Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toverbal schreef:Trieste zaak, maar snap de vergelijking niet van dier naar kind?
Mijn herders bijten ook een haas/konijn dood, maar een kind is toch wel andere koek hoor.
Kuggur schreef:Ariebren schreef:Maar een hond is en blijft een roofdier.
Het ene honden ras wat minder, het andere ras is veel erger.
Maar als een hond door krijgt dat een dier weg vlucht voor hem, dan komt het oude oer instinct weer naar boven.
De hond gaat jagen en pakt het vluchtende dier en bijt hem dood.
Dus volgens jouw logica jaagt en dood "de hond" alles wat voor hem wegvlucht...?
Wanneer ben jij voor het laatst in de buurt van een hond geweest?
Dit is niet beledigend zoals je schijnt te menen, maar wel erg kortzichtig. Er zijn duizenden honden in Nederland en dit soort bijtincidenten zijjn enorm zeldzaam.
Ariebren schreef:Met afleren ben je al te laat.
De honden hoeven niet verboden worden.
De eigenaren moeten verboden worden.
Jackytje schreef:Hier liep een tijd ook zo'n hond rond.. ontsnapte constant, echt een gevaarlijk beest..
De politie kwam het dier geregeld vangen, maar op een bepaald moment durfde ze de auto niet meer uit(terwijl die nog niet zo zeer agressief was maar gewoon bang)
Deze hond heeft gelukkig enkel kippen doodgebeten en dus geen kind of pony, maar het idee al dat dat beest naast de wei van onze paarden zat vond ik toch niet erg fijn.. Het 'leuke' aan het verhaal is dat er nu nieuwe mensen wonen en die nu ook een hond hebben waar er een steekje bij los zit ..Deze hond heeft mijn vader al gebeten, ik zie hem regelmatig achter de kippen van de eigenaars crossen (en die eigenaars maar brullen, helaas luisterd hondlief niet zo goed) Ik ben altijd bang om in die wei te gaan of om de paarden erin te laten. Je moet het maar eens voor hebben.
AaronYve schreef:Arm paardje. Echt erg ook voor het gezin, kan me voorstellen dat ze nu bang zijn om daar nog een pony neer te zetten. Is daar geen regeling dat als een hond zoiets doet dat hij moet woren afgemaakt.
Kan me nog een verhaal herinneren waarin een rottweiler 2 schapen had dood gebeten en die moest worden afgemaakt.
Tigra_ schreef:Misschien ben ik de enige maar ik vraag me eigenlijk af wat er bedoelt wordt met jachthond is dat een jachthond als ras of in de zin van dat hij meegaat als baas gaat jagen.
Toverbal schreef:Trieste zaak, maar snap de vergelijking niet van dier naar kind?
Mijn herders bijten ook een haas/konijn dood, maar een kind is toch wel andere koek hoor.
Miracle_ schreef:Jackytje schreef:Hier liep een tijd ook zo'n hond rond.. ontsnapte constant, echt een gevaarlijk beest..
De politie kwam het dier geregeld vangen, maar op een bepaald moment durfde ze de auto niet meer uit(terwijl die nog niet zo zeer agressief was maar gewoon bang)
Deze hond heeft gelukkig enkel kippen doodgebeten en dus geen kind of pony, maar het idee al dat dat beest naast de wei van onze paarden zat vond ik toch niet erg fijn.. Het 'leuke' aan het verhaal is dat er nu nieuwe mensen wonen en die nu ook een hond hebben waar er een steekje bij los zit ..Deze hond heeft mijn vader al gebeten, ik zie hem regelmatig achter de kippen van de eigenaars crossen (en die eigenaars maar brullen, helaas luisterd hondlief niet zo goed) Ik ben altijd bang om in die wei te gaan of om de paarden erin te laten. Je moet het maar eens voor hebben.
Wat is daar precies gelukkig aan?
Miracle_ schreef:En dat alle honden gevaarlijke jachtdieren zijn ook. Enkel honden die hierop getraind worden, of waarbij dit gedrag toegelaten wordt, zijn gevaarlijk.
Kuggur schreef:Miracle_ schreef:En dat alle honden gevaarlijke jachtdieren zijn ook. Enkel honden die hierop getraind worden, of waarbij dit gedrag toegelaten wordt, zijn gevaarlijk.
Het hangt er een beetje van af hoe je dit precies bedoelt, maar ik vermoed dat dit (door mij dikgemaaktedeel) een misvatting is.
Zoals eerder opgemerkt heb ik schapendrijfhonden. Dit zijn honden met een aangeboren drang dieren te drijven, en dit is gemodificeerd jachtinstinct. Het zijn juist dergelijke werkhonden die niet getraint worden die gevaarlijk kunnen worden.
Mijn Gláma weet precies wanneer ze mag drijven, ze weet wat ze tijdens het drijven wél en niet mag, en wat het doel ervan is. Omdat we dat letterlijk honderden sessies hebben geoefend. Dat zorgt er óók voor dat ze geen neiging heeft te ontsnappen om haar drijfdrang op een paar niets vermoedende buurschapen te gaan uitleven.
Miracle_ schreef:Dus wordt de hond ook niet getraind om te jagen/aanvallen, toch?