Saboteren sollicitatie: 10 boetes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:08

Silence schreef:
UWV stuurt je vacatures die je mee moet pakken.
Maar daar kun je zo vaak niks mee...ik kreeg laatst een vacature voor spiegellasser...
Terwijl ik afgestudeerd ben als klassenassistent.
En ik kreeg laatst een vacature als vakkenvuller....op Schiermonnikoog.
Terwijl ik in Zuid Oost Brabant woon.

Uwv is idd niet perfect en dit soort vacature's naar je toesturen is bijna lachwekkend te noemen... :o?
Ik heb ze ook gekregen toen ik in de ww zat en met zo'n verplichte uwv dag heb ik daar ook wat over gezegd maar ze doen er niks aan...
''Ja solliciteer maar als het wel bij u past''
:roll:

Silence

Re: Saboteren sollicitatie: 10 boetes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:12

Ja daar schiet je veel mee op he :P

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 00:19

Ik heb zelfs van uit Friesland in Limburg gesolliciteerd. Ben, met de trein, op gesprek geweest en aangenomen. Was wel beveiliging door heel NL en ze wilden zelfs in Turkije een bedrijf beginnen , maar toch. Na 7 maanden weer ontslagen want "ik woonde te ver weg" Naja, het zij zo. Werk hadden ze in die tijd maar 1x maar toen werkte ik voor een ander bedrijf op de zelfde plek nota bene. En dat had ik hun via mail gezegd.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 00:40

Ik vind dat je als je in de WW zit, niet alleen moet solliciteren op de functies die het UWV je aandraagt. Het is toch gewoon jouw klusje om te zorgen datje een baan hebt? Het UWV verzorgt jouw uitkering en helpt mensen een baan te vinden, maar er zijn imo ook een heleboel mensen die het wel lekker vinden in die uitekring, en zeker als ze ernaast zwart bijbeunen.

Ik heb ook wel eens een sollicitatie ontvangen die begon met de zin: "Ik reageer op de functie van receptioniste omdat het UWV wil dat ik solliciteer"
Tsjah, die brief heb ik aan het UWV doorgestuurd, werkschuw tuig is dat. Je kunt imo beter aan de slag zijn als vuilnisophaler dan een potje te zitten handophouden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:30

vuurneon schreef:
Ik heb sollicitatie brieven gezien waar je echt niet meer om kon lachen;
Handgeschreven, vol fouten en de motivatie bestond uit waarom diegene niet aan het werk moest. De brief was zo gemaakt dat diegene nooit aan het werk zou komen en dat was ook het doel. (En er hebben mensen echt wel geschreven; ik moet solliciteren dus vandaar dat ik schrijf :+ gevolgd door; ik ben niet netjes, schoonmaken vind ik niet leuk etc en vol fouten natuurlijk. Het was een uiterst motiverende brief om ze niet aan te nemen)

Vreselijk en ronduit schandalig. Aanpakken die saborteurs, want die verpesten het ook voor de mensen die wel hun best doen.

Deze ervaring heb ik ook. Zulke brieven ontvangen wij dagelijks. Deze mensen worden natuurlijk al niet uitgenodigd op gesprek.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 08:59

Mijn moeder heeft wel eens meegemaakt dat er een brief binnen kwam op toiletpapier!!!! Uiteraard is dit wel gemeld.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:14

er word hier gezegt, dat wanneer je wilt werken, dat er echt wel werk is. Helaas dan moet ik toch een zeer teleurstelledn antwoord geven. Heb ook enige tijd zonder werk gezeten, of alles wat los en vast zat gesolliciteerd. Maar nee, hoor, vragen ze om winkel ervaring, heb ik 22 jaar, maar nee paste niet het profiel plaatje. Ik had 18 moeten zijn, met 22 jaar winkelervaring! Dus nee, het is echt niet zo makelijk hoor.

Maar goed dat even tussendoor. Vind het niet meer dan je plicht, dat je er verzorgt uitziet, en dat je echt wel je best doet op een gesprek. Wie weet doen ze de volgende keer beter hun best om goed uit te zien

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:01

Gelukkig is niet iedereen zo met een uitkering.

Wat ik wel weer apart vind.
Op school vmbo heb ik geleerd dat je brieven moest schrijven en niet mocht uittypen of de computer.
Ben blij dat ik dat nooit gedaan heb anders had ik nooit een baan gehad. Was ook nog een examen onderdeel, maar gewoon ontzettend ouderwets. Hoop wel dat het ondertussen is aangepast. Want ik dacht ook eerst echt dat het zo moest toen me nicht zei nee joh niet gaan schrijven typen. Anders nemen ze je niet aan. En ik had echt wel willen werken, maar omdat ik dacht dat het dan zo moest...

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:23

vuurneon schreef:
Het UWV heeft die mogelijkheid allang.... Bovendien krijg je ook gesprekken met je persoonlijke werkcoach die ook kijkt naar je brieven en je tips geeft.

Weet je, profiteurs houd je toch en ik vind er niets mis mee dat je t.

Persoonlijk werkcoach? Hier niet hoor. Mijn man had een zoganaamde e-coach. Maar had daar niks aan. Niks geen advies over brieven etc en vacatures toesturen die al lang vervuld waren. En dan die site die er met grote regelmaat uit ligt.

Mensen die opzettelijk saboteren moeten wel gestraft worden. Dat zijn geen werkzoekende maar profiteurs

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:32

UWV doet niks. Toen ik daar kritiek op had kreeg ik 2 vacatures aangeboden waar ik op moest solliciteren. Een voor leraar 2e graads bevoegd, ik heb geen graad. De tweede was in Istanbul. Ook wilde het kwartje maar niet vallen dat er naast werk.nl ook andere vacature sites bestaan. Werd beschuldigt van fraude omdat zij de vacatures niet hadden op werk.nl. Misschien moeten ze bij het UWV eens al die zgn werkcoaches er uit flikkeren.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:38

uwv doet indd helemaal niks.
Ik had ook geen werkcoach alles het contact ging via de mail.
En indd die vacatures die ze je opsturen daar hoef je negen van de tien keer neit eens op te solliciteren omdat je bij voorbaad toch al niet wordt aangenomen.
Kreeg vacatures met hele zware functies toegestuurd, bouw en techniek enzo. Ik ben een kleine vrouw met een handicap. Ik kan geen fysiek zwaar werk doen.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:44

Tja, zonde van het geld...

Ze kunnen beter hard aanpakken of nader bekijken.

Een voorbeeld. Mijn moeder is chronisch ziek, heeft in de dagelijkse dingen veel pijn en ongemak en heeft ook 100% sollicitatieplicht. Ze hebben amper met artsen gesproken vanuit het uwv. Ze luisteren nergens naar. Het is gewoon belachelijk voor mensen die niet meer zoveel zwaar werk in de week kunnen doen.

Maar uiteraard zijn er ook veel oplichters.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:12

Daks schreef:
Dav schreef:
Mag ik weten hoe je dan de sollicitatie hebt gesabboteerd?

Wss als je in de brief of gesprek (met het bedrijf) had gezegd dat je nog wel eens een pijnlijke hand had dan hadden ze jou wss al niet eens aangenomen.

Wat is er trouwens mis met vuilnisvrouw?

ja hoor dat mag.
Expres fouten maken in de brief en bij de sollicitatie echt asso gedragen.
En met vuilnisvrouw niks mis maar als ik nog maar een maand thuis zit waarvan 2 weken ziektewet vind ik een aander eerst dank je.

Uitkering is geen vakantiegeld. Ik vind dit dus ook een vrij aparte instelling, om zo maar te zeggen.
Ondertussen heb ik nu verschillende colega's gehad die bij gebrek aan werk vrijwilligerswerk zijn gaan doen. De laatste is nu in gesprek om vanuit dit vrijwilligersbaantje een contract te krijgen. Dát noem ik nog eens gemotiveerd

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:32

Juut dat had ik uiteindelijk ook wel gaan doen hoor.
En ander werk had ik ook zo aangenomen als het aangeboden was.
Echter uwd deed niks en dan word je geholpen door iemand die niet eens normaal ABN kan praten.
Kom je bij de uwv arts met je hand in het gips zijn er van de 15 mensen in de wachtkamer 2 blank ja sorry dan sla ik even over.
Kom je bij de arts binnen word er notabene door een niet nederlander gezegd ja je kan wel werken met je hand in het gips.
Ja sorry gek he dat ik dan mijn eerste sollicitatie sabborteer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:38

Daks schreef:
Echter uwd deed niks en dan word je geholpen door iemand die niet eens normaal ABN kan praten.
Kom je bij de uwv arts met je hand in het gips zijn er van de 15 mensen in de wachtkamer 2 blank ja sorry dan sla ik even over.
Kom je bij de arts binnen word er notabene door een niet nederlander gezegd ja je kan wel werken met je hand in het gips.

Eens. Kennis van mij is 58 en altijd gewerkt. Nu sinds een jaar werkeloos. Moet idd solliciteren etc. Geen probleem maar voor hem is het heel moeilijk om nog aan een baan te komen. Hij vertelde ook dat hij zo'n UWV instantie inliep voor een gesprek en dat het allemaal zwart was om hem heen. Bijna geen een blanke.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:01

Daks schreef:

WTF :?

Dus eigelijk zeg je: de arts was een niet nederlander (of hij zat ernaast?) en allemaal buitenlanders zaten op de bank te wachten om aan het werk te gaan. Jij als nederlander had daar geen zin in/kon niet elk werk doen, dus saboteer je de boel maar? Wat een aso lui zeg, die nederlanders |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:08

Dat snap ik ook niet. Ik heb geen sollicitatieplicht, ben officieel gehandicapt, maar ik verdom het om mijn handje op te houden bij vadertje Staat. Ben ooit opgeleid als styliste, daar is nu geen droog brood mee te verdienen. Ben huishoudelijk werk gaan doen bij de thuiszorg. Ideaal is het niet, ook niet,mijn droombaan, maar ik verdien wel mijn eigen geld. Overigens heb ik nog nooit een sollicitatie gesaboteerd, en dat zal ik nooit doen ook.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:31

Daks schreef:

Behalve gek, vind ik het vooral asociaal.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:41

Mensen die sollicitaties saboteren mogen van mij echt bestraft worden met minderen van uitkering. Allereerst zouden ze ook al die extraatjes eraf mogen halen, zodat je wel wilt werken(ookal is er geen werk en je word wat anders aangeboden wat je tijdelijk kan doen). Nu komen er zoveel extraatjes bij dat mensen het verdommen om te gaan werken omdat ze anders de extra toeslagen mislopen.

Ik weet dat er geen werk is op het moment en ben bang dat dit nog wel jaren zo blijft. In de zorg zijn er echter veel mensen nodig en word het de komende jaren alleen maar meer nodig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:44

Marocje schreef:
Tja, ik vind ook dat dit soort brieven dus naar de uitkerings instantie gestuurd mag worden. Je hebt toch een uitkering omdat je niet kán werken? Niet omdat je niet wíl werken...

Dit deden wij bij een vorige werkgever van mij ook :) netjes een brief terug sturen plus een kopie naar het UWV :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:49

Je wilt niet weten wat je allemaal te zien krijgt bij sollicitaties. Aangezien solliciteren bij een uitzendbureau ook wordt meegerekend. Een jongetje van een jaar of 10 hooguit, komt vertellen dat zijn vader een baan zoekt, want dat moet hij doen omdat zijn vader "geen Nederlands" kent... Vervolgens heb je pauze, kom je de beste man tegen in een winkel waar hij gewoon Nederlands praat... Een man die per se iets wilde waarin hij mocht autorijden, was altijd vrachtwagenchauffeur geweest en wilde wel iets als koerier ofzo gaan doen.... Meneer stonk naar alcohol...

Of nog zoiets... Geef je ze een baan, komen ze niet opdagen "het was slecht weer en ik had geen geld om met de bus te gaan..." dus een hele dag werken mislopen omdat je geen geld hebt voor de bus en te lui bent om te fietsen..

En het meest rare verhaal, in de koude winter in januari, we hadden een man geplaatst... Hij zou om 11 uur aanwezig moeten zijn gewoon op ons kantoor. Hij belde dat ie met de auto onderweg was, maar dat het iets later zou zijn want hij had slecht geslapen door een mug?! Na 11 gebeld waar hij bleef, ja hij kwam op de fiets.... Toen belde die zelf weer dat zijn fiets kapot was, uiteindelijk was ie er om half 4 ofzo... Te voet... En hij leek gewoon stoned ofzo... Super als je iemand aan een bedrijf moet voorstellen, kan niet geloven dat zo iemand wil werken dan!

Dus ik denk dat het wel positief is dat ze dit soort dingen doen. Werken moet meer gemotiveerd worden, maar zo vaak gehoord "ja ik krijg meer van mijn uitkering dan dat als ik een halve week ga werken... Heb je een fulltime baan "ja voor die 100 euro meer, ga ik niet elke week 40 uur werken hoor" :') En dan idd nog de toeslagen die ze krijgen omdat ze nauwelijks/geen inkomen hebben...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:53

Met dat soort acties zouden de mensen gewoon helemaal geen uitkering meer moeten krijgen. Nederland moet eens een keertje hard optreden tegen deze mensen, ze zijn veel te lief op het moment. Ook wanneer je geen Nederlands kan praten, geen uitkering. Moet je maar de Nederlandse taal beheersen om te kunnen solliciteren.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:57

Wij tekenden daar ook niet meer voor. Maar het is gewoon vervelend, vooral als ze kindjes sturen, dan krijg je spontaan medelijden en bah ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:01

Serendip90 schreef:
Dus ik denk dat het wel positief is dat ze dit soort dingen doen. Werken moet meer gemotiveerd worden, maar zo vaak gehoord "ja ik krijg meer van mijn uitkering dan dat als ik een halve week ga werken... Heb je een fulltime baan "ja voor die 100 euro meer, ga ik niet elke week 40 uur werken hoor" :') En dan idd nog de toeslagen die ze krijgen omdat ze nauwelijks/geen inkomen hebben...

Ik denk dat hier inderdaad een groot deel van het probleem zit. Van een parttime baantje wordt je echt niet beter. Logisch dat mensen dan niet willen werken! Dus ja, als je er van rond kan komen, waarom zou je dan voor hetzelfde geld 20 uur gaan werken? Slechte zaak natuurlijk, maar zolang dat niet veranderd, motiveer je mensen ook echt niet om te gaan werken...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:06

Zo zijn er ook mensen die eisen stellen dat je denkt "dat krijg je nooit" maar ze hebben wel gesolliciteerd...

Maarja, laat ik heel eerlijk wezen, stel dat ik een andere baan aangeboden krijg, en ik ga er op achteruit of ik moet meer werken om evenveel te verdienen, zou ik het ook niet doen. Dus snap het aan de ene kant wel van de mensen met een uitkering. Maar daar valt weinig aan te doen, of je moet hetzelfde als Amerika willen... Maar dan krijg je dus mensen die echt op straat moeten gaan leven; aangezien het onderscheid tussen "niet willen en niet kunnen' niet zo makkelijk gemaakt is. En de mensen die niet kunnen, wil je niet "straffen" omdat er misschien een paar "niet willen" tussen zitten.