DaniBanani schreef:Wat zouden jullie dan graag zien dat zo'n directeur verdient? Gewoon, modaal salarisje?
Bedenk wel dat het leiden van een internationaal opererend goed doel enórm ingewikkeld is. Waar zet je mensen in, hoe garandeer je hun veiligheid, wat kan je doen om te helpen, hoe moet je dat aanpakken, hoe betrek je de lokale bevolking erbij, hoe voorkom je dat je een land wordt uitgezet, hoe besteedt je het geld, etc etc etc.
Er is misschien een handjevol mensen wat zo'n functie goed kan uitvoeren, mogen die daar dan ook goed voor betaald worden? Overigens heb ik toevallig laatst een gesprek gehad met de directeur van War Child, en die man barst werkelijk van de passie voor wat ze doen. Zeker geen stom 'zakken vullen'. Natuurlijk mag je van mening zijn dat directeuren in zijn algemeen teveel verdienen...maar klaag dáár dan over. De moeilijkheid van 't werk verandert niet ineens omdat het een goed doel wordt, en je wil als goed doel toch ook graag goede leidinggevenden hebben. Dat lukt niet als die mensen bij de bank ernaast 4 keer zoveel kunnen verdienen. Dus je móet ook wel een fatsoenlijk salaris bieden.
Het is zo makkelijk..."Ja, een deel van mijn geld komt niet daar waar ik wil, dus geef ik wel niks." Ja, dan krijgen die mensen dus sowieso niets. En nee, niet al het geld komt bij die mensen. Er gaat ook geld zitten in vervoer, personeel, onderhoud, reclame (want je bent toch afhankelijk van donateurs), en nog tien van dergelijke zaken. Wat wil je dan, dat 't gehele bedrag in een envelopje wordt opgestuurd met een 'Alsjeblieft, uit kostenbesparing leveren wij geen verdere diensten meer"?
Helemaal mee eens en niets aan toe te voegen.