Verzekeraars willen gegevens daders Haren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vinden jullie...moet dit kunnen of liever niet

Ja.
84 (73%)
Nee.
6 (5%)
Alleen in dit geval.
18 (15%)
Te moeilijk om zo op te antwoorden.
6 (5%)

Totaal aantal stemmen: 114

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:54

xRomana schreef:
Lovely schreef:
En hoe moet het dan met voetbalwedstrijden, popfestivals/-concerten, koninginedag, vlaggetjesdag en andere aanleidingen voor mensen om andermans spullen stuk te maken? Want laten we wel wezen dat niet alleen die groep van kansloze usual suspects dit aan hun broek gaan krijgen. Twee jaar geleden met Sail is er ook vele schade onstaan aan persoonlijke eigendommen van mensen en dit was gewoon door de onachtzaamheid van een ruitjesbroek uit 't Gooi die er ook gewoon zijn schouders voor ophaalde.

Nou wat dacht je zelf? :D

Kijk, in het normale leven worden mensen veroordeeld om hun daden en moeten dan een boete betalen. Het is dus niet zo dat men maar overal mee wegkomt en dit opeens een lumineus idee is. Het verbaast mij echter dat 'men' zo gewillig is om wildvreemden aan de paal te nagelen en het liefst nog zien dat ze openlijk gevierendeeld worden.

xRomana

Re: Verzekeraars willen gegevens daders Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 07:07

Lovely en door dat soort slapheid komen de project xen als paddestoelen uit de grond, ze hoeven dr toch niet voor te bloeden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 08:00

xRomana schreef:
Lovely en door dat soort slapheid komen de project xen als paddestoelen uit de grond, ze hoeven dr toch niet voor te bloeden :D

Als ze veroordeeld zijn wel.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:18

Gevoelsmatig zeg ik ja, omdat ik wel vind, dat de daders dit allemaal moeten betalen. Praktisch zeg ik nee. Want met die gegevens bedoelen ze volgens mij inzage in het GBA. Ook de namen van mensen die niets met het project Haren te doen willen hebben (ouders, echtgenote/echtgenoot)staan hierin. Om de verzekeraars de macht te geven, inzage in het GBA te hebben, daar ben ik tegen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:26

Ik heb gestemd op "lastig te beantwoorden"

Ik zla mijn mening proberen te onderbouwen.
Als iedere verzekeraar een lijst met namen krijgt, dan heb je de kans dat de kosten ongelijk verdeeld worden over de daders.
Indien je alles centraal zou doen. (dus een soort fonds) Dus alle verzekeraars geven hun kosten op en daarvan word de schade verhaalt op de daders, dan krijgen ze allemaal een evenredig deel voor de kiezen.

En dan nog graag een flinke straf van de rechter erbij.....

maar ik zal wel te makkelijk denken :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:31

Tja, als je het in dit geval toestaat, zal het ook voor andere gevallen gaan gelden, en wie weet wat voor gekke toestanden er uit voortkomen.

Kan me helemaal voorstellen dat mensen (ik ook) geen hogere premie willen betalen voor vernielers die overal onderuitkomen, maar ja, geef verzekeraars gegevens in handen en wie weet hoelang die jongeren dan gebrandmerkt blijven, of wat daar nog meer uit voorkomt. De wet zou daar wel beperkingen voor moeten regelen.

Lastig te beantwoorden dus.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:57

Sabbientje schreef:
Ik zla mijn mening proberen te onderbouwen.
Als iedere verzekeraar een lijst met namen krijgt, dan heb je de kans dat de kosten ongelijk verdeeld worden over de daders.
Indien je alles centraal zou doen. (dus een soort fonds) Dus alle verzekeraars geven hun kosten op en daarvan word de schade verhaalt op de daders, dan krijgen ze allemaal een evenredig deel voor de kiezen.

En dan nog graag een flinke straf van de rechter erbij.....

maar ik zal wel te makkelijk denken :+

Hier sluit ik mij bij aan! Aanpakken dat gajes!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:00

Misschien willen de verzekeraars wel de gegevens van de politie krijgen en niet in het GBA gaan neuzen (waar ze niks te zoeken hebben). Ik vind dus dat ze wel de gegevens moeten krijgen maar niet via het GBA. De vraag is dus voor mij lastig te beantwoorden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:25

Ja hoor geef maar door en laat ze maar flink boeten voor wat ze gedaan hebben. Nederland moet eens stoppen met dat aaien over de bolletjes, die deskundigen die allemaal opstonden na het incident hoe er gehandeld moest worden. Waar waren die deskundigen eigenlijk voor die tijd? Toen de media er zo boven op zat? De media mag wat mij betreft ook aangepakt worden, die hebben er zoveel rugbaarheid aan gegeven, dat was ook niet nodig geweest.