Fries pestdrama na dood vriend Michi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura__xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:23

Pfoee jemig rotkinderen -:(- echt vreselijk dit !

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:25

Laura__xxx schreef:
Pfoee jemig rotkinderen -:(- echt vreselijk dit !

vooral rot beleid. Want bij dergelijke uitlatingen had de school de zaak goed moeten uitzoeken.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:26

girlyggirl schreef:
je zou toch bijna met half bokt naar t schoolplein gaan om dat groepje is even flink de waarheid te vertellen! -:(- vreselijk -:(-

Ik ben er wel voor in om daar met z'n alle te gaan staan maandag, geblindoekt en oorwarmers op. want zo is die school blijkbaar, stokdoof en blind.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:27

Bah wat een rot kinderen toch en een rotschool, sluiten die hele school en die rotkinderen naar een opvoedschool.

Arme jongen.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:29

Benfan schreef:
girlyggirl schreef:
je zou toch bijna met half bokt naar t schoolplein gaan om dat groepje is even flink de waarheid te vertellen! -:(- vreselijk -:(-

Ik ben er wel voor in om daar met z'n alle te gaan staan maandag, geblindoekt en oorwarmers op. want zo is die school blijkbaar, stokdoof en blind.

Zullen we dat doen? := Of een petitie maken ofzo, of iets anders om die jongen en zijn moeder een hart onder de riem te steken!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:33

Jemig zeg, toen ik dit las. Wat een mensen, totaal geen gevoelens. Arm joch.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:34

Dat is toch te zot voor woorden! Je zou ze zo stuk voor stuk een ouderwets flink pak op hun edele achterste geven..incusief de leraren ed. Te triest voor woorden.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:34

*raapt kin van vloer* Sinds wanneer leven we in zo'n verklote en omgedraaide wereld??
De gepeste leerling wordt van school gestuurd en de pesters worden op deze manier beloond...

Walgelijk ook dat jeugd op deze manier om gaat met de dood van iemand :n
Maar straks om het hardste piepen als het om een vriend van hunzelf gaat...

Arme jongen en moeder :(:)

xTammyy

Re: Fries pestdrama na dood vriend Michi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:38

Triest, echt dieptriest..
Die arme jongen, en zijn moeder :(:)
ik hoop dat er serieus iets aan gedaan gaat worden, dit moet toch niet kunnen?! :n

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:39

Ik roep al jaren dat onze wereld naar de paasei gaat en dit is een perfect voorbeeld. Niet alleen de jeugd maar ook de volwassenen zijn in dit verhaal zijn verrot, waar is ons mededogen, onze medeleven, ons zorgzaamheid en respect en waarde voor een ander gebleven?

Deze jongeman asap op een andere school plaatsen en deze organisatie en school aanklagen zodat er niet alleen landelijk maar ook international aandacht wordt geschonken aan de verrotting in deze wereld.

Ik neem geen kinderen, alleen al zodat ik ze dit en ander leed kan besparen, want blijkbaar zijn we gedoemd tot een toekomt waar het ikke ikke ikke attitude heerst en waar al onze normen en waarde de raam uitvliegen.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:39

Dit is te bizar... hoe is het mogelijk dat dit gebeurt? En bovenal waarom dit gebeurt!
Ik hoop voor de jongen 'Roy' dat de pesters in gaan zien dat dit niet de oplossing is.
Laat het allemaal snel goedkomen, zodat de jongen een normale jeugd kan hebben.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:40

In en in triest dit echt te triest voor woorden,
de arme knul krijgt al een traumatische ervaring voor zijn kiezen om te verwerken,
en dan wordt hij ook nog is gepest met het naspelen van zijn beste vriendje zijn dood, Belachelijk en die school kunnen ze beter ook afschaffen het is hun taak om het kind te helpen!!
gadverdamme wat triest en kansloos is dit zeg, arme knul :(

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:41

UMayDream schreef:
Benfan schreef:

Zullen we dat doen? := Of een petitie maken ofzo, of iets anders om die jongen en zijn moeder een hart onder de riem te steken!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:42

Hier kan ik zo boos om worden -:(-

Het is al erg genoeg dat zijn vriend is overleden, maar iemand er dan nog mee pesten gaat mij echt te ver :n

Ben het heel erg eens met alle reactie's hieronder, het is vooral triest

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:44

Tòp dat ze hiermee naar buiten komen en het publiciteit krijgt..... Arm joch en familie....

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:48

Bizar.

Idd. Eeb petitie, kaartje voor de ouders dat wij achter hun staan of die pesters ff aanspreken.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:50

Waarom verbaasd de houding van de (voormalige) Piter Jelles scholengemeenschap me niks.
Die school is altijd al een en al ellende geweest, ook wb het pestbeleid.
Zoals iemand hiervoor doeltreffend aanhaalde.. Ze staan voor zelfstandigheid, maar in werkelijkheid word je aan je lot over gelaten.

Als ik me niet vergis gaat het over de vestiging Nylân..

Arme knul en arme mams :(:)

liesjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:54

Ik las het ook vandaag in de krant.
Vond het echt ronduit schandalig dat leerlingen ook gewoon een toneelstukje opvoeren terwijl de leraar er bij is, en deze hem er gewoon uitgooid omdat hij te 'heftig' reageerd!! nou sorry hoor maar zo gek vind ik het niet dat die zo reageerd!

die school moeten ze eens flink aanpakken!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:55

Ik zou als ik zijn moeder was hem per direct van school halen :(:)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:06

Sok schreef:
x_Anne_x schreef:
O wat triest :=

Ze zouden zo'n jongen toch juist moeten helpen.

Piter Jelles is nogal voor zelfredzaamheid en zelfstandigheid en zijn daar volledig in doorgeslagen.
Er is een verschil tussen zelfstandigheid en volledig aan hun lot overlaten. Die kinderen zijn uberhaupt alleen maar aan het gamen en voeren verder niks uit, in elk geval op de locatie waar ik stage liep.

dat is niet op alle locaties he :o en deze bepaalde locatie staat hier niet om bekend verder. Is namelijk gewoon regulier onderwijs wat hier wordt aangeboden. Verder ken ik deze specifieke locatie niet maar wel andere locaties van het Piter Jelles waar ik vind dat wel in orde is. (ook een locatie waar dat niet is nee.. :') )
verder vind ik het echt een verschrikkelijk verhaal! en ik vind het ook echt niet netjes maar ik ben wel nieuwsgierig naar het verhaal van de school, wil graag weten wat hun verklaring is.
Als moeder zijnde zou ik m'n kind hier ook niet meer op school wil hebben. Vind het ook nog al wat om dan het probleem maar te verplaatsen naar Drachten wat echt toch wel een eindje is vanaf leeuwarden, niet echt een basis voor een middelbare school lijkt me.

Ook een beetje de mentaliteit van het probleem verplaatsen terwijl de jongen hier niet eens het probleem is, dat zijn de pesters.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 21-11-12 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:11

in Nijlan is geen havo, zal dus PJ Aldlan zijn?

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:26

Bah wat kan ik boos worden zeg om zulke berichten. -:(- -:(- -:(-

Ik snap het echt niet dat kinderen een ander hier om pesten, alsof die arme jongen het al niet moeilijk genoeg heeft. Het verbaast me echter al lang niet meer, heb helaas in mijn omgeving paar keer mee gemaakt dat kinderen met kanker gigantisch werden gepest met hun ziekte. Het erge is: niemand van school die ooit ingrijpt (nee sommige doen juist vrolijk mee). Wat een zieke wereld leven we in...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:27

De school heeft inmiddels ook gereageerd.....

bron: http://www.suksawat.nl/wrede-pesterijen ... jke-media/

Citaat:
UPDATE: via de site heeft de school gereageerd. Vanwege privacyredenen kort:
‘We willen wel duidelijk stellen dat er een onjuist beeld is geschetst, waarin wij ons niet herkennen. Het gegeven dat deze leerling niet terug mag keren, is gebaseerd op feiten en omstandigheden die in het artikel niet zijn benoemd. Wij accepteren pesterijen niet en kennen ook geen structurele pestproblematiek op onze scholen.
We vinden het heel erg triest dat deze jongen dit tragische ongeluk heeft meegemaakt. Ook wij willen dat hij op de juiste plek terechtkomt voor het volgen van onderwijs. Hierover heeft met de ouders en hun advocaat meermaals intensief overleg plaatsgevonden. Uiteindelijk is een plek gevonden op een school in Drachten, zoals in het artikel wordt gemeld. Vervolgens hebben partijen nogmaals aan tafel gezeten en is een plek in Leeuwarden aangereikt. De Onderwijsinspectie is door ons voortdurend op de hoogte gehouden van deze situatie en heeft geen reden gezien om in te grijpen.
Op nadere verzoeken om informatie zullen wij, vanwege de eerder genoemde privacyredenen, niet ingaan.’

Tja ik weet niet wat ik er van moet denken. Wel vind ik het heel, heel triest......

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:28

En nog zeggen ze niet waarom ze die jongen dat wel weg sturen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:32

My God, m'n bek valt hiervan open :wow:
Wat voor een gestoorde, gevoelloze Friese achtelijke boeren zitten er op die school joh?! 8)7

Ik had gehoopt dat het volgende pest drama héél lang op zich zou laten wachten na Tim Ribberink, maar blijkbaar maakte dat weinig indruk..

Kan hier met m'n hoofd niet bij.