Mirjamsel schreef:Ik zie het ook niet echt zitten. Niet voor mij, maar wel voor andere studenten in Nederland. Omdat het openbaar vervoer vaak zoveel vertraging en uitval heeft, heb ik het al opgegeven en ga ik nu met de auto naar school. Ik kan er gelukkig in de buurt gratis parkeren!
Maar als ik eens zou denken.. Ik ga 2 dagen in de week naar school, retourtje met de trein kost me zo'n 13 euro en dan moet ik ook nog een stuk met de bus. Dan zou ik dus al zo'n 30 euro voor 2 dagen kwijt zijn. Moet je eens nagaan voor studenten die 5 keer in de week naar school moeten! Okee, je krijgt dan wel korting, maar dan ben ik met benzine alsnog goedkoper uit..
Trouwens vind ik verder nog meer in het onderwijs wel slecht geregeld. Vooral bij mij op school heb ik het idee, haha. Ik betaal in ieder geval veeeeeel te veel voor wat ik ervoor terug krijg..
Ik zou 8 euro per dag kwijt zijn, wat lijkt mee te vallen, dit is wel een retourtje.
Benzine is inderdaad iets goedkoper dan het trein kaartje.
Tevens krijg ik ook het gevoel dat ik teveel schoolgeld betaal dan dat ik les heb. Met pasen gaan stage lopen, nu 6 november weer naar school toe moeten, 5-6 maanden stage. Maar wel de volle mep schoolgeld betalen, dus dat vind ik ook wel krom, want naast je stage kan je geen lessen volgen.