Amanda Todd; Gepest tot de dood.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:10

Wat verschrikkelijk...
Geen woorden voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:21

betadine schreef:
Dat is toch niet meer pesten. Bedreigen, perverse foto's rondsturen, stalken. Denk dat die zogezegde pester beter in psycheatrie zou gaan als hij hier zo veel energie in steekt. Dan is er ergens toch iets goed mis met die kerel.

In psychiatrie? Wat mij betreft mag zo iemand levenslang naar een TBS kliniek.
Veroordeeld voor moord, want dat is wat het is. Ik heb het filmpje gezien, en ik vind het afschuwelijk, zelfs na de zelfmoordpoging wordt ze daarmee gepest. Onvoorstelbaar ziek en gemeen.
Arm, arm meisje, wat een lijdensweg moet dat geweest zijn. Ik hoop dat ze rust heeft nu....... dat ze nu niet meer hoeft te huilen, dat ze nu zichzelf geen pijn meer hoeft te doen.

Het allerergste vind ik dat dit niet op zichzelf staat. Dat er duizenden en nog veel meer mensen zijn, die zo moeten leven en sterven. Dat is afschuwelijk.

Desty

Re: Amanda Todd; Gepest tot de dood.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:33

Jemig, normaal pakken dit soort dingen mij nooit echt. Het gevoel dat ze altijd verzonnen zijn, bij deze is het anders...

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:07

Jezus, die pesters zouden zich dood moeten schamen, dit is echt niet normaal.

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:13

wat een vreselijk verhaal..

Pesten is geen spelletje...

Pesters weten vaak niet wat ze zeggen, tot ze wel een dood op hun 'geweten' hebben..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:25

Maritje1991 schreef:
Zo, dit raakt mij zooo diep :(

Greek schreef:
Filnpje gekeken en ben er helemaal stil van... :\

Hier ook.

Wat Kentaro zegt, op scholen tonen :j

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:30

jemig, daar moeten ze zic echt voor schamen.. echt triest dit. Ik ben in het tweede een jaar gepest, nouja ik noem het zelf liever niet pesten, want het was ook niet elke dag zo en op een gegeven moment hield het zo goed als op, alleen niet bij gym en dat was al meer dat ze soms achter me gingen staan en zeiden dat ik niks kon, net hard genoeg dat ik het kon horen maar de leraar niet. Dat vond ik al vreselijk en vergeleken met haar stelt het eigenlijk helemaal niks voor.. pff echt sterkte voor de nabestaande..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:37

Jezus kippenvel en tranen in m'n ogen ..

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:49

Verschrikkelijk gewoon!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:53

Vreselijk ja, heel erg vreselijk. Maar waar is de rest? Er zijn honderden mensen die sterven doormiddel van zelfmoord. Waar is hun plekje in de media? Waar is het medeleven van de rest van de wereld voor de familie van die mensen?

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:07

Ik had het ook al opgemerkt.
Het is echt verschrikkelijk!
Je ziet het de laatste tijd ook vele vaker. Zij komt juist in de media omdat haar moeder wou dat pesten de wereld uitging omdat daardoor er zulke vreselijke dingen gebeuren.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:08

Werecat schreef:
Vreselijk ja, heel erg vreselijk. Maar waar is de rest? Er zijn honderden mensen die sterven doormiddel van zelfmoord. Waar is hun plekje in de media? Waar is het medeleven van de rest van de wereld voor de familie van die mensen?

Hier ben ik het wel mee eens, want dit meisje -hoe zielig het ook is- is echt niet de enige.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:27

het ergste is misschien nog wel dat er nog heel veel dingen zijn geweest die ze nog had willen doen in het leven..maar waar ze nooit meer aan toe zal komen dankzij andere mensen die zorgde dat het doodgaan het grootste doel werd

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:42

Helaas een veel voorkomend iets.
Heb helaas in mijn naaste familie die ook verschrikkelijk gepest is en hierdoor nu bij psychiaters loopt, meerdere zelfmoordpogingen etc etc.
Helaas doe je er erg weinig aan.
Het ergste is nog dat als je er melding van maakt bij leraren de kinderen je wel even in elkaar trappen zodat je voortaan je mond dicht houdt.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:43

Hoop dat de pesters hier diep en diep spijt van hebben, maar dan nog is het telaat :(

RIP Y;(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:54

Ik lees net dat de hackersgroep Anonymous achter die jongen aanzitten die de topless foto heeft verspreid }>

Wat een horrorleventje had dat meisje.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:58

Wat vreselijk dit zouden ze op scholen moeten laten zien

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:05

lieveli schreef:
Ik lees net dat de hackersgroep Anonymous achter die jongen aanzitten die de topless foto heeft verspreid }>

Wauuuuw, wat goed van anonymous! TOP *\o/*
Die jongen gaat zijn leven zich nooit meer goed voelen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:07

Desty schreef:
lieveli schreef:

Wauuuuw, wat goed van anonymous! TOP *\o/*
Die jongen gaat zijn leven zich nooit meer goed voelen.

Je bedoelt die man van 37!!! Echt om te walgen dit. Dat een volwassene al de borsten van een kind wil zien maar daar vervolgens nog haar leven mee verwoest...

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:11

_Lobke_ schreef:

Eerlijk gezegd vermoed ik dat er wat gelaten gelachen word, de leraar een streng woordje spreekt waarna het weer word vergeten door iedereen die er wat van zou moeten leren.

Pesters weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn, het is immers het een ander ongelukkig maken wat de lol is. Je boort een ander niet per ongeluk de grond in.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:21

Waar waren de ouders in deze??

Te gek voor woorden.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:24

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:26

Ik leid uit de commentaren op dat er vanuit gegaan wordt dat ze voornamelijk gepest werd op school, maar in dit geval werd het meisje dus gewoon gestalked door een volwassen vent van in de 30..... Dat maakt het pesten op school niet minder hoor, maar een vent van 30 :x Soms vraag ik mijzelf wel eens af waar die mensen hebben geleefd, hoe ze zijn opgevoed, hoe ze tot zo iets laags in staat zijn :r

Misschien niet helemaal gelijk aan dit verhaal, maar je hoort de laatste tijd ook veel over oudere mensen die nu ineens opbiechten dat ze anderen hebben geintimideerd, gepest, sexsueel misbruikt hebben, dan denk ik bijvoorbeeld hier in België aan Walter Capiau en in Engeland aan Jimmy Saville. Beide tv-prominenten waarvan nu allerlei feiten boven water komen die absoluut niet door de beugel kunnen. Daarbij nog eens de schandalen in de kerk over het misbruik van jongeren.....soms vraag je je af wie je nog wel kunt vertrouwen want de bekendheid/geloofwaardigheid die deze mensen hebben zal niet gelijk zijn aan het misbruik. Als de "beroemdheden" als basis gelden voor een gemiddelde wil ik eigenlijk niet eens weten hoeveel "gewone" mensen ook dit soort dingen uithalen :r

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:33

_Lobke_ schreef:

Weet je wat het is met zoiets? Ik denk dat veel mensen niet begrijpen wat voor impact zoiets kan hebben op iemand. Zoiets kan je vaak niet via een filmpje overbrengen, maar moet van dichtbij meegemaakt worden. Dat gevoel heb ik tenminste wanneer ik om me heen kijk.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:34

Heb net het filmpje bekeken.. Vreselijk verhaal! ;(