Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:Op bokt komen vaak zat kwetsende uitspraken langs, denk ik de geloofs en abortus topics. Onder het mom van: Dat is mijn mening, vind men dat dit moet mogen.
Ik speel even advocaat van de duivel: Maar als bovenstaande quote iemand zijn mening is, dan moet die persoon (volgens een groot aantal bokkers) die toch uit kunnen spreken? Het is tenslotte een mening, en op bokt is vrijheid van meningsuiting belangrijker dan het besef of je iemand kwetst met je mening.
Misschien moeten mensen die verschrikkelijk overtuigd zijn van het belang van het uiten van een mening zich nu eens op het hoofd krabben.
Citaat:Tim wilde niet meer leven omdat hij zijn hele leven gepest is. Iedereen in rep en roer, pesten kan niet, mag niet, moet stoppen en misschien zelfs wel strafbaar worden. Wij zijn weer een dag verder en een journalist pest over de rug van zijn rouwende ouders een andere journalist......
Tim werd op het internet gepest door onder zijn naam recensies te schrijven over de ijssalon waar hij werkte. Ironisch......
LiNdA1986 schreef:Waarschijnlijk moet ze dat van God zeggen. Valt mee dat ze het woordje Gods wil niet neer zet.
Pfff, wat een idioot.
Echt diep triest!
stef schreef:Ik speel even advocaat van de duivel: Maar als bovenstaande quote iemand zijn mening is, dan moet die persoon (volgens een groot aantal bokkers) die toch uit kunnen spreken? Het is tenslotte een mening, en op bokt is vrijheid van meningsuiting belangrijker dan het besef of je iemand kwetst met je mening.
Misschien moeten mensen die verschrikkelijk overtuigd zijn van het belang van het uiten van een mening zich nu eens op het hoofd krabben.
Shadow0 schreef:Overigens: Mariska Orban de Haas heeft wel degelijk een persoonlijke en kwetsende brief over miskramen en abortus geschreven aan Jeanine Hennis-Plasschaert, en erg kwetsende uitspraken gedaan over homoseksuelen. Deze brief is niet van haar, diverse uitspraken die er in genoemd zijn wel.
kleinvosje schreef:Met stijgende verbazing heb ik het citaat gelezen. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er mensen zijn die daadwerkelijk nog zo denken, dat we alle homo's maar moeten castreren en in een kerkkoor moeten stoppen, want dan leren ze het wel af? Bah. Ook zijn niet alle homo's hetzelfde en delen ze echt niet allemaal met bosjes tegelijk het bed. Het zit in de aard van het beestje, dat haal je niet weg door te castreren, ook niet door indoctrinatie of hersenspoeling.
En dan heb ik nog niets gezegd over het schrijven onder andermans naam, schandalig. Als je van mening bent dat wat je schijft ook de waarheid is, heb dan ook het lef om je eigen naam eronder te zetten.
Blue_Eyes schreef:Zij moet niets van God zeggen, zij heeft het niet geschreven. Een of andere idioot heeft haar deze woorden in de mond gelegd.
.
Blue_Eyes schreef:Zoals ik al eerder gezegd heb: je mag alles vinden, want je hebt recht op een eigen mening, wat die ook is. Maar je kunt je inderdaad afvragen of je altijd maar moet zeggen wat je denkt. Tegelijk gaat het daar nu eigenlijk niet eens om. Het gaat erom dat een columnist het verdriet van een verschrikkelijk geraakte vader en moeder misbruikt om zijn eigen punt duidelijk te maken.
Dirndl schreef:Ik vind het in principe een goede satirische column van Koelman, al ben ik het met jullie eens dat het laag is om dit over de rug van een rouwende familie te doen. Metro had het dan ook met een betere disclaimer moeten plaatsen.
Wat het vooral naar maakt, is dat niet duidelijk genoeg wordt gemaakt dat dit niet door De Haas zelf is geschreven, maar dat Koelman hiermee een sneer maakt naar haar mening. Dit laatste is ook iets wat veel mensen niet lijken te begrijpen.
kleinvosje schreef:Met stijgende verbazing heb ik het citaat gelezen. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er mensen zijn die daadwerkelijk nog zo denken, dat we alle homo's maar moeten castreren en in een kerkkoor moeten stoppen, want dan leren ze het wel af? Bah. Ook zijn niet alle homo's hetzelfde en delen ze echt niet allemaal met bosjes tegelijk het bed. Het zit in de aard van het beestje, dat haal je niet weg door te castreren, ook niet door indoctrinatie of hersenspoeling.
En dan heb ik nog niets gezegd over het schrijven onder andermans naam, schandalig. Als je van mening bent dat wat je schijft ook de waarheid is, heb dan ook het lef om je eigen naam eronder te zetten.
Blue_Eyes schreef:Ik zeg ook niet dat ik achter mevrouw Orban sta, op welk punt dan ook - maar deze woorden heeft zij niet in deze context geplaatst, laat ik het dan zo zeggen. Dat doet meneer Koeleman en dat is echt beneden alle peil.
blokje schreef:Ach wat is normaal. Niemand is normaal.
En pesten mag gewoon niet hoe iemand ook is. Dat kun je nooit goed praten.