Tiener vermoord eigen moeder en zusje zonder reden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Tiener vermoord eigen moeder en zusje zonder reden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:43

Ik vind wel dat die 911 operator heel goed heeft gereageerd.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:04

Echt geen woorden voor.. Verschrikkelijk. Wel enorm respect voor die operator.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:15

Wat verschikkelijk! Heb er kippenvel van :\

Dat telefoongesprek ook he.. heel raar. Hij kan geen reden voor de moord geven.. en beseft heel goed dat wat hij gedaan heeft echt fout is..

De telefonist heeft wel prima gehandeld, zover dat kan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:19

heftig... denk dat er inderdaad iets goed mis is... hij heeft geen gewelddadige history en hij had ook niks tegen zijn familie... Ik denk inderdaad richting psychose of zoiets, in elk geval hoort die niet in een normale gevangenis...

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:30

Te gek voor woorden.. Ik vind het vooral erg voor de vader en de twee zussen die nog leven. Je eigen zoon/broer die je dochter/zus en vrouw/moeder vermoordt..vreselijk!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:46

Blue_Eyes schreef:

Eens.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:43

Skygirl schreef:
Blue_Eyes schreef:

Eens.

Ik zat toenstraks ook een documentaire te kijken waar ook een 911operator te horen was en dit viel me ook erg op.
Het is natuurlijk hun werk en ze hebben geleerd hoe ze moeten reageren, maar toch.. zo knap. Je weet dat er iets gruwelijks is gebeurd, je praat op dat moment met een dader/slachtoffer..
Je moet echt je hoofd koel houden en de juiste dingen zeggen op de juiste manier..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:05

labyrinth schreef:
Zou ik een normaal persoon levenslang naar een inrichting sturen? Mijn reactie is naar aanleiding van het gesprek in het engelse artikel. Er is iets compleet mis met hem, maar hij is zich wel bewust van zijn acties en geniet er niet bepaald van. Dat geeft mij het idee dat het voor hem al een enorme straf zal zijn om hiermee te leven.

Sorry, maar zo iemand heeft mijns inziens erg weinig emotie, tenminste, zo komt het over.. En bewust zijn van, is heel wat anders dan spijt hebben denk ik.. Ach, zijn straf heeft hij absoluut.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:54

Dreamy schreef:
Ik zat toenstraks ook een documentaire te kijken waar ook een 911operator te horen was en dit viel me ook erg op.
Het is natuurlijk hun werk en ze hebben geleerd hoe ze moeten reageren, maar toch.. zo knap. Je weet dat er iets gruwelijks is gebeurd, je praat op dat moment met een dader/slachtoffer..
Je moet echt je hoofd koel houden en de juiste dingen zeggen op de juiste manier..

Alsnog, dat iemand dit zo koelbloedig verteld, zoiets maken ze hooguit 1x in hun carrière mee. Daar kun je nog steeds een beetje van schrikken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:08

Ik zeg/bedoel toch ook precies hetzelfde als jou? := :)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:25

Dreamy schreef:
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ister.html

Hier het verhaal in het engels iig :j + het gesprek.

Wat een vreemd gesprek, die 911 lady is echt vaak langere periodes gewoon stil. :?

edit/ vreemd verhaal, sneu voor de overige familie leden zeg. Ben wel benieuwd hoe het afloopt met deze jongen, een gewone gevangenis lijkt me niet echt een oplossing voor iemand die overduidelijk een paar steken los heeft zitten.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:33

Blue_Eyes schreef:

Idd... :j

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:25

judith370 schreef:
Jeetje..
Dit zijn de echte gevaren voor onze maatschappij!

Eerder de gevaren door deze maatschappij..

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:31

Wow, dat iemand dat gewoon koelbloedig doet! ;(
En hoe kwam hij aan dat geweer/pistool?
Je zou wel denken dat ook al ben je een psychoot, je toch wel een klein beetje verstand over hebt? :?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:36

Marloez schreef:
judith370 schreef:
Jeetje..
Dit zijn de echte gevaren voor onze maatschappij!

Eerder de gevaren door deze maatschappij..

Daar sla je in dit geval toch echt de plank mis in mijn ogen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:00

gummie schreef:
Daar sla je in dit geval toch echt de plank mis in mijn ogen.

Ik vind dat we steeds onpersoonlijker en onnatuurlijker leven, langs elkaar heen. Kijk oa naar alle geestelijke gezondheidszorginstellingen, die stromen zowat over, de wachtlijsten worden steeds langer, tekort aan psychiaters, noem maar op.

Ben erg benieuwd hoe jij er dan over denkt. :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:33

Ik deel jouw mening zoals je die net beschrijft (met hier en daar wat nuances), maar vind dat je geen link kunt leggen tussen die omgevingsfactoren/ maatschappelijke factoren en de gebeurtenis zoals die in dit specifieke geval heeft plaatsgevonden.

Moorden door psychopaten zijn niet te herleiden tot maatschappelijke factoren. Zo denk ik daar over :) Bepaalde stoornissen/ persoonlijkheden zijn niet het gevolg van de maatschappij, maar van intern gelegen factoren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:45

Waarom zou je niet kijken naar de maatschappelijke factoren? Zelfs als ze niet de volledige oorzaak zijn, kunnen ze een rol spelen. Dan denk ik aan de beschikbaarheid van wapens, de houding ten opzichte van wapens en moorden in Amerika (en zeker Texas), maar ook aan het feit dat hij in een gated community woonde en homeschooled is en dus in een ontzettend klein wereldje leefde. Ik weet niet of psychopaat voldoende verklaring is... ik vond het eerder klinken als iemand die veel te veel in een klein kringetje zat en daardoor het perspectief uit het oog heeft verloren (toch al iets waar pubers niet zo goed in zijn.)

En omdat dat dingen zijn waar wel wat aan gedaan kan worden... zou ik daar toch graag aandacht voor zien als het hier zou gebeuren. Dan kun je de aspecten waar wij als maatschappij wel invloed op hebben tenminste zo goed mogelijk maken.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:45

Die telefoniste heeft inderdaad nog goed gereageerd in die situatie tot zover dat nog kan.
Vind het wel raar hoor, die jongen heeft dan sowieso 'iets', anders zou je zoiets nooit kunnen doen lijkt mij.
Bah, wat verschrikkelijk..

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:59

Wat ik zeg, Shadow, is dat niet alles te voorkomen is door maatschappelijke factoren te beinvloeden/ veranderen/ verbeteren en dat niet alles te begrijpen en uit te leggen is vanuit maatschappelijke factoren.

Ik zeg daarmee niet dat je dus niet naar maatschappelijke factoren moet kijken. Ik zeg alleen dat ze niet op ieder geval van invloed zijn. Dat niet alles z'n oorsprong heeft in maatschappelijke factoren.

Door in dit topic te zeggen dat het geen gevaar voor, maar een gevaar DOOR de maatschappij is, vind ik een conclusie die je niet kunt trekken.

Dat is wat ik zeg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:00

gummie schreef:
Wat ik zeg, Shadow, is dat niet alles te voorkomen is door maatschappelijke factoren te beinvloeden/ veranderen/ verbeteren en dat niet alles te begrijpen en uit te leggen is vanuit maatschappelijke factoren.

Dat schreef je niet, je schreef dat er (helemaal) geen link te leggen is.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:02

Precies, die link kun je niet trekken op basis van dit topic. En toch wordt die link gegeven. en daar ga ik dus op in. Die link hoeft er niet te zijn in ieder concreet geval.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:11

Lijkt me duidelijk een geval psychopaat.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:15

Kana schreef:
Dreamy schreef:
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ister.html

Hier het verhaal in het engels iig :j + het gesprek.

Wat een vreemd gesprek, die 911 lady is echt vaak langere periodes gewoon stil. :?

Zo'n operator zit achter een computer en zal een en ander aan het typen zijn (gegevens afchecken en intypen en politie inschakelen etc via de computer).

Ik weet niet of hij per definitie een psychopaat is. Sombere gedachtes en moordneigingen kunnen uit heel veel situaties voortkomen inclusief reactie op medicijnen.

Er zijn ook moeders die in een postnatale depressie hun eigen kinderen vermoorden, iets dat ze normaal nooit zouden doen en waar ze ook zeker hevig spijt van hebben.

De hersenen zijn een wonderlijk iets wat dat betreft. Elke onbalans kan enorme gevolgen hebben. Hoeft echt niet gepaard te gaan met een psychische stoornis, kan gewoon een chemische onbalans zijn.

Bij Zyrtec kan depressie en agressie, verwarring, opwinding, slapeloosheid en hallucinaties bv een bijwerking zijn....

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:41

gummie schreef:
Ik deel jouw mening zoals je die net beschrijft (met hier en daar wat nuances), maar vind dat je geen link kunt leggen tussen die omgevingsfactoren/ maatschappelijke factoren en de gebeurtenis zoals die in dit specifieke geval heeft plaatsgevonden.

Moorden door psychopaten zijn niet te herleiden tot maatschappelijke factoren. Zo denk ik daar over :) Bepaalde stoornissen/ persoonlijkheden zijn niet het gevolg van de maatschappij, maar van intern gelegen factoren.

Het zal ook zeker niet altijd zo zijn, maar ik denk dat het vaak (niet altijd!) een grote rol speelt. Het leiden van grote groepen zoals dat nu voornamelijk gebeurd wereldwijd zorgt ervoor dat ontzettend veel mensen over het hoofd worden gezien. De mensen die niet in het bakvormpje vd maatschappij passen vallen buiten de boot en de gevolgen daarvan kunnen soms heel extreem uitpakken..

Even heel simpel gezien; Als alle grenzen zouden verdwijnen en we in te overziene groepjes zouden leven met een soort van leiders (net zoals vandaag de dag nog te zien is bij 'primitieve' stammen), dan krijg je wel weer oorlogen etc maar op veel kleinere schaal. Ieder in de groep doet zijn ding waar hij of zij goed in is zonder dat je overal in hoeft uit te blinken. Geen tijd om te ver na te denken want je leeft met de dag.. Natuurlijk heeft dat ook zijn nadelen maar die zijn niet rampzalig voor duizenden -misschien miljoenen- mensen en/of dieren. Je zou iig geen kernoorlogacties meer krijgen zo, of bijvoorbeeld grootschalige veehouderijen. En als er een zodanig "psychopaat" id groep zou zitten zou dat nooit zo kunnen escaleren dat het enorme gevolgen heeft.

Wij mensen zijn best een agressieve soort, zelfs als we denken een stad of dorp veilig te omheinen (denk ad middeleeuwen) dan zal er binnen die stad onderling alsnog weer van alles gebeuren; denk aan kindermisbruik, verkrachtingen etc.

Hoe simpel het ook klinkt; als we in kleine groepjes zouden leven heeft iedereen wat oog voor elkaar. De problemen zullen altijd blijven maar hoe simpeler men leeft hoe minder extreem deze zullen zijn. Ik ben gewoon tegen groot en meer! Het werkt alleen maar in ons nadeel.

Dus ergens zou de hele mensheid vogelvrij moeten worden verklaard. Beetje jammer alleen dat dit nooit zou kunnen gebeuren omdat dan alle wapens zouden moeten worden vernietigd, en zelfs dan zal je uiteindelijk weer mensen krijgen die meer macht willen, een opperleider willen zijn, die dan met de kennis die ze nog hadden over bijvoorbeeld wapens maken alsnog weer de aarde willen veroveren. :+

Getsie zo kan je oneindig door blijven gaan. :P We zijn gewoon een rotsoort en het zal alleen maar extremer worden naarmate we 'slimmer' worden want er zijn altijd mensen die uit zijn op meer macht. Op een gegeven moment zal het wel leiden tot onze eigen ondergang als dit zo doorgaat. En mochten er dan nog een paar mensen overblijven dan zal de geschiedenis zich langzaam weer opnieuw herhalen. :')

Pin me hier overigens niet op vast want ik sluit nooit wat uit en sta overal voor open. Ik zit hier al typende te filosoferen. :))

En mocht er een 'groter' wezen boven ons bestaan en over ons heersen, dan mag ie ons wel ff heel gauw restarten zodat alle informatie die we nu hebben over wapens maken enzo gewist worden en ervoor zorgen dat onze hersenen zich niet verder kunnen ontwikkelen dan een bepaald niveau. :P Hoe 'dommer/simpeler' hoe gelukkiger en minder schadelijker voor de omgeving.. :') Dieren zijn ook gelukkig op hun manier maar slachten elkaar ook af. Maar het heeft iig geen extreme catastrofale (psychische) gevolgen zoals dat wel bij ons soort gebeurd.