Boetes A2: Waar zeuren ze om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:19

Zoveel is ook een aantal mensen.

Maar probeer er nu achter te komen waarom er maar 100 mag ??

Er is een reden voor, en een echte Nederlander weet het altijd beter.
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 16-11-12 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Knoffer

Re: Boetes A2: Waar zeuren ze om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:20

Wie zegt mensen? :+
Maar laten we dan al die stukken 130 en 120 ook afschaffen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:23

De beste oplossing is, om ook een begrenzer in elke auto te zetten, net zoals de vrachtwagen.

Zelfs het brommertje heeft dat, en waarom wel met een auto dik 200 kunnen rijden ??

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:26

Dat vraag ik me ook af.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:33

Ariebren schreef:
De beste oplossing is, om ook een begrenzer in elke auto te zetten, net zoals de vrachtwagen.

Zelfs het brommertje heeft dat, en waarom wel met een auto dik 200 kunnen rijden ??

Gewoon auto's maken met de maximum snelheid die overal is toegestaan :j

Dus auto's kunnen maximaal 130-135 :j

Maar ja dan heb je ook geen sportauto meer nodig, en als ik eerlijk moet zijn hebben die toch wel wat hoor met die ronkende motor :j

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:36

Mijn ronkende motor was die grote diesel van 27500 pk in mijn zeeboot.
125 toeren per minuut, genieten als dat voluit draait.

Die jankende en gillende benzine auto motoren.
Doet zeer aan mijn oren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:38

Snelheidsbegrenzers in auto zijn levensgevaarlijk. Voor mijn werk wel busjes gereden die met 120 op de begrenzing zaten, heel lastig met inhalen etc.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:39

Maar je zou ook kunnen begrenzen op 140 oid. Wel erg jammer als je dan naar Duitsland gaat :(

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:41

hollywood86 schreef:
Snelheidsbegrenzers in auto zijn levensgevaarlijk. Voor mijn werk wel busjes gereden die met 120 op de begrenzing zaten, heel lastig met inhalen etc.

Dan haal je niet in, met 2 km harder rijden tijdens inhalen is flauwe kul.

Auto rijden moet geduld worden, dat gejaag geeft de file problemen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:41

Ariebren schreef:

Doet zeer aan mijn oren.

Nee bij mij niet :')

Maar de mooiste is toch echt die van een F1 auto hoor _O-

Maar dat is een beetje off-topic :')

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:44

Heerlijk die boetes. Mijn idee van bezuinigen ?

Meer controle's en hogere boetes... Dan pak je precies de mensen die de staat wel wat extra kunnen spekken.

En de mensjes die zich braaf aan de snelheid houden die hebben mazzel !

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:56

Afstraffen al die wet overtreders. :7

Iedereen gaat uit zijn dak als er een oud omaatje overvallen wordt.

Iedereen is er het niet mee eens als een snelheids overtreder bekeurd wordt.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:12

Ik ben het er niet persee niet mee eens als er een hardrijder bekeurd word; op sommige wegen ben ik erg blij als zo'n hardrijder ein-de-lijk eens aangepakt word. Jammer, op veel wegen waar het NOODZAKELIJK is om je snelheid aan te passen omdát er anders doden vallen, word niemand aangepakt, niks flitsers, niks trajectcrontrole..
En dan kom je op de A2, alle ruimte, su-per veilig, BAMM trajectcontrole en dat alleen maar omdat dat traject uitnodigt om toch éventjes het pedaal in te drukken (daar kan het notabene veilig) en daar moet de staat zijn centjes aan verdienen.

Laat ze lekker trajectcontrole doen op die *** A7, A8 en A9, daar is het nagenoeg elke dag raak. Pak dan ook meteen de N244 even aan, waar iedereen je inhaalt over de doorgetrokken streep als je je netjes aan de snelheid houdt; omdat het daar noodzakelijk is.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:13

Toch vind ik het niet handig, juist doordat je daar maar 100 mag, en iedereen 5 banen naast elkaar 100 rijdt, kun je dus niet goed inhalen of uitvoegen. Dus inderdaad, je wordt daar klem gereden tijdens de spits, daar ontstaan gevaarlijke situaties door.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:30

Die vijf stroken liggen daar niet omdat je dan lekker en veilig hard kan rijden. Die vijf stroken liggen daar omdat het een heel druk traject is, waar veel auto's verwerkt moeten kunnen worden. Maar een gevolg van die drukte is een slechte luchtkwaliteit en om dat een beetje binnen de perken te houden, is die maximum snelheid van 100 km/h ingesteld.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:38

Blijft een wonderbaarlijk traject. Er zijn er zoveel die maar gewoon in de middelste baan blijven hangen, met voorkeur met 95 km per uur. Er is zoveel ruimte dat de regels ineens vergeten zijn, mensen eigenen zich gewoon een baan toe :j . Ik rij geregeld "driehoeken" om de regel "verboden rechts in te halen" niet te overtreden.

Wat ik me kan herinneren is dat ze de 100 km grens hebben moeten toezeggen, omdat gemeentes anders niet akkoord gingen. Maar dat onderzoeken uitwijzen dat met deze aantallen auto's de grens omhoog kan, omdat de norm van de toegestane overlast niet bereikt wordt. Pas over zoveel jaar rijden hier het aantal auto's waarvoor de 100 km de max is om niet over de norm te gaan.
Of zoiets, geen zin om het verder precies op te zoeken.

Ik ben ook van mening dat boetes eigen schuld zijn, maar ik vind de verhoudingen van bekeuringen niet altijd kloppen naar ernst van overtreding.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:43

Ook dat wat jij zegt Grit, súper irritant, die mensen die in het midden of, erger nog, links blijven hangen.. :r

En ook inderdaad dat die grens van vervuiling nog niet bereikt word door het aantal auto's dat er rijd.

Kortom; door linksrijders met een gangetje van tussen de 75 en 95km p/u en de trajectcontrole samen word het gevaarlijk want een heleboel mensen durven nu ook niet te versnellen om in te halen (hoewel daar bij trajectcontrole rekening me gehouden word) dus loopt alsnog de boel 'vast' op een snelheid tussen de 75 en 95 km p/u waar gewoon 100 gereden mag worden.

Had het dan gewoon 2 baans gelaten, sorry hoor..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:47

als ze daar traject controle doen slaat t gewoon nergens op 5 banen en je mag er maar 100....thank god heb ik cruise control want mijn voet word wel na een aantal km erg zwaar...
en als ze die weg aanpakken kunnen e meteen de weg van haarlem naar alkmaar doen daar word je ook helemaal knettergek van de borden....sommige borden staan 3 dik boven elkaar met elk een andere snelheids limiet en dan nog een 100 meter verderop staan er weer borden dan weer 80 dan weer 130 dan weer 100..

t slaat gewoon noch kant noch wal zowel van die weg niet als de A5 5 baansweg 100

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 00:21

Het is inderdaad krom, er word een vijfbaansweg aangelegd en dan mag je maar 100 rijden. Maar, waarom word er dan niet vanuit een of andere vakbond/politieke partij een petitie gestart? Waarom komt er dan niemand op het idee om het volk te laten spreken? Als er genoeg stemmen zijn, lijkt mij dat Den Haag daar echt wel naar moet luisteren...

Ik vind het ook wel lekker om even het gaspedaal in te trappen, maar ben doodsbang om dan ongelukken te veroorzaken of boetes te krijgen. Ik heb sinds 3 oktober dit jaar mijn rijbewijs, en vind het heerlijk om auto te rijden. Ik experimenteer ook wel een beetje, maar eigenlijk alleen als de situatie het toelaat (lees, verlaten weg e.d.)

En ik snap ook zeker de irritaties, alleen vind ik niet dat je er over mag klagen als je een boete krijgt. Dat is het risico wat je zelf neemt, en dus zul je daarvoor moeten dokken.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:32

Ik kan er op zich wel mee leven om daar maar 100 km te mogen. Een groot bord zou fijn zijn met de tekst "ook bij 5 banen, rij zoveel mogelijk rechts".

Ik vind het verwarrender dat er zoveel wisselingen zijn van 100, 120 en 130 op vaak korte stukken. En dan de een weer met een tijdsbeperking, de ander weer niet.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:44

Die tijdsbeperkingen zijn idd fiets onduidelijk.

Karl66 schreef:
Die vijf stroken liggen daar niet omdat je dan lekker en veilig hard kan rijden. Die vijf stroken liggen daar omdat het een heel druk traject is, waar veel auto's verwerkt moeten kunnen worden. Maar een gevolg van die drukte is een slechte luchtkwaliteit en om dat een beetje binnen de perken te houden, is die maximum snelheid van 100 km/h ingesteld.

Dan moet je geen 5 banen aanleggen maar een andere oplossing zoeken. Zoals het OV verbeteren en bevorderen, evenals thuiswerken.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:48

Klopt Nathalie en Grit, daar word ik echt doodziek van. Als ik vanaf de ring A10 via A4 de A9 op wil, kom ik op de A9 binnen op een stuk waar je binnen 200m 80 óf 100(tijdslimiet), daarna 100, dan 120, dan weer 80 óf 100 en daarna weer 120 km/u snappen jullie het nog? Ik ben alleen maar aan het remmen, gas geven, nog meer gas geven, remmen en gas geven.. En dan zeiken dat de uitstoot teveel is :+

Ik denk niet dat mensen over de boete an sich klagen Marjoow, het is een wel heel mooi gemonterd filmpje he... Ik vermoed dat ze vooral over het feit 5 rijbanen = 100 km/u klagen. Want de boete zou ik (ook al baal ik van het weggegooide geld) niet over klagen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:50

Mijn werkauto is trouwens ook begrensd. Met plankgas, helling afwaarts en wind mee zit ik toch op een snelheid van zo'n 128 op de teller, dus in werkelijkheid 123 km per uur ofzo :') . Dus de 130 gaat aan mij voorbij :Y)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:56

Anoli schreef:
Ariebren schreef:

Doet zeer aan mijn oren.

Nee bij mij niet :')

Maar de mooiste is toch echt die van een F1 auto hoor _O-

Maar dat is een beetje off-topic :')

Sinds de V10-tjes van uit de auto`s zijn verdwenen is het wel een stuk minder geworden, maar da`s ook off topic :D

Ik verbaas mij over de mensen die roepen dat het onveilig is als iedereen daar in 5 banen 100km/h rijdt omdat je dan vanaf de 4e baan niet naar de afrit geraakt en dat er dus maar harder gereden zou moeten worden. Ehm, als je er 120km/h mag, rijdt iedereen in die 5 banen ook 120km/h en heb je dus hetzelfde probleem om bij de afrit te raken vanaf de 4e baan, alleen dan bij een snelheid die nog 20km/h hoger ligt en het dus stressender wordt om bij de afrit te komen, dus nog gevaarlijker :)*
Het is namelijk de trajectcontrole die zorgt dat iedereen zo`n beetje de zelfde snelheid rijdt, niet de ingestelde snelheidslimiet :=

Gewoon cruise control op 100km/h, lekker onstpannen en je bedenken dat je op deze manier geen vrijwillige belasting betaalt. ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 10:21

Ben ik niet met je eens, op de a4 (4 of ook 5 baans, weet ik niet zeker) mag je 120, ook trajectcontrole, is er meer variatie in snelheid per baan en wordt er wel meer gewoon links ingehaald. Daar rijden ze links gewoon 120 en aflopend rechts steeds langzamer.