Man slaat scholieren tijdens inhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:37

Hmm als het nou om een stel pubers zou gaan die met zn 6en naast elkaar al middelvinger opstekend na 10x verzoek opzij te gaan en 20x bellen nog geen millimeter opschuiven zou ik er nog in kunnen komen dat je dan een beetje erg kwaad wordt (en dan nog is slaan en aan de haren trekken wel een erg onvolwassen rare ongepaste reactie), maar een door docenten begeleide basisschoolklas.. Dan spreek je toch gewoon even een docent aan?

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:39

stef schreef:
Wie moet er nu rustig doen :?

Ik vraag me toch serieus af wat bij zulke mensen de trigger is dat (letterlijk) door slaan.

Voor mij is het idd ook geen verschil hoe oud de kinderen waren, wat wel verschil maakt, niet voor het wel of niet goed keuren, maar voor het begrijpen, is wat nu de aanleiding is geweest. Fietste ze idd netjes in colonne? Of 5 breed? Had de man al een paar x gevraagd of ie erlangs kon? Of niet? Zulke zaken...

Volgens mij fietsen basisschoolleerlingen die onder begeleiding gaan altijd wel netjes.
Misschien kon die man er niet langs, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze iets verkeerd deden.
Er is zoveel agressie in het verkeer, er zijn zoveel van die mannen die helemaal gek worden in de auto als ze even moeten wachten, dus het zal wel komen omdat hij smorgens geen tijd had z'n koffie op te drinken ofzo...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:39

Nou, als de kinderen het er zelf naar gemaakt hebben... :=

Ik fietste een paar dagen geleden naar de stad, ook een groepje kinderen wat niet aan de kant ging, na een paar keer gebeld en geroepen te hebben, ben ik er dwars doorheen gefietst.. Toen werd ik voor prutsmuts uitgemaakt..

Nou, het is dat ze bang waren toen ik afstapte, maar anders.... Schandalig..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:40

Túúrlijk fietsten de kinderen keurig naast elkaar en ging de man zómaar slaan.............
Ben absoluut niet voor slaan, maar kan me de eventuele frustratie van die man goed voorstellen. Ik kom ook een paar dagen per week langs een lang fietspad waar hele groepen van en naar school gaan. Ben errrruuuug blij dat ik er dan niet met een fiets of scooter langs hoef :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 14:40

MirandaFuego schreef:
stef schreef:
Wie moet er nu rustig doen :?

Ik vraag me toch serieus af wat bij zulke mensen de trigger is dat (letterlijk) door slaan.

Voor mij is het idd ook geen verschil hoe oud de kinderen waren, wat wel verschil maakt, niet voor het wel of niet goed keuren, maar voor het begrijpen, is wat nu de aanleiding is geweest. Fietste ze idd netjes in colonne? Of 5 breed? Had de man al een paar x gevraagd of ie erlangs kon? Of niet? Zulke zaken...

Volgens mij fietsen basisschoolleerlingen die onder begeleiding gaan altijd wel netjes.
Misschien kon die man er niet langs, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze iets verkeerd deden.
Er is zoveel agressie in het verkeer, er zijn zoveel van die mannen die helemaal gek worden in de auto als ze even moeten wachten, dus het zal wel komen omdat hij smorgens geen tijd had z'n koffie op te drinken ofzo...

Dat is jouw aanname....

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:43

stef schreef:
Dat is jouw aanname....

Ja dat klopt, haha, mag dat niet?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:44

In mijn ogen maakt het echt niet uit wat er aan deze situatie vooraf is gegaan..
Slaan is slaan en is not done om welke reden dan ook.

Ik zie het al voor me dat ik alle mensen die plotseling voor me oversteken als ik in de auto rijd of die maar niet aan de kant willen ga aanrijden..

Komop he, gedraag je als een volwassene.
En in dit geval waren de docenten verantwoordelijk voor deze kinderen,
dus had de man die moeten aanspreken ipv de kinderen te gaan slaan.

Heel goed dat ze de man aangehouden hebben.
Dit soort mensen horen niet in het verkeer.

Bumba01

Re: Man slaat scholieren tijdens inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:45

Ik ga met Nikilover mee :j

Maar ik had het toch echt niet gepikt als een totaal onbekende man mij zo aan de haren trekt of mij slaat, dan had hij echt wel een stoot terug kunnen verwachten, kom nou :n

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:46

Ik fiets zelf elke dag in Apeldoorn en moet zeggen dat hier ook bizar asociaal gefietst wordt :j

Desondanks is dat natuurljk geen excuus om te gaan slaan.

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:49

sharoontje schreef:

Maar ik had het toch echt niet gepikt als een totaal onbekende man mij zo aan de haren trekt of mij slaat, dan had hij echt wel een stoot terug kunnen verwachten, kom nou :n

Ook als je nog zo jong was, mijn dochter zou dat nooit doen hoor, een volwassene slaan..

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:53

MirandaFuego schreef:
sharoontje schreef:

Ook als je nog zo jong was, mijn dochter zou dat nooit doen hoor, een volwassene slaan..

Ik had het risico wel aangedurfd hoor op die leeftijd..
Buiten dat had mijn vader die man echt niet in handen moeten krijgen..

Ik hoop echt dat er wat mee gedaan word..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:54

Dit soort mensen eens met de auto of fiets naar het buitenland sturen, daar is het zo anders op de weg, veel meer rust lijkt wel. Daar is lang niet iedereen zo ontzettend gehaast als in Nederland.

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:56

nikilover schreef:

Whaha, nou ja, mijn dochter niet, lijkt me ook niet zo slim, de kans lijkt me erg groot dat hij sterker is :P
Maar de ouders zullen zeker niet blij zijn, ik zou zelf ook woest zijn als dat gebeurde met m'n dochter.
Waar ik ook nog aan denk, dat ze door die situatie wel hadden kunnen vallen/onder de auto komen... -O-

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:57

Jans schreef:
Dit soort mensen eens met de auto of fiets naar het buitenland sturen, daar is het zo anders op de weg, veel meer rust lijkt wel. Daar is lang niet iedereen zo ontzettend gehaast als in Nederland.

Hihi, ben je wel eens in Italie geweest? :')

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:58

MirandaFuego schreef:
nikilover schreef:

Whaha, nou ja, mijn dochter niet, lijkt me ook niet zo slim, de kans lijkt me erg groot dat hij sterker is :P
Maar de ouders zullen zeker niet blij zijn, ik zou zelf ook woest zijn als dat gebeurde met m'n dochter.
Waar ik ook nog aan denk, dat ze door die situatie wel hadden kunnen vallen/onder de auto komen... -O-

Ja, dat wel, maar ik was op die leeftijd gewoon nogal een, uhm, draak :Y)

Dat laatste heb ik inderdaad ook aan zitten denken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 14:58

nikilover schreef:
In mijn ogen maakt het echt niet uit wat er aan deze situatie vooraf is gegaan..

En voor mijn beeldvorming maakt het wel uit. :) Ik vind het een heel groot verschil of er uit het niets geslagen is, of of de man geprovoceerd is...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:59

Man was zelf ook op de fiets, van een auto was geen sprake in de OP

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:00

stef schreef:
nikilover schreef:

En voor mijn beeldvorming maakt het wel uit. :) Ik vind het een heel groot verschil of er uit het niets geslagen is, of of de man geprovoceerd is...

Nou, als je als volwassen man een kind slaat, ben je ziek in je hoofd.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:01

Kinderen tegenwoordig... echt worden zo brutaal :r

Heb eens gehad dat ik een groepje meiden in moest halen, meisjes die rokken dragen elke dag dus zeer christelijk.
Ik toeterde (zat op scooter), gingen niet aan de kant, nog keer getoeterd, na 3 keer toeteren gingen ze aan de kant, kreeg ik gelijk: poedersuiker.

Dus ik gestopt, 2 andere meisjes fietsten snel door en nam dat meisje even apart, even gevraagd waarom ze niet gelijk aan de kant ging als ik toeterde en kenbaar maak erlangs te willen en ik niet zo genoemd wil worden.
Gelijk al stotterend sorry. :roll: Grote mond ben ik echt niet van gediend dan, wat een onzin.
Maar kom op zeg, het moet toch niet nodig zijn.

Maar slaan/haren trekken vind ik ook écht niet kunnen :n Zelfbeheersing.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:03

tsja...heb zelf vorige week een puber tijdens het inhalen aan de kant geduwd; hij en 2 vrienden waren debiel aan het doen op de fiets, elkaar weg duwen etc.
Ik kwam eraan op de fiets en wou inhalen, ik was gezien dus wil er langs gaan, gaat die ene knul ineens met een slinger terug naar links...waar ik ondertussen fietste. En nee had geen zin om in een bloemperk terecht te komen dus DUW...was nog een behoorlijk flinke duw ook nog

ja jammer dan; moet je maar normaal doen hoor als je weet dat er net iemand je gaat inhalen.

Kan me wel wat voorstellen bij die actie van die man. Ok slaan gaat wat erg ver, maar goed we kenne niet de kant van de man zn verhaal. En iedereen weet dat zo'n colone scholieren weigert aan de kant te gaan, integendeel; je wordt gewoon uitgelachen. Dus ja was er op wachten dat er een keer iemand het goed zat was.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 12-10-12 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:03

:\ apart. snap het wel. aangezien sommige gewoon niet kunnen fietsten. gewoon neit. maar dan meteen de vuist gaan. vind ik persoonlijk een beetje overdreven. een fiets heeft ook nog een bel?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:06

ja een fiets heeft een bel, maar daar lachen ze alleen maar om hoor...althans 9 van de 10 keer dat je zo'n groep tegen komt.

Heel af en toe zitten er nog eens een paar tussen die wel netjes aan de kant gaan en die tegen de rest zeggen dat ze aan de kant moeten, maar meestal niet. En voor een fiets gaan ze al helemaal niet aan de kant. Of je moet wel een heel imponerend uiterlijk hebben

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:06

MelanieB schreef:
Kinderen tegenwoordig... echt worden zo brutaal :r

Heb eens gehad dat ik een groepje meiden in moest halen, meisjes die rokken dragen elke dag dus zeer christelijk.
Ik toeterde (zat op scooter), gingen niet aan de kant, nog keer getoeterd, na 3 keer toeteren gingen ze aan de kant, kreeg ik gelijk: poedersuiker.

Dus ik gestopt, 2 andere meisjes fietsten snel door en nam dat meisje even apart, even gevraagd waarom ze niet gelijk aan de kant ging als ik toeterde en kenbaar maak erlangs te willen en ik niet zo genoemd wil worden.
Gelijk al stotterend sorry. :roll: Grote mond ben ik echt niet van gediend dan, wat een onzin.
Maar kom op zeg, het moet toch niet nodig zijn.

Maar slaan/haren trekken vind ik ook écht niet kunnen :n Zelfbeheersing.

Dat je ze aangesproken hebt vind ik wel heel goed!
Want ze hoeven heus niet zomaar alles te kunnen doen, ben ik helemaal met je eens!
Maar het is wel zo dat pubers heel erg egoïstisch denken en in een groep is het al helemaal snel provoceren, dat hoort er een beetje bij denk ik dan.
Dat hoef je ook niet te pikken, maar slaan, als volwassenne, dat vind ik echt niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:07

Het kan er wel bij horen, dat provoceren, maar ik vind even aanspreken wel goed. Ik kan er niks aan doen, maar ik moet altijd wel een beetje lachen als ze door hun idiote capriolen met de sturen in elkaar komen en vallen :=

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:07

xxCYNNxx schreef:
ja een fiets heeft een bel, maar daar lachen ze alleen maar om hoor...althans 9 van de 10 keer dat je zo'n groep tegen komt.

Heel af en toe zitten er nog eens een paar tussen die wel netjes aan de kant gaan en die tegen de rest zeggen dat ze aan de kant moeten, maar meestal niet. En voor een fiets gaan ze al helemaal niet aan de kant. Of je moet wel een heel imponerend uiterlijk hebben

ja idd. snap je punt wel hoor. je hebt ook gelijk. kan me soms echt kapot ergeren