Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:De hele negatieve publicatie rondom Pink Ribbon, puur omdat een journalist niet heeft begrepen wat de doelstelling is van deze organisatie, heeft deze organisatie heel veel schade toegebracht. Wie is er fout, de journalist die het allemaal niet heeft begrepen, of de organisatie die gewoon zijn ding deed en nog steeds de gevolgen ondervindt van deze incorrecte berichtgeving?
Lillian__ schreef:De campagnes van Pink Ribbon bevielen me al nooit: te veel glamour, te veel commercie, te veel doen alsof borstkanker hebben een leuk feestje is waar je ‘als een beter mens’ uit tevoorschijn komt. Maar ja. Wie was ik om daar wat van te zeggen? Ik had immers geen borstkanker.
In maart 2006 bleek ik wél borstkanker te hebben, bovendien van het agressieve soort. Mijn rechterborst moest eraf, ik moest aan de chemo, aan de herceptin en aan de hormomen. (Mijn wedervaren daarover kunt u hier teruglezen via de tag Klog.) Dat was tamelijk poedersuiker.
Toen een half jaar later het Pink Ribbon gedoe voor de zoveelste keer losbarstte, was alles anders. Dit keer ging het immers óók over mij. Dit keer was ik des te pissiger, en dit keer had ik geheid recht van spreken. Ik schreef een woedende column over de oppervlakkigheid van de Pink Ribbon campagnes (‘De marketing van Pink Ribbon’, 17 oktober 2006).
Borstkanker bleek vermarkt te kunnen worden, op voorwaarde dat we borstkanker voortaan beschouwden als een moeilijke maar nuttige levensles. Borstkanker werd een zoete Barbie: nergens kotsende vrouwen, niks geen gaten in je lijf, nooit doodsangst uitstaan. Borstkanker was iets waarmee je leuk solidair kon zijn door een roze stofzuiger te kopen of een mobieltje met een roze skin. En al die bedrijven die ons opriepen om hun ‘Pink Ribbon’ producten te kopen, trokken onze betaling aan hen af van hun eigen belastingaangifte. Kijk hen eens chic in de weer zijn met goede doelen?
<knip>
Wat vinden jullie?
Shadow0 schreef:Cassidy, ik vind dat je het aardig abstract houdt. Wat heeft Karin Spaink volgens jou verkeerd opgeschreven / gevraagd? Of wat hebben de andere media verkeerd gerapporteerd? Wat vind jij niet kloppen en hoe zou je het wel omschrijven?
Je bent nu zelf bezig met het scheppen van een verkeerd beeld: je creeert wantrouwen richting journalisten, zonder dat je aangeeft wat nou het precieze probleem is. Waardoor mensen dus ook niet kunnen nagaan of het klopt wat je zegt.
Cassidy schreef:Aha. Juist. Weet jij wat de directie van PR verdient? Waarom zet je dat hier niet neer? Dan ga ik het even bij de directie navragen of dat echt waar is wat jij beweert. Weten we het meteen van de bron zelf, ipv wilde speculaties van het internet....
Cassidy schreef:Het lijstje was meer voor Fred Kroket. En dat "prachtige salaris" valt een beetje in het niet vergeleken wat de directie van de Staatsverlakkerijshow (nog steeds) verdient. De directie van PR valt met het salaris nog ruim onder de Balkenellende norm van 193.000 Euro per jaar.
Cassidy schreef:Vraagje aan Fred Kroket: koop jij weleens een Staatslot?
Je link is trouwens van 2010 dus veroudert