Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:het is maar beter dat ie dood is. zulke mietjes heb je geen zak aan. er zijn gvd mensen die niet eens te eten hebben. maar meneer pleegt zelfmoord omdat ie gepest wordt. mensen moeten eens een keer een ruggengraat krijgen en niet de makkelijkste oplossingen kiezen.
eenitraM schreef:Ik las het ook op FB, via de link VKMAG. Hierop konden mensen reageren. Het overgrote deel van de reageerders die toonde hun medeleven, enkele gaven een reactie waaronder deze:Citaat:het is maar beter dat ie dood is. zulke mietjes heb je geen zak aan. er zijn gvd mensen die niet eens te eten hebben. maar meneer pleegt zelfmoord omdat ie gepest wordt. mensen moeten eens een keer een ruggengraat krijgen en niet de makkelijkste oplossingen kiezen.
Vervolgens maakte iedereen diegene die dit bericht schreef uit voor alles en nog wat. Staadsidioot, nekschot moet je hebben, jij hoort onder de grond, gebrek van inlevingsvermogen, diegene is arogant, zieke kk hond die moet sterven, egoistisch stuk dat dood moet gaan en ga zo maar door.
Het is natuurlijk verschrikkelijk (zegt zelf een gespest iemand waardoor mijn basischoolleven een hel was en mijn middelbare nog verschrikkelijker), maar diegene die dat bericht heeft geschreven heeft ergens wel een punt. Heel social media staat op zijn kop door 1 zelfmoord wat waarschijnlijk de oorzaak van het pesten is geweest. NIEMAND weet de aanleiding van het pesten. Misschien is de gepeste zelf wel een een verschrikkelijke vent geweest naar anderen toe.
Er sterven duizenden mensen door een orkaan dat langs is geweest in Haiti. En Nederland staat op zijn kop door dit? Hell no!Vandaag was er een springer in Tilburg en van het weekend bij mij in de buurt, maar daar hoor je niets over.
Dát vind ik triest.
Voor link https://www.facebook.com/martine.eelder ... ag?fref=ts
rhaps schreef:eenitraM schreef:
Ik vind die quote ronduit respectloos !!!!!!
Twiggy2008 schreef:Ik word altijd zooooo moe van al die vergelijkingen met (hele) andere zaken en dan gaan uitmaken wat nou erger is..... De genoemde zaken zijn naar mijn idee allemaal erg, maar we hebben het nu even over deze Tim!!! Ik ga niet alles op een weegschaal leggen, in zo'n geval als dit. En ja, ik vind het heel, heel erg dat iemand van zo'n jonge leeftijd, zo'n zware beslissing heeft genomen, omdat hij zo enorm ongelukkig is. Dat zou niet mogen. Niemand kan bepalen waar de grens zit bij iemand.... Wel jammer, want als je eenmaal volwassen bent, kun je je eigen leven leiden, desnoods op een andere plek. En 20 jaar vind ik nog niet volwassen. Dan kom je net kijken......... Jammer dan wel, als je jezelf van het leven beroofd hebt...... Heel, heel verdrietig!
Konstantine schreef:Het zou je verbazen hoezeer het aan verstand schort bij mensen van die leeftijd, Barendshoeve.
In mijn klas op het HBO gebeurde het ook, dat waren ook lui van 18 t/m 21 jaar...
Betreffende de kromme vergelijkingen ben ik het met Twiggy eens, vreselijk jammer van al die doden in New York, maar dat is een natuurramp en die doden hebben niet of maar heel kort geleden, dit is door mensen veroorzaakt en gaat niet over één nacht ijs!
Je moet écht, écht heel veer heen en totaal wanhopig zijn om zelfmoord te plegen.
Goos_Horses schreef:de reactie uit bovenstaande quote is kei en kei hard, zit een kern van waarheid in al had het anders geformuleerd kunnen worden en is het niet wat mensen op zo'n bericht willen horen.
Dat mensen dergelijke opmerkingen maken, is ook pesten al is hetdan virtueel. .
Konstantine schreef:Oh, sorry dat het niet duidelijk was Martine, ik was het slachtoffer in die HBO-klas.
En helaas werd er niets aan gedaan door de hogeschool.
En even voor de duidelijkheid, pesten roep je NIET over jezelf af. Gewoon NIET, dat is echt onzin!
Het is wel zo dat mensen die eerder gepest zijn vaak een bepaalde onzekerheid uitstralen, waardoor ze keer op keer opnieuw de pineut zijn, maar dat ligt anders.
Maargoed, naar aanleiding van een eerder topic over springers wist ik al wel dat jij een beetje een afwijkende mening hebt, derhalve trek ik me ook helemaal niets aan van wat je allemaal uitkraamt.
Of valt deze reactie nu ook onder cyberpesten?