UCI ontneemt Armstrong Tourzeges

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:24

furious schreef:
Electra63 schreef:
Mijn vraag is of dit ook gebeurt (met nieuwe methoden naar oude uitslagen kijken) of alleen bij Armstrong? Hij zal niet de enige zijn. Ik las dat nu ook zijn marathonuitslagen worden verwijderd. Ik vind het een hetze en ik ben geen fan, maar zo komt het bij mij over.

Nee als je het mij vraagt was hij echt niet de enige. zijn hele team deed mee.
Als je de lijst van de winnaar van de tour de france herziet. Heeft gerust nummer 14 nu de eerste plek. Maar dan weet je nog niet of die renner de controles is ontglipt.

Dat bedoel ik, achteraf uitslagen corrigeren kan daarom niet IMO!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 15:58

Ik blijf erbij: Lance is niét schuldig bevonden in rondes van frankrijk, met de tests die er tóen waren, op de middelen die tóen verboden waren. Er is van die tijd geen positieve staal.
Die staal zou er wel zijn, maar zou weg gemoffeld zijn... tja, dat kan iedereen zeggen. Als ik me puur bij de feiten hou, is er gewoon geen positieve staal.

En de manier waarop Lance nu kapot gemaakt wordt vind ik in en in triest.
Ullrich (voorbeeld) was ook geen lekkertje, maar die is niet compleet kapot gemaakt wordt, zoals Lance nu wordt. het enige wat hij straks nog kan doen is zichzelf opknopen ofzo.

En nee, ik ben geen grote lance fan, vind het eigenlijk maar een arrogant mannetje, maar dit heeft ie IMO niet verdient.

En als we truien af gaan pakken... dan ook die van Merckx

furious

Re: UCI ontneemt Armstrong Tourzeges

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:02

Hij wordt inderdaad apart behandeld.
Ze moeten wel een lijn aanhouden. En niet omdat het Lance is nog harder aanpakken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 16:06

Maar het slaat toch door?
Contador is zijn zege kwijt en heeft er een schorsing op zitten, omdat hij NIET kan bewijzen dat hij NIET gebruikt heeft...
Das toch de omgekeerde wereld?

Hoe is het met schleck eigenlijk?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:17

stef schreef:
Waarom zouden ze wat moeten doen? Het is (al dan niet) gebeurt, verleden tijd, richt je op de toekomst...
Want de jonge talenten van nú, die gaan kapot door dit gezeik

? Je gaat niet kapot van gezeik, je gaat kapot door doping.
Amstrong zal altijd fans blijven houden, maar openheid van deze zaak is toch niet verboden? Dan kan het in de toekomst misschien zonder doping.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:35

stef schreef:
Maar het slaat toch door?
Contador is zijn zege kwijt en heeft er een schorsing op zitten, omdat hij NIET kan bewijzen dat hij NIET gebruikt heeft...
Das toch de omgekeerde wereld?

Hoe is het met schleck eigenlijk?

Dat loopt nog http://www.nu.nl/sport/2934621/frank-sc ... gzaak.html

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:11

Stef, ik ben het helemaal met je eens hoor. Er is nog steeds niet ECHT hard bewijs geleverd voor gebruik.

Trieste zaak.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 20:03

Ersina schreef:
stef schreef:
Waarom zouden ze wat moeten doen? Het is (al dan niet) gebeurt, verleden tijd, richt je op de toekomst...

? Je gaat niet kapot van gezeik, je gaat kapot door doping.
Amstrong zal altijd fans blijven houden, maar openheid van deze zaak is toch niet verboden? Dan kan het in de toekomst misschien zonder doping.

Noem jij dit openheid? Ik heb gehoord dat, ik heb gezien dat... Maar nog steeds geen positieve staal

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:41

IngridM schreef:
Stef, ik ben het helemaal met je eens hoor. Er is nog steeds niet ECHT hard bewijs geleverd voor gebruik.

Trieste zaak.

Hier sluit ik mij volledig bij aan!!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:39

stef schreef:

Je praat over een situatie waarin sportartsen actief zijn binnen dopingnetwerken, waarin ploegleiders actief renners stimuleren om doping te gebruiken, waarin de sportbond bewust de andere kant op kijkt, omdat het goed is voor de marketing van de sport in de VS. En als jij als renner de spil in dit verhaal bent, dan is het niet zo gek dat jij ook aangepakt wordt.

En wat het bewijs betreft, misschien zouden een aantal mensen de reasoned decision van de USADA moeten lezen. En misschien moeten een aantal mensen zich afvragen waarom

De RABO stopt
De UCI de straf overneemt
Nike stopt
Oakley stopt
Trek afstand neemt
Budweisser stopt
Leipheimer ontslagen wordt
Armstrong stopt als voorzitter van Livestrong
Armstrong ZELF z'n 7 tourzeges van twitter haalt
De ASO de straf overneemt

Zouden ze dat echt allemaal doen omdat er geen afdoende bewijs is?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 09:09

Karl: of ie wel of niet gebruikt heeft weet ik niet.
Het enige feit is dat er nog steeds geen positieve staal is wb de tour.
Er zijn ook mensen die geloven in paragnosten, is ook geen bewijs voor.

En of ie nu wel of niet gebruikt heeft, dit verdient hij imo niet.

Betreft Rabobank: die vind ik gewoon laf. Als ze er met de affaire Rasmussen uitgestapt hadden ala, maar nu? Nee, sorry....

Nogmaals: kijk naar de toekomst.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:15

Rabo stopt omdat het slechte naamsbekendheid is.
De UCI neemt de straf over omdat zij het rapport afdoende vinden, en mogelijk omdat ze er zelf meer mee te maken hebben dan ze toe willen geven en dit zo snel mogelijk weer willen laten rusten.
Nike is pas gestopt na protesten van andere wielrenners, voor de andere sponsors zal naamsbekendheid een rol spelen.
Leipheimer wordt ontslagen omdat hij zelf heeft bekend.
Armstrong stopt als voorzitter omdat hij niet wil dat Livestrong een slechte naam krijgt.
Hij haalt die tourzeges van Twitter omdat het anders arrogant staat en hij mogelijk problemen krijgt met de organisatie.

Allemaal prima te verklaren. En 'afdoende' is een rekbaar begrip, meningen kunnen daarover verschillen. Schuldig of niet, er wordt nu bijna gedaan of alle renners uit zijn tijd slachtoffer waren van de brute praktijken van Armstrong, en dat is natuurlijk onzin. Het halve peleton koos voor doping destijds, en heus niet alleen omdat meneer Lance dat ook deed. Ze wilden gewoon winnen.

Al zou het Armstrong wél sieren z'n mond open te trekken. Beken schuld of zeg dat het onzin is, leugens, en dat het allemaal geen hard bewijs is, maar gewoon doen of 't niet bestaat vind ik niet passen bij een groot sportman.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:07

Stef er zijn zes positieve stalen uit 1999, zoals je in de reasoned decision kan lezen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 10:23

Zegt usada... Door een "toonaangevend doping onderzoeker" ontdekt in 2012...
Niet in 1999.
Maar nogmaals, als hij gebruikt heeft, prima, maar dan wel gelijke monniken gelijke kappen, en dus ook bij Merckx zijn zeges afpakken.

Ander punt: wat is doping? Als blijkt dat je harder gaat fietsen van elke ochtend een boerenkool stamppot, gaat het hele peloton aan de boerenkool.
Is het dan doping?

Er is nog steeds geen pilletje dat ervoor zorgt dat ik morgen de tour win :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 10:37

Toevoeging: als de usada idd 6 positieve stalen heeft, waarom moeten er dan renners bekentenissen afgeven? Waarom moet er een 1000 pagina's dik rapport geschreven worden?
Gooi dan die stalen op tafel en klaar...
De usada is imo niet geheimzinniger dan Lance eventueel is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:08

Stef, als je nou gewoon het rapport zou lezen, dan zou je die vragen niet meer hoeven stellen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 11:38

Linkje?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:29

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 12:41

Kan heel goed wezen Karl, maar ik heb m niet gezien.... Maar goed dat ik geen tourzeges had, anders pakte je die gelijk af...

Afijn, ontopic: Ik ga het eens door bladeren, maar ben er eigenlijk van overtuigd dat er niet zoveel voor mij verandert.
Gebruikt of niet gebruikt, dit verdient een dergelijk groot sportman (want dat is ie IMO nog steeds) niet.

Jij hebt eerder al door laten schemeren het helemaal eens te zijn met de heksenjacht etc, dus tja, prima. Jij jouw mening, ik de mijne

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 12:51

Nou, ik zit fanatiek te bladeren, en voorlopig kom ik nog niet verder dan: hij heeft gezien dat, hij heeft gehoord dat.... Lance zei tegen mij....

Waarheid? Misschien... Misschien niet....

Als je mensen voor geld kan overhalen om doping te gebruiken, kan je mensen voor geld ook overhalen om een bak bagger over iemand uit te storten.

Ben nog opzoek naar echt tastbaar bewijs...

Verder wordt mijn beeld over de USADA door het lezen van dit alleen maar negatiever eigenlijk....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:36

Stef, wat is er groots aan omkoping, aanzetten tot dopinggebruik, intimidatie etc. etc.?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 13:42

karl: Waarom moet ik armstrong een crimineel gaan vinden?
Dat jij (kennelijk) letter voor letter het hele usada rapport voor gesneden koek aan neemt moet je zelf weten.
Ik heb er zéér veel bedenkingen bij

Ook jammer dat je totaal niet op andere stellingen van mijn kant reageert

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:57

stef schreef:
Karl: of ie wel of niet gebruikt heeft weet ik niet.
Het enige feit is dat er nog steeds geen positieve staal is wb de tour.
Er zijn ook mensen die geloven in paragnosten, is ook geen bewijs voor.

En of ie nu wel of niet gebruikt heeft, dit verdient hij imo niet.

Betreft Rabobank: die vind ik gewoon laf. Als ze er met de affaire Rasmussen uitgestapt hadden ala, maar nu? Nee, sorry....

Nogmaals: kijk naar de toekomst.

Je kijkt ook naar de toekomst als je het heden onder vuur neemt. Er wort druk gezocht naar tastbaar bewijs, maar er was voldoende aanleiding om Amstrong onder de loep te leggen. Er word geen bagger over hem heen gegoten. Want een verstandig mens denkt;"ik wacht wel op het definitieve bewijs". Fans blijven hoe dan ook achter hem staan. Maar eigenlijk lijkt het erop alsop fans niet willen dat de waarheid boven water komt. Er is toch niets mis mee dat men de waarheid probeert te achterhalen? Dit is niet komen aanwaaien, er waren allang vermoedens en nu denkt men die hard te kunnen maken. Indien Amstrong onschuldig blijkt, krijgt hij er juist meer fans bij! Zelf heb ik over het usada rapport over Amstrong gelezen en ik wacht dus op een uitspraak , want ik wil wel dat de waarheid boven water komt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 14:06

Er is in basis niks mis met de waarheid willen achterhalen.. In basis....

Echter: Ploeggenoten van lance bedreigen zodat ze een bezwarende verklaring af leggen... K weet niet, maar dat gaat mij te ver hoor :?

En dat is dus wel gebeurt door de USADA

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 14:17

tijdens de tour2013 presentatie:

Citaat:
Armstrong werd niet genoemd en kwam ook in de vele sfeerfilmpjes niet langs

Gewoon pats boem, uitgewist... Heeft nooit bestaan, lance armstrong? Wie is dat?

Het is toch niet te geloven....