Echtgenote blijkt omgebouwde vent

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Echtgenote blijkt omgebouwde vent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:57

Hahaha wat erg :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:08

LecyTinker schreef:
Shirley schreef:
Ik vind liegen iets anders dan verzwijgen ...

Misschien had het in het begin van de relatie beter geweest om te vertellen, maar werd het naderhand steeds moeilijker ?
Wellicht had ze deze reactie al voorzien door eerdere uitspraken van haar man ?

moedwillig informatie achterhouden is toch echt wel liegen... liegen is de waarheid niet vertellen, als jij weet wat de ander wil horen en je houd deze nformatie achter, dan lieg je.

En iedereen die TS aanvalt over "Dat kan alleen in belgie" ... kom aan zeg... zien jullie nergens meer de humor van in? TS maakt duidelijk een grapje...

Dat ben ik dan toch echt niet met je eens :n

Stel dat hij recht op de man af ( :D beetje ongelukkige uitdrukking in dit geval :D ) gevraagd zou hebben: "Lieve, was jij vroeger een man ? " en zij ontkent dat, DAN is het liegen.

Zoiets komt toch in principe nooit ter sprake ?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:11

Shirley... als jij een affaire hebt met een ander, maar je partner vraagt er niet naar en jij zegt het niet, dan lieg je dus niet?
Ik denk dat het begip liegen erg ruim genomen kan worden. voor mij liegt iemand als hij opzettelijk de waarheid achter houd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:12

Ze heeft gelogen over het kinderen krijgen.. Als de man vraagt hoe kan het toch dat het niet lukt? En zij zegt ik weet het ook niet.. Dan is dat liegen..
Daarnaast vind ik dat als je dit verzwijgt je ook liegt, en zou dan ook echt niet bij diegene blijven maar dat is mijn mening.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:20

LecyTinker schreef:
Shirley... als jij een affaire hebt met een ander, maar je partner vraagt er niet naar en jij zegt het niet, dan lieg je dus niet?
Ik denk dat het begip liegen erg ruim genomen kan worden. voor mij liegt iemand als hij opzettelijk de waarheid achter houd!

Dan lieg ik in principe alleen als ik zeg dat ik naar een vriendin ga i.p.v. naar mijn minnaar of wanneer ik zeg dat mijn partner de enige voor me is :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:24

dees_daan schreef:
Ze heeft gelogen over het kinderen krijgen.. Als de man vraagt hoe kan het toch dat het niet lukt? En zij zegt ik weet het ook niet.. Dan is dat liegen..
Daarnaast vind ik dat als je dit verzwijgt je ook liegt, en zou dan ook echt niet bij diegene blijven maar dat is mijn mening.

Dat staat er ook niet:
Citaat:
Ik heb me nooit afgevraagd waarom ze geen kinderen wilde

Lijkt mij meer een gevalletje van "Oké , dan niet " dan dat e.e.a. uitvoerig besproken is :))

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:25

Het verschil tussen vreemdgaan en je geslachtsverwisseling verzwijgen is dat het ene een direct 'verraad' naar je partner is, terwijl het andere enkel en alleen van belang is voor jou. Niemand heeft het recht te weten wat je geboortegeslacht is. Dat is jouw recht om aan mensen te vertellen. Natuurlijk zou het fijn zijn als je partner zich vertrouwd genoeg voelt om dat te vertellen, maar het is geenszins je recht om dat te weten. Iemand is het geslacht dat ze kiezen te zijn, omgebouwd of niet.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:27

Captain schreef:
Da's k*t.... of l*llig..?

:')

Overigens, ja je hebt jaren van die persoon gehouden en andersom denk ik ook maar waarom zou je geheimen hebben voor elkaar?
Juist als het uitkomt loop je meer risico denk.
Je onthoud je partner wel datgene wat hij graag wil en dat is kinderen.
Zelfs na 20 jaar zou ik na zon groot geheim te hebben ontrafeld weg gaan bij die persoon.
Blijkbaar was het huwelijk toch niet zo goed genoeg om geen geheimen te hebben voor elkaar.
Heb niks tegen transgenders maar dit gaat wel een beetje te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:30

Shirley schreef:
Dat staat er ook niet:
Citaat:
Ik heb me nooit afgevraagd waarom ze geen kinderen wilde

Lijkt mij meer een gevalletje van "Oké , dan niet " dan dat e.e.a. uitvoerig besproken is :))

Verkeerd gelezen..
Er staat wel: nu begrijp ik waarom ze altijd glijmiddel wil gebruiken..
Lijkt me niet dat dit uitgekomen is omdat zij niet wilde liegen en de man uiteindelijk toch gevraagd heeft "waarom wil jij eigenlijk altijd glijmiddel?" Oké.. Ik ben een man..

Ik vind het niet goed te praten.. Kansen genoeg gehad om iets te zeggen in die 20 jaar tijd en bewust de waarheid verzwijgen vind ik hetzelfde als liegen..

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:33

In iedere relatie zijn leugens, groot of klein, wees maar eerlijk tegen jezelf!
Je gaat van iemand houden, je krijgt wat je ziet en je geeft je relatie zelf vorm en sommige mensen vertellen hun partner meer dan de ander. Niet overal wordt veel gepraat met elkaar. In Indonesie en trouwens ook India kijken ze anders aan tegen de sekse en sekseverschillen, dat is een andere cultuur. Daarnaast, het is echt iets wat alleen de mensen zelf aangaat. De ander heeft geen "recht" op je informatie, je kunt die alleen geven! En je kunt er uiteraard boos over worden.
Maar waar worden niet betrokkenen eigenlijk boos over?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:34

Naar ik aanneem heeft de transgender in kwestie ook een heel proces doorgemaakt om tot de conclusie te komen dat hij zich een zij voelde, en daar verdere stappen op genomen.
Door haar man dit te verzwijgen is ze voorbij gegaan aan ZIJN gevoelens en ideeën over transgenderschap. In een goede relatie respecteer je elkaar gevoelens, en geef je elkaar ruimte. Zij heeft hem die ruimte ontnomen, en dat is bedrog.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:36

ik vind het echt raar dat sommige vinden dat verzwijgen geen liegen is en verbaasd zijn dat ze ineens niet meer van die gene houden?

Ik heb mijn ex gelijk uit mijn leven gezet zodra ik wist dat hij er stiekem 2 vriendinnen op na hield en hun dezelfde dingen vertelde als mij.

Hij verzweeg dit ook.
Dat is misschien iets anders,maar als je je zo bedrogen voelt op wat voor manier dan ook en iemand blijkt niet te zijn wie je dacht,dan kan de liefde in een klap over zijn,hoor;)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:36

Killyenn schreef:
Het verschil tussen vreemdgaan en je geslachtsverwisseling verzwijgen is dat het ene een direct 'verraad' naar je partner is, terwijl het andere enkel en alleen van belang is voor jou. Niemand heeft het recht te weten wat je geboortegeslacht is. Dat is jouw recht om aan mensen te vertellen. Natuurlijk zou het fijn zijn als je partner zich vertrouwd genoeg voelt om dat te vertellen, maar het is geenszins je recht om dat te weten. Iemand is het geslacht dat ze kiezen te zijn, omgebouwd of niet.

Maar dan nog het feit dat ze 20 jaar gedaan heeft of ze ongesteld was? Dan houd je in mijn ogen toch echt iemand voor het aapje, en juist dat vind ik binnen een relatie niet passen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:37

ze had beter niets kunnen zeggen....wat niet weet wat niet deert.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:50

dees_daan schreef:
Verkeerd gelezen..
Lijkt me niet dat dit uitgekomen is omdat zij niet wilde liegen en de man uiteindelijk toch gevraagd heeft "waarom wil jij eigenlijk altijd glijmiddel?" Oké.. Ik ben een man..

Ik vind het niet goed te praten.. Kansen genoeg gehad om iets te zeggen in die 20 jaar tijd en bewust de waarheid verzwijgen vind ik hetzelfde als liegen..

Ik heb het nog een keer gelezen en mijn quote komt ook letterlijk uit de tekst :)
En wat heeft glijmiddel met al dan geen kinderen te maken ???

En ik praat niks goed, ik geef alleen mijn mening en antwoord op de gestelde vragen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:55

Shirley schreef:
dees_daan schreef:
Verkeerd gelezen..

Ik heb het nog een keer gelezen en mijn quote komt ook letterlijk uit de tekst :)
En wat heeft glijmiddel met al dan geen kinderen te maken ???

En ik praat niks goed, ik geef alleen mijn mening en antwoord op de gestelde vragen :D

Ik heb verkeerd gelezen :+ heeft niks met kinderen te maken maar er zijn dus wel gesprekken geweest waarin ze heeft gelogen, dat kan ook niet anders bij 20 jaar huwelijk, was een voorbeeld.. Elke keer als de man haar vroeg of ze ongesteld was loog ze dus ook (dat was een beter voorbeeld geweest waarschijnlijk)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 20:19

Wat ik niet snap...als je zo lang een kinderwens hebt...dan ga je toch dokteren...dan komt de aap al snel uit de mouw lijkt me.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:31

Zij wilde geen kinderen en hij heeft zich nooit afgevraagd waarom niet, staat er :j

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:39

"Dat kan alleen in België" ??? Wat een rare opmerking >;)

Tsja, als mijn vriend een vrouw blijkt te zijn dan houd ik nog steeds van hem hoor. Ik zou alleen kwaad zijn omdat hij..of zij.. :') het zo'n lange tijd verzwegen zou hebben..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:41

Ik zou dan acuut een scheiding aanvragen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:43

Zertab schreef:
Ik zou dan acuut een scheiding aanvragen.

Waarom? Om het feit dat hij geen hij is, of om de leugen?
Gewoon belangstelling hoor :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:44

papagroom schreef:
Wat ik niet snap...als je zo lang een kinderwens hebt...dan ga je toch dokteren...dan komt de aap al snel uit de mouw lijkt me.

bij gebrek aan baarmoeder....

Ik begrijp het eigelijk niet...die vrouw is toch de vrouw waar hij van houdt?Als mens?
Ze is nu toch niet anders dan voordat hij het wist?
Het is alleen het idee.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:45

Haha ik kan er wel om lachen! Erg banketstaaf maargoed. Als die man er niets van merkt etc is het prima toch. Zal er echt niet wakker van kunnen liggen hoor. :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:04

Tja, is het echt liegen? Ik ben een vrouw is toch in dit geval geen leugen?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:06

huh...hoe kan je hier nou niet achter komen in al die jaren...lijkt mij dat je elkaar dan door en door kent! en hoe is het nu boven water gekomen??