Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizsz_Kitty schreef:Idd, je wordt zo gestimuleerd onder die grens te blijven....maak het dan echt inkomensafhankelijk met een bepaald percentace van het brutoloon? als je nu dus tonnen per jaar verdiend, scheelt het niet veel met die 71.000 grens, maar als je bijstand krijgt, hoef je amper wat te betalen....
Evelli schreef:Hoe zit het met spaargeld? Wordt dat meegenomen in de berekening van je "inkomen"? Want dan zijn wij dus echt keihard de banketstaaf......
Mizsz_Kitty schreef:En anders ga je nu dus bijna zorgen dat je niet te veel verdient...is toch knap banketstaaf dat als je hard aan een studie heb gewerkt, daarna hard aan de bak gaat om een goede job te vinden en dan na een paar jaar goed te kunnen verdienen...dat je dan voor andere mag gaan betalen...
Ojajoh schreef:Evelli schreef:Hoe zit het met spaargeld? Wordt dat meegenomen in de berekening van je "inkomen"? Want dan zijn wij dus echt keihard de banketstaaf......
volgens mij wordt het berekend op je inkomsten, niet op je vermogen
en anders zorgen dat het nergens zwart op wit staat......terug naar de "oude sok"
justin4ever schreef:Jeetje zeg, aan de ene kant denk ik, dat is fair maar aan de andere inderdaad...
Je hebt hard gestudeerd, vind een goede baan en daar word je op afgerekend?
Ik vraag me af, verdwijnt de zorgtoeslag nu helemaal?
Als ik over een tijdje alles zelf ga betalen betaal ik dus de volle (laten we even zeggen) 120 en krijg ik niks terug?
Lauren_ schreef:justin4ever schreef:Jeetje zeg, aan de ene kant denk ik, dat is fair maar aan de andere inderdaad...
Je hebt hard gestudeerd, vind een goede baan en daar word je op afgerekend?
Ik vraag me af, verdwijnt de zorgtoeslag nu helemaal?
Als ik over een tijdje alles zelf ga betalen betaal ik dus de volle (laten we even zeggen) 120 en krijg ik niks terug?
Die studie van jou, daar heeft de maatschappij ook aan meebetaald.
Blackje schreef:Ik hoorde ook dat ze de inkomens van partners optellen en dan de berekening maken die je per persoon moet betalen, dat is toch niet eerlijk??
Ik kan hier alleen niets over terug vinden op internet..
Evelli schreef:Hmmmm valt voor de belasting best op als een hoeveelheid spaargeld ineens "verdwijnt" zonder dat je een huis koopt oid. Dan wordt het een voordeel, mocht spaargeld meegerekend worden, dan gaan we tenminste op serieuze huizentocht
Gaat mij trouwens om het fictieve inkomen. Daar wordt inkomsten uit box 3 (spaargeld) ook bij meegerekend. Voor toeslagen in ieder geval wel.