Rouwadvertentie n.a.v. zelfmoord door pesten. Tim Ribberink

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:56

Ik las het ook in de krant en hoorde wat op de radio. Ik vond het verschrikkelijk.
Maar ik vond zijn brief ook weer mooi aan zijn ouders. Zijn ouders hadden hem tenminste wel geholpen en geprobeerd.
Rust in vrede Tim.

Hopelijk leren kinderen/jongeren eens de gevolgen van pesten in te zien.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:59

Oh heftig hoor!
Ik vind het een goede rouwadvertentie!
Echt heel erg dit.......

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:01

Ik zag het en moest meteen denken aan een vriend van mij, zijn beste vriend had ook zelfmoord gepleegd omdat hij zo gepest werd. Ik vind het echt vreselijk ik hoop dat die pesters hun leven lang een schuld gevoel hebben.

Ik hoop echt dat iedereen nu in ziet dat je mensen in hun waarde moet laten.

Ik vind wel lef dat ze die rouwadvertentie zo gedaan hebben, erg goed aangepakt

edit: en natuurlijk heel veel sterkte voor de ouders/vrienden

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:09

Verschrikkelijk, nog zo jong :n Pesten is zo ontzettend destructief voor alle betrokkenen, maar nog het meest voor de persoon die gepest wordt. Ik vind het zo erg als ik verhalen hoor of lees van mensen die gepest zijn en er tientallen jaren later nog steeds de gevolgen van ondervinden, jongeren en volwassenen die zelfmoord plegen omdat ze geen andere uitweg meer zien, mensen die depressief worden, mensen die als kind zijn gepest en als volwassene nog steeds gepest worden op het werk. Het is gewoon verschrikkelijk om te beseffen hoe gemeen mensen kunnen zijn en dat ze de gevolgen van hun pestgedrag niet kennen of niet serieus nemen..

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:14

Verschrikkelijk.
Hoorde vorige week ook dat een jongetje van 13 ook zelfmoord had gepleegd.
Heeft Nijmegen e.o. ook behoorlijk op z'n kop gezet.

Als ik aan Tim denk, denk ik ook aan die jongen, Cisco...

Animae

Re: Rouwadvertentie n.a.v. zelfmoord door pesten. Tim Ribberink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:18

Verschrikkelijk, ik las het ook vanochtend. Wat afschuwelijk voor zijn ouders en familie om dit bericht in de krant te moeten plaatsen, maar hopelijk opent het de ogen van veel mensen. Arme Tim en arme nabestaanden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:21

Echt afschuwelijk...... Hoop dat pestkoppen eens gaan beseffen wat hun gedrag aanricht. En dat hoop ik ook voor de ouders van pestkoppen, want helaas steken die naar mijn idee vaak nog hun kop in het zand. En scholen zouden dit soort gedrag ook eens wat beter aan moeten pakken!!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:30

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:31

Heel veel sterkte aan alle nabestaanden...

Hoe vaak moet dit nou nog gebeuren voordat er echt veranderingen gaan komen. Want nu is het op het nieuws en binnen een korte tijd is vaak het volgende slachtoffer er weer.
Hier ook een slachtoffer van pesten en ook hier loop ik er nog met de gevolgen van.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:34

jeetje wat heftig.
En wat erg voor de nabestaanden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:37

Ik las het ook op FB, via de link VKMAG. Hierop konden mensen reageren. Het overgrote deel van de reageerders die toonde hun medeleven, enkele gaven een reactie waaronder deze:

Citaat:
het is maar beter dat ie dood is. zulke mietjes heb je geen zak aan. er zijn gvd mensen die niet eens te eten hebben. maar meneer pleegt zelfmoord omdat ie gepest wordt. mensen moeten eens een keer een ruggengraat krijgen en niet de makkelijkste oplossingen kiezen.

Vervolgens maakte iedereen diegene die dit bericht schreef uit voor alles en nog wat. Staadsidioot, nekschot moet je hebben, jij hoort onder de grond, gebrek van inlevingsvermogen, diegene is arogant, zieke kk hond die moet sterven, egoistisch stuk dat dood moet gaan en ga zo maar door.

Het is natuurlijk verschrikkelijk (zegt zelf een gespest iemand waardoor mijn basischoolleven een hel was en mijn middelbare nog verschrikkelijker), maar diegene die dat bericht heeft geschreven heeft ergens wel een punt. Heel social media staat op zijn kop door 1 zelfmoord wat waarschijnlijk de oorzaak van het pesten is geweest. NIEMAND weet de aanleiding van het pesten. Misschien is de gepeste zelf wel een een verschrikkelijke vent geweest naar anderen toe.

Er sterven duizenden mensen door een orkaan dat langs is geweest in Haiti. En Nederland staat op zijn kop door dit? Hell no! :n Vandaag was er een springer in Tilburg en van het weekend bij mij in de buurt, maar daar hoor je niets over.

Dát vind ik triest.

Voor link https://www.facebook.com/martine.eelder ... ag?fref=ts

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:42

eenitraM schreef:
Ik las het ook op FB, via de link VKMAG. Hierop konden mensen reageren. Het overgrote deel van de reageerders die toonde hun medeleven, enkele gaven een reactie waaronder deze:

Citaat:
het is maar beter dat ie dood is. zulke mietjes heb je geen zak aan. er zijn gvd mensen die niet eens te eten hebben. maar meneer pleegt zelfmoord omdat ie gepest wordt. mensen moeten eens een keer een ruggengraat krijgen en niet de makkelijkste oplossingen kiezen.

Vervolgens maakte iedereen diegene die dit bericht schreef uit voor alles en nog wat. Staadsidioot, nekschot moet je hebben, jij hoort onder de grond, gebrek van inlevingsvermogen, diegene is arogant, zieke kk hond die moet sterven, egoistisch stuk dat dood moet gaan en ga zo maar door.

Het is natuurlijk verschrikkelijk (zegt zelf een gespest iemand waardoor mijn basischoolleven een hel was en mijn middelbare nog verschrikkelijker), maar diegene die dat bericht heeft geschreven heeft ergens wel een punt. Heel social media staat op zijn kop door 1 zelfmoord wat waarschijnlijk de oorzaak van het pesten is geweest. NIEMAND weet de aanleiding van het pesten. Misschien is de gepeste zelf wel een een verschrikkelijke vent geweest naar anderen toe.

Er sterven duizenden mensen door een orkaan dat langs is geweest in Haiti. En Nederland staat op zijn kop door dit? Hell no! :n Vandaag was er een springer in Tilburg en van het weekend bij mij in de buurt, maar daar hoor je niets over.

Dát vind ik triest.

Voor link https://www.facebook.com/martine.eelder ... ag?fref=ts

Ik vind die quote ronduit respectloos !!!!!!

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:43

Wat mij nu verbaasd is dat iedereen tegen het pesten is en we roepen allemaal hoe vekeerd het is.
Maar waarom gebeurd het dan nog steeds dagelijks??
Ben zelf 30 en kan me geen week herinneren waarin ik niet gepest ben en dt al 30 jaar lang en dat allemaal
omdat ik te dik ben.

En die knul is 20 jaar dus hij zal niet gepest worden door een stel niet nadenkende kinderen maar mensen van
zijn eigen leeftijd met verstand hebben hem tot deze daad aangezet.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:47

Respect voor de ouders dat ze dit hebben durven plaatsen in de advertentie!!

Het is heel erg spijtig helaas onderdeel van de dag, je hoord niet anders meer dat kinderne/ volwassenen gepest worden. Vaak omdat ze met hun uiterlijk niet aan het ideaal beeld voldoen. Heel erg jammer en goed dat er aandacht aan word gegeven!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:47

rhaps schreef:
eenitraM schreef:

Ik vind die quote ronduit respectloos !!!!!!

Moet je maar eens bij die link kijken. Gaat er behoorlijk hard aan toe. En nu springt iedereen op diegene die dit neer heeft gezet. Actie-reactie zeg ik dan?! Iedereen vind pesten verschrikkelijk, maar allemaal doen we er aan. Ook al is het maar het plaatsen van een schuine opmerking... Weinigen realiseren zich dat niet. Diegene die geroepen heeft dat die van de quote onder de grond moet heeft niet in de gaten wat voor effect dat heeft.

Het is maar dat je het weet, voordat je het respectloos noemt.

Ohja, respect... Hmmm... Volgensmij is dat voor iedereen anders?!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:48

Ik word altijd zooooo moe van al die vergelijkingen met (hele) andere zaken en dan gaan uitmaken wat nou erger is..... De genoemde zaken zijn naar mijn idee allemaal erg, maar we hebben het nu even over deze Tim!!! Ik ga niet alles op een weegschaal leggen, in zo'n geval als dit. En ja, ik vind het heel, heel erg dat iemand van zo'n jonge leeftijd, zo'n zware beslissing heeft genomen, omdat hij zo enorm ongelukkig is. Dat zou niet mogen. Niemand kan bepalen waar de grens zit bij iemand.... Wel jammer, want als je eenmaal volwassen bent, kun je je eigen leven leiden, desnoods op een andere plek. En 20 jaar vind ik nog niet volwassen. Dan kom je net kijken......... Jammer dan wel, als je jezelf van het leven beroofd hebt...... Heel, heel verdrietig! ;(

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:51

Twiggy2008 schreef:
Ik word altijd zooooo moe van al die vergelijkingen met (hele) andere zaken en dan gaan uitmaken wat nou erger is..... De genoemde zaken zijn naar mijn idee allemaal erg, maar we hebben het nu even over deze Tim!!! Ik ga niet alles op een weegschaal leggen, in zo'n geval als dit. En ja, ik vind het heel, heel erg dat iemand van zo'n jonge leeftijd, zo'n zware beslissing heeft genomen, omdat hij zo enorm ongelukkig is. Dat zou niet mogen. Niemand kan bepalen waar de grens zit bij iemand.... Wel jammer, want als je eenmaal volwassen bent, kun je je eigen leven leiden, desnoods op een andere plek. En 20 jaar vind ik nog niet volwassen. Dan kom je net kijken......... Jammer dan wel, als je jezelf van het leven beroofd hebt...... Heel, heel verdrietig! ;(

Ja, het is verdrietig voor de nabestaanden. Maar toch denk ik dat het beter is. Mensen die gepest zijn zeulen zulke zware rugzakken mee....

De een rekent nog terug naar de gulden, en ik leg het wel op de weegschaal. Dat jij daar nu over moet vallen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:53

Het zou je verbazen hoezeer het aan verstand schort bij mensen van die leeftijd, Barendshoeve.
In mijn klas op het HBO gebeurde het ook, dat waren ook lui van 18 t/m 21 jaar...

Betreffende de kromme vergelijkingen ben ik het met Twiggy eens, vreselijk jammer van al die doden in New York, maar dat is een natuurramp en die doden hebben niet of maar heel kort geleden, dit is door mensen veroorzaakt en gaat niet over één nacht ijs!
Je moet écht, écht heel veer heen en totaal wanhopig zijn om zelfmoord te plegen.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:55

de reactie uit bovenstaande quote is kei en kei hard, zit een kern van waarheid in al had het anders geformuleerd kunnen worden en is het niet wat mensen op zo'n bericht willen horen.
Dat mensen dergelijke opmerkingen maken, is ook pesten al is het dan virtueel.

Als klein meisje zei ik altijd al, heb liever dat je een tik verkoopt dan dat er gescholden word, die woorden blijven je leven lang bij. die blauwe plek verdwijnt na een paar dagen/ week weer.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:59

Konstantine schreef:
Het zou je verbazen hoezeer het aan verstand schort bij mensen van die leeftijd, Barendshoeve.
In mijn klas op het HBO gebeurde het ook, dat waren ook lui van 18 t/m 21 jaar...

Betreffende de kromme vergelijkingen ben ik het met Twiggy eens, vreselijk jammer van al die doden in New York, maar dat is een natuurramp en die doden hebben niet of maar heel kort geleden, dit is door mensen veroorzaakt en gaat niet over één nacht ijs!
Je moet écht, écht heel veer heen en totaal wanhopig zijn om zelfmoord te plegen.

Maar waar was jij? Heb jij je niet uitgelaten over de manier van handelen?!

Maar zoals ik al zei, misschien heeft Tim?! het zelf ove zich afgeroepen. Was hij in zijn jaren ervoor zelf wel een pester? De pesters zullen nooit, maar dan ook nooit terecht staan voor hun schulden. Pesten kan niet worden bestraft. Ontkenning en meelopen is vaak het gevaar. Helaas...

Desalnietemin is het verschrikkelijk voor de nabestaanden. Ik hop dat de 'pesters' het voelen.

Goos_Horses schreef:
de reactie uit bovenstaande quote is kei en kei hard, zit een kern van waarheid in al had het anders geformuleerd kunnen worden en is het niet wat mensen op zo'n bericht willen horen.
Dat mensen dergelijke opmerkingen maken, is ook pesten al is hetdan virtueel. .

Wat fijn dat iemand het wel snapt. De formulering is niet denderend, maar hij is wel realistisch. De meeste mensen denken van: "Ik doe daar niet aan hoor", maar de opmerking over de te grote uitgroei van de haren kan al verkeerd binnen komen bijwijzevan..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:01

Nee, er zit geen kern van waarheid in die quote. Dat zijn mensen die zelf hebben gepest of helemaal niet weten wat zoiets met je kan doen. Zelfs een sterk karakter wint het niet als je ieder dag weer gepest wordt, dat is gewoon onmenselijk.
Iedereen moet het recht hebben om normaal te kunnen leven, we leven niet meer in de middeleeuwen waar alleen de sterksten konden overleven.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:03

Oh, sorry dat het niet duidelijk was Martine, ik was het slachtoffer in die HBO-klas. ;)
En helaas werd er niets aan gedaan door de hogeschool.

En even voor de duidelijkheid, pesten roep je NIET over jezelf af. Gewoon NIET, dat is echt onzin!
Het is wel zo dat mensen die eerder gepest zijn vaak een bepaalde onzekerheid uitstralen, waardoor ze keer op keer opnieuw de pineut zijn.

Maargoed, naar aanleiding van een eerder topic over springers wist ik al wel dat jij een beetje een afwijkende mening hebt, derhalve trek ik me ook helemaal niets aan van wat je allemaal uitkraamt. ;)
Of valt deze reactie nu ook onder cyberpesten?

Mee eens, Air!
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 05-11-12 15:04, in het totaal 2 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:04

Konstantine schreef:
Oh, sorry dat het niet duidelijk was Martine, ik was het slachtoffer in die HBO-klas. ;)
En helaas werd er niets aan gedaan door de hogeschool.

En even voor de duidelijkheid, pesten roep je NIET over jezelf af. Gewoon NIET, dat is echt onzin!
Het is wel zo dat mensen die eerder gepest zijn vaak een bepaalde onzekerheid uitstralen, waardoor ze keer op keer opnieuw de pineut zijn, maar dat ligt anders.

Maargoed, naar aanleiding van een eerder topic over springers wist ik al wel dat jij een beetje een afwijkende mening hebt, derhalve trek ik me ook helemaal niets aan van wat je allemaal uitkraamt. ;)
Of valt deze reactie nu ook onder cyberpesten?

Ik lees het met een glimlach ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:08

Het zegt genoeg als je de scheidingslijn tussen gevoeliger om te zeggen en pesten niet kent.

Pesten kan je niet slikken, niemand heeft daar een schild voor.

EenitraM, misschien moet je eens een sociale cursus doen, zodat je weet wat normen en waarden zijn binnen een maatschappij. Als je zo jong bent en nu al zo denkt ben ik bang dat dat alleen maar uit de hand kan lopen. Ken jezelf.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:10

Zit wel degelijk een kern van waarheid in die quote.

Tuurlijk is pesten diep en diep triest, maar er zijn al lijkt het niet zo ergere dingen in de wereld.

Ja ik zal ook eerlijk toegeven en ben eerder een soort van pester geweest, zowel verbaal als op de vuist gaan.
Jaren nadien sprak een meisje mij aan waarom ik haar gepest had, wist begot niet wie de beste meid was tot ze wat herkenningspunten noemde. Dame wou graag afspreken, dit gedaan en ja meisje heeft er destijds heel hard onder geleden. Gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden en is ze er zelfs sterker uit gekomen.

Mijn ogen zijn open gegaan door haar.
Wat mensen vergeten is dat iedereen pest of gepest heeft. Zelfs volwassenen doen het nog al gebeurd het dan op een heel andere manier, veel hypocrieter/ achterbakser.

Pesten is heel erg en zeker moet daar aandacht aan besteed worden, maar daar is de gedupeerde ook zelf bij. Zoek hulp is stap 1, tuurlijk is het in en in triest dat een gedupeerde overgaat tot zelfmoord. Maar hoeveel mensen plegen er niet zelfmoord met een andere reden? Die minstens net zo erg is.