peuter valt in een verblijf van wilde honden en overlijdt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:11

solarpleure schreef:
Op rtlnieuws zeiden ze (en staat) dat de moeder het kind op de omheining zette en het kind daar vanaf viel.

Je zou maar dat doen als moeder, ik vind het belachelijk !
Dan vraag je om ongelukken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:12

Hoe erg is dat voor de moeder zeg... Je kind valt en je ziet het gewoon gebeten worden door wilde honden.. Wetend dat hij zo'n pijn heeft.. :(

Het zal je maar gebeuren.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 21:12

Christiene schreef:
tjonge er staan reacties bij waarom ze die ene hond nou doodschieten..

alsof die agent erbij blijft staan kijken.. ze willen toch bij die jongen komen, dus dan moet je iets..(idd wel groot met het risico dat je hem raakt )

Daar zei ik iets over, dat bedoelde ik niet zo. ik begrijp best dat zo'n hond wordt doodgeschoten alleen kan ik er met mijn kop niet bij dat ze geen veilige hekken plaatsen, het blijft een roedel en ze zijn wild, voor de verzorgers nemen ze toch ook bepaalde maatregelen..

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:12

...ik heb even op pittsburgh zoo gegoogled.....en volgens een getuige(pffff dat wil je echt niet meemaken) kindje op de reling en viel eraf.....heel naar. Stond een artikel, dat dit het tweede nest ter wereld is, die gevoed zijn met de hand.....

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:14

Papegara schreef:
Christiene schreef:
tjonge er staan reacties bij waarom ze die ene hond nou doodschieten..

alsof die agent erbij blijft staan kijken.. ze willen toch bij die jongen komen, dus dan moet je iets..(idd wel groot met het risico dat je hem raakt )

Daar zei ik iets over, dat bedoelde ik niet zo. ik begrijp best dat zo'n hond wordt doodgeschoten alleen kan ik er met mijn kop niet bij dat ze geen veilige hekken plaatsen, het blijft een roedel en ze zijn wild, voor de verzorgers nemen ze toch ook bepaalde maatregelen..

Bedoel je voorafgaand aan het ongeluk? Of toen de politie erbij stond?

Papegara

Re: peuter valt in een verblijf van wilde honden en overlijdt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 21:16

De hond is doodgeschoten toen dat kindje in het verblijf lag. of hoe bedoel je de vraag solarpleure?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:19

Je had het erover dat je niet snapt dat ze geen veilige hekken plaatsen. Bedoel je dan de vaste omheining van het verblijf? Want ook onze Nederlandse dierentuinen hebben hekken die wel dierproof zijn, maar mensproof zijn er maar weinig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:21

lifaya schreef:
Cer schreef:
Nja, en Amerikanen kennende zal er een flinke claim komen. Van wat ik op tv zag was t ook pittig hoog..

Vind het eigenlijk ongepast dat je dit zegt :o
Die mensen zijn net hun kind kwijt geraakt, zullen waarschijnlijk maanden of jaren lang niet in staat zijn om te werken, zullen nooit hun kind meer zien opgroeien en als ouders zijnde dus hun kind moeten begraven... Vreselijk. Ik vind de claim niet meer dan terecht, en denk persoonlijk ook dat dit meer vanuit hun advocaat komt dan vanuit hun zelf ;)

mmm, ik zou een claim niet direct terecht vinden, waarom zet je in vredesnaam je kind op de railing van een roofdieren verblijf?
is gewoon ontzettend stom...
ja het is in en in triest voor de ouders, het kind, de dierentuin etc... maar ook ontzettend onnadenkend...

uiteindelijk is het een samenloop...het zou gewoon niet mogelijk moeten zijn om je kind op een railing te zetten waar het vanaf kan vallen een roofdieren verblijf in , maar aan de andere kant behoor je ook zelf verantwoordelijkheid te nemen voor je acties en de grijze cellen die je hebt te gebruiken
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 05-11-12 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:22

Ik denk dat die claim gewoon puur via een advocaat gaat :) dus dat die ouders er nu nog niet echt mee bezig zijn. Denk dat die sowieso niet rationeel meer kunnen denken momenteel

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 21:24

Ik vind dat elke dierentuin ook ook voor 'mensproof' hekken moet zorgen. In Nederland maar ook in Amerika en Timboektoe. En als het niet 'mensproof' is dan zorg je er toch voor dat je kind er niet af kan vallen en op een afstand blijft.. ik kan er gewoon echt niet bij dat je als ouder zijnde zoiets doet, het zal echt wel goed bedoeld zijn maar dit komt er van..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:24

@ Lifaya : neuh, dat denk ik ook niet nee :n , die zijn naar alle waarschijnlijkheid goed over de zeik ... kan me niet voorstellen hoe die zich hebben gevoeld tijdens en nu voelen in de nasleep :n

maar betreft de eventuele schadeclaims etc, dat is zo jammer van amerika, eigen verantwoordelijkheid betekend daar niet zo veel als je naar de rechtszaken kijkt die daar af en toe spelen .
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 05-11-12 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:25

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:26

Jusi, dat is idd heel erg verschrikkelijk naar, absoluut...maar Blanket heeft een punt...het is gebeurt door een onnadenkend moment van de ouders... dat maakt het voor de ouders waarschijnlijk ook alleen maar erger ...

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 21:26

Jusi,
Als ouderzijnde kun je ook nadenken, je hebt het over je kroost en als de moeder dat kind daar niet op had gezet of in ieder geval haar kind goed vasthield was dit niet gebeurd, ik neem aan dat ik dan iets heel normaals zeg nu? Ja dan vind ik het wel een beetje eigen schuld.. Daarnaast is het natuurlijk ontzettend triest voor de ouders en zal ze hier ontzettend veel spijt van hebben.

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:27

Afschuwelijk, hoe zwaar zal de moeder het zelf wel niet hebben, ik denk dat ze voor altijd met een zwaar schuldgevoel loopt, ik zou misschien niet eens meer op die manier verder willen leven..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:27

Sonja_vR schreef:
@ Lifaya : neuh, dat denk ik ook niet nee :n , die zijn naar alle waarschijnlijkheid goed over de zeik ... kan me niet voorstellen hoe die zich hebben gevoeld tijdens en nu voelen in de nasleep :n

maar betreft de eventuele schadeclaims etc, dat is zo jammer van amerika, eigen verantwoordelijkheid betekend daar niet zo veel als je naar de rechtszaken kijkt die daar af en toe spelen .

De advocaat pakt wat die pakken kan :D Begrijpelijk, als dit een grote zaak word krijgt hij ook zijn naam :)
Maar de moeder zat ook absoluut fout en denk dus dat ze niet de (volledige) claim zullen krijgen

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:28

lifaya schreef:
Ik denk dat die claim gewoon puur via een advocaat gaat :) dus dat die ouders er nu nog niet echt mee bezig zijn. Denk dat die sowieso niet rationeel meer kunnen denken momenteel

Shoot me want ik ben lomp volgens sommigen maar:
Ik vraag me af als het daadwerkelijk waar is dat ze 'm op de reling heeft gezet om het jochie een 'better vieuw' te geven of je uberhaupt ooit rationeel hebt kunnen denken.

Het is sneu, het is sneu voor iedereen, ook voor de ouders. Maar nog het meest voor het jochie dat door een stomme samenloop niet meer leeft.

Schadeclaims, we gaan het zien, maar komen ze er wel mee dan hoop ik toch ook dat ze die om gegronde reden kunnen doen. En niet omdat vaders of moeders dom is geweest.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:30

Ik snap t allemaal best, en uiteraard is t vreselijk voor de ouders. Maar soms wordt t voor dit soort instellingen onmogelijk om open te zijn voor publiek, door dit soort ongelukken..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:30

Ik dacht o mijn god het zal je maar gebeuren.. Maar toen dacht ik, dan spring je er als ouder toch meteen achteraan? Misschien dat dat niet logisch was hoor, maar dat was mijn eerste gedachte..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:31

Lolleke iedereen doet wel eens impulsieve dingen ;) Ik denk dat dat kindje graag wou kijken en moeder kind optilde, evenwicht verloor en het vreselijke gevolg. Net zoals dat een moeder aan het kwebbelen is met de buurvrouwa aan drukke weg, kind rent achter bal aan de weg op en word dood gereden. Het kan gebeuren, en je zal je de rest van je leven schuldig voelen, maar dat soort dingen gebeuren helaas

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:32

WAt verschrikkelijk!! Mijn ingeving zou ook zijn, spring erachteraan, maar of je het doet, ik weet het niet.

Arme moeder en arm kindje.

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:34

lifaya schreef:
Lolleke iedereen doet wel eens impulsieve dingen ;) Ik denk dat dat kindje graag wou kijken en moeder kind optilde, evenwicht verloor en het vreselijke gevolg. Net zoals dat een moeder aan het kwebbelen is met de buurvrouwa aan drukke weg, kind rent achter bal aan de weg op en word dood gereden. Het kan gebeuren, en je zal je de rest van je leven schuldig voelen, maar dat soort dingen gebeuren helaas

Ben ik het mee eens. Maar je wordt toch hartstikke ongelukkig als je elke dag opstaat met het confronterende feit dat ze haar zoontje "heeft laten gaan", tenminste ik denk dat ik zo niet verder zou willen leven.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 21:37

Ik hoop inderdaad dat de moeder haar evenwicht verloor of iets in die richting en dit niet uit stommiteit deed door het kind niet goed vast te houden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:41

lifaya schreef:
Cer schreef:
Nja, en Amerikanen kennende zal er een flinke claim komen. Van wat ik op tv zag was t ook pittig hoog..

Vind het eigenlijk ongepast dat je dit zegt :o
Die mensen zijn net hun kind kwijt geraakt, zullen waarschijnlijk maanden of jaren lang niet in staat zijn om te werken, zullen nooit hun kind meer zien opgroeien en als ouders zijnde dus hun kind moeten begraven... Vreselijk. Ik vind de claim niet meer dan terecht, en denk persoonlijk ook dat dit meer vanuit hun advocaat komt dan vanuit hun zelf ;)

Waarom wil je geld van een dierentuin terwijl je zelf je kind op de rand van het hek hebt gezet met het risico dat het kan vallen? Beetje omgekeerde wereld, he.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:42

Papegara schreef:
Ik hoop inderdaad dat de moeder haar evenwicht verloor of iets in die richting en dit niet uit stommiteit deed door het kind niet goed vast te houden.

Het is al stom dat je het kind uberhaupt op die reling zet. Dan maakt het echt niet uit of ze het kind niet goed vast hield of dat ze haar evenwicht verloor. Dat kind hoort daar niet. :(
Laatst bijgewerkt door Blanket op 05-11-12 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt