Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Depende schreef:Wat is er mis met weken naast je studie en gewoon je collegegeld, boeken, huur en boodschappen bij elkaar verdienen?
Citaat:Uiteindelijk profiteren we allemaal van elkaar, zowel de hoger opgeleiden als de lager opgeleiden. En een nog hoger belastingtarief voor de hoogste inkomens, dan raak je die mensen wel kwijt ja.
Tuedelue schreef:depende hou je er even rekening mee dat het niet bij alle studies mogelijk is om er zoveel bij te werken of ueberhaupt te werken.
Depende schreef:Tuedelue schreef:depende hou je er even rekening mee dat het niet bij alle studies mogelijk is om er zoveel bij te werken of ueberhaupt te werken.
Niemand in mijn omgeving is niet in staat om te werken naast een studie, echt niemand. Tuurlijk er zijn wel mensen die niet werken, omdat het niet hoeft, omdat ze liever lenen of omdat hun ouders alles betalen.
Maar niemand is 24 uur per dag bezig met studeren
Bizzybijtje schreef:Depende schreef:
Niemand in mijn omgeving is niet in staat om te werken naast een studie, echt niemand. Tuurlijk er zijn wel mensen die niet werken, omdat het niet hoeft, omdat ze liever lenen of omdat hun ouders alles betalen.
Maar niemand is 24 uur per dag bezig met studeren
6 uur eruit, half 7 naar school, tot half 5 op school, eten op school, rond 6 uur/half 7 terug op mijn kamer. Op dinsdag met een beetje pech tegen half 8. Mag jij mij vertellen hoe ik doordeweeks nog kan werken
Depende schreef:Ik werk niet zoveel op het moment, zo'n 14 uur (op 2 plaatsen) en verdien toch wel 500 euro in de maand, dat komt neer op 6500 per jaar inclusief vakantie geld. Daarnaast heb ik 6 contacturen en besteed ik gemiddeld 30 uur aan zelfstudie (dat is de planning, laten we zeggen dat het voor tentamenweken wel lukt) En ja dat gaat ook wel grotendeels op aan collegegeld, boeken, aan reizen want een studentereisproduct heb ik niet meer en zorgverzekering e.d. Maar goed ik zou makkelijk 10 uur extra kunnen werken, misschien nog wel 20. Wel woon ik weer bij mijn ouders, maar dat is voor mij geen bezwaar.
Misschien was de langstudeerboete een betere motivatie, dat kan je moeilijk zeggen want het effect zou pas merkbaar zijn over een jaar of 5.
Depende schreef:Maar hoeveel uur werk je dan Celien? Even een berekeningetje
Ik werk niet zoveel op het moment, zo'n 14 uur (op 2 plaatsen) en verdien toch wel 500 euro in de maand, dat komt neer op 6500 per jaar inclusief vakantie geld. Daarnaast heb ik 6 contacturen en besteed ik gemiddeld 30 uur aan zelfstudie (dat is de planning, laten we zeggen dat het voor tentamenweken wel lukt) En ja dat gaat ook wel grotendeels op aan collegegeld, boeken, aan reizen want een studentereisproduct heb ik niet meer en zorgverzekering e.d. Maar goed ik zou makkelijk 10 uur extra kunnen werken, misschien nog wel 20. Wel woon ik weer bij mijn ouders, maar dat is voor mij geen bezwaar.
Misschien was de langstudeerboete een betere motivatie, dat kan je moeilijk zeggen want het effect zou pas merkbaar zijn over een jaar of 5.
Celiien schreef:Depende:
vrijdagmiddag en zaterdag de gehele dagMeer gaat gewoon niet, omdat ik op dit moment zo rond de 28 contacturen op school zelf heb, erg onregelmatig met veel tussenuren, maar daarnaast nog projectjes heb lopen op school, huiswerk heb en uiteraard heb ik nog een paard waar heen gegaan wordt
Daarnaast wil ik ook rust voor mezelf, ik wil niet constant school-werk-huiswerk-paard en weer hetzelfde riedeltje. Wil ook nog wel eens een dagje weg kunnen oid..
enne; niet iedereen werkt bij een AH
Depende schreef:Ik werk ook niet bij een AH, was een voorbeeld![]()
Precies ik wil ook wel eens iets anders dan werken of studeren en dat doe ik dan ook, maar ik zou wel meer kunnen werken.
Alsof die 90 euro in de maand zoveel zoden aan de dijk zet, ik kon er mijn boeken en misschien 1 termijn collegegeld van betalen. Waar komt de rest dan vandaan?
@ Fiffill wij hebben ook de hippe uitvinding die videocollege's heten dat kijk je gewoon thuis, maar ik moet ook gewoon 300 pagina's per week doen
Celiien schreef:Depende schreef:Ik werk ook niet bij een AH, was een voorbeeld![]()
Precies ik wil ook wel eens iets anders dan werken of studeren en dat doe ik dan ook, maar ik zou wel meer kunnen werken.
Alsof die 90 euro in de maand zoveel zoden aan de dijk zet, ik kon er mijn boeken en misschien 1 termijn collegegeld van betalen. Waar komt de rest dan vandaan?
@ Fiffill wij hebben ook de hippe uitvinding die videocollege's heten dat kijk je gewoon thuis, maar ik moet ook gewoon 300 pagina's per week doen
Ik kan en wil niet meer werken omdat ik
A. zelf er dan aan kapot ga.
B. Een paard heb
C. net wat meer school heb dan jij![]()
enne, van die 90,- kan je (als het goed is) toch wel mooi je collegegeld van betalen(ongeveer dan)
Fiffill schreef:Als jij zoveel kunt werken, heb je duidelijk meer tijd daarvoor dan ik en waarschijnlijk ook vele anderen (ik ken genoeg studies die heel druk zijn namelijk). Het is simpelweg niet mogelijk voor mij omdat ik zoveel op school zit. Je kunt je tijd dan gewoon niet indelen want je moet aanwezig zijn; dingen die je thuis moet doen kun je nog wel tussendoor doen en dan werken op gewone tijden. Het is gewoon lastiger om een baantje te vinden als je van 9 tot half 5 of later op school moet zitten. Enige wat ik wil zeggen is dat het gewoon niet voor iedereen zo simpel is.