!

en daarna dacht ik iets heel anders! waarom is onze jeugd zo erg geworden! ( oeh wat klink ik oud )