Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:Net zoals dat ik jouw mening respecteer, zou ik het fijn vinden als je dat ook met mijn mening doet.
Een dier slachten om te eten vind ik inderdaad wat anders. De krokodil in kwestie wordt niet gedood zodat ze resten kunnen begraven, maar puur uit wraak, onmacht, geef het een naam.
Daarnaast blijft de mens zich in het leefgebied van dieren begeven, en lost het dus niks op.
stef schreef:Een dier slachten om te eten vind ik inderdaad wat anders. De krokodil in kwestie wordt niet gedood zodat ze resten kunnen begraven, maar puur uit wraak, onmacht, geef het een naam.
Daarnaast blijft de mens zich in het leefgebied van dieren begeven, en lost het dus niks op.
merrylegs schreef:Stef, ik snap je punt.
zo was het ook een aantal jaren gelden op het nieuws dat iemand zijn hoofd in de muil van een tamme? leeuw stak en dat die leeuw toen dichtgeklapt heeft. Nadat de man bevrijd is, is het dier afgemaakt wegens "gevaarlijk". dat snap ik dan ook niet, wat verwachten we eigenlijk, een leeuw is geen tamme kat.
over die krokodil, enerzijds ,ik snap die ouders wel, maar je kan dat dier toch niet straffen omdat het zijn instinct volgde?
soms denk ik dat wij mensen geloven dat we God zijn en de natuur veranderen
goeroe schreef:Het is jammer dat bijna niemand hier de moeite neemt om zijn of haar mening echt goed te onderbouwen. Het blijft bij het uitspreken van gevoelens en niemand wordt er ook maar iets wijzer van. Tot nu toe heeft niemand mij kunnen uitleggen waarom het doden van een wild dier dat een mens heeft gedood erger is dan het doden van een dier om welke andere reden dan ook.