Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ojajoh schreef:Anoli schreef:Dat is ook gelijk het probleem waarom dit soort acties niet helpen, die grote oliemaatschappij/regering weet toch wel dat er getankt wordt...
Aan de andere kant zaterdag en zondag kunnen veel mensen de auto best eens laten staan, in plaats van overal heen te vliegen met de auto. Kids naar sport brengen kan ook best op de fietsShoppen in de stad kan ook best op de fiets
en hoe groot denk je dat dat deel is dan en wat het uithaalt? net zo veel als de autovrije amsterdamse dagen zeker?
nee hoor,mensen hadden massaal gewoon niet moeten gaan stemmen.....duidelijk maken het er niet mee eens te zijn wat ze aan bieden
maar ook dat is praktisch onmogelijk, want er zijn altijd mensen die wel heel trots achter hun partij staan en toch wel gaan stemmen
Anoeska schreef:Ik denk dat veel Nederlanders er allemaal ook maar weinig van begrijpen. Dus is het logisch dat het blijft bij een beetje loos klagen en verder geen actie. De gemiddelde Nederlander is helemaal niet in staat om het complete plaatje te zien. Er wordt gemopperd over losse maatregelen (bv premie ziektekosten), maar niemand kijkt naar wat het hele pakket (regeerakkoord, verlaging inkomsten belasting enz.) gaat brengen.
Nederlanders willen ook alleen maar positieve dingen, wel een mooi, goed onderhouden wegennet, maar we willen er niks voor betalen, wel een geweldig sociale zekerheidsstelsel, maar niks voor betalen, bij voorkeur gratis zorg voor iedereen, maar het mag niks kosten. Tja, zo werkt het niet in de wereld.
DaniBanani schreef:En ondertussen hebben wij wel vaak twee auto's, gaan we lekker op vakantie in de zomer, hebben we een huisdier, een leuke woning, hobby's, beide een baan, computers, televisies, smartphone, tablet, en ga zo maar door, dus zó vreselijk dramatisch is 't nu ook weer niet. (En ja, ik weet heus dat dat niet voor iederéén geldt. Maar wel voor velen.)
#Ymke# schreef:DaniBanani schreef:En ondertussen hebben wij wel vaak twee auto's, gaan we lekker op vakantie in de zomer, hebben we een huisdier, een leuke woning, hobby's, beide een baan, computers, televisies, smartphone, tablet, en ga zo maar door, dus zó vreselijk dramatisch is 't nu ook weer niet. (En ja, ik weet heus dat dat niet voor iederéén geldt. Maar wel voor velen.)
Hoeveel mensen denk je dat er bij de voedselbank lopen inmiddels? Heel erg veel nederlanders leven onder de armoedegrens, maar zolang we het daar niet over hebben is het er niet.
NonaWen schreef:Ik denk dat je imo niet eens zo heel veel verstand van zaken hoeft te hebben om te zien dat ons gewoon keihard een oor aangenaaid wordt.
Er zal heus wel een kern van waarheid in zitten.. maar ik vind dat het best wel eens tijd wordt dat er iets 'gebeurd' vanuit het volk.
Vanillia schreef:Ik vind het persoonlijk wel interessant dat het merendeel in dit topic heel hard gilt dat alles zo slecht en fout is, maar niemand met een oplossing voor het probleem (de grote staatsschuld) komt.Die staatsschuld gaat echt niet minder worden door meer geld uit te geven.
Vanillia schreef:Ik vind het persoonlijk wel interessant dat het merendeel in dit topic heel hard gilt dat alles zo slecht en fout is, maar niemand met een oplossing voor het probleem (de grote staatsschuld) komt.Die staatsschuld gaat echt niet minder worden door meer geld uit te geven.
Anoli schreef:Massaal niet stemmen zou geen verschil hebben gemaakt, aangezien de partijen zelf uiteraard wel zullen stemmen.
Dan ben je juist dom bezig, want ik vind persoonlijk als je niet stemt heb je ook geen recht op "klagen"
Tja hoe kunnen we het de regering duidelijk maken? Massaal emigreren denk ik... Als nederland leeg is kunnen ze moeilijk nog gaan bezuinigen
Anoeska schreef:NonaWen schreef:Ik denk dat je imo niet eens zo heel veel verstand van zaken hoeft te hebben om te zien dat ons gewoon keihard een oor aangenaaid wordt.
Er zal heus wel een kern van waarheid in zitten.. maar ik vind dat het best wel eens tijd wordt dat er iets 'gebeurd' vanuit het volk.
En wat zou jij dan graag zien 'gebeuren' vanuit het volk. Een dag niet tanken? Flink staken met z'n allen? Het binnenhof op met brandende fakkels?
En op welke manier denk jij dat dat bijdraagt aan het oplossen van de problemen waar NL voor staat, zoals bv de crisis en de noodzakelijke bezuinigingen.
geerke schreef:Vanillia schreef:Ik vind het persoonlijk wel interessant dat het merendeel in dit topic heel hard gilt dat alles zo slecht en fout is, maar niemand met een oplossing voor het probleem (de grote staatsschuld) komt.Die staatsschuld gaat echt niet minder worden door meer geld uit te geven.
bezuinigen is de dood voor de economie
geerke schreef:we zijn gewoon te slap...een dag niet tanken kost de staat miljoenen.Als we dat met zijn alleen een paar dagen volhouden worden ze daar toch wel wakker?Ik geloof dat er per liter al een euro naar de staat gaat.
Alles hoeft niet zo duur te zijn,er word door de staat veel te veel over de balk gegooit.
Anoeska schreef:Ik denk dat veel Nederlanders er allemaal ook maar weinig van begrijpen. Dus is het logisch dat het blijft bij een beetje loos klagen en verder geen actie. De gemiddelde Nederlander is helemaal niet in staat om het complete plaatje te zien. Er wordt gemopperd over losse maatregelen (bv premie ziektekosten), maar niemand kijkt naar wat het hele pakket (regeerakkoord, verlaging inkomsten belasting enz.) gaat brengen.
Nederlanders willen ook alleen maar positieve dingen, wel een mooi, goed onderhouden wegennet, maar we willen er niks voor betalen, wel een geweldig sociale zekerheidsstelsel, maar niks voor betalen, bij voorkeur gratis zorg voor iedereen, maar het mag niks kosten. Tja, zo werkt het niet in de wereld.
Magrathea schreef:Veronderstel dat het waar is. Den Haag is een flutgroep mensen die de hele dag koffie zitten te drinken in hun blauwe leren zetels in de Tweede Kamer. Goed...
Wat ga je eraan doen? Het enige wat een erg effectieve oplossing is (m.i.) voor de personen die schijnbaar allemaal weten hoe het geregeld is en hoe het op te lossen, is een partij stichten. Zorgen dat je veel stemmen krijgt (lukt ongetwijfeld aangezien er een hoop mensen het allemaal vreselijk vinden) en in de kamer komt. DAN heb je m.i. pas recht van spreken over of ze het allemaal wel of niet verkeerd doen.
Maar dat doet niemand