Spaanse 'sport' om te kotsen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 21:26

eenitraM schreef:
Heb je een van die paarden gesproken Ts? Zeiden de paarden dat ze een trauma er aan over gehouden hebben?

:oo
Wat denk je zelf???
Nee wacht, geef daar maar geen antwoord op :=

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:26

bah, maakt me misselijk dit!

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:26

@ Nies , je hebt hierbij een uitnodiging om je het tegendeel te bewijzen .

Nies_

Re: Spaanse 'sport' om te kotsen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:27

Welk tegendeel? :+

Fenrir

Lottie84 schreef:
Fiffill schreef:
Tsja, ziet er niet heel gezellig uit voor de paardjes maar voordat iedereen begint te gillen over dierenmishandeling, dit is imo niet echt te vergelijken met stierenvechten. Heb het even opgezocht op Google: "De Rapa das Bestas is een jaarlijks gebeurtenis in Galicië waarop de half-wilde paarden (Galicische pony's) bijeengedreven worden in een curro en gevangen om de manen te scheren (rapa) en indien nodig diergeneeskundige zorgen toe te dienen. Nieuwe veulens krijgen een brandmerk." Oftewel het is vooral een praktische aangelegenheid waar ze 'n festival omheen hebben gemaakt. Lijkt me dat zoiets misschien ook wel anders zou kunnen, maar om meteen moord en brand te schreeuwen vind ik enigsinds overdreven, paarden worden niet afgemaakt of opzettelijk verwond (buiten brandmerken om dan) oid.

Paarden worden wel getraumatiseerd op deze manier, ze doen dit voor de lol van de mensen, anders zou het heel anders en veel efficiënter aangepakt kunnen worden.

Ik weet niet of jij wel eens met veel dieren hebt gewerkt (en dan heb ik het over +500 stuks) die in het wild in een groot gebied los lopen, maar die moet je op een bepaalde manier zien te herkennen en ook gewoon onderhouden (medisch). Zo heb ik in het buitenland gewerkt waar bij de schapen stukjes uit de oren werd geknipt zodat ze herkend konden worden (dat gebeurde daar vroeger met de paarden ook). Die ga je niet allemaal even verdoven, da's geen doen. Vraag me wel af of het hierbij niet sneller is om wel gewoon hulpmiddelen te gebruiken ipv ze allemaal met je handen tegen de grond te werken, ik las dat ze dat bij andere rapas wel doen. Dus ja, er zit bij dit soort dingen vaak een hoop traditie omheen maar het is vooral ook praktisch. Enne, die beesten gaan er echt niet dood van hoor! Ze worden weer losgelaten tot ze het volgend jaar nog een keer herhalen.
http://www.typicallyspanish.com/news/pu ... 1960.shtml
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 01-11-12 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Ik had vreselijke foto's verwacht, maar dit valt mij wel mee. Ik ga ook niet tekenen.
Mishandeling? Nee, dat vind ik overdreven. Dit heeft een goede reden :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-11-12 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:28

Lottie84 schreef:
eenitraM schreef:
Heb je een van die paarden gesproken Ts? Zeiden de paarden dat ze een trauma er aan over gehouden hebben?

:oo
Wat denk je zelf???
Nee wacht, geef daar maar geen antwoord op :=

Nou dan. :) Niet meteen zo oordelen.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:29

Nies_ schreef:

Jij vind spanjaarden niet sympatiek geloof ik , ik moet de eerste nog tegenkomen .

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:29

Nies_ schreef:
Ik heb niet voor niets een gegronde hekel aan Spanjaarden.. :o

Haha kan ik het wel mee eens zijn! Al die vreemde tradities en gewoonten met dieren :n zoek ff een nieuwe hobby; schaken ofzo!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:30

tkan in mijn ogen wel een heel stuk normaler, dan zo bruut |(

eenitraM

JessicaD88 schreef:
Nies_ schreef:

Haha kan ik het wel mee eens zijn! Al die vreemde tradities en gewoonten met dieren :n zoek ff een nieuwe hobby; schaken ofzo!

Nee, wij dan met de plofkippen.

Fenrir

JessicaD88 schreef:
Nies_ schreef:

Dit heeft niks met hobby's te maken hoor, als je even verder leest dan je neus lang is. Ook niet met 'sport' trouwens (TS, jij überhaupt wel iets over dit gebeuren gelezen voor je het hier plaatste?)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 01-11-12 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

haha ik zag ook al dat klopt niet dit is een heel ander spel, ze proberen elkaar van het paard te krijgen :') foutje..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:31

petrea schreef:
Nies_ schreef:

Jij vind spanjaarden niet sympatiek geloof ik , ik moet de eerste nog tegenkomen .

In je gezicht misschien.

Maarehh, denk niet dat het de bedoeling is om het hier uitgebreid over spanjaarden te gaan hebben :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:33

Nies_ schreef:
petrea schreef:

In je gezicht misschien.

Maarehh, denk niet dat het de bedoeling is om het hier uitgebreid over spanjaarden te gaan hebben :+

Begin dan ook niet met zo'n opmerking over Spanjaarden, misschien eerst even verder lezen (of vooral, denken)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:33

Bah, ik krijg er een beetje de kriebels van....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:34

bah ook hier draait mijn maag zich van om laat die mensen gewoon eens diervriendelijke dingen doen ipv dit.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:34

Ik ben gek op Spanje, de taal, het eten en een deel van de bevolking, maar een deel van de Spaanse bevolking mogen ze van mij ophangen.
Stierengevechten, paarden zijn de sjaak, honden worden levend in brand gestoken... Neuh.. kan voor dat stuk geen sympathie opbrengen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:37

Fiffill schreef:
Begin dan ook niet met zo'n opmerking over Spanjaarden, misschien eerst even verder lezen (of vooral, denken)

Als iemand ergens niet hetzelfde over denkt als jij betekent dat nog niet dat diegene helemaal niet denkt. :')

saskiakefie

Re: Spaanse 'sport' om te kotsen...

MyHorseGirl

Als je ziet hoe die mensen met die paarden omgaan.. sorry het spijt me, maar dan kan je mij echt niet wijsmaken dat die paarden er niks aan overhouden!!!! Ik word hier echt zo boos van!

Ik hou van Spanje en van Spanjaarden, maar dit soort gestoorde tradities kunnen echt niet.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:38

beetje kinderachtig om te zeggen: "heb je de paarden gesproken dan om te weten dat ze een trauma hebben"
Ik heb nog nooit een paard zien praten en toch kan je zien dat sommige paarden getraumatiseerd zijn dus dat is een onbenullige opmerking.
Tuurlijk is dit een manier om ze te vangen en te kenmerken, maar waarom de manen en staart er af? in nederland mag je geen oor haren en neus haren scheren maar daar halen ze gewoon de hele staart en manen er af?
Ik snap dat als er zoveel paarden bij elkaar zijn dat het anders gaat als dat je er 10 moet doen, maar denk toch dat er een andere, vriendelijkere, manier moet zijn.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:39

Nies_ schreef:
Als iemand ergens niet hetzelfde over denkt als jij betekent dat nog niet dat diegene helemaal niet denkt. :')

Dat beweert ze ook helemaal niet.

eenitraM

saskiakefie schreef:
Maarr nu heb ik wel een juist filmpje. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=Uq4bfd5ZwkE

nee, vind ik niet zielig. Die mensen hebben het beste met de paarden voor. ;)

Vraag me af hoe je anders een paard moet "vangen" uit een kudde van 80 paarden. WILD!

Fenrir

Donkerblauw schreef:
Nies_ schreef:

Dat beweert ze ook helemaal niet.

Ik wou net zeggen, waar haal je dat nou weer vandaan? :+