Herten schieten wegens 'teveel'bij ecoduct...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Herten schieten wegens 'teveel'bij ecoduct...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:15

Ik weet het en ik erger me daar al jaren aan, hoe stom kun je zijn. Eerst voeren en dan schieten. Net zo erg als tamme gefokte patrijzen loslaten en ze dan weer afknallen wat daar ook wel gebeurt is.

De veluwezoom is ook door natuurmonumenten in die discussie toen aangevierd als hoe het ook kan. Een stukje bij Dieren zijn lagere hekken en wordt er door een aantal bewoners gevoerd in de tuin. Dus de herten en zwijnen komen daar in de tuinen, daar is nu gemeld stop met voeren anders worden daar de hekken ook verhoogd en komen ze niet meer dicht bij je huis. En dat heeft geholpen. De dieren lopen nu ook op het hondenlosloopstuk. Zonder enige vorm van angst. Altijd maf om te zien. Het hek daar is ongeveer een meter dezwijnen blijven erachter de herten kunnen erover.

Anoniem

Re: Herten schieten wegens 'teveel'bij ecoduct...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:17

Ja de herten springen daar, in Dieren, gewoon over de hekken. Ze zwemmen zelfs het kanaal over want ik heb de edelherten aan de andere kant gezien van het kanaal.
De zwijnen blijven wel achter de hekken,maar worden/werden inderdaad wel veel gevoerd.

Daar moeten mensen eens mee ophouden...