Magrathea schreef:Ik vind het buitengewoon asociaal dat je als eigenaar je ogen sluit voor woningnood en het gebouw daarom maar laat verpieteren. Iets wat de staat sowieso al niet ten goede komt trouwens.
Ik studeer (ruim) fulltime. Ik MOET hiernaast werken omdat ik anders de huur niet kan betalen. Sterker nog, ik KAN de huur niet betalen op het moment. Dus moet ik gaan lenen om te voorkomen dat ik mijn huis uit wordt gezet. Mijn hele week is dichtgemetseld met bijbaantjes en studeren, en tegelijkertijd heeft de woningbouw het dubieuze recht om de huur te verhogen, waardoor het allemaal nog krapper wordt.
Moet ik dan maar goedkoper gaan wonen? Helaas, ik ben nergens ingestemd op een kamer, dus als ik niet elke dag 3 uur en binnenkort 15 euro kwijt wil zijn aan reizen, moest ik wel. Verder kan ik niet in een antikraak woning omdat je er dan ook binnen 2 weken uit gezet kan worden, iets wat me nou ook niet bepaald trekt (waar haal je in 2 weken een huis vandaan?)
Ik word keihard genaaid en uitgebuit en er is niets wat ik ertegen kan doen. Ik kan krakers heel goed begrijpen. Het is dat ik niemand in die sferen ken... Wonen is een levensbehoefte, een auto niet, trouwens
Het is te hopen dat het onderwerp normen en waarden nog eens besproken gaat worden tijdens je studie.